ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Нов капитан :)

Производство: (2002-)

Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Нов капитан :)

Мнение от pri_valo » 02 сеп 2018, 13:52

Здравейте :)

От онзи ден управлявам кораба C8.

Преди да го закупя попрочетох малко, поразрових тук-там информация да намеря и все пак със самопожелан късмет, реших да пробвам с гореспоменатата машина :) Засега впечатленията ми са на стабилен автомобил, силно се надявам да не ме изненада с много проблеми. Качих леко нивото, досега бях (а и още не съм я продал или нещо направил) Октавия I, която бих нарекъл феноменален автомобил. Отвсякъде. Но не я сравнявам с кораба, най-малкото заради различията откъм тип автомобил. Ето снимка:

Изображение

Ситроен C8 Exclusive
Дизел, 2.2, 128к.с. (би трябвало да е с ФАП, поне според продавача, аз нямам спомен, честно да си призная - гледах го отдолу, но ми изскочи от главата, хаха :) )
6-степенна - ръчна скоростна кутия
Черен металик
Още съм с транзитни номера, но след седмица - 2 това ще е коригирано :)

Екстрите му са всичко, без кожен салон. 7-местен е, като липсва единствено щората на багажника (която покрива последните 2 седалки)

Засега впечатленията ми са доста позитивни. Малко мудна е на старт, но предвид теглото, не е в никакъв случай зле :) Все пак имам идеи как да променя това ;) Стабилна е доста. На мокро трасе още не съм я пробвал, но рано или късно ще се случи и тогава ще споделя впечатления.

Като разход още не съм я засякъл, което също ще добавя своевременно след седмица-2 :) Направи ми впечатление, че няма бутонче в гърловината на резервоара за обезвъздушаване, докато се сипва гориво, а резервоара събира малко над 80л. ако не точно 80. При Кака Шкода имаше бутон, който се натиска с пистолета и резервоара качваше едни 10-11л. над каталожния обем.

ИНтериорно - супер е ;) Седалките са много удобни, има подсъдно много място и е просто въпрос на време да свикна с оползотворяването на просторното купе. Планирам да си закупя ветробрани и стелки-леген конкретно за модела, понеже работата ми е такава, че болуци си нахълтват канени и неканени. Също за багажника мисля да си купя такава стелка. То към 150-60лв. ше идат за това. Но както се казва - не се прави всеки месец това ;)

Арматурното табло много ме кефи. С всичките му там жабки/мабки и т.н. Контролните светлини и уреди са разположени доста добре. Не изморяват очите. Малко ме дразни оранжевата светлина на навигацията, като стартирам двигателя, ама като пусна фаровете, цвета се сменя в много приятен нюанс на синьото, което е яко :)

Страхотно е, че шофьорската седалка хем и слиза дупето доста ниско, хем позицията ти е леко над същата в леките коли. Друго яко е, че и седалките на втория ред се движат напред-зад, а и облегалките им :) Абе нямам търпение да се намятаме с някаква компания на дълъг път. А и с круиз-контролеца съм свикнал и е супер, че го имам и сега.

Неща, които са за обгрижване на първо време са подлакътника на шоф. седалка, да видя с навигацията какво да правя (да си намеря диск с английски, или по някакъв начин да подкарам тази, която току що си смъкнах, но имам зор с разархивирането и) и... да потърся щора за след втория ред седалки. Последните 2 е ясно, че ще прекарат повечето време в килера, щото отзад ще се возят реквизити и т.н.

По отношение на сигурността - понеже я взех в петък, утре ще се случат следните дела:

1. Компютърна диагностика
2. антифриз, че сега е с вода

PS: много ще съм благодарен за инфо - какъв антифриз е подходящ за този тип двигател и автомобил (досега бях с G12, ама май кораба не е с такъв)

Благодаря предварително за всяко инфо, впечатление и съвет относно модела и се надявам да си помагаме взаимно в новия за мен форум :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Мнение от pri_valo » 11 сеп 2018, 08:26

Привет отново от мен :)

Да добавя малко инфо:

Вече регистрирах возилото :) междувременно изминах 1000км. в абсолютно смесен цикъл, градско/извънградско, с круиз-контрол, ала-бала. Разхода, който засякох е учудващ за мен - 7-7,5л./100км. и то комбиниран, с всякакъв товар - от само мен до full. Ако и в София се запази това, ще съм мноого радостен :)

Смених антифриза, но ми направи впечатление едно нещо - източихме, колкото източихме с майсторите, но след това колата събра само 5л. Което, на фона на каталожната информация за 11.3л. малко ме притеснява. То после налях само концентрат де, на -70 градуса, т.е. - каквото и да е останало в системата, едва ли температурата му на замръзване е под -30 градуса. Но все пак - щеше да е хубаво да поеме повечко. То аз след малко ше сляза при колата, за да видя дали вечерта е поело още малко и ще си допълня.

Направихме и една диагностика (но не с Lexia) и състоянието на компютърните модули и грешки и тем подобни поне засега е ОК.

Предстои ми да закупя акумулатор и да проверя как стоят нещата с гаснещия от време на време ляв заводски ксенон. Подготвен съм за проблем с баласта, понеже крушката не дава нито червена светлина, нито е кой знае колко бледа. Но ще го видим :)

Колата се държи прекрасно на дълъг път - седалките ми станаха още по-удобни. Но ми направи впечатление, че освен в градски условия, и при стабилна жега, показанията на температурния датчик за охлаждащата система си седи на една чертичка под 90 градуса. В трафик и като не развивам скорости над 60км/ч, стига 90-ка, но дори за малко да изляза извън града - слиза си на въпросната една чертичка под 90 и това е. по-надолу не слиза. Това нормално ли е за този тип двигатели? 2.2HDI 120 коня, 6 скорости е.

Пропуснах да отбележа, че това положение е преди да сменя антифриза. Тия дни ше замеря как се развиват събитията със сменен антифриз :)

PS: От една от темите за майстори узнах, че Светльо, когото немалко хора от форума похвалват все още си работи, та - ще му звънна и ще ида да се запознаем, дано се разберем, и да си ми поддържа колата човека. Просто моя доверен пичага, който досега си ми поддържаше колата, се е изместил в друг град и трябва да потърся навреме майстор, че да нямам изненади в реално време :)


marea-ta
Нов потребител
Мнения: 40
Регистриран: 23 окт 2014, 17:23
Пол: мъж
Кара: peugeot 807 2.2 hdi 2006
Местоположение: ямбол

Мнение от marea-ta » 12 сеп 2018, 13:07

Относно температурата е точно така, не се притеснявай ама разхода ме изуми. Аз мойта 807 я продадох заради него.


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Мнение от pri_valo » 14 сеп 2018, 09:58

10х за отговора :)

Вече ходих да се запозная със Светльо. Изглежда точен и се разбрахме да се чуем за цена за съединител, щото моя пътува вече, а предвид желанието ми да я чипна леко колата, съвсем ше изчезне ;)

Та - днес/утре вероятно ше ми каже цена човека и ще се постарая за др. седмица да действам. Иначе - сподели, че C8 били доста корави коли, което, ако е истина, е супер :)

За съединителя - като я разцепим, ще преценим дали комплект или само феродов диск ще сменим. Щото поне засега няма симптоми за маховика, Ще се посъветвам и с този, който ще ми прави чипа - дали да запазя демпферния маховик или да сложа един конверсионен комплект, от гледна точка занапред да не сменям по-често маховици, отколкото мога да си го позволя, хаха :D

Относно разхода - и аз съм учуден. Макар да не карам силно, пак очаквах да е по-висок. Все пак колата е 1.8т. и си е с прилично съпротивление. Сега правя засечка в изцяло градски условия - към момента по показания на нивомера съм на 3 чертички над средата, с изминати около 320-30км. чукна ли 500 преди или на средата, мисля, че ше е идеално, а имам очакването така да стане, дори може и да съм малко над. Ама да не казвам голяма дума. Пък и като сменим съединителя, това ще е още един плюс за разхода.

Колата все повече ме кефи :) като постегнем тук-там нещата, ще вземе да излезе добра оферта :)


gerol
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 29 фев 2016, 16:27
Пол: мъж
Кара: C8 2200 HDI
Местоположение: Plovdiv

Мнение от gerol » 21 сеп 2018, 10:49

Честито и браво за избора.като смениш наживо и или комплект сподели мнение и цена защото и моят е пътник


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Мнение от pri_valo » 21 сеп 2018, 18:00

Здравейте :)

Днес взех колата с новия съединител. Закупих комплект LUK, двумасов маховик със съединител, притискателен диск и аксиален лагер. Има промяна, макар че аз лично очаквах малко по-явна да е тя :) Сякаш ефекта е по-скоро при потегляне, макар че леко по-добро се усеща и доускорението от 4-та към 5-та, а когато съм на 6-та разлика почти няма. Най-променено е ускорението, когато форсирам от 3-та предавка. Аз очаквах по-скоро обратното - да се подобри положението при 4-5-6. Макар че така, както е сега сякаш е по-логичното. Но каквото - такова :) Смени го Светльо от белия списък. Човека е топ :) Да не му е уруки, радвам се, че ходих и се запознах с него, както и благодаря на автора на темата, в която открих Светльо.

Оказа се, че сме го сменили баш навреме, защото от едната страна на стария нямаше почти никой ;) А от другата - никой. Сменихме и маслото на скоростната кутия.

Има една разлика много явна обаче спрямо преди - едно голямо претрисане се получава при потегляне, както и при смяна на предавките във всякакъв ред - възходящ/низходящ, но най-силно е при 1-ва и 2-ра, нататък е доста по-слабо. Светльо каза, за въпросното претрисане и че е от това, че още не се били напаснали компонентите, но не сподели колко км. ще са необходими, за да се напаснат.. Дано не са много де ;)

Ами това е update-а от мен, предстои да проверим защо не работи подгрева на шоф. седалка, двата 12v-ви изхода (този в шоф. седалка и този в багажника) и да монтираме теглича. А и търся как да сменя езика от немски на английски поне, и ако е възможно да ми препоръчате някой, който ще ми помогне с карти за navidrive-а.

Също търся да си купя и щора за над третия ред седалки, понеже карам предимно без тях, и предпочитам да си имам щора :)

Поздрави на всички!


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Мнение от pri_valo » 21 сеп 2018, 18:03

Пропуснах да добавя - ако някой има въпроси като - от къде купих комплекта и т.н. - да пише на лично :)


Автор на темата
pri_valo
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Мнение от pri_valo » 08 ное 2018, 13:45

Привет отново от мен :) Вече 3-4000 навъртях със совалката и все още имам само позитиви :)

Разбира се - почнаха да се пообаждат разни потенциални проблеми, като задна лява врата, примерно. Електрическа е и не съм се и заблуждавал, че няма да и дойде времето :)

Също така електрониката от време на време своеволничи, но предимно по отношение на интериора. Това се изразява в някакво странно поведение на дисплея на навигацията, както и от време на време незатваряне на задна лява (отново) Като я затворя повторно, си се затваря докрай :)

Левия ксенон (на късите) от време на време изключва и не съм стигнал до това да проверя от крушката ли е, от баласта ли, или от нещо друго.

Забелязах, че шибедасите не се затварят както трябва. А именно - според едно упътване, което намерих в нета и с удоволствие бих предоставил на всеки (стига да ми пусне e-mail, че е големичък файла и трябва да е на външен сървър) пише, че при двойно натискане със задържане на копчето, шибедаха трябва да се затвори изцяло. Както е, когато задържиш копчето за отваряне. Но при мен не е така - трябва да го натисна 6-7 пъти, за да се затвори напълно. Мисля, че това не е правилно и ще се радвам, ако някой сподели мнение и човек, на когото мога да поверя колата за ел. ремонти :)

Новия съединител и маховик почти напълно се сработиха с останалата част от трансмисията и има леко притреперване само на втора предавка и на задна като включвам. Смятам, че и това ще изчезне скоро.

Купих си и стелки по пода на колата, Rezaw Plast, 80 кинта (78 и нещо, ако трябва да съм точен :) ) и съм страшно доволен :) Ще взема такава и за багажника, но по-натам, преди нея, ще подаря на совалката комплект ветробрани за 4-те прозореца, ама след седмица-2-3.. Че тук 80, там 80, и са си мангизи ;) Пускам снимки на стелките в края на поста :)

Буквално преди дни реализирахме remap на софтуера, както и последващото отпушване на хардуера :) Смело мога да заявя, че колата стана осезаемо по-динамична, ускорението - плавно и в широк диапазон на оборотите :) Особено при по-високите предавки - малко по-рано започва да ускорява и във високите обороти почти не се усеща задъхването, което го имаше преди :) След известно време ще споделя и как се е променил разхода, понеже сега ще сипя добавка за дюзи, като намалеят литрите. Иска ми се да направя ударна доза, щото някоя от дюзите не работи коректно. Дано помогне добавката. Иначе засега максималния разход, който е дала колата само по колонка го меря, и комбиниран - 8,2. Настъпването - нормално. Не карам силно, но и си настъпвам, като ми се наложи.

Решил съм да профилактирам турбото и ще гледам да дам предимство на това, понеже искам всичко да е точно в двигателния отсек :)

Успешен ден на всинца ви :)

Изображение

А линка отдолу е за още 4-5 снимки на стелките

https://postimg.cc/gallery/12jkm76nw/

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост