Мнения за покупка на C1

Производство: (2005-)

Автор на темата
zeroheat
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 05 окт 2015, 09:54
Пол: мъж
Кара: Audi A4 1,8T
Местоположение: Sofia

Мнения за покупка на C1

Мнение от zeroheat » 17 ное 2015, 10:06

Здравейте

Днес се регистрирах във форума за да ви попитам за C1 първа генерация. След няколко месеца обмисляме да заменим едната си кола(Клио 1) тъй като вече и станаха много годинките и поизгни.

Тъй като колата ще се ползва на 95% само в града и то в София или около нея, съм се насочил към най-малките коли на пазара. Но жената държи на 100% да е с 4 врати. Наскоро огледах едно Айго, което като че ли ми хареса. Пoсле се поинтересувах и разбрах, че С1 и 107 са същата кола като Айго, а са поне с 1000лв. по-евтини и затова реших да ви попитам доволлни ли сте от колата. Мен като чели ми допада визуално. Струва ми се, че ще ни върши идеална работа.

Колата ще се ползва главно от един човек(жена ми и аз) и само в градски условия. Затова за мен главните изисквания са да е много здрава, особено окачването, да е много икономична. Да няма проблеми с поставянето на газов инжекцион. Да се подържа лесно и евтино. Тук имам предвид евтини гуми, евтино обслужване(ремъци, ролки, масла), сравнително евтини други части. На ясно съм, че няма как да е толкова евтино за подръжка като Клиото, но все пак не искам да товари бюджета ни твърде много.

Много ще съм ви благодарен за всички мнения, които споделите с мен, за да м ипомогнете да избера най-доброто за нас.

..::[ Редакция (17 Ное 2015, 10:06)

здравейте

Никой не писа нищо за тази кола? Моделът е от доста време нямате ли впечатления?

Аз огледах 10тина + няколко тойоти Айго по официалните вносители и лизингодатели и ми направи впечатление, че всичките са на м/у 70 000км и 90 000км. Странно ми се стори. Да не би да предстои някакво супер скъпо обслужване на към 100 000км. и затова всички да гледат да се отървават?

Потребителски аватар

M.Gruev
 
 
Мнения: 994
Регистриран на: 12 апр 2010, 11:48
Кара: колите от подписа
Местоположение: Казанлък

Мнение от M.Gruev » 17 ное 2015, 12:54

Няма проблем с обслужването, не са скъпи нещата там. Моторите са добри, плюс е и факта, че бензина е 68 коня, което за това купе е напълно достатъчно, дизела е с турбо и като цяло колата се кара приятно в града. Препоръчвам ти да избягваш СенсоДрайв кутията като евентуален по-голям разход ако се счупи, иначе и тя не е лоша.
Citroen C5 III 3.0 V6 HDI BiTurbo Exclusive
Citroen XM 2.2 HDI BiTurbo Exclusive
Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Citroen CX 2.5 D Super
Citroen GSA 1.3 Pallas
Citroen DS 2.0
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1638
Регистриран на: 04 дек 2007, 01:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Мнение от Stuman » 17 ное 2015, 14:19

Като гледам бензиновия мотор е с верига, което от една страна е добре. Не знам колко изкарва, но би трябвало спокойно 150-200000км и подозирам, че подмяната е скъпичка след това. Водната помпа е на аксесоарния ремък, обтяжна ролка не виждам.
Тъй като мотора е с променливи фази на газоразпределението двата скъпи компонента в тази система са варио-колелото и соленоида, който управлява потока на масло. От моя опит при 3.0 проблеми по тази система се проявяват при около 150000км.
Свещите са евтини, но бобините мога да бъдат скъпи.
Окачването е елементарно - по един носач отпред с 2 втулки и шарнир, а стабилизиращата щанга е хванта дирекнто за носача. Няма биалетки. На задния мост евентуално втулки.
Спирачките - отпред около 250мм дискове с накладки, а отзад барабани. Едва ли ще е много по-скъпо от клиото.

Подозирам, че този двигател не е PSA, а японски и ако е така, се предполага, че е надежден, частите със сигурност ще са в пъти по-скъпи от на френските мотори (TU серията).

От тук можеш да се ореантираш за цените на някои части -> http://www.mister-auto.bg/bg/citroen-c1 ... 18584.html

Успех!

Потребителски аватар

niki721220
 
 
Мнения: 1490
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 17 ное 2015, 21:43

Колата е здрава моята е на 86000 км и още не е барано нищо по окачването . Прочети ми постовете и ще придобиеш представа за обслужването , аз съм сменил всичко което трябва има и цени .Двигателчето е японско разработено от даихацу за тойота. На около 90000км. е предвидено клапаните да се регулират на моята се поразтракаха но е само на студено и е поносимо.Иначе регулирането ще излезе едни 1000лв. 50 лв на клапан са подложките , май се сменя и гарнитура на глава, гумички на клапани.Ако взимаш бензин задължително едно кръгче на студен двигател ,клапаните тракат само на ход заради VVTI системата.Общо взето това е.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


Автор на темата
zeroheat
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 05 окт 2015, 09:54
Пол: мъж
Кара: Audi A4 1,8T
Местоположение: Sofia

Мнение от zeroheat » 21 ное 2015, 16:54

Ники, адаш, мого благодаря за мнението. Както и на останалите. Сега разбирам защо болшинството обяви са на екземпляри под 90 000км. гледах няколко които бяха на 60 000 и 70 000км. По лизингови къщи представителства и тн. Явно или са се поразтракали или хората се опасяват, че ще се разтракат скоро.

Друго което забелязах е че има броики без хидравлика на волана. Това не го очаквах на кола след 2010-та, даже май конкретната бройка беше 2012. На мен ми се стори голям проблем това тй като жена ми ще я кара главно, а сегашното ни клио е ужасно за паркиране дори от мен.

Тъй като изпуснах една бройка в Автомотор на 16 000км. сега съм си оставил координатите на хората там и се надявам ако се появи подобна С1-ца на под 50 000км да м се обадят да я взема.
Другото което ми е любопитно е съединителя. Аз съм се насочил към мотора 900 кубика 3 цилиндърра бензинна Тойота. И както някой от колегите спомена японските части са в пъти поскъпи, та ме интересуваше цената на съединителя и приблизително на колко се очаква да се смени.


Автор на темата
zeroheat
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 05 окт 2015, 09:54
Пол: мъж
Кара: Audi A4 1,8T
Местоположение: Sofia

Мнение от zeroheat » 22 ное 2015, 15:13

Благодаря адаш, както и на другите, които писаха.

Сега ми се изяснява защо имаше толкова много предложения м/у 70 000 и 90 000км. Явно повечето хора ги е страх от този ремонт или разтракванена клапаните, защото няма да им купят колите.

Друго, което ме интересува е съединителя, наколко приблизително се сменя?

Потребителски аватар

niki721220
 
 
Мнения: 1490
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 24 ное 2015, 22:46

При С1 няма хидравлика има електро усилвател, който при често маневриване прегрява и изключва- препоръчвам без електро усилвател / моята няма и не усещам нужда/. Съединителя според експлоатацията 120000км. може и повече да изкара, като цената му е съвсем нормална- мисля около 280 беше комплекта. Не взимай автоматик :po tikvata: там е проблем със съединителя и цената защото е измишльотина .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C1”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост