ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Когато автомобилите бяха Автомобили

Модератор: DrumVlado

Аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Обратна връзка:

Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от profispray » 08 Юни 2010, 23:26

Споделете в тази тема как се борите с ръждата. Да организираме изпитания и сравним решения на конкретни проблеми, кой с каквото предложи: място, обекти, инструменти, препарати и да ги опишем.
Само на теоретично ниво темата ще пострада, ако няма конкретни предложения, фирми, препарати, цени и адреси на майстори и търговци, собствен, чужд опит и теория, разбира се.
Цитирам полезен кратък материал (от лекции), отчитащ много от материалите, условията и процесите, характерни за автомобила:
Защита на машини, апарати и съоръжения в химическата промишленост от корозия

Ще предложа три продукта, които помагат при развиването на ръждясали гайки, проникват в обхванати от ръжда резбови съединения, отделят ръждата от метала и освобождават движението между свързаните с резба детайли при демонтаж.
Посочвам линкове към техническите характеристики и изображенията:
Замразяващ спрей против ръжда - Caramba-profi [500 ml]
РАЗАНТ Спрей за ръжда - Caramba-profi [500 ml]
Супер - Оригиналът на Caramba [500 ml]

Нека, който има проблем да пита и да отговаря всеки, който има опит и мнение или предлага начини да се експериментира.

ZIRO:Местя темата тук, позволих си малко да я редактирам. Оставям я защото си мисля, че е доста интересна и полезна.

Аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 146
Регистриран на: 01 Апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от BaiLamarin » 09 Юни 2010, 11:44

Колегите със спрейовете за развиване - редно е тука да пуснете антикорозионните си такива. Ако фирмата е сериозна ще има цяла система за борба с корозията- конкретно по шасито на автомобила. Иначе статията обхваща всички видове корозия и борбата с тях. Доста е общо, но който се занимава с това лесно ще види основните проблеми при автомобилите. Хайде да се доразвие темата с практически предложения за защита. Аз примерно не можах да намеря място където да се извършва горещо поцинковане в София. Събирам адреси и където правят електрохимично такова- ще си сменям досегашните, че нещо много утроиха цените. Относно шаситата за колите- имам си мои начини и наблюдения с годините, естествено напълно се припокриват с основните изисквания в края на статията- то няма и как да е. Топлата вода е открита отдавна, но пък има много марки, различни цени, често и заблуждаващи реклами. Всяка конкретна информация за такива продукти на мене ми е от полза. Все пак корозията е неизбежна за жалост, но пък се борим с нея по силите си :)

Аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от profispray » 09 Юни 2010, 15:31

Тези проверил ли си ги? Е, не всички са в София, ама не са и много далеч.
Rent.bg Телефон : 02/ 974 80 01; 0885 958 464 Е-мейл : [email protected]
Горещо поцинковане – висококачествено горещо поцинковане на различни по размер стоманени детайли и конструкции. Тази технология осигурява отлична антикорозионна защита на всички части на конструкцията.

Производствена база ГАЛКО Маркетинг и Продажби
ул."Гарата" 1 Радомир 2400 България
[email protected] Този email адрес е защитен от спам ботове, трябва Javascript поддръжка за да я видите
+359 777 80210 / 80225 +359 777 80084 / 80225
Председател на борда на директорите: ДИМИТЪР ДИМИТРОВ
Маркетинг: ЙОРДАН ЙОРДАНОВ

Теопаст ООД София, Хр.Станишев 0887 799 837 [email protected] web site: teopast.business.bg Поцинковане, никелиране, хромиране, тунинг елементи, покрития на пластмаси
Адрес: София 1278 кв. Бенковски, ул. Оралица 31 T: +359 887 799 837 Ф: +359 2 936 78 04 E: [email protected] E: [email protected] http://www.teopast.com/index.php?option ... 53&lang=bg

Трансметал1982
Фирмата произвежда: струговани детайли, пресови изделия, заваряване, закаляване, огъване, изковаване, мет.конструкции, галванизация, горещо поцинковане, лазерно рязане, врати и огради от ковано желязо. София ул Пощенска 8а; София. Телефон(и): 02/8398906.

Колхида метал АД
Перник Адрес: ул.Владайско въстание № 1 Телефони: 076/670335; 076/670161; 076/670179 E-mail: [email protected] http://kolhidametal.com; http://kolhidametal.firmitebg.info горещо поцинковане, метални конструкции, перник,контейнер
"бобър",мантинели, железорешетъчни стълбове, ретранслаторни кули и халета,сглобяеми къщи,кофи за разливане на метал

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от hydrometalique » 09 Юни 2010, 16:06

Без да съм вещ в тоя тип борба ще си изкажа впечатленията, понеже от няколко месеца водя неистова битка с т.н. корозия. Не съм вещ щото нито ми е занаят, нито имам опит, нито пък някога съм се сблъсквал с тоя проблематика, като изключим дребните ремонти по семейните соцавтомобили. Като прибавим и фактът, че съм бил тройкаджия по химия ... :po tikvata:
Та ето моите чисто дилетантски наблюдения, които касаят основно автомобилната проблематика :

1 Борбата с автомобилната корозия е многоаспектна от гледна точка на типът покритие върху основния метал - основно боя и минерални наслагвания, гумено-силиконово покритие или пластнасово-битумни заводски защити. Характерното на вторите две е, че не винаги имат първични белези на корозия (подувания, люпене на покритието или открита корозия). Това е изключително неприятен факт, понеже скритата корозия не може да бъде отстранена, ако не се предприемат действия за тотално отстраняване на първичното защитно покритие. Примерите в автомобила са свързани основно със студени снадки в автомобилното шаси и купе, които биват обливани с гумено-силиконова защита - подкалници, греди, прагове, дъна на купето и т.н. ). Моят личен извод в това отношение е, че при възможност ако не целият автомобил ( шаси и купе ) се "събличат" толано и се почистват песъкоструйно, съчменоструно или подобно, за да се избегнат скритите корозии. Отделен въпрос е дали у нас има изградени такива бази снабдени с достатъчни по големина камери и още повече наличието на големи вани за последващото електро обработване. В случаи като моя, без възможност за тотално разглобяване, се получават следните ситуации :
Изображение

Ето това е борба в "смесена среда" . От една страна изрязване на корозиралите елементи, от друга - борба с околните инсталации и детайли.
Как подхождам аз : - изчиствам детайла, премахвам грубата корозия по елементите, които не се отстраняват, третирам с ръждопреобразувател и третирам с цинк спрей като подготовка за грундиране

2 Средства и материали, използвани за премахване на ръждата
Първичната обработка на корозиралата повърхност след изрязване обикновено е механично отстраняване и зачистване. При положение, че не се използва химическо или песъкоструйно съоражение мисля, че най-често се работи с телени четки, телени накрайници и шкурки. Аз съм твърдо привърженик на шкурката :evala ta bre: За мен телената четка и особено накрайниците имат свойството да "замазват" горния корозирал слой като се получава запечатване на ръжда между основния метал и горния слой. Това е предпоставка след третирането на повърхността с ръждопреобразувател да остане " жив " слой ръжда, който след кратко време продължава процеса на корозиране. Шкуренето премахва ръждата до основен метал без да образува твърд запечатващ слой. По мой наблюдения прахообразната корозия по-благодатна за третиране с ръждопреобразувател, понеже проникването на активното вещество е по-дълбоко, следователно по-ефективно.
Тук стигаме и до типовете ръждопреобразуватели ( поне тези, с които съм работил аз ) . Първият модел, който е масово достъпен е продуктът разпространен из хипермаркетите на достъпна цена. Аз лично го ползвам за третиране на не особено важни детайли, които не са изложени пряко на солно-киселинно влияние . Активното му действие е около 4-6 часа и има видим ефект върху метала с промяна на повърхностния слой ръжда. Характерно за него , че образува киселинен филм върху преработената ръжда, който би трябвало да бъде премахнат преди третиране с грундове и бои.
Вторият вид, който съм ползвал е спрей преобразувател, който има непосредствено действие с характерна промяна на ръждата в метално сива субстанция. Положителното качество на този вид продукти е по-лесната му употреба на труднодостъпни места - кухини, гънки и процепи. Негативен извод съм си направил от факта, че действа изключително повърхностно. След третиране с този тип продукти почти винаги под горния преобразуван слой има незасегната част от ръжда.
Третият модел преобразувател е т.н. продукт на "Вюрт", който много специалисти боготворят и едва ли не издигат в култ. Аз лично го използвам за силно натоварени на външно влияние елементи. Има изключително дълго действие като защита преди третиране и основните качества на този тип продукти - електропроводипост, възможност за боядисване и т.н. Като негативна черта бих споделил "люпенето" и отделянето му при определени условия.
По отношение на т.нар. "антикор" продукти не мога все още да дам мнение за различните видове покрития. За момента съм доволен от продуктите на силиконово-каучукова основа, понеже са лесно нанасящи се и при желание добиват гладка повърхност с добър естетически ефект. Ползват се и като кит.

Може малко разточително да се е получило изложението ми, дори най-вероятно за някои звучи дилетантски, но за момента това е което мога да споделя.
Открити за мен остават някои въпроси като примерно как по-добре биха могли да се третират трудно достъпни места. Примерът, който ще дам е рамата (моста) около телескопите на СХ-а, който оправям. Там материалът е изключително здрав и корозията не може лесно да отслаби качествата му, но в гънките на конструкцията има саслоена мръсотия с ръжда и аз не знам как да премахна този слой. Има и други въпроси, но за тях коментари ще направя в развоя на темата.
Ами ... засега от мен толкова .
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Аватар

nord_west
 
 
Мнения: 1159
Регистриран на: 23 Май 2008, 03:56
Пол: мъж
Кара: C5II, 2.0i, 143cv
Местоположение: Враца

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от nord_west » 09 Юни 2010, 19:21

:shock:
Какво направи бре човек?може да си бил тройкадджия по химия, но житейския опит те е направил отличник, евала :evala: :bravo:
Ето такъв тип информация трябва на Човека за “Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация
Продължавай в същият дух. :evala:


batmaho
 
 
Мнения: 604
Регистриран на: 10 Апр 2007, 17:05
Кара: Citroen xsara 1.6i NFZ 1998 комби LPJ Tomaseto
Местоположение: София до Попа

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от batmaho » 10 Юни 2010, 08:46

При използването на преобразувател на ръжда или ръждопреобразувател (РП), процеса се финализира с разтвор на сода за хляб (РСХ)-натриев карбонат. Както е известно РП съдържа ортофосфорна киселина, която се съединява с окисите на желязото и образува плътен слои ....... Недостатък : остава нереагирало количество киселина която в последствие реагира с желязото и пак корозия. Ето защо се обработва и с РСХ. Тя неутрализира остатъчната киселина и допълнително остъклява повърхността.
Rien ne bouge tant que vous Batmaho!

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от hydrometalique » 10 Юни 2010, 09:18

Това със содения разтвор за всички видове РП ли важи ?
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от profispray » 10 Юни 2010, 20:24

hydrometalique написа: Как подхождам аз : - изчиствам детайла, премахвам грубата корозия по елементите, които не се отстраняват, третирам с ръждопреобразувател и третирам с цинк спрей като подготовка за грундиране
hydrometalique, първо, браво :bravo: за "дилетантското" :wink:, което си свършил и описал :evala:. Теоретиците могат да ти завиждат за вложените усилия и практически опит, а много практици - на научния ти подход, анализи и заключения.
Въпросът от последния ти пост, както и цитатът по-горе имат общото, че РП (РъждоПреобразувателят) предизвиква въпроси, а съветът на batmaho гледам, че предизвика у тебе и някакви съмнения. Затова, трябва да знаем състава на препаратите, които прилагаме за да си обясним евентуално, кое как действа. Предполагам, че държиш на ръждопреобразувателя като гаранция, че няма да има никаква ръжда под покритието цинк, което нанасяш отгоре. Ползваш го като вид подготовка на повърхността за поставяне на цинк и още покрития след/върху него.
Можем да гадаем, какъв е съставът на Ръст трансформера на Вюрт, но от разни източници:
Информационни листове за безопасност
Кратка техническа характеристика в каталога - на втора страница
Новозеландския ИЛБ
излиза тази информация: Rust Conversion Agent 1L 0893110, Температура на складиране: 5 - 35 °C, оксалова киселина (oxalic acid CAS № 144-62-7), pH реакция при доставката: 1.4 (киселина, но не знаем, каква е остатъчната киселинност и концентрацията на разтвора на препарата), Плътност, почти като водата: около 1.02 g/cm3, Пълна смесимост с вода, бежова течност. Намазва се и може да се боядисва след 48 часа (междувременно добива синьо-черен цвят). :!: :!: :!: Не се мие с вода (след нанасяне и преди последващо боядисване). Очевидно е предвидено реакцията на оксаловата киселина с железния окис (ръждата) да спре с формирането на металоорганичния комплекс и да застине с полимеризирането на добавките като вид междинно покритие преди нанасяне на следващите покрития (Пише боядисване, но не - метализиране). batmaho, препоръчват дори с вода да не се мие, значи, ще се прецака и с всичко, разтворено във вода, защото в случая става дума за препарат (киселина с други вещества/добавки), а не само за разтвор на киселина (1 вещество).
Ако добавките са полимери (както пише в новозеландския сайт), примерно от рода на латекса, който е водоразтворим и полимеризира на въздух (става като гума), не е ясно дали това покритие ще позволи протичането на основните процеси на катодната защита на цинка, ако е изолиран от металната основа. Може и да греша, но ще се радвам, някой по-запознат със състава на Ръст трансформера да обясни действието му, вместо да гадаем.
Ето защо, аз съм на мнение, че за нанасяне на цинков спрей (за промишлени методи на метализиране не става дума), трябва да се направи по-проста предварителна подготовка на повърхността - механично отстраняване до метал на ръждата и много добро почистване с разтворител. Така, цинкът ще поеме върху себе си въздействията на корозионната среда, но само при гарантиран контакт с металната основа (цинк с желязо) - без посредник, какъвто се явява трансформера. Т.е. цинкът да се прилага като едностъпкова защита от корозия - да няма грунд под него, нито покрия отгоре, освен ако не е наложетилно по други причини (извън корозията). Така виждаш, какво се случва - тръгва ли нова ръжда или не. Така лесно можеш да отстраниш един слой цинк с разтворител или механично и да действаш отново, когато се наложи, а не да чакаш 5 слоя да се подуят и като ги махнеш да разбереш, че металът си е отишъл. Сам го пишеш, че всичко се маха до метал за да разбереш, какво е положението и да действаш против корозията на етапа, на който я установиш.
Да направим експеримент с няколко вида покрития (изключвам фабричните методи - само спрейове и бои) върху еднакви метални плочки (имам такива за проби). Всички да са почистени с еднакъв обезмаслител. Пробните покрития да са примерно: цинк, алуминий, битум (за дъна), полимер (за кухини), алкидна блажна, автоемайл лак и латексова боя. Всяко да съхне, според инструциите на производителя. Преди нанасяне на металните покрития да обработим с ръждопреобразувателя Ръст трансформер (обаче го нямам) и друга плочка без него (т.е. една само с цинк, а втора с трансформер и цинк, примерно). Ускорената корозия да предизвикаме като ги натопим до едно и също ниво във вана със солен разтвор и да ги снимаме всеки ден в определен час, докато се появят изменения, следствие на ръжда.
За да сме обективни, ще ми трябват предложения за добри покрития и на други фирми. Тестът сме го правили в една варненска фирма и е много полезен. Който иска, да участва с негов любим продукт - да пише да му изпратя плочка и ако иска сам да си я подготви и нанесе покритието (като снима какво прави). Всички плочки ще трябва да натопим едновременно. Ако няма кандидати, аз ще сравня мои мостри и каквото намеря по магазините.

Аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 146
Регистриран на: 01 Апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от BaiLamarin » 10 Юни 2010, 22:20

Ами малко опростяваме нещата. Дори и на чиста ламарина нанасянето само на цинков грунд не помага. Топенето във вода- не е точно.Макар, че истинския цинков грунд /не шпрейовете с алуминий да лъскат/ след няколко контакта с вода потъмнява, споява се с метала и вече трудно се лющи. Става много устойчив, но само на атмосферни условия. Най- коварна е остатъчната сол пролет, гарниран ас влага. Ако прочетете в статията в началото- обърнато е внимание на обработките на съединени места /цепки/- където не са носещи ползвам битумни пълнители, на носещите- пулеоретаново лепило, но от горе пак битум. Изобщо за ръчно нанасяне на дъното предпочитам битумни антикори. Пак в статията са упоменати доста видове корозии- на шасито реално се срещат поне два. Всъщност и повече. Дори горещо поцинкованите части без допълнителни мерки за защита и проветрение на кухини умира от солта. Не случайно са застъпени и легиращите вещества в самата ламарина- за това и по- истинските коли дори и одрани по- трудно ръждясват. Аз за сега ще се въздържа от повече коментари и ще чета. Само от достата години наблюдения предупреждавам- никакви акрилни пълнители! Защото лесно се нанасят и боядисват, но после става страшно. Сериозните фирми имат цели системи за защита от корозия, но са скъпи. Аз си ползвам по- евтини варианти, но не са производителни. За това ще попивам и чужд опит. :)
п.п. Колегата с ръждата в кухините- ако има достъп- стъргане. За целта ползвам затъпен твърд/но не и трошлив/нож. Ако няма достъп- обилно миене, сушене, после пръскане със силно разреден битумен антикор да потече през дренажите и да напълни фугите, и накрая е добре да се нанесе и восъчно покритие. Ако все пак след години пробие някъде ще е локално и лесно се чисти. Естествено най- добре е да се обработи нова /ако е евтина и е спестено фабрично/, но и на ръжделници доста удължава агонията. Аз не съм видял тенекеджия и бояджия да обработва адекватно скрити кухини след ремонт. Казвам аз не съм видял :) И пак напомням- дренаж и проветрение- затворен обем с влага, а особено и кал и сол- нищо не помага, дори и обилна парафинова паста върху цинк.

Аватар

asiyaolo
 
 
Мнения: 305
Регистриран на: 12 Дек 2009, 17:34
Кара: Xsara I 1.9D (DW8) 2000г., Celica 1.6sti
Местоположение: Бургас, но не само

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от asiyaolo » 10 Юни 2010, 22:53

Понеже темата ми е абсолютно неясна ще се опитам да задам два прости въпроса.
1. Осурках Селиката от долу. Падна някакво жълто гумоподобно покритие. Металът беше чист. За да не тръгне ръжда го намазах с някакво лепило. На кутията пише HD BODY 999. Въпроса ми е, трябва ли и някакво друго покритие върху него?
2. В коша на двигателя има повърхностна ръжда. Обикновен преобразувател и после боя достатъчно ли е?
По-добре да знам по нещо за всичко, отколкото всичко само за едно нещо.
Каквото и да се случи все ще се намери някой да каже: аз нали ти казах.

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от hydrometalique » 10 Юни 2010, 23:40

Ще споделя съмненията си и на глас, както колегата profispray правилно е забелязала - да, ползвам цинка след обработка с РП, но имам голяма доза притеснение на видимо силиконовия ефект на работата на Вюрт. Ще ми се да ползвам спрея за анодна защита и на "голо", но не смея ... Разчитам основно на декларираната електропроводимост на крайния продукт след обработка с РП, която да помага действието на цинка. Пробвах и видях че Вюрт нанесен върху неметална повърхност си е чиста проба гумирано-силиконова субстанция. Киселинната основа на препарата го прави "преобразувател", но в същността си е по-точно защитно покритие. Дано да не съм прав, защото вече "запечатах" доста голям обем повърхности :mrgreen:
А иначе директната употреба на цинка според мен не е достатъчна като анодна защита . Ако корозията, дори и в малки количества не бъде "принудена" да се метализира отново, лесно избива ръжда отдолу. Снимката от предния ми пост има развитие отпреди близо месец и съм направил следния експеримент - от едната страна на калника съм обработил с Вюрт и цинк, а от другата само с Вюрт. Калникът е бил третиран и преди това, но само с антикор и кит, които аз надлежно изчистих. Засега и двете повърхнини /които са всъщност от двете страни на калника/ не са заявили никаква реакция. Ще се постарая по-нататък да постна снимки. Доволен съм всъщност от полагането на цинка върху повърхност обработена с български РП , защото електрохимичната реакция ми се струва по-стабилна. Пусто предразсъдък - нали го хвалят толкова тоя Вюрт, та му вярвам някакси повече ... Има и нещо друго - в повечето случаи върху цинка слагам и антикор, макар и доста тънък. Дали това не пречи на елементите отдолу ?
Колега BaiLamarin - за вариант с многократно миене не съм се сетил. Иначе местата са си наистина труднодостъпни и дори с пилички и ножчета не става. Но това с миенето ми хареса, ще го пробвам. Жалко само, че нямам компресор да издухвам остатъците от кашата, която се получава.
Колега asiyaolo - само с химия не става според мен. Иска си и търкане, колкото да отделиш повърхнастната ръжда и слид това по пътя който си отбелязал. Поне според мен.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Deleted User 10035

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от Deleted User 10035 » 11 Юни 2010, 19:46

темата не е актуална за Пежо ,не знам как е при Ситроен ,но мисля че и там е същото

Аватар

Ivaylo Stamenov
 
 
Мнения: 2429
Регистриран на: 16 Мар 2006, 20:18
Пол: мъж
Кара: Xsara 2.0 hdi 90hp
Местоположение: Пловдив

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от Ivaylo Stamenov » 12 Юни 2010, 00:17

Пич, не си схванал темата нещо.
Айде да ти кача Пежото на един подемник и да видим дали няма да се изненадаш неприятно и да ти стане изведнъж актуално, щото съм сигурен ,че ще намеря неща които ще те изненадат. :wink:

Темата е много интересnа и я следя с удоволствие. Ръждата е единственото нещо ,което не мога да понасям в една кола и винаги съм се мъчил да я спирам, до колкото мога, още в зародиш.

Личният ми опит с български РП ме прави не много доволен от ефекта им. За сега действието на Вюрт ми допада. Докато при РП се забелязва сравнително бърз рецидив, при Вюрт мисля ,че се получава доста по-трудно.

Другото, което ми е интересно е какво ви е мнението за противокорозионните бои.
Ползвал съм такава на Hammerite (май така се пишеше)

Очарован съм от ефекта й.
Намазани с нея места вече повече от 7г. си стоят без проблеми. Ползвал съм я в чужбина ,но забелязах, че я има вече и на нашия пазар.

Аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от profispray » 12 Юни 2010, 00:49

Hammerite самостоятелно ли го ползваш? Каква предварителна обработка и на какви детайли?
А, ето и сайт с автоматичен превод. Интересно е: Hammerite в лош превод ама трябва да се натисне допълнително Hammerite prduts (средния най-горен надпис).
asiyaolo написа:Понеже темата ми е абсолютно неясна ще се опитам да задам два прости въпроса.
1. Осурках Селиката от долу. Падна някакво жълто гумоподобно покритие. Металът беше чист. За да не тръгне ръжда го намазах с някакво лепило. На кутията пише HD BODY 999. Въпроса ми е, трябва ли и някакво друго покритие върху него?
2. В коша на двигателя има повърхностна ръжда. Обикновен преобразувател и после боя достатъчно ли е?
1. Вече си го намазал. Не казваш поне дали си спазил инструкциите, да измиеш, обезмаслиш, подсушиш... Изчакай известно време и гледай дали не започва в края на летния сезон да се отчупва покритието от камъчета по пътя. Жълтого гумоподобно, което си остъргал е покритие за дъно, което е еластично и смекчава удара на песъчинки и камъчета. Нямаше да е зле да направиш същото покритие - на всички фирми се казва грунд за дъно, както и BaiLamarin казва - битумен грунд за дъната на автомобилите. След време, ще трябва да остържеш лепилото и да го смениш с подобен.
2. Както hydrometalique ти пише,
Колега asiyaolo - само с химия не става според мен. Иска си и търкане, колкото да отделиш повърхнастната ръжда и след това по пътя който си отбелязал. Поне според мен.
hydrometalique, всичко опира до това, какъв детайл (с каква функция, форма), каква крайна обработка и поддръжка изисква за да си върши функцията в автомобила и от каква корозионна среда трябва да е предпазен чрез тази обработка и поддръжка. Казваш, калник - отвън трябва да има боя, а в кухините - не. BaiLamarin ти дава ценни съвети. Не случайно споменава многообразието от възможности за корозия: каталитични двойки метали (при заваряване, резбови съединения), тръби с бързи потоци течности и газове, химична корозия на метал от петролни продукти и какви ли не още? Автомобилът е като малка химическа хабрика за корозия, за спирането на която производителите все по малко пари дават.
BaiLamarin, като пишеш за конкретни решения, цена нямаш. Примерно за кухини, аз имам един полимерен препарат на спрей с удължителна тръбичка, накрая, с метален накрайник със странични дюзи. Мушкаш тръбичката през горен отвор и, пръскаш, докато я спускаш в кухината, а дюзите пръскат във всички посоки. Препаратът прониква в ръждата, която не е могло да се махне (а колкото и да се махне, все остава за мая). Разтворителят измества влагата от порите в ръждата и се изпарява, а препаратът полимеризира в запечатана смес от остатъка ръжда с пластмаса (използва се една от малкото полезни функции на пластмасата за това, че се разгражда трудно). А за опростяването на действително сложните проблеми, ще Ви помоля да ме извините, но го правя съвсем целенасочено, защото се надявам трудът Ви да стане по-облекчен, ако се окаже, че някой продукт спестява някои много сложни операции. Вярно, че за детайли, които могат да се отделят от автомобила и да се дадат за класическо метализиране нямам думата. А не пречи да кажеш и ,какво се предлага в цялостните системи за защита срещу корозия на определени фирми. Поне да видим последователността и материалите, които препоръчват. Кой ще си го позволи е друг въпрос.

Аватар

BaiLamarin
 
 
Мнения: 146
Регистриран на: 01 Апр 2008, 17:49
Кара: C15 1.8D
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от BaiLamarin » 14 Юни 2010, 17:07

profispray - дай точното име на този преобразовател за ръжда в кухини. Той само допълва написаното от мене- това са съвременни продукти, които нямаше преди. Разредения битумен грунд перфектно залива цепнатини- дори и от натиснати прагове от вътре. А пък парафина е всепризната защита от достъп на влага до повърхността. Но ето, че е решен и въпроса по съвременен начин с ръждата на недостъпни места. Ще го пробвам, макар че и аз мразя коли с ръжда, но тя е неизбежна. :)
п.п. Колегата с неръждясващото пежо- няма такива коли! Дори и алуминиевите шасита кородират. Няма да ти изброявам модели на пежо с които съм се борил години наред :) Относно Боди -999- ето това никога не ползвайте на своите коли! Това си е чист латекс с добаки. Ефекта ще усетите на втората зима. А, че е евтин, маже се лесно и се боядисва- това касае тенекеджии работещи евтино и с не много гаранция. Само ще допълня, че битумните покрития отдавна са изхвърлени в заводите и са заменени с по- трайни. Но за домашна употреба имат доста предимства. До сега не съм срещал нещо което да е точно като фабричното- нито за лепене на калници нито за защита на дъното. Но и тука зависи- виждал съм испански фабрични пълнители разпадащи се на 5-тата година /С-15- който е карал такова ще ме разбере :D / интересно на сходни конструкции правени във Франция 85-та покритията бяха в пъти по- качествени. Казвам го с оглед на това, че новите евтини коли за нашия пазар се правят къде ли не и от какво ли не. Тея дни се загледах в един логан- доста е далече от рено. Вкл. и по антикорозионна обработка :) Темата ще е актуална и за напред, а и от ПТП никой не е застрахован. Така , че споделяйте практичен опит. Всеки сам ще си прецени какво да ползва.
Сега погледнах за боите за метал- да, може и да са перфектни, но- за атмосферни условия! Ако е на място с кал, сол и влага, това може да е само междинно покритие между грунда и антикора/при директни удари на камъчета е задължителен/.В кухина ще трябва парафинова защита. Тези бои не са правени за шасита на автомобили- там е доста по- сложно от ограда на слънце. Да не говорим, че на наистина екстремни условия дори и на това не издържат дълго. :)

Аватар

Автор на темата
profispray
 
 
Мнения: 607
Регистриран на: 22 Дек 2009, 18:48
Пол: жена
Кара: Xsara, 1,6i, 1998
Местоположение: София, Каменоделска № 5
Обратна връзка:

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от profispray » 14 Юни 2010, 21:56

Имам предвид този Антикорозионен грунд за кухини - Caramba. Парафиновата съм насочила по-скоро към пластмасовото производство, защото им е необходима за консервиране на матрици при складиране.
Има и други варианти ТУК и ТАМ, според случая...

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4078
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от liuliu » 15 Юни 2010, 22:30

BaiLamarin написа:Относно Боди -999- ето това никога не ползвайте на своите коли!
Аз ползвах вече Боди на Пежото, но с номер 910.Стои сиво и еластично и не се разтваря от бензини, масла и т.н., за разлика от ония черните, които са си обикновен битум и можеш да си го ползваш за хидроизолация на покриви и фуги :D .
Мале-е-е Дани, ако знаеш к`ви кратери се отвориха в багажника на лъвчето и то на такова невероятно място, че всеки Опел ще ми завиди.Сега си търся тенекеджия :amii: .
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Deleted User 10035

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от Deleted User 10035 » 16 Юни 2010, 08:11

Ivaylo Stamenov написа:Пич, не си схванал темата нещо.
Айде да ти кача Пежото на един подемник и да видим дали няма да се изненадаш неприятно и да ти стане изведнъж актуално, щото съм сигурен ,че ще намеря неща които ще те изненадат. :wink:
айде като намериш ръжда по пежото ми да ти го подаря -става ли?щот аз не говоря нахалост :wink:
не си мисли ,че не съм го гледал на подемник или канал- при едно читаво пежо ако не е мало удари -ръжда няма!
от Русе съм -за огледа става въпрос :mrgreen:

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от hydrometalique » 16 Юни 2010, 12:00

Колега daniel.1968 тука в повечето случаи говорим за олдтаймери или в най-добрия случай за 20-25 годишни коли. Случая с твоето Пежо и съвсем различен, така че чукай на дърво и се радвай . Нека разговорът бъде по-конструктивен :wink:

BaiLamarin дай акъл за битумен или друг агент за окончателен антикор за подкалници и дъна. Аз в момента ползвам Боди 910 и 950 на силиконово-каучукова остова, но с тях основно лепя и пълня фуги. След тези материали съм твърдо решен да слагам черен антикор с по-мека структура и мислех за Боди 999, но като изказваш така мнение се разкандърдисвам.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Аватар

asiyaolo
 
 
Мнения: 305
Регистриран на: 12 Дек 2009, 17:34
Кара: Xsara I 1.9D (DW8) 2000г., Celica 1.6sti
Местоположение: Бургас, но не само

Re: Борба с корозията. Теория, практики, полезна информация

Мнение от asiyaolo » 16 Юни 2010, 19:06

Всъщност 999 е бял. На кутията пише, че е за специални финишни покрития (каквото и да значи това).
По-добре да знам по нещо за всичко, отколкото всичко само за едно нещо.
Каквото и да се случи все ще се намери някой да каже: аз нали ти казах.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Ретро автомобили”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост