ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Нов капитан :)

Производство: (2002-)

Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 02 сеп 2018, 13:52

Здравейте :)

От онзи ден управлявам кораба C8.

Преди да го закупя попрочетох малко, поразрових тук-там информация да намеря и все пак със самопожелан късмет, реших да пробвам с гореспоменатата машина :) Засега впечатленията ми са на стабилен автомобил, силно се надявам да не ме изненада с много проблеми. Качих леко нивото, досега бях (а и още не съм я продал или нещо направил) Октавия I, която бих нарекъл феноменален автомобил. Отвсякъде. Но не я сравнявам с кораба, най-малкото заради различията откъм тип автомобил. Ето снимка:

Изображение

Ситроен C8 Exclusive
Дизел, 2.2, 128к.с. (би трябвало да е с ФАП, поне според продавача, аз нямам спомен, честно да си призная - гледах го отдолу, но ми изскочи от главата, хаха :) )
6-степенна - ръчна скоростна кутия
Черен металик
Още съм с транзитни номера, но след седмица - 2 това ще е коригирано :)

Екстрите му са всичко, без кожен салон. 7-местен е, като липсва единствено щората на багажника (която покрива последните 2 седалки)

Засега впечатленията ми са доста позитивни. Малко мудна е на старт, но предвид теглото, не е в никакъв случай зле :) Все пак имам идеи как да променя това ;) Стабилна е доста. На мокро трасе още не съм я пробвал, но рано или късно ще се случи и тогава ще споделя впечатления.

Като разход още не съм я засякъл, което също ще добавя своевременно след седмица-2 :) Направи ми впечатление, че няма бутонче в гърловината на резервоара за обезвъздушаване, докато се сипва гориво, а резервоара събира малко над 80л. ако не точно 80. При Кака Шкода имаше бутон, който се натиска с пистолета и резервоара качваше едни 10-11л. над каталожния обем.

ИНтериорно - супер е ;) Седалките са много удобни, има подсъдно много място и е просто въпрос на време да свикна с оползотворяването на просторното купе. Планирам да си закупя ветробрани и стелки-леген конкретно за модела, понеже работата ми е такава, че болуци си нахълтват канени и неканени. Също за багажника мисля да си купя такава стелка. То към 150-60лв. ше идат за това. Но както се казва - не се прави всеки месец това ;)

Арматурното табло много ме кефи. С всичките му там жабки/мабки и т.н. Контролните светлини и уреди са разположени доста добре. Не изморяват очите. Малко ме дразни оранжевата светлина на навигацията, като стартирам двигателя, ама като пусна фаровете, цвета се сменя в много приятен нюанс на синьото, което е яко :)

Страхотно е, че шофьорската седалка хем и слиза дупето доста ниско, хем позицията ти е леко над същата в леките коли. Друго яко е, че и седалките на втория ред се движат напред-зад, а и облегалките им :) Абе нямам търпение да се намятаме с някаква компания на дълъг път. А и с круиз-контролеца съм свикнал и е супер, че го имам и сега.

Неща, които са за обгрижване на първо време са подлакътника на шоф. седалка, да видя с навигацията какво да правя (да си намеря диск с английски, или по някакъв начин да подкарам тази, която току що си смъкнах, но имам зор с разархивирането и) и... да потърся щора за след втория ред седалки. Последните 2 е ясно, че ще прекарат повечето време в килера, щото отзад ще се возят реквизити и т.н.

По отношение на сигурността - понеже я взех в петък, утре ще се случат следните дела:

1. Компютърна диагностика
2. антифриз, че сега е с вода

PS: много ще съм благодарен за инфо - какъв антифриз е подходящ за този тип двигател и автомобил (досега бях с G12, ама май кораба не е с такъв)

Благодаря предварително за всяко инфо, впечатление и съвет относно модела и се надявам да си помагаме взаимно в новия за мен форум :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 11 сеп 2018, 08:26

Привет отново от мен :)

Да добавя малко инфо:

Вече регистрирах возилото :) междувременно изминах 1000км. в абсолютно смесен цикъл, градско/извънградско, с круиз-контрол, ала-бала. Разхода, който засякох е учудващ за мен - 7-7,5л./100км. и то комбиниран, с всякакъв товар - от само мен до full. Ако и в София се запази това, ще съм мноого радостен :)

Смених антифриза, но ми направи впечатление едно нещо - източихме, колкото източихме с майсторите, но след това колата събра само 5л. Което, на фона на каталожната информация за 11.3л. малко ме притеснява. То после налях само концентрат де, на -70 градуса, т.е. - каквото и да е останало в системата, едва ли температурата му на замръзване е под -30 градуса. Но все пак - щеше да е хубаво да поеме повечко. То аз след малко ше сляза при колата, за да видя дали вечерта е поело още малко и ще си допълня.

Направихме и една диагностика (но не с Lexia) и състоянието на компютърните модули и грешки и тем подобни поне засега е ОК.

Предстои ми да закупя акумулатор и да проверя как стоят нещата с гаснещия от време на време ляв заводски ксенон. Подготвен съм за проблем с баласта, понеже крушката не дава нито червена светлина, нито е кой знае колко бледа. Но ще го видим :)

Колата се държи прекрасно на дълъг път - седалките ми станаха още по-удобни. Но ми направи впечатление, че освен в градски условия, и при стабилна жега, показанията на температурния датчик за охлаждащата система си седи на една чертичка под 90 градуса. В трафик и като не развивам скорости над 60км/ч, стига 90-ка, но дори за малко да изляза извън града - слиза си на въпросната една чертичка под 90 и това е. по-надолу не слиза. Това нормално ли е за този тип двигатели? 2.2HDI 120 коня, 6 скорости е.

Пропуснах да отбележа, че това положение е преди да сменя антифриза. Тия дни ше замеря как се развиват събитията със сменен антифриз :)

PS: От една от темите за майстори узнах, че Светльо, когото немалко хора от форума похвалват все още си работи, та - ще му звънна и ще ида да се запознаем, дано се разберем, и да си ми поддържа колата човека. Просто моя доверен пичага, който досега си ми поддържаше колата, се е изместил в друг град и трябва да потърся навреме майстор, че да нямам изненади в реално време :)


marea-ta
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 23 окт 2014, 17:23
Пол: мъж
Кара: peugeot 807 2.2 hdi 2006
Местоположение: ямбол

Re: Нов капитан :)

Мнение от marea-ta » 12 сеп 2018, 13:07

Относно температурата е точно така, не се притеснявай ама разхода ме изуми. Аз мойта 807 я продадох заради него.


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 14 сеп 2018, 09:58

10х за отговора :)

Вече ходих да се запозная със Светльо. Изглежда точен и се разбрахме да се чуем за цена за съединител, щото моя пътува вече, а предвид желанието ми да я чипна леко колата, съвсем ше изчезне ;)

Та - днес/утре вероятно ше ми каже цена човека и ще се постарая за др. седмица да действам. Иначе - сподели, че C8 били доста корави коли, което, ако е истина, е супер :)

За съединителя - като я разцепим, ще преценим дали комплект или само феродов диск ще сменим. Щото поне засега няма симптоми за маховика, Ще се посъветвам и с този, който ще ми прави чипа - дали да запазя демпферния маховик или да сложа един конверсионен комплект, от гледна точка занапред да не сменям по-често маховици, отколкото мога да си го позволя, хаха :D

Относно разхода - и аз съм учуден. Макар да не карам силно, пак очаквах да е по-висок. Все пак колата е 1.8т. и си е с прилично съпротивление. Сега правя засечка в изцяло градски условия - към момента по показания на нивомера съм на 3 чертички над средата, с изминати около 320-30км. чукна ли 500 преди или на средата, мисля, че ше е идеално, а имам очакването така да стане, дори може и да съм малко над. Ама да не казвам голяма дума. Пък и като сменим съединителя, това ще е още един плюс за разхода.

Колата все повече ме кефи :) като постегнем тук-там нещата, ще вземе да излезе добра оферта :)


gerol
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 29 фев 2016, 16:27
Пол: мъж
Кара: C8 2200 HDI
Местоположение: Plovdiv

Re: Нов капитан :)

Мнение от gerol » 21 сеп 2018, 10:49

Честито и браво за избора.като смениш наживо и или комплект сподели мнение и цена защото и моят е пътник


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 21 сеп 2018, 18:00

Здравейте :)

Днес взех колата с новия съединител. Закупих комплект LUK, двумасов маховик със съединител, притискателен диск и аксиален лагер. Има промяна, макар че аз лично очаквах малко по-явна да е тя :) Сякаш ефекта е по-скоро при потегляне, макар че леко по-добро се усеща и доускорението от 4-та към 5-та, а когато съм на 6-та разлика почти няма. Най-променено е ускорението, когато форсирам от 3-та предавка. Аз очаквах по-скоро обратното - да се подобри положението при 4-5-6. Макар че така, както е сега сякаш е по-логичното. Но каквото - такова :) Смени го Светльо от белия списък. Човека е топ :) Да не му е уруки, радвам се, че ходих и се запознах с него, както и благодаря на автора на темата, в която открих Светльо.

Оказа се, че сме го сменили баш навреме, защото от едната страна на стария нямаше почти никой ;) А от другата - никой. Сменихме и маслото на скоростната кутия.

Има една разлика много явна обаче спрямо преди - едно голямо претрисане се получава при потегляне, както и при смяна на предавките във всякакъв ред - възходящ/низходящ, но най-силно е при 1-ва и 2-ра, нататък е доста по-слабо. Светльо каза, за въпросното претрисане и че е от това, че още не се били напаснали компонентите, но не сподели колко км. ще са необходими, за да се напаснат.. Дано не са много де ;)

Ами това е update-а от мен, предстои да проверим защо не работи подгрева на шоф. седалка, двата 12v-ви изхода (този в шоф. седалка и този в багажника) и да монтираме теглича. А и търся как да сменя езика от немски на английски поне, и ако е възможно да ми препоръчате някой, който ще ми помогне с карти за navidrive-а.

Също търся да си купя и щора за над третия ред седалки, понеже карам предимно без тях, и предпочитам да си имам щора :)

Поздрави на всички!


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 21 сеп 2018, 18:03

Пропуснах да добавя - ако някой има въпроси като - от къде купих комплекта и т.н. - да пише на лично :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 08 ное 2018, 13:45

Привет отново от мен :) Вече 3-4000 навъртях със совалката и все още имам само позитиви :)

Разбира се - почнаха да се пообаждат разни потенциални проблеми, като задна лява врата, примерно. Електрическа е и не съм се и заблуждавал, че няма да и дойде времето :)

Също така електрониката от време на време своеволничи, но предимно по отношение на интериора. Това се изразява в някакво странно поведение на дисплея на навигацията, както и от време на време незатваряне на задна лява (отново) Като я затворя повторно, си се затваря докрай :)

Левия ксенон (на късите) от време на време изключва и не съм стигнал до това да проверя от крушката ли е, от баласта ли, или от нещо друго.

Забелязах, че шибедасите не се затварят както трябва. А именно - според едно упътване, което намерих в нета и с удоволствие бих предоставил на всеки (стига да ми пусне e-mail, че е големичък файла и трябва да е на външен сървър) пише, че при двойно натискане със задържане на копчето, шибедаха трябва да се затвори изцяло. Както е, когато задържиш копчето за отваряне. Но при мен не е така - трябва да го натисна 6-7 пъти, за да се затвори напълно. Мисля, че това не е правилно и ще се радвам, ако някой сподели мнение и човек, на когото мога да поверя колата за ел. ремонти :)

Новия съединител и маховик почти напълно се сработиха с останалата част от трансмисията и има леко притреперване само на втора предавка и на задна като включвам. Смятам, че и това ще изчезне скоро.

Купих си и стелки по пода на колата, Rezaw Plast, 80 кинта (78 и нещо, ако трябва да съм точен :) ) и съм страшно доволен :) Ще взема такава и за багажника, но по-натам, преди нея, ще подаря на совалката комплект ветробрани за 4-те прозореца, ама след седмица-2-3.. Че тук 80, там 80, и са си мангизи ;) Пускам снимки на стелките в края на поста :)

Буквално преди дни реализирахме remap на софтуера, както и последващото отпушване на хардуера :) Смело мога да заявя, че колата стана осезаемо по-динамична, ускорението - плавно и в широк диапазон на оборотите :) Особено при по-високите предавки - малко по-рано започва да ускорява и във високите обороти почти не се усеща задъхването, което го имаше преди :) След известно време ще споделя и как се е променил разхода, понеже сега ще сипя добавка за дюзи, като намалеят литрите. Иска ми се да направя ударна доза, щото някоя от дюзите не работи коректно. Дано помогне добавката. Иначе засега максималния разход, който е дала колата само по колонка го меря, и комбиниран - 8,2. Настъпването - нормално. Не карам силно, но и си настъпвам, като ми се наложи.

Решил съм да профилактирам турбото и ще гледам да дам предимство на това, понеже искам всичко да е точно в двигателния отсек :)

Успешен ден на всинца ви :)

Изображение

А линка отдолу е за още 4-5 снимки на стелките

https://postimg.cc/gallery/12jkm76nw/


Brumbi
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 12 апр 2014, 20:14
Пол: мъж
Кара: C 8 2.2 HDI
Местоположение: Yambol

Re: Нов капитан :)

Мнение от Brumbi » 26 ное 2018, 20:21

Добре дошъл в лигата на автобусните шофьори! Разходът на нафта ти е точен-7--8.5 при най-тежки условия. Пробвал съм да го сваля, но успях само до 6.3 на извънградско и то с 90-95 км/ч максимум и изключване от скорост, където може...За ксеноните- явно сме пазарували от 1 и също място: моя ляв сдаде багажа преди 3г и се разрових в нета- виж в аутопро- взех си комплект китайчета D1S (4300K ) И СЪМ МНОГО ДОВОЛЕН! Имаше избор в гаранц. срок и си избрах с 1 г. гаранция; цената ми се върти около 50лв за тая гаранция, ма веч не помня. за пестене на крушки ползвах фаровете за мъгла, ама като ги смених веднъж и видях каква хурка е(трябват тънки пръстчета и уйдурми-св. опашка с кабелна обувка на 1 край за да поднесеш крушката към гнездото и, и др. св. опашка с магнитче от говореща играчка/да ме простят чаветата/за да извадиш старата, ако/като я изтървеш...) , кандисах и сега съм с блокче за дневни светлини като ползвам дългите на 50 тина % - всичко е ОК. Сега съм на тема печки- провери дали имаш такава- отдолу по средата на пода е, на собствена шейна, ако немаш - гледам из форумите вече вървят по 4-500лв , обслужени, с монтажа- удобство си е, особено, ако зиме ти е студено...а във варна един майстор (Веселин Каменов) ми оправи мойта-точен е! щото от рея мп ми говориха за некви луди цифри, а от аланекс варна ме хързулнаха, че платката ми била заминала...накрая смених циркулационната помпа и сега е 6!и то без ходене до там:сваляш печката в някой СВЕСТЕН сервиз/гараж/, връзваш маркучите накъсо и по еконта... Ааа, за окачването съм мааалко неубеден- за 4г ми издъхна 1 от сменените носачи, но цената е поносима- около 150лв с работата/ в автомотор сливен/...пък не съм я джаскал из трапове, ама тя си тежи...за друго не се сещам, хайде засега чао!


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 10 дек 2018, 22:24

Привет :)

Напоследък нещо разхода се вдигна.. към 9 и малко я засичам последните 2-3 зареждания, но то е единствено градско и в час-пик в София. А това си е тегавня :) Плюс това винаги подгрявам 3-4 минути в студовете и 1-2 като е разумна температура, както и докато чакам някой, рядко гася. Общо взето - имам доста работа на двигателя на място.. Още не мога да хвана спатиите на чертичките, от резервоара, май не са много коректни, хаха, сметнах ги, че една би трябвало да отговаря на около 4-5л. щото са 19, а резервоара е 80.

Понеже при мен малко бавно текат процесите на размисъл, хаха, още умувам от какво би могло да е :) Понеже е декември, и съм адски зает, не съм прегледал още дюзите и турбото (което си посвирва). Разхода от турбо няма как да се покачи, вариантите за вдигане са 2-3
1. Минах на 16"
2. дюза-гейт, ама това ще получи решение чак януари
3. зимното гориво.
4. комплекс от горните три.

Принципно вече е ремапната колата, и без FAP, което също може да е, макар човека, който ми прави ремап-а да е бетон :) Но и за това - след НГ ще ида пак при него.

Честно казано очаквах да се завъртя около 7.5-8 градско, но поне засега не ми се получава. Ще разследвам какви са причините, и вариантите. Определено обаче ако съм 50/50 в/извън града, разхода ще се завърти около 7-7.5. което би рекло, че 9 в града и 6 извън, което е и логично :)

Иначе колата е чук. носи яко, вози меко, хаха ;)

Печка имам, поразрових тук из форума инфо и се отказах поне засега от дистанционно. Иначе самата печка си работи коректно засега :)

Смених масло преди около 1000км и май не го пипа, но ще почакам да мина още 3-4000, че да видя по-реално :)

Ся се оглеждам за usb-interface.

Потребителски аватар

vs24000
Редовен
Мнения: 66
Регистриран: 22 апр 2017, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 FL, 1.1 60hp

Re: Нов капитан :)

Мнение от vs24000 » 11 дек 2018, 00:58

Колега честито, със здраве да си я караш! Пиша ти относно съединителя. Нов и неомаслен (в моя случай) си друса яко на 1-ва и донякъде на 2-ра. Но имайки в предвид въртящия момент при тебе трябва да е нормално, дори при двумасов маховик. Ако ти друса некомфортно при високите предавки е добре да провериш окачването на двигателя.


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 11 дек 2018, 07:19

Благодаря, благодаря ;)

Съединителя, маховика и левият ми крак вече почти се напаснаха ;) Съвсем рядко ми претриса. Не усещам при високи предавки вибрации, но за протокола, напролет ще прегледам тампоните на двг. Май са 4, така че ше посъбера пари и ги действам :)

И електромотора на чистачките обаче май ше трябва да сменя, щото има един много неприятен удар в долна мъртва точка, който изглежда да е от захабени шлици на рамената на чистачките. И с пристягане не става. Веднъж пробвах, изчезна за малко блъскането, но отново се разместиха и лявата удря в дясната. Ама като му дойде времето :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 03 фев 2019, 10:35

Здравейте, приятели :) И ЧНГ, хаха ;)

Дойде време да споделя сагата с дюзите, за която бях споменал преди време.

Началото е още от покупката на колата и последвалата на следващия ден диагностика. Дюзата на 2-ри цилиндър даваше по-голямо отклонение от допустимото и вариантите бяха 2. Или имам късмет и успявам с добавки да я вкарам в правия път, или всичко под ножа. Знаете кой е правилния вариант с дюзите - all or nothing ;)

Започвам:
IMG_20190116_144823.jpg
Това е сваленият двигател, а една от старите дюзи може да видите долу вдясно на снимката:
IMG_20190129_164816.jpg
съжалявам, че в момента нямам снимка само на дюзите, по принцип ще си ги прибера, но просто съм пропуснал да ги снимам - бях зает да хокам пежо-инженерите как са могли да направят подобна глупост! Без нищо защитаващо от вода и други флуиди, да ги бутнат така дюзите. Да не звучи прекалено, ама това си е съзнателно заложен сериозен финансов разход! Една деликатна кора би била перфектното решение. Едва ли щеше да повлияе на температурата в двигателния отсек.. Но както и да е. Продължавам с приключението :)

Макар да не стигнах до легендите, в които се говори как един двигател висял на запекла дюза в продължение на дни, моите излезнаха в състояние, което беше документирано от сервиза за дюзи в Яна с подигравка към мен, че съм си позволил изобщо да стъпя при тях с подобни дюзи в ръка, но пък иначе как щяха да знаят как НЕ се свалят дюзи, хахах :) :)

Както и да е - след като ми се присмяха, момчетата от Яна казаха, че вариантите са два - дюзи (Bosch, пропуснах да го спомена в началото) с номер 044 5110 036 (същите като моите), или 044 5110 057 от по-маломощния двигател HDI, с уговорката, че от тия с 057 накрая мога да ползвам само корпуса. Мозъка трябва да си е от моите стари и ли други с номер 036. Та топката беше пак в мен. И тук на помощ ми се притече OLX-опита ми и сравнително бързо извъртях 15-20 телефонни номера из страната, в търсене на важния консуматив.. Оп!! Дюзите не били консуматив, както се оказа.. Не са като турбото.

Така и така споменах турбото - моето си беше със сравнително богат музикален диапазон, което макар да не се отразяваше на разхода на масло или на вървежа на колата, си беше знак. И реших да не се еба*ам с него, та докато двигателя седеше на 2м. от мястото му, смъкнахме и турбото. Организирах му посещение с направление в официалния сервиз на Garrett и там получи подобаваща терапия, което означаваше всичко чисто ново ОЕМ, с изключение на топлата и студената част. Резултата е следния
IMG_20190116_145106.jpg
IMG_20190116_145113.jpg
IMG_20190116_145116.jpg
IMG_20190116_145138.jpg
IMG_20190120_165214.jpg
IMG_20190120_165241.jpg
IMG_20190120_165353.jpg
IMG_20190120_165506.jpg
Подобаващо лечение, което сега се изявява в безшумна работа на турбинката и, надявам се, happily ever after :)

Междувременно издирих ето тези 4 приятелки
IMG_20190123_120157.jpg
IMG_20190123_120207.jpg
IMG_20190123_120210.jpg
IMG_20190123_120212.jpg
и събитията взеха да се ориентират към развръзка.

Тук е момента да спомена, че загубихме малко време чисто административно и ако не бях на ръба, даже в някои случаи - след ръба на нахалното, и не висях във всяко свободно от работа време при момчетата, на които поверих колата, едва ли щях да съм 18 дни без нея.. Просто в родината имаме малко да наваксваме в тази област (customer service attitude-а). Вероятно и аз не съм перфектен, но в едно съм сигурен - по отношение старанието съм поне малко по-адекватен. За липсата и трудността при намиране на ключови части узнавах в момента, в който отида, за да надзиравам, а не своевременно и така се добавиха поне 2-3 дни престой в бокса.. Но в никакъв случай не искам да обидя момчетата. Не са много хората, които изобщо ще се заемат с подобна операция, и ще я завършат качествено, а пичовете, при които бях, са от тези малцина.

След пристигането си, дюзите преминаха тестове, които ще кача в следващото мнение, щото май достигнах лимита на снимки :) И нещата тръгнаха към събиране на пъзела :) Уточнявам, че с 'новите' дюзи всичко е ток, като само на 1350 об./мин. имат малко по-слаба доставка, в жълто е. Което явно не пречи.

И тук дойде голяа-а-а-мото чакане - то не бяха гарнитури за намиране, не бяха тежки графици на сервиза, но вече съм отново със совалката и много се радвам, че всичко завърши добре :)

Сега още съм в тестов период, но разликите са няколко - двигателя направо мърка. Работи много по-меко, тихо и плавно. Утре ще изчистим с диагностика грешката от липсата на FAP-а и ще проверим какво е поведението на 4-та нови приятелки. Но определено предвардих няколко по-сериозни проблема в двигателния отсек ;) Я турбо, я прогорено бутало и т.н. :)

Под ножа минаха и подгревните свещи, които макар да не са се и обаждали, решихме да сменим. Това, предвид мястото, на което са ги тикнали въздесъщите инженери, си беше направо задължително. Иначе - сваляй пак магаре и турбо, за да се стигне до подгревните, не мерси. Също нов е вече и единия тампон на двигателя (горния десен, точно до капака на ангренажния ремък)

И така, след 18 дни и 2654лв. вече по колата имам да менкам само някакви неща около ходова част и други глупости, важното е, че за сърцето се погрижихме ;) А душата - тя си е на макс и всеки, който се вози при мен го признава, хаха :)

Надявам се не съм досадил никому с темата си, и ако има въпроси относно дюзи - насреща съм :)

PS: като следващ отговор ще пусна и снимките от тестовете на дюзите


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 03 фев 2019, 10:36

Ето ги и тестовете на дюзите:

Нещо не става като снимки да ги кача, затова ги качвам като pdf-и ;)
djuzi - test - 01.pdf
(151.6 KиБ) Свален 14 пъти
djuzi - test - 02.pdf
(151.67 KиБ) Свален 8 пъти
djuzi - test - 03.pdf
(152.07 KиБ) Свален 4 пъти
djuzi - test - 04.pdf
(170.43 KиБ) Свален 8 пъти


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 10 фев 2019, 19:53

Здравейте на всички, които следят update-ите ми за C8-цата :)

Понеже имаше неспирни въпроси, желания за интервюта и споделяне на 'ноу-хау' относно автомобила, се завръщам с поредната доза инфо.

Причината е скорошната интервенция, която претърпя возилото :) 4бр. дюзи, ново турбо и мръзна газ до дупка! :)

Веднага след лечението, разликата в поведението на HDI-я беше налице ;) Работата - мека и равномерна (въпреки леко по-слабата доставка на новите 4 дюзи) Е, те разбира се не са нови, а от някаква Ц5-ца, но визуално нямаха нищо общо с това, което излезна от главата на автомобила ми! Проклетия конструктивен недостатък при Eurovan-овете от 2-ро поколение е просто скандален! Ето за каква разлика става дума. При това, сигурен съм, дюзите - заместители са на повече км. от моите.
IMG_20190123_120157.jpg
IMG_20190204_111948.jpg
IMG_20190204_112002.jpg
А може да видите и как се е 'старал' изваждача на дюзите. Причината да не се ядосам много от труда му е решението ми така или иначе всичко да мине под ножа. И за щастие (негово) не ми пукаше много много как точно ги е извадил, стига да не е правил поразии по околностите. Но уви - беше закачил тук-там челото на главата - откъм капака на клапаните. Който се намира между дюзите и EGR-а. Но май не е пресолил мандажта така, че да не става за ядене и поне засега всичко е ОК.

Освен, че стана явно по-тиха работата на двигателя, се нормализира и разхода - 808км. от които 220 - София-Враца (но с прилично натискане - т.е. не съм гонил икономия) и колко се пада - 580 - само дебело-градско каране - 68л. или с други думи - 8.4. Никак не е зле :) горивото - Rompetrol с малко Bardahl - стандартната добавка за зимно време. Но сегашното зареждане го направих без добавка, щото свърши, и ше следя какво ще се случи. Но поне засега няма люшкания, няма притрепервания при потегляне.

Това за притреперването го казвам във връзка със съединителя - след смяната му, на 1-ва и 2-ра предавка все не можех да уцеля как, мамичката му, да отпусна съединителя, че да не предрусва. Но не и не!

Е сега вече - да и да :) Събитията при потегляне се случват меко, гладко, леко и плавно :) Слабава доставка се наблюдава единствено при по-високи обороти, но не бих казал, че усещам липса на мощност.

Остават стандартните подмени по ходовата част, но това вероятно към края намесеца.

Успех на всички и чао засега ;)


iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Нов капитан :)

Мнение от iVANchoo » 12 фев 2019, 20:37

Поздравления за усилията колега ,че ни предоставяш подробно инфо. Моя ван сега е в сервиза и ще драсна и аз какво му се е случило. Засега ще го обслужа само + малко ходова част , спирачки и те така те . Беше писал по-горе , че си рециклирал турбото . Би ли дал малко повече инфо защо, къде и колко, че моето не чувам да има проблеми , но има малко теч на масло от него ( не е омазало кората на ДВГ ). лБлагодарско :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 13 фев 2019, 09:30

Привет :)

Успех на теб с ходовата част и да кажеш дали има пинизи, щото аз напролет ше действам там. Малко по-напред ше сменя задните пружини, че и двете се оказаха счупени, най-долу, точно в чашката. Дори вече поразтърсих, и за учудване май има значение дали е с шибедах колата или не. Поне според Autodoc. Сред продуктите им има и такива пружини за кола С шибедах, и за кола БЕЗ! Много интересно, щото не съм срещал сред инфото, де що изчетох за модела - дали има разлика в теглото или не. От една страна може и да има, щото за сигурност на тавана - ала-бала, може да има някакви по-яки греди в конструкцията. От друга страна обаче може и да няма.. Ба ли го :) Но разсъждавам, че тия за моделите с шибедах може да са по-яки. А моята е с шибедасите :) Та - може би такива да си поръчам. Другото, което ще сменя с пружините са тампоните по задния мост (те са май общо 4) и евентуално амортисьорите, зависи дали са много зле и дали не може да се сменят в по-непретенциозна среда, напр. на двора, хаха :) Щото на двете ми коли преди совалката, смених задни амортисьори сам, пред блока. Така че ще чакам инфо за ходовата част.

За турбото - мой приятел, който ми направи и чипа, както и софтуерните махания на FAP и ограничаване на EGR и т.н. има клиент, който работи в Garrett, та при него дадохме ценния консуматив ;) 734лв. излезна всичко, като от снимките можеш да добиеш представа как изглежда след рециклиране. От старото турбо са само топлата и студената част. Всичко друго - актуатор, централна ос, геометрия, е чисто ново - Garrett. Надявам се да нямам болки там, щото не са малко пари. Като се рециклира, ще трябва да си купиш гарнитурките, които ги има (пак в Autodoc може да видиш как изглеждат. Комплекта, който аз купих са двете гарнитурки - ОТ изпускателния колектор КЪМ топлата част, ОТ студената част КЪМ оттичането на маслото, както и 4 шпилки и още други.. 'аксесоари' :) Шпилките може и да не ги сменяш, ако твоите стари са ОК, аз само гарнитурите замених, че няма как иначе :) )

Този комплект, моя, струваше 24-5лв. Elring. Също трябва да смениш и гарнитурката, която е от топлата част към генерацията, тя представлява едно метално мрежесто пръстенче, като оплетка, и беше малко зор да я намерим. Нямаш представа колко е досадно да чакаш нещо, струващо 6лв. цял един ден :D Има и един комплект, който включва и тая оплетка, към генерацията, който обаче не му помня цената и не беше Elring. Общо рециклирането на турбото + гарнитурките за монтаж идва около 760-70лв. и кокото ти вземат за сваляне и качване.

Кофти е, че за турбото се сваля и магарето, така че е добре да го комбинираш с нещо друго, изискващо сваляне на проклетото магарИ ;)

Сега обаче е голям кеф с турбинката - чува се само съскането от нагнетяването на въздуха, а преди виеше на линейка :)

Наумил съм да прегледам всички вакуум-клапани и маркучета и т.н., за да няма изненади и от тях, но след няколко седмици това ;) Приоритет са пружините. И вече към края на март - предницата ще ревизирам, ако нещо се е прецакало зимата. Късмет е поне засега, че рейката ми е здрава, следя тампоните на двигателя - един сменихме сега, докато беше в болницата за дюзи. Но предполагам, че останалите са заводските и ще им дойде времето в рамките на няколко месеца, до към година.


iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Нов капитан :)

Мнение от iVANchoo » 13 фев 2019, 23:44

Ами засега магарето,турбото и двигатела няма да пипим. Ще го оставя за когато му дойде времето. Мислех че ще го сваляме заради подгревните свещи , но се оказаха работещи . Засега не разбирам защо пали малко по- шумно мотора. Палиш ръмжи и след 30 сек се оправя . За да смениш свещите за подгрява на тая кола трябва да си закачиш поне венец от чесън и да мяташ сол през рамо , защото майстора много ще те анатемосва :) Иначе турбинката ми не вие засега . По окачването имам списък и утре ще се трудя и по него и ще ти драсна тук (какво, що и колко) , ако това ще ти е полезно за след месец. До колкото си спомням каза , че колата е от Австрия и си има ръждица.ВанЧето и моето от там , може да са братЧеди(ки) . Като я вдигнахме колата и аз видях повечко ръжда в сравнение с това дето видях от коляно. Аз винаги съм гледал коли само от Италия да купувам, защото на всички други ламарините изгниха бързичко. Ама тази като я видях и си загубих добрата преценка (мозъка направо)и ако трябва да съм честен с жената направих същата грешка преди години :) Не гледах за скрити проблеми :ludotlove: Сега ще видя напролет какво ще я правя , та поне нея да не мисля баси .Айде лека !


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 14 фев 2019, 07:59

:) Със сигурност ше има полезно инфо, като пишеш какво си сменил и ориентировъчни пари :)

Иначе - освен малко по праговете и ръжда тук-там по болтове и ръжди, нямам оплаквания. Мазана е от долу с нещо моята кола, и е ОК пода. Пък то калниците са пластмаси, на тях няма какво да им ръждяса :)

Кофтито е, че се късат болтове, по генерацията глупостите бяха ръждясали също, като махахме FAP-а. Като се позатопли ше легна от долу, да скивам печката какво ше я правя - работи, няма грижи, ама ми се ще да огледам как е положението с мръсотиите при нея. Имам и един теглич за слагане, който ше цъкна при смяната на пружините.

А то и по предницата няма много много сложнотии, което ми харесва много. Окачването е същата конструкция като Октавията, просот формите са малко по-различни иначе - същите тампони и т.н.

Като сменям, ше търся възможно най-плътните и твърди заместители, че е тежка колата и не ми се занимава често с подмяна на детайли по ходова част. Дисковете и накладните са сменяни преди да влезне в България, но като ги сменям (което вероятно ще направя собственоръчно) ще взема еднакви и хубави, щото сега задните накладки ги гледах, че са Delphi, а предните май са TRW. Пък за дисковете съвсем не знам, хахах :)

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта