ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Газов инжекцион за C5 I 3.0 V6

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov


Автор на темата
treta_gluha
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2008, 11:12
Пол: мъж
Кара: Xantia комби 2.0i 16v XA2, C5 I комби 3.0 V6 бензин
Местоположение: София

Газов инжекцион за C5 I 3.0 V6

Мнение от treta_gluha » 02 ное 2015, 16:58

Здрвейте, колеги като нов собственик на ламя (C5 2001 комби 3.0 V6), ще се наложи поставянето на газова уредба.
Та след като попрегледах темите които имат връзка не съм сигурен че успях да си изградя еднозначно мнение за модел/сервиз в София където поставянето на на ГИ на автомобила ми ще е достатъчно безпроблемно.
Под достатъчно безпроблемно разбирам нещо като ситуацията с предишната ми Ксантия:
след слагане на газовата уредба разход на газ е като на бензин * 1.1.
Посещение на сервиз два пъти за смяна на филтри за 7.5 години и смяна на маркучи тази година (стареят гадовете).
Мощността е съизмерима като на бензин и колата без особени грижи си върви.
Не искам да ходя в същия сервиз защото за тези 7.5 години явно са се променили нещата там - качеството е паднало и хората се оплакват.

Та на въпроса интересуват ме мнения от 1-2 лице за газов инжекцион за същия мотор както и за сервиз където са слагали на C5 3.0 двигател качествено Г.И.
В един сервиз (rsgas) ми казаха, че стандартния изпарител, който е в повечето комплекти не е достатъчен и се доплащат 100 лв за подходящ.
Вариантите който засега обмислям са:
Lovato Easy Fast OBD-II
Landirenzo Omegas 6
Romano OBD II 6

като ловатото е с 5 години гаранция което ме блазни, но намерих недоволни познати от предишната версия на Г.И. ловато.
Моля ако може повече преки впечатления, а не само догадки и умозаключения.

Освен това ми се ще темата да остане и занапред в помощ на колегите с такъв мотор така, че нека основно за него да пишем.
Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.


medo53
 
 
Мнения: 611
Регистриран: 03 авг 2008, 19:40
Пол: мъж
Кара: КСАНТИЯ 1.8 16 КЛ.6 топки 96Г. ГИ BRC
Местоположение: гр.Видин

Мнение от medo53 » 02 ное 2015, 18:35

Здравей,по добрият вариант е вторият.


Vato1
 
 
Мнения: 453
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Мнение от Vato1 » 02 ное 2015, 19:51

От личен опит бих ти предложил LPG TECH, STAG, AGIS. В този ред. STAG PREMIUM е най-стабилната система, но е по-скъпа. LPG TECH 326 OBD предлага почти същите възможности като на STAG, окабеляването е съвместимо с това на STAG, но цената е по-добра. AGIS OBD/CAN е най-ефтиния вариант, но предлага много добри възможности за настройки при наличие на OBD връзка. И трите системи предлагат функция за самоадаптиране, но тази на AGIS е налична само при връзка по OBD. За KME и EUROPEGAS не мога да кажа нищо от първа ръка, но съм чувал добри отзиви. От италианските системи, които си изброил, единствено Landi Renzo заслужава внимание. Другите две са системи от среден клас със неоправдано високи цени, на основа на електроника на AEB.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1788
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 02 ное 2015, 20:32

Здравей. Ланди Ренцо съм слгал в официалния сервиз на ботевградско в София и бях много доволен от монтажа и системата.
За Романото съм чувал само хибави неща.
Сега на v6-тицата съм със система Stargas без ОБД. Така я взех от Германия и колата върви без проблеми. Учудващо предвиз писанията за ОБДто в този форум, но да не развалямв темата.
Аз бих избрал 2 или 3. :)

Sent from my HUAWEI P6


Duorkinnnn
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 окт 2015, 21:40
Пол: мъж
Кара: 605SRDt 205XR
Местоположение: Перник

Мнение от Duorkinnnn » 03 ное 2015, 19:03

Като реално адаптивен ГИ Стаг300Премиум с бързи дюзи и качествен изпарител.

Потребителски аватар

Dreamyboy
 
 
Мнения: 655
Регистриран: 24 юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

Мнение от Dreamyboy » 03 ное 2015, 20:55

От година и половина (10 000км) съм с Romano OBD II и не съм имал,какъвто и да е било проблем. Няма проблем с компа на колата, издържа на натоварване, харчи си колкото и на бензин! И на мен ми сложиха по голям изпарител.
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1788
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 03 ное 2015, 21:43

Вярно е че освен системата е важен и монтажа. За Старгаз системата съм ходил в едно сервизче Ансико Газ. Хората ми направиха много добро впечатление, че си разбират от работата.
Където и да отидеш поискай да видиш няколко коли на които монтират в момента и готови. Така ще добиеш добра представа как се справят.

Sent from my HUAWEI P6


Автор на темата
treta_gluha
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2008, 11:12
Пол: мъж
Кара: Xantia комби 2.0i 16v XA2, C5 I комби 3.0 V6 бензин
Местоположение: София

Мнение от treta_gluha » 09 ное 2015, 23:01

Колеги имате ли идея за доказан сервиз където поставят Stag 300 / Stag 300 Premium, в два от сервизите в които звънях не поставят Stag. Засега за премиум модела съм намерил цена само за кита, а с бутилката, другите части и монтажа колко ли струва засега е неясно. Ясно е само че е по-скъпо от другите с до 200-300 лв.
Утре ще звъня на един сервиз където поставят стаг ама за премиум пише че цената е индивидуална за автомобила и това малко не ми хареса, че като видят убавия ми Ситроен ще обадят баш висока цена.
Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1788
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 09 ное 2015, 23:29

По принцип хубава система (кит) за 6-так е от порядъка на 1000лв и малко отгоре. Добавяш и бутилка горе-долу 100лв и може би още нещо...
Останалото е труд, но монтажа на v6 е тегав. За това най-често цената е след оглед на колата. :)

Sent from my HUAWEI P6


Vato1
 
 
Мнения: 453
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Мнение от Vato1 » 09 ное 2015, 23:39

Не си от Ст. Загора, иначе щяхме да я наредим системата. Провери при Duorkin.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3119
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 13 ное 2015, 11:43

Никии, какво стана с вещицата? Газира ли я ?
Чакам да кажеш отзиви :)
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1373
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Torongil » 14 ное 2015, 00:09

Моето мнение е много близко до това на Vato1. Аз монтирах самостоятелно DOGIТRONIC MP6C (която реално е AEB MP6C)
Качествена система за 6 цилинъра излиза - 700лв+150 бутилка (ако е тороидална)+ 60 комплект фитинги и тръби= 910 (-/+ 50лв.) Аз лично добавих и още около 30лв за букси, които сложих на всички места където нямаше с цел ремонтопригодност. (когато вадих мотора от коша за "лек" ремонт разбрах и колко добро решение е било това). Добавих и още малко за специалния скоч за двигателен отсег и комплект брони за кабели и маркучи. (има ги във всеки по-голям магазин като Баухаус) МНОГО Е ВАЖЕН монтажния комплект. почти всички монтажисти ползват турски ментета и маркучите се ронят/пукат в рамките на няколко месеца. До сега единствено DIGITRONIC BG внасят маркучи на FAGUMIТ и целия им фитинг комплект е много, много качествен.
Моята уредба не е никак лоша (твърдят, че е ново поколение хардуер), но LPGTech са значително по-богати на настройки. MP6C е по-скоро като iPhone - всичко е пресметнато и в общи линии настройките са малко (но не са и необходими - ако си избрал инжектори, които поддържа.)
Монтажа е МНОГО важен, но това вече си го разбрал. Вижадл съм какви ли не изтъпления при монтаж и за себе си реших, че ще се заема сам. Реално не е никак трудно, дори при по-новия ES9J4S е доста по-лесно защото колектора се сваля "с поглед". На мен ми отне повече време защото при Xantia V6 мястото е доста ограничено и трябва да се съобрази дори физическия размер на газовите клапани. С малко търпение и предварително четене и съвети от колегите тук, един уикенд ще е напълно достатъчен за монтаж ако се подготвиш предварително.
Може би трябва да отворим нова тема в "направи си сам" за монтаж на ГИ (аз лично имам много какво да споделя). Вярвам, че много колеги ще добият смелост да се хванат сами защото наистина е много просто и лесно.
Не искам да се заяждам с никого - разход "като на бензин" няма такова понятие освен това ако се кара на къси разстояния 10-30км трябва към разхода да се добави и около 1л/100км бензин (палене и достигане на 35градуса температура на редуктора) този литър може и да е 500мл ако редуктора е монтиран близо до тръбите на парното. Реалния разход е около 11-13л/100 извън града и неограничен в града :) всичко зависи от десния крак. (Дори и газовите клапани да следват 100% бензиновите като настройки в алгоритъма на газовите времена винаги има от +1% до +36% върху бензиновите времена по кривата) Реален разход за С5 V6 може да се проследи тук
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Jovani
 
 
Мнения: 3491
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 15 ное 2015, 17:37

Не е за С5, ама току що се връщам от настройка при Duorkinnnn. Автото е Ксара 1.6/16v NFU автоматик (колата от профила), уредбата е Стаг 300-4 със Заволи изпарител и дюзи Метис (всичко 2-ра употреба от Пежо 405Mi16 на Груев). Благодаря на Duorkinnnn за вниманието.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4413
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 15 ное 2015, 19:12

Ники, много полезна информация :merci: .
На мен също ми беше монтиран Стаг 300 ISA2 при Duorkinnn - Иван, но имах проблем със скрития монтаж на газовите дюзи и прегънати маркучи, вследствие на което колата изключваше цилиндър и забиваше... а и нещо ме съмняват тия маркучи и кабели да издържат на топлината там където са завряни. Идната седмица ще му звънна за да преработи монтажа.
Черната C5 с 3,0 мотор която бързо изчезна от мобиле-то беше с пробит за входовете на газовите дюзи пластмасовия входящ колектор, минаващ над задната тройка цилиндри.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Автор на темата
treta_gluha
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2008, 11:12
Пол: мъж
Кара: Xantia комби 2.0i 16v XA2, C5 I комби 3.0 V6 бензин
Местоположение: София

Мнение от treta_gluha » 16 ное 2015, 19:24

Фанто, колата не е газирана още.
Така като гледам май ще е след нова година, че там където дават на изплащане нещо, не мога да се убедя в качеството. Иначе Наско от райска градина ме прати при някакъв комшия в Княжево и утре ще ходя при него за да пипне нещо по газовата на ксантията и ще полафим повече за C5. Той засега за романо говори Наско също каза добри думи за него.
Иначе много се възхищавам на хората който сами са си сложили уредбата ама мисля че няма скоро да достигна този левел :D.
Засега не съм намерил в София Stag 300 premium, но още се оглеждам.
Докато не напиша че съм сложил Газ всяко мнение което подтиква в правилната посока или оборва лоши идеи ще е добре дошло.

Благодаря на тези които досега разпръсваха мъглата в моя пъпеш :).

Едно питане само:
Ако изпарителя е за 213 к.с. а двигателя е 207 к.с. това ще работи ли или трябва по голям резерв. Че като си говорих с разни хора по фирмите миказват че може да захрани до 250-300, което ми се стори като че ме вземат за мезе.
Аз че не разбирам не разбирам ама все пак си мисля че едва ли производителите ще напишат по малко отколкото е в действителност а дали и толков ги има кой знае.
Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1788
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 16 ное 2015, 19:43

Моя, ако не се лъжа е до 210 и проблеми нямам. Като я заваря и уверено достига "лютеницата". :)
На старата кола слагах ланди в сервиза на ботевградско и се справиха брилянтно. Взех я на изплащане. :) Успех!

Sent from my HUAWEI P6

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 475
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Мнение от Rincewind » 17 ное 2015, 08:53

treta_gluha написа:някакъв комшия в Княжево
Колега, като чуя Княжево и сервиз за газови уредби ми се изправят косите, понеже преди години си изпатих жестоко с един такъв. Ето тук съм писал подробно. Предполагам, че в случая става въпрос за друг сервиз.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1373
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Torongil » 17 ное 2015, 11:06

От няколко години А.Е.В. са собственост на Landi Renzo а аеб произвежда електрониката на много от марките италиански ГИ и разликата между всички е само в софтуера.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Автор на темата
treta_gluha
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2008, 11:12
Пол: мъж
Кара: Xantia комби 2.0i 16v XA2, C5 I комби 3.0 V6 бензин
Местоположение: София

Мнение от treta_gluha » 13 апр 2016, 11:56

Само да обновя информацията.
Сложих газова на БСМ с ОБД и изпарител Заволини, газов компютър Bardolini, защото ми пропоръчаха човек от там който частпром слага качествено газови, освен това и цената беше 300 лв надолу от Романото.
Колата си върви. Още нямам впечатление от разхода. Ще споделя като понатрупам.

..::[ Редакция (13 Апр 2016, 11:56)

За един месец каране на газ:
изминати 1200 км.
градско - 510
извънградско - 690
среден разход 14.26
Не съм правил точно измерване само на градско или извъградско винаги е смес, че не ми се оставя бутилката пълна след като съм излизал извънградско и няколко дена няма да измина много километри. Но като неточно измерване (празно празно) показва около 18-19 градско и 11-13 извънградско. Градското ми се вижда малко височко. :hmm: :? Ако никой е постигал по-ниски стойности за градско, да свирне, за да се боря и аз. :drive:
Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1788
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 13 апр 2016, 17:43

А ти градското как го засичаш? Откакто обърне на газ без да включваш разхода на бензин?

Sent from Honor 7 powered by Huawei

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост