ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Полу-реставрация - смяна на шаси на 2cv

Когато автомобилите бяха Автомобили

Модератор: DrumVlado


Автор на темата
sphereholic
 
 
Мнения: 1958
Регистриран: 29 юни 2006, 15:37
Кара: ...

Re: Полу-реставрация - смяна на шаси на 2cv

Мнение от sphereholic » 01 авг 2012, 15:23

Ас сум С Денсо BR7H6 - малко по-студени. Гледам да сменям нещата едно по-едно и така хващам кога има разлика в ефекта. Е, с тези свещт се държи много по-добре.
Миналата седм. изгоря кондензаторът /не знам как/, но докато открия че е той, изчистих основно карбуратора /отново/, като наблегнах на дюзата на ускорителната помпа. После оправих луфта на чукчето и ъгъла на запалване /отново/. Сега не мога да си позная колата. Така не е вървяла никога досега. Но няма къде да я пробвам с повече от 90 тук в града.

Потребителски аватар

krum
 
 
Мнения: 845
Регистриран: 23 ное 2004, 15:51
Кара: 2CV6 Club I fly bleifrei 1987, DS 21 ie Pallas 1971, Grand C4 Picasso
Местоположение: Pfarrkirchen, DE
Контакти:

Мнение от krum » 01 авг 2012, 15:44

Аз смених IWF22 с IWF20. Колата стана малко по-мудна на скорости около 70-80, но както казах, оправи се тропането на аванса.
Иначе кондензаторът го излекувах с 123игнишън, а карбуратора го почистих основно и му оправих луфтовете, мембраните и джетовете, като го смених направо с нов. Разлика след смяна на карбуратора не видях. Старият явно е с по-големи джетове - немците обичат да пипат по слухове, където не разбират...

Например неделя подготвихме колата на колегата Франц за Тюф (вчера е минал без забележки). CO беше 8% при допустими стойности от 0.8-1.6%... няма да ти казвам какво се полепи по сондата на газ тестера, докато ги мерехме. Само че някой му е казал, че така колата върви по-добре.
http://www.clubcitroen.bg/forum/search.php
1) Натисни върху линка отгоре
2) Напиши какво те интересува
3) Натисни Enter
4) Чети


Автор на темата
sphereholic
 
 
Мнения: 1958
Регистриран: 29 юни 2006, 15:37
Кара: ...

Мнение от sphereholic » 01 авг 2012, 16:00

Ако искаш мога да ти дам една книга, в която пише за кой модел карб кои са правилните джетове.

Потребителски аватар

krum
 
 
Мнения: 845
Регистриран: 23 ное 2004, 15:51
Кара: 2CV6 Club I fly bleifrei 1987, DS 21 ie Pallas 1971, Grand C4 Picasso
Местоположение: Pfarrkirchen, DE
Контакти:

Мнение от krum » 14 сеп 2012, 14:15

Нема нужда - предполагам, че Ситроен знаят най-добре. Карбураторът беше в правилната кутийка с правилния номер.
Сега да тръгна да търся стенд за карбуратора при условие, че работи добре... Това са препоръките - джетове се сменят със стенд и мерене, а не "на ухо"

..::[ Редакция (Пет Сеп 14, 2012 1:15 pm)

Тази седмица се замислих по темата за смяна на компютъра на ДС-а, та се разтърсих за широкообхватна ламбда сонди.
Оказа се, че това, дето мислиш да го правиш със колор тюн, може до някаква степен прецизно да се направи и в движение, ако се закачи ламбда сондата. Не мога да си представя как отваряш капака и надзърташ при свещите, докато даваш газ на магистралата, за да видиш цвета на искрата....

Така или иначе ще купувам тази:
http://www.amazon.com/Innovate-Motorspo ... gen+sensor
, та съм решил първо да я сложа на 2цв-то и да видя аджеба доколко е бедна/богата сместа при различните режими. Това ще ми подскаже дали трябва да предприемам някакви промени по дюзите (джетове)
http://www.clubcitroen.bg/forum/search.php
1) Натисни върху линка отгоре
2) Напиши какво те интересува
3) Натисни Enter
4) Чети


Автор на темата
sphereholic
 
 
Мнения: 1958
Регистриран: 29 юни 2006, 15:37
Кара: ...

Мнение от sphereholic » 14 сеп 2012, 15:15

Ми супер. Докладвай после как е положението.
А добре, че си оставил един мотор при наско и Иван за мостра. Вчера го гледах и установих нещо много важно за моя.
оказва се, че моя АМ2 е от преди 1970-та, което значи, че ъгълът на затваряне на чукчето е 144, а не 109'. Това промени нещата. Сега имам читава настройка и патката се побърква. Няма къде да пробвам над 90 в София, но на светофарите съм с останалите коли, даже и по-напред. Много се развърта. При мен разликата се видя в гърбиците на запалването. Авансът също изглежда да е с по-голям ход. Днес ще сляза да го пробвам със стъобоскоп. Излиза, че притежавам на-мощния мотор с 35 коня и 4,7 кг въртящ момент. УАУ! Нищо, че не е от тази кола, а от някакво Ами.
А кухата свещ помага също, но за празния ход. По време на движение всичко е фиксирано и зависи само от аванса, а не от карба. Там не можеш да пипаш нищо, освен да сменяш джетове, което си е висш пилотаж. разбира се, при подаване на газ се вижда и работата на високи обороти, но там винаги цвета е както трябва - ясно синьо.

..::[ Редакция (Пет Сеп 14, 2012 2:15 pm)

А къде се мушка тази сонда на 2ЦВ?

Потребителски аватар

krum
 
 
Мнения: 845
Регистриран: 23 ное 2004, 15:51
Кара: 2CV6 Club I fly bleifrei 1987, DS 21 ie Pallas 1971, Grand C4 Picasso
Местоположение: Pfarrkirchen, DE
Контакти:

Мнение от krum » 14 сеп 2012, 15:41

Двигателя не съм го оставил за мостра, ами не можах да си го прибера - минах само да разтоваря и натоваря багажа и да сменя колите. За повече нямаше време.

Интересно е с каква скоростна кутия си - Джоел Катс беше понаписал интересни неща за комплекса двигател-скоростна. Имаш магистрали от Люлин до Перник и от Лозен до Вакарел - можеш да се пробваш да достигнеш максималната разрешена скорост...
Изображение

По време на движение имаш контрол над 3-те компонента (гориво, въздух, искра), както и при празни обороти.
- За горивото си споменал - с джетове
- За въздуха - виждал съм вече няколко варианта от тръба на перката до помпа във въздушния филтър
- При теб искрата се "самоконтролира" в широки граници от износването, при мен - софтуерно.

Сега интересното ще е да се види какво точно остава след изгарянето (т.е. fuel/air ration).

Сондата се слага някъде след гърнето - питай Наско.
http://www.clubcitroen.bg/forum/search.php
1) Натисни върху линка отгоре
2) Напиши какво те интересува
3) Натисни Enter
4) Чети


Автор на темата
sphereholic
 
 
Мнения: 1958
Регистриран: 29 юни 2006, 15:37
Кара: ...

Мнение от sphereholic » 14 сеп 2012, 16:55

Ей, браво. Това на твоя километраж ли е? Аз досега съм постигал 122 надолу с попътен вятър :)

Потребителски аватар

krum
 
 
Мнения: 845
Регистриран: 23 ное 2004, 15:51
Кара: 2CV6 Club I fly bleifrei 1987, DS 21 ie Pallas 1971, Grand C4 Picasso
Местоположение: Pfarrkirchen, DE
Контакти:

Мнение от krum » 04 ное 2012, 20:51

Надолу стигна до края, ама докато направим снимка, и се набутахме в трафика, та трябваше да намалим :)
След това вече нямаше толкова удобни "надолу".
Вятър нямаше - беше страшна жега и всички бяха тръгнали да пътуват, че даже се и поизпекохме в едно задръстване малко преди Линц.

Владо пробва колата, ама нещо не му хареса как върви - намери я спъната. На мен обаче откакто започна пак да вдига над 115 на равно, започва все повече да ми харесва - току-виж се оправи малко по малко с разни дребни донастройки (като ламбдата).

..::[ Редакция (Нед Ное 04, 2012 8:51 pm)
sphereholic написа:Ми супер. Докладвай после как е положението.
Докладвам.

Изображение

(подсказка - в ляво до таблото, където е блеснало слънцето)

Нещата се развиват интересно - днес като пуснах сондата за пръв път показа около 15 AFR. Т.е. бедна смес.
Одеве разхвърлях два стари карбуратора и единия (както и го подозирах) се оказа с главен джет 120. Така си е оригинално - тип 197. Слаган е и на АМИ 8 JA, JB, JC 1976-78.

След смяната на жигльорите AFR се успокои на 12.5-13 ненатисната газ до края, 110 км/ч по равно, влизане със 100 на баир и излизане с 95. Предварението на запалването го разбърниквах миналата седмица с експериментална цел, но ще го оправя на следващата стъпка. Гледам да следвам съвета ти и да пипам нещата едно по едно - при отваряне на карбуратора видях, че дюзата за корекция на въздуха на втората камера не е като написаното в документацията на Ситроен. Това също ще го пробвам по-натам. Също така съм решил след оправяне на запалването, да пробвам пак с различните екзотични свещи, които съм събрал.

И накрая, разбира се, ще трябва да оправям и празния ход, че ламбдата се побърка - даде <9 след смяна на джета.

Само да видим кога ще стане... имам да "сглобявам лего" - другата каросерия, имам да сменя уплътненията на задните калници преди да са заваляли дъждовете, и една ръждичка да се обработи на вратата....
sphereholic написа: А къде се мушка тази сонда на 2ЦВ?
Ситроен са го измислили чудесно за монтаж, демонтаж и поддръжка - на тръбата веднага след гърнето:

Изображение
http://www.clubcitroen.bg/forum/search.php
1) Натисни върху линка отгоре
2) Напиши какво те интересува
3) Натисни Enter
4) Чети

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Ретро автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост