ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Стабилизираща щанга - тампони

Производство: (2002-)

Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 48
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Стабилизираща щанга - тампони

Мнение от pri_valo » 29 ное 2019, 15:12

Здравейте, приятлеи :)

Имам въпрос относно смяна на тампони на стаб.щанга за C8 :) Изобщо сменят ли се само тампоните или трябва да търся щанга с читави тампони.

Проблемите при мен са 2 - тампоните са заминали и самата щанга леко се е измества. Тракането е като от биалетка (но и двете ми биалетки са нови) кормилните накрайници също са ОК, сменил съм и тампони-мекферсън, както и двата носача. тампоните на двг. също са нови.

Но проклетата стаб. щаннга трака и ме дразни.

Благодарен съм за всеки отг.-идея :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 48
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Стабилизираща щанга - тампони

Мнение от pri_valo » 05 мар 2020, 15:37

Здравейте, приятели :) Пиша, за да споделя опит по отношение на темата за тампони на стаб-щангата :) Ако ви дойде на дневен ред, да знаете поне един възможен вариант за действие :)

Проблемът беше изключително досаден - тропане като на биалетка. Всеки знае колко е досадно и няма да влизам подробно за това :)

Уточнявам, че по метода на елиминирането отремонтирахме тампони-макферсъни, биалетки, кормилни накрайници (вътрешни и външни), шарнири (с целите носачи - без рециклиране)

И тъй по реда на изключването стигнах до тампони на стабилизиращата щанга.

Явно слабо разпространена е информацията по отношение замяната на въпросните тампони. Бързам да кажа - възможно е да се заменят (а и как иначе, след като се продават отделно самите тампони)

Работата е там, че е малко извъртяно и едва ли на всеки майстор ще му се занимае. Лично аз минах по дългия път, търпях търпях, докато не ми изпадна от мегапартс-а една щанга ведно с тампоните и направихме танто за танто. Но уви - понеже и заместителката беше използвана, макар и в по-добро състояние от моята стара - тропането продължи. И допълнителен яд създаваха закупените от мен тампони, които се подмятаха навсякъде из колата, заради една присъща предимно на българите особеност. Няма да я коментирам нея сега. Фокуса е решението на проблема :)

И то е следното. Тампоните се продават в търговската мрежа, ето ги:

Изображение

Моите стари челюсти първо ги разглобихме от старата извадена вече щанга, за да проверим, дали, аджеба, е възможно изобщо. Оказа се възможно - черупките им само са кербовани а не капсуловани, както е най-лесно да се предположи. Със секач и чук събитията се случват. Разбира се - с нужното внимание.

Възможно е дори без да се сваля самата щанга, магарето също си седи на мястото. Нужно е само да се свалят колелетата, външните кормилни накрайници само от страната на шенкела и да се демонтира нивомата за фаровете, понеже той е на самата стаб-щанга и пречи на гимнастиката. Качвам и малко снимки:
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
Първите 3 снимки са на разглобените черупки и старите тампони.

Четвъртата е дясната част на самата щанга, където е ограничителя - новия тампон влиза в ограниченията. Отляво няма ограничения, ориентацията е петното от стария тампон :)

снимка 5 - за да може да се чукнат и разглобят челюстите докато колата е на подемник, се развиват тези два болта, които са по-близките в кадъра :) Съответно - демонтирани са колелата, и кормилните накрайници - за да не пречат маншоните на вътрешните кормилни накрайници.

Нужен е просто сравнително дълъг секач, стабилен чук и малко мерак :)

Като се разглобят черупките, се поставя новия тампон и по обратния път се събира цялата история. Като при стягането - особеността е, че е добре да се пристягат колкото е възможно по-'заедно' предния и задния болт на всяка черупка, за да може кербовката пак да се подведе в коректната посока и да няма последващо хлопане.

Ами.. това е общо взето :) дано някой го намери за полезно ;)

PS: Не знам как, но тампона - модел се оказ анай-долу в мнението.. сори :)
Прикачени файлове
01440777103255.jpg

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1592
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Стабилизираща щанга - тампони

Мнение от Stuman » 05 мар 2020, 21:46

И аз съм го играл това тропане дето никой не знае от къде е. Накрая купих 2та тампона на Moog за 7лв, щото вече нямаше какво да се сменя, майстора ги смени и тропането изчезна. :)

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk


Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост