ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с ГИ ZENIT

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov


Автор на темата
ЧефоС
 
 
Мнения: 843
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Проблем с ГИ ZENIT

Мнение от ЧефоС » 15 апр 2020, 10:26

Проблема се състои в следното - когато колата е заключена, и не се кара ден-два, напрежението на акумулатора пада доста под 12V. Т.е. има утечка някъде повече от допустимото. Премерих утечката - оказа се, че е 125 mA. Изключих буксата на газовия компютър/ все едно няма компютър /, и утечката стана 15 mA. От сервиз ФАГУ-Пловдив казват, че проблема не е от тях, и ме пращат да ходя в АМК да оправят утечката. Сложиха някакво реле, което да прекъсва захранването на ГИ при изключен контактен ключ, което за мен не е решение. Газовия инжекцион е още в гаранция до средата на Юли.

Въпроса ми е дали някой знае колко mA трябва да е консумацията от газовата уредба при заключена кола?

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4809
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с ГИ ZENIT

Мнение от ivo-zx » 15 апр 2020, 10:39

Консумацията на всичко трябва да е под 18ma или 30ma. Ако се сетя къде да търся ще пусна стандартната стойност. Нещо са объркали по включването и не са взели 12V откъдето трябва, съответно при изваден ключ газовата не се изключва. Трябва да се вземе плюс от двойното реле(инжекторите/бобината) което подава +12V на бобината и инжекторите и съответно го спира при изваден ключ или удар. Има и друг плюс който е за поддържането на паметите, който се свързва към акумулатора.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
ЧефоС
 
 
Мнения: 843
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем с ГИ ZENIT

Мнение от ЧефоС » 15 апр 2020, 10:49

Захранването е взето от кутията с предпазителите в двигателния отсег, където има постоянно напрежение 12V при изключен контактен ключ. След това място има предпазител, и следва силовата верига на новопоставеното реле. След релето няма напрежение. Не зная какво консумира оперативната верига на самото реле, и дали е свързана след контактния ключ.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4809
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с ГИ ZENIT

Мнение от ivo-zx » 15 апр 2020, 12:42

Нямам схемата на инжекциона, но трябва да има 2 x 12V или едни 12V без забележима консумация и да взема другите 12V от бензиновите инжектори.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
ЧефоС
 
 
Мнения: 843
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем с ГИ ZENIT

Мнение от ЧефоС » 24 апр 2020, 20:49

Пояснявам какво се случи на практика. Отидох в сервиз ФАГУ Пловдив, и направих с много уговорки демонстрация на собственика. Просто не искаше да ме чуе, но все пак прие. Извадих буксата на ГИ, и утечката от 0,12 А надна на 0,01А. Същия отваря и затваря няколко пъти предните врати, и гледаше какво става на мултицета. Вероятно и той вече не беше сигурен, и поиска да му оставя колата. След празниците я закарах, и я оставих. След два дни ми се обадиха да отида, и да ми покажат какъв е проблема. Оказа се, че проблема с голямата утечка не е в колата, не е и в монтажа на електрониката Зенит във ФАГУ. Проблема е стоял още от 2013 г., когато в сервиз ФОБОС Плевен са ми монтирали някакъв емулатор за чистене на грешки. Тъй като в никой сервиз не допускат собственика на автомобила, аз нямах никаква представа какво правят в сервизите. ТОЛКОВА НЕГРАМОТНО ИЗПЪЛНЕНИЕ НЕ БЯХ ВИЖДАЛ. Става въпрос за официалния сервиз на ФОБОС - ПЛЕВЕН. И аз нямаше да знам, че имам проблем до сега. И тъй като вече я карам по-рядко, проблема излезе наяве.

В момента утечката ми е 0,02-0,03А. Пак ми се вижда в повече, но вече не знам какво да правя.

Пиша това за колеги, които имат ГИ Фобос. Просто се отървете от тая марка. И в никакъв случай не ходете в сервизите им в Плевен и Долни Богров. Пълни неграмотници.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост