ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Когато автомобилите бяха Автомобили

Модератор: DrumVlado

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 8610
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от CoolMaN® » 15 апр 2011, 09:37

Разпитах няколко човека и фирми боядисващи прахово.
Ето какво ми каза всеки един от тях:

"de Noir" от 205gtidrivers форума, каза че не е използвал грунд преди праховото боядисване, оттогава до сега са минали 3 години и никъде няма ръжда.

първоначално състояние
http://projects.205gtidrivers.com/album ... 2102_G.jpg
преди пясъкоструйката
http://projects.205gtidrivers.com/album ... 2107_G.jpg
след пясъкоструйката
http://projects.205gtidrivers.com/album ... 2108_G.jpg
краен резултат след праховото боядисване
http://projects.205gtidrivers.com/album ... 2110_G.jpg

фирма PBG
http://www.pbg.bg/bg/
Не се нуждае от грунд, даже е несъвместимо.
Много хора прахово боядисват авто части, но качествата на праховата и авто боята са различни.
Праховата е еластична, но се драска.....
Plasto
http://plasto.bg/
След пясъкоструя ще положим прахов грунд , който е доста по- здрав от обикновения.
След това цвета , който изберете от 200 - те , с които разполагаме .
Фирма Plasto работи с бои INVER. Проверих на сайта им и наистина имат грундове на цинкова основа
http://www.inver.com/en/powder_coatings/primer/80/788/



:skratch:

Потребителски аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 760
Регистриран: 22 дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Контакти:

Мнение от profispray » 16 апр 2011, 17:46

Прахово покритие с какво, не разбрах?
Вероятно всичко нанесено прахово веднага след пясъкоструй ще е трайно.
Метален (цинков грунд) преди праховото вероятно ги тревожи, заради очакваната от тях ненадеждност на съдържанието метал и др., при студено нанасяне (спрей, четка) и предимно, заради непредвидимия ефект на праховото покритие, което правят върху друго покритие, от което нямат впечатления. Естествено е да нямат прогнози върху ефекти, които не са наблюдавали.
Теоретично, не могат да те убедят, че без цинков грунд ще гарантират по-дълъг ефект без ръжда на открито. Просто, присъствието на цинк, дори без тяхното покритие би трябвало да е по-трайно. Следвам само пътя на логиката, без никакви други амбиции.
Ако приемеш 3 г. гаранция за набелязаните от теб цели (примерно да продадеш автомобила през това време), просто не си усложнявай повече живота.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 16 апр 2011, 18:15

Праховото боядисване е полимирен слой, който е много здрав и е по-слабо свързан с основата. Т.е при негово нарушаване, той се люпи на парцали, все едно дереш качествена лепенка.
При сглобяването на други детайли, неминуемо ще се надере, отлюпи при винтовата сглобка.
Практически , при експлоатация, не знам метод за (репариране) поправка на малки участъци, драскотини.

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 8610
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 02 авг 2011, 17:34

Още една интересна страничка
http://www.the2cvshop.co.uk/shotblasting_1_classic.html

Потребителски аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 760
Регистриран: 22 дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Контакти:

Мнение от profispray » 05 авг 2011, 21:29

:evala:
Изображение

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 8610
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 18 фев 2012, 22:10

Ето един интересен тест
http://www.amerikaanseautosite.nl/roest_test.htm

Потребителски аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 155
Регистриран: 01 апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от BaiLamarin » 13 юни 2012, 23:57

Моля те обобщи резултатите. Нищо не схванах- този език ми е непонятен. :mmm:
Някой има ли идея след като Валволин попадна в ръчичките на Приста ще се вкарва ли тектил? Това от линка и МЛ-а им. Изкупих последните запаси от Тех и Ко, ама свършват. Лесно се свиква с хубавото. Има и други аналози, ама това е битум с парафин- идеална комбинация. Цената приемлива за количеството.
http://www.valvoline.nl/tectyl/corrossi ... l_bodysafe
Всъщност на сайта на приста изчезна Валволин. Кой го внася в момента?
Извинявам се на колежката, че не съм пробвал нейните спрейове за тази цел. Като свършват ще се тества заместител. До тука един отхвърлих.

Потребителски аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 760
Регистриран: 22 дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Контакти:

Мнение от profispray » 14 юни 2012, 01:33

Длъжник съм Ви BaiLamarin по стари постове.
Сега:
Тектил на Валволин е гама продукти за антикорозионна защита. ML е серия за защита на кухини.
Идея нямам, кой ги предлага тук в момента.
Преди:
Ние с Вас приключихме разговора за подобен спрей на Карамба, който трябваше да тествате. Очаквах, че при експеримента ми върху плочка препаратът ще изсъхне, но остана лепкав като дървесна смола. После разбрах, че не се е очаквало да стане твърд като лак. Абсорбирал и неутрализирал проникналата отвън вода, влагата и кислорода от въздуха и от ръждата в кухините, без да ги допуска до метала. Просто това, че покритието оставало лепкаво, с нищо не влияело на тези качества, нито се очаквал достъп на други материали освен влага, които да се лепят по него в кухините, когато е напръскано по-обилно. Не се налагало и отстраняване на съществуващата ръжда (освен ако не е останал метал или ако конструкцията не изисква конкретна дебелина на метала).
В момента обаче, Карабмба променят изцяло продуктовата си гама за автомобили и, въпреки, че имам от продукта от досегашното му производство, не съм сигурна, при какви условия ще мога да го доставя в бъдеще (до месец-два). Новата опаковка.
Най-общо характеристиката е следната:
"Да се разклати добре преди употреба. Да се работи между 15 и 25 ° C. Апликаторът за дистанционно пръскане да се наниже на мястото на дюзата. Грубата, видима ръжда да се отстрани. Апликаторът да се вкара в кухината, доколкото е възможно по-дълбоко. Да се пръска обилно и по възможност с кръгови движения. Нанесете върху съединения и заварки, които са дебели. Апликаторът да се използва за насочване изпръскването на препарата за точно нанасясе в прагове, греди и дренажни отвори във всички посоки. Ако дължината на тръбичката му от 35-40 см не достига до необходимата дълбочина през достъпните отвори, да се пробият нови с диаметър от 4 мм и след прилагане на продукта да се запечатат отново с гумени тапи или силикон...
Процесът да се повтаря на всеки 3 години..."
Вярвам, че в случая става дума предимно за промяна визията на опаковката. Ще питам за цени.
Ако можем да продължим стария разговор за изпитване на досегашния продукт, нека се чуем и да се разберем. :?:
Ако става дума за еластична битумна защита на дъна, също можем да поговорим, но не на спрей, а за нанасяне с пистолет (евентуално - с четка).

Потребителски аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 155
Регистриран: 01 апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от BaiLamarin » 14 юни 2012, 10:30

Ако покритието остава лепкаво ще го пробвам :)
Това говори за наличие на парафин- такъв търся. Битумите за мазане са с други характеристики и за друго ги ползвам. Радвам се, че помните разговора ни. Не съм се отказал, просто взех на добра цена тектил. А МЛ има много видове, просто този ми допада най- много- огромна покривност и чудесно разливане. Иначе ползвам и други, но са по- калпави. Особено гръцките. Ще изчакаме новите цени да пробваме и Вашите продукти. Не ми е това занаят и гледам много да не се занимавам с това. Макар че моите бракми лесно се разпознават като се види как са омазани :)
п.п. Нарочно не пиша по темата. Първо в този форум има агресивни и прекалено грамотни МОД-ератори, та да не им развалям рахата. Второ- защитата от корозия е доста комплексна. Без да съм химик съм си провел наблюдения защо някои коли не ръждясват и как да се спира различна корозия. Но все тая. Никой не цени колите вече, в Надин и следващата лейка. Няма какво да пишем :drink:

Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1991
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 14 юни 2012, 13:05

Вяра, ако е парфинът, който изпрати и на мен /вече не помня точно кой модел беше/ - остава лепкав, да :evala:
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Потребителски аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 760
Регистриран: 22 дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Контакти:

Мнение от profispray » 15 юни 2012, 21:58

Този е, hydrometalique, радвам се. Чакаме новите цени и веднага ще поръчам едно пробно количество да сравним новия, стария и, кой, каквото ползва, ако го интересува. Дано качеството е, както очакваме. Така отговарям и на съответната част от поста на г-н BaiLamarin:
BaiLamarin написа:Ако покритието остава лепкаво ще го пробвам :)
Това говори за наличие на парафин- такъв търся. ...

Потребителски аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 155
Регистриран: 01 апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от BaiLamarin » 27 юни 2012, 11:22

Колежката е много точна и коректна! Даже ми даде 2 спрея за проба без да съм заслужил :) Има интересни спрейове, без аналог при евтините масови такива. Чистия цинков спрей е бързо и удобно средство за защита на заварки. Когато изпробвам и другите ще пиша отзиви. :drink:

Потребителски аватар

krum
 
 
Мнения: 845
Регистриран: 23 ное 2004, 15:51
Кара: 2CV6 Club I fly bleifrei 1987, DS 21 ie Pallas 1971, Grand C4 Picasso
Местоположение: Pfarrkirchen, DE
Контакти:

Мнение от krum » 06 фев 2013, 17:12

Някакво развитие по въпроса с новите продукти?
Интересувам се от 698715 Hohlraumkonservierung.
Само на спрей ли е наличен, или го има и в опаковки за пръскане с компресор?
http://www.clubcitroen.bg/forum/search.php
1) Натисни върху линка отгоре
2) Напиши какво те интересува
3) Натисни Enter
4) Чети

Потребителски аватар

milenapetkova
Нов потребител
Мнения: 39
Регистриран: 17 дек 2013, 15:41
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2VTi 82 к.с.
Местоположение: Асеновград

Мнение от milenapetkova » 13 фев 2014, 10:32

Мерси за полезните съвети. Определено има нужда от поддръжка. :idea:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Ретро автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост