ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Производство: (2002-)
Потребителски аватар

Автор на темата
dj_art
 
 
Мнения: 418
Регистриран: 06 дек 2011, 00:42
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Coupe 1.6i 16V ; Citroen C8 2.2 hdi camper van ; Ford Mondeo sedan V6 - ST package
Местоположение: Pazardjik

Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от dj_art » 12 юни 2019, 00:42

Здравейте,

Ситроен Ц8 2,2hdi 128к.с. 2003 год.

Ето какво се случва:

Колата си върви нормално, пали си нормално (от един оборот, не от четвърт - така си е палила винаги), но при поддаване на повече газ се появява грешка, влиза в авариен режим и при изгасване, веднага след това не иска да запали, само върти и нищо, 3-4-5 опита нищо, трябва да мине малко време и тогава (20-тина минути) и си пали все едно нищо не е имало, даже и чека не свети.

Веднъж след много дълга работа на место при потегляне не можа да се изфорсира и загасна, но без грешки, без нищо, мина време и си запали (дали проблема е свързан, не зная).

Не винаги, но почти при всяко 3-4-то изфорсирване след 3000 оборота.

Оказа се, че фап филтър няма т.е. само тялото си седи...

грешки:

p1446 - ниво датчик, кумулативна
p1435 - кумулативна система : дисфункция
(тези най-вероятно касаят течността за фап-а, но, като го нямам, необходимо ли е да доливам, колата е взета така и не съм пипал нищо по въпросната система. Веднъж след зареждане на гориво и от тогава постоянно изписва, че иска добавка..., а дали е свързано с проблема също не зная).

p1442 - кумулативна ECU

p0402 - EGR клапан; положително отклонение
p1112 - налягане гориво информация; налягане под ECU

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2179
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от longgo » 10 авг 2019, 14:27

При "изрязване" на FAP-a , трябва софтуерно също така да се "забрани". Сваля се софтуера от компа(но пълния, не само картите за инжекторите и работа на мотора) и тогава или с програма(като например ЕGR-FAP ermover) или ако знаеш адресите през winOLS редактираш.
Също тогава може да бъде изолирана и EGR клапата и след което затапена.
Грешките:
p1112 - налягане гориво информация; налягане под ECU <- това китаец ли го превежда?
Принципно тази грешка би трябвало да е: контрол над горивното налягане / соленоид / окабеляване. Тоест това което трябва да ти регулира налягането нещо не работи както трябва и има вероятност да не ти достига гориво

p0402 - EGR клапан; положително отклонение
Ако ЕГР клапата е останала блокирала в отворено положение, то има вероятност да ти създава проблеми. Чисто хипотетично, тя трябва да отваря когато мотора набере обороти и не е под товар.

p1442 - кумулативна ECU
p1446 - ниво датчик, кумулативна

Oтново китайски преразкази по картинка но в общи линии това са проблеми свързани с допълнителната система за течност към филтъра. Когато ти премахнат софтуерно ФАП-а би трябвало да изчезнат
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
dj_art
 
 
Мнения: 418
Регистриран: 06 дек 2011, 00:42
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Coupe 1.6i 16V ; Citroen C8 2.2 hdi camper van ; Ford Mondeo sedan V6 - ST package
Местоположение: Pazardjik

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от dj_art » 13 авг 2019, 23:53

Благодаря за коментара,

Да, диагностика на аутоком (относно превода).

Това, което се направи в последствие е, че колата изгасна в движение, защото подкачващата помпа спря да работи. Причината за което се оказа, че не достига ток до нея. Човека отвори БСИ модула и каза, че до релето няма минус, оказа се, че и плюс няма. Релето го изведе навън с кабели от гнездото на БСИ модула, но реално плюса го взема от бушона на конткатния ключ и масата от купето (като се даде на контакт помпата си тръгва и колата пали, гасиш и спира помпата). Тъй като не можа да установи, коя точно част от модула - платката прави проблема, но всичко друго си работи. Нещо в модула - платката, което управлява релето е прецакано. Предполагам, вързано по този начин, не би трябвало да прави проблем.
Известно време я карам така и си върви и се надявах споменатия проблем в поста да е от помпата, уви, грешката пак се появи и поведението е същото. И винаги дали на lexia или аутоком, грешките са едни и същи.

Като този път се появиха и:
p0243 (турбо налягане - ниско);
p1451 (променлив всмукателен колектор, клапан за превключване, късо съединение);
p1107 (завихряне електромагнитен клапан сигнал, късо съединение с нулата или отворена верига към земята); превода е на аутоком

п.с. Не бях затегнал добре клемата на минуса и тока изчезна. След това си карах колата нямаше проблем и няколко дни по-късно, тръгвам да паля и няма нито ток, нищо, а акумулатора зареден 12.55волта, цъкнах плафона и след това запали, грешки нямаше). Това относно за последните две грешки може да се е шашнал нещо. Но щом така произволно изчезна тока, може наистина, някъде да има проблем с тока, ще се замерва.

Потребителски аватар

Автор на темата
dj_art
 
 
Мнения: 418
Регистриран: 06 дек 2011, 00:42
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Coupe 1.6i 16V ; Citroen C8 2.2 hdi camper van ; Ford Mondeo sedan V6 - ST package
Местоположение: Pazardjik

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от dj_art » 31 авг 2019, 23:18

longgo написа:
10 авг 2019, 14:27
При "изрязване" на FAP-a , трябва софтуерно също така да се "забрани". Сваля се софтуера от компа(но пълния, не само картите за инжекторите и работа на мотора) и тогава или с програма(като например ЕGR-FAP ermover) или ако знаеш адресите през winOLS редактираш.
Също тогава може да бъде изолирана и EGR клапата и след което затапена.
Грешките:
p1112 - налягане гориво информация; налягане под ECU <- това китаец ли го превежда?
Принципно тази грешка би трябвало да е: контрол над горивното налягане / соленоид / окабеляване. Тоест това което трябва да ти регулира налягането нещо не работи както трябва и има вероятност да не ти достига гориво

p0402 - EGR клапан; положително отклонение
Ако ЕГР клапата е останала блокирала в отворено положение, то има вероятност да ти създава проблеми. Чисто хипотетично, тя трябва да отваря когато мотора набере обороти и не е под товар.

p1442 - кумулативна ECU
p1446 - ниво датчик, кумулативна

Oтново китайски преразкази по картинка но в общи линии това са проблеми свързани с допълнителната система за течност към филтъра. Когато ти премахнат софтуерно ФАП-а би трябвало да изчезнат
Проблема с подкачващата помпа се появи по-късно. Човека замери модула и каза, че не достига + и - до нейното реле (гнездото на платката), но не знае, защо. След това, за да тръгне, взе + от бушона на контактния ключ и минус от купето.

След, като ходих в сервиз, диагностицираха с лексията и даваше грешка p1112 т.е. проблем с налягането на горивото. Пробваха с нов регулатор на ГНП-то, същата история, пробваха с датчик за налягането в рейла, отново без ефект.

При опит за запалване (при въртене) казаха, че налягането било по-ниско от необходимото и затова не палела. Въпроса е защо 10 минути по-късно пали без проблем, работи равномерно, няма пушене, разхода на гориво е нормален. При по-рязко ускорение (на 2-ри или 3-ти път) да кажем над 3000 оборота, тогава светва чека и влиза в авариен режим, след това, като изгася и не може да запали 10 минути. Като мине време си пали, все едно нищо. Някой път чека свети за повече време, но понякога си и изгасва.

Дава грешка за датчика в казана на елоиса, но ми казаха, че сменял целия казан. При мен фап-а е бил махнат.
п.с. почистиха дебитомера и смениха горивния филтър при пробата с регулатора.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2179
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от longgo » 01 сеп 2019, 00:38

за да запали дизела трябва да има налягане в цилиндъра това първо, изправни датчици за позиция най-вече на колянов вал и после ако имаш на разпределителен, маф сензор и за налягане на нафтата в рейката.
Явно с тоя BSI модул има проблем. Ако все още може да се чете но не с аутоком а примерно с лексия то хубаво е да се свалят настройките записани в него и/или евентуално целия епром и да се прехвърли в друг който е читав и тогава да се дири под вола теле.
Чистен МАФ и т.н. Това не е важно - важното е дори и с аутоком(а) да се запише лог в момента на завъртане за палене колко оборота прави двигателя и какви са параметрите за въздух, налягане в рейката, температура на гориво, вода и т.н. Например ако има някакви проблеми със стартера когато е толо около него а той има силно износени четки, разбити лагери и т.н. изисква прекалено много ток и въпреки това не може да достигне нужните обороти. Ако компютъра не "види" достигнати нужни обороти за старт.. да кажем над 250 или дори над 300.. то може и да не започне процесът на пускане на нафта..
Примерно на VAG дизелите при повреден датчик на разпределителен вал палят но много трудно. Защото той дава данни кой цилиндър е в процес на компресия (алгторитъм спрямо датчика на маховика и кой цилиндър се очаква да дойде в момента).
Също така, ако има нарушена или лоша маса към мотора може да има подобни симптоми на случайно появяващи се проблеми..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
dj_art
 
 
Мнения: 418
Регистриран: 06 дек 2011, 00:42
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Coupe 1.6i 16V ; Citroen C8 2.2 hdi camper van ; Ford Mondeo sedan V6 - ST package
Местоположение: Pazardjik

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от dj_art » 02 сеп 2019, 17:37

longgo написа:
01 сеп 2019, 00:38
за да запали дизела трябва да има налягане в цилиндъра това първо, изправни датчици за позиция най-вече на колянов вал и после ако имаш на разпределителен, маф сензор и за налягане на нафтата в рейката.
Явно с тоя BSI модул има проблем. Ако все още може да се чете но не с аутоком а примерно с лексия то хубаво е да се свалят настройките записани в него и/или евентуално целия епром и да се прехвърли в друг който е читав и тогава да се дири под вола теле.
Чистен МАФ и т.н. Това не е важно - важното е дори и с аутоком(а) да се запише лог в момента на завъртане за палене колко оборота прави двигателя и какви са параметрите за въздух, налягане в рейката, температура на гориво, вода и т.н. Например ако има някакви проблеми със стартера когато е толо около него а той има силно износени четки, разбити лагери и т.н. изисква прекалено много ток и въпреки това не може да достигне нужните обороти. Ако компютъра не "види" достигнати нужни обороти за старт.. да кажем над 250 или дори над 300.. то може и да не започне процесът на пускане на нафта..
Примерно на VAG дизелите при повреден датчик на разпределителен вал палят но много трудно. Защото той дава данни кой цилиндър е в процес на компресия (алгторитъм спрямо датчика на маховика и кой цилиндър се очаква да дойде в момента).
Също така, ако има нарушена или лоша маса към мотора може да има подобни симптоми на случайно появяващи се проблеми..
Благодаря много за съветите!

Стартера никога не е правен. Колата винаги си е палила на 1-2ра секунда т.е. не е още на четвърт оборот. Това мисля, си е нормално.

Ако не влезе в авариен режим, след настъпване на газта, то тя си пали без проблем, студена, загрята без значение. След това мистериозно изгасване преди 2-3 години, тогава се опита да запали, но не успя да се изфорсира, нямаше никаква мощност и изгасна (това се случи само веднъж, без check engine, без нищо, след 30-40минути нямаше и помен от проблема. Различно поведение от текущия проблем, но може да е свързано).

Мап сензора е сменяван преди една година (не, че имаше смисъл, но беше на път и така...)

На друга кола, съм сменял датчик колянов вал и разпределителен вал, но тогава тя гаснеше на празен ход, трудно палеше.

Ако Ситроена го карам без зор, 2000-2300 оборота, никакви проблеми. Ако настъпя по-рязко особено над 3000 оборота, на 3-4 ти път ще светне чека и ще влезне в режим ( в рамките на 50км) ИЛИ ако шофирам 300-400км и тогава поддам рязко газ ще светне чека още при 1-то или най-много 2-рото настъпване.

В сервиза, основно се коментираше, че налягането по време на палене е по-ниско (с положителна стойност).
По едно време стойностите станаха и отрицателни, но това, като смениха с нов регулатор. След, като провериха и датчика на рейла, стигнаха до извода, че някъде има пропуск на налягане и че можело да е дюза, тъй като било "механичен" процес, компютъра не можел да установи дали конкретно дюза пропуска нафта или не.

Този проблем се появи преди bsi модула - релето на подкачващата помпа да се прецака. Като взема друг модул, ще се пробват нещата.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2179
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от longgo » 02 сеп 2019, 23:50

Щом над 3000 вижда зор за мен това е недостиг на гориво или поради някаква причина за времето когато турбината трябва да е достигнала нужното налягане то не се е случило и тя влиза реално в limp mode, или защитен режим.. (примерно).
Би трябвало да има на рейката място където може да бъде замерено налягането в нея, или което е по-добрият начин: включва се записване на живи данни и се прави ускорение, ако пак се срине над 2600 то ще е видимо в лога кое е дало фира. Недостигнато очаквано налягане след турбото или недостатъчно налягане в рейката..
Пиезо инжекторите са като ключ - отворено и затворено. За да има шанс през едно и също сечение да мине за много кратко време нужното гориво (да се има предвид, че при комънрейла това са обикновено 3-4 впръсквания на такт на зилиндър) се лавира с налягането.
Все пак, ако има изпуснали дифтунги на инжекторите също може да има проблеми но тогава няма да е от време на време..
Trim времената, или компенсациите в плюс или минус на даден цилиндър са само за празен ход с цел да балансира мотора. Нямат особено значение след това.
И едно друго странно, и не много логично предложение - всичко наред ли е с алтернатора? Защо птам - с волт метър дори замерено да дава 14-14.6 волта, то може даден диод да не е наред и да пропуска. Какво имам предвид - ако има за кратък интервал следните пикове: 13.9-14.9-15.6-14.1-16.5-14 уреда ще усредни замерването на 14.3 да кажем. Но при проверка с осцилоскоп вместо почти равна линия ще излязат едни пикови "игли" които са особено вредни за електрониката. Дори при наличие на кондензатори пак създават проблеми.
И още един пример - на една Q7ца имаше такъв проблем с генератора. На моменти си губеше акъла и цялото табло и конзола премигва или загасва а мотора си работи и колата се движи..
Вентилът който държи контрол на налягането в рейката, както и самите инжектори изискват стабилен и силен ток. Ако това условие не е налично то те ще работят но не оптимално..
Това са просто идеи.. Успех в борбата! :drink:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
dj_art
 
 
Мнения: 418
Регистриран: 06 дек 2011, 00:42
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Coupe 1.6i 16V ; Citroen C8 2.2 hdi camper van ; Ford Mondeo sedan V6 - ST package
Местоположение: Pazardjik

Re: Авариен режим и след изгасване - трудно пали

Мнение от dj_art » 04 сеп 2019, 15:27

longgo написа:
02 сеп 2019, 23:50
Щом над 3000 вижда зор за мен това е недостиг на гориво или поради някаква причина за времето когато турбината трябва да е достигнала нужното налягане то не се е случило и тя влиза реално в limp mode, или защитен режим.. (примерно).
Би трябвало да има на рейката място където може да бъде замерено налягането в нея, или което е по-добрият начин: включва се записване на живи данни и се прави ускорение, ако пак се срине над 2600 то ще е видимо в лога кое е дало фира. Недостигнато очаквано налягане след турбото или недостатъчно налягане в рейката..
Пиезо инжекторите са като ключ - отворено и затворено. За да има шанс през едно и също сечение да мине за много кратко време нужното гориво (да се има предвид, че при комънрейла това са обикновено 3-4 впръсквания на такт на зилиндър) се лавира с налягането.
Все пак, ако има изпуснали дифтунги на инжекторите също може да има проблеми но тогава няма да е от време на време..
Trim времената, или компенсациите в плюс или минус на даден цилиндър са само за празен ход с цел да балансира мотора. Нямат особено значение след това.
И едно друго странно, и не много логично предложение - всичко наред ли е с алтернатора? Защо птам - с волт метър дори замерено да дава 14-14.6 волта, то може даден диод да не е наред и да пропуска. Какво имам предвид - ако има за кратък интервал следните пикове: 13.9-14.9-15.6-14.1-16.5-14 уреда ще усредни замерването на 14.3 да кажем. Но при проверка с осцилоскоп вместо почти равна линия ще излязат едни пикови "игли" които са особено вредни за електрониката. Дори при наличие на кондензатори пак създават проблеми.
И още един пример - на една Q7ца имаше такъв проблем с генератора. На моменти си губеше акъла и цялото табло и конзола премигва или загасва а мотора си работи и колата се движи..
Вентилът който държи контрол на налягането в рейката, както и самите инжектори изискват стабилен и силен ток. Ако това условие не е налично то те ще работят но не оптимално..
Това са просто идеи.. Успех в борбата! :drink:
Много благодаря за информацията! Като има някакво развитие по въпроса, ще пиша.

На една дизелова и бензинова кола алтернаторите бяха ремонтирани преди време, защото светлините в купетата, а и фаровете премигваха. На този Ситроен, няма подобно явление, то не пречи да се провери де.

Диагностиката я правеха на место, т.е. гледаха налягането на празен ход, а защо не я гледаха в движение при натоварване... не зная, като им казах, че на празен ход разлики няма. Някак си останах с впечатление, че просто на част от хората в сервиза не им се занимаваше... нищо повече от смяна на датчик и регулатор, защото грешката показвала това - p1112

След това казаха, сваляне и ремонт на помпата, ако не е от нея, сваляне на двигателя, за да се свалят и ремонтират дюзите, но си плащаш за ремонта (ако, че може да не е от тях), въпреки, че по думите им, нямало как на толкова километри и години, тези дюзи да дават коректни стойности...

"
Все пак, ако има изпуснали дифтунги на инжекторите също може да има проблеми но тогава няма да е от време на време..
"
Да, не винаги, след километри, при ускорение на 4-5-ти път, но след това, пакаже ли се веднъж, след всяко следващо ускорение светва и влиза в режим. В момента кола я карам често, леко без излишни скорости, като я зазимя ще я гледам лично и обстойно.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост