ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov


Vato1
 
 
Мнения: 403
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Vato1 » 17 яну 2020, 20:00

Rincewind написа:
16 яну 2020, 08:07
Дори и да сменя Бардолини-то с нещо друго, т.е. само газовия компютър с кабелаж, въпросът за калибрирането на дюзите остава.
Ако размерът на дюзите ти е проблемът, с мед да го намажеш това бардолини.
Този двигател работи много добре на газ и с читава система само ще сменяш филтрите и ще забравиш за кабели и настройки. Но щом ти се занимава...
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 472
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 20 яну 2020, 08:32

Колега Vato1, можеш ли да си обосновеш мнението, защо не би следвало да се занимавам с Бардолинито? Ти с какво би го сменил? И с какво тези твои мнения отговаря на конкретните ми въпроси, които междудругото не са обвързани с Бардолини-то, а с ГИ като цяло? Хубаво е човек като плюе по нещо, поне да се обоснове.

Както казах, карал съм този двигател с BRC Plug&Drive и съм наясно как работи на газ с хубав ГИ. Но и там имаш различни видове газови инжектори, налягане на изпарителя, настройки, които някой майстор може да омаже (да ти сложи по-малките инжектори примерно).

Нито съм рекламно лице на Бардолини-то, нито фен или нещо подобно. Просто преди нещо да бъде сменено, човек може да се опита да види дали ще тръгне задоволително, особено когато явно няколко години е работело. Щом предишния собственик беше издухал изпарителя с тази уредба, явно е работела задоволително.
И като тръгнеш да четеш по форумите, едни хвалят едно, а плюят друго (примерно остави го това Бардолини, сложи Фобус), други обратното (остави го тоя Фобус, сложи Бардолини), трети друго. Както казах, ако аз първоначално избирах системата, щях да се спра най-вероятно на нещо хубаво италианско.

И малко ъпдейт от събота. Калибрирах дюзите с 2.5 мм и нагласих налягането на газта на 1.6 бар, общо взето както Баракудата препоръчват. Направих нови настройки и активирах и ОБД връзката (който я е монтирал уредбата е удължавал кабелние сноп с друг, където никакви цветове не съответстват и е пуснал само K Line-а до ОБД буксата, който дори беше откачен). Сега колата на газ ми се струва доста по-адекватна отколкото с настройките на газаджиите.

Нямам проблеми с превключване от бензин на газ, дори и на студен двигател, нямам проблеми с празния ход или на ниски и високи обороти (не съм я настройвал да превключва на бензин над определени обороти). Уикенда има доста градско, поне доколкото можах да я тествам, до към 5000 rpm си върви безпроблемно на газ. То с предишните настройки беше подобно положението, ама беше мудна и се мъчеше. Бензиновия компютър все още не е регистрирал грешки (с предишните настройки беше мрънкал за бедна горивна смес). Идния уикенд имам около 400 км извънградско (включително и магистрала) и ще мога да видя как се държи. Ако все така безпроблемно се държи и разходът е нормален, не виждам причини защо трябва да сменям Бардолини-то.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 648
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 20 яну 2020, 09:24

На Пикасото ми беше свързано само с K-Line пина на конектора.
Като покараш малко - следи си ОБД линията на корекциите дали е близка до въведените корекции.
А ламбда сондата свързана ли е? Вижда ли се в софтуера?
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 472
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 20 яну 2020, 09:29

ОБД линията ще я погледна уикенда, след като навъртя малко км. Ламбда сондата разбира се не е свързана, трябва да се поровичкам из кабелния спон да намеря кабела. Аз съм с две ламбди, а има кабел само за една. Принципно през ОБД-то също чете някакви ламбда стойности.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


Vato1
 
 
Мнения: 403
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Vato1 » 23 яну 2020, 08:39

Rincewind написа:
20 яну 2020, 08:32
Колега Vato1, можеш ли да си обосновеш мнението, защо не би следвало да се занимавам с Бардолинито? Ти с какво би го сменил? И с какво тези твои мнения отговаря на конкретните ми въпроси, които междудругото не са обвързани с Бардолини-то, а с ГИ като цяло? Хубаво е човек като плюе по нещо, поне да се обоснове.

Както казах, карал съм този двигател с BRC Plug&Drive и съм наясно как работи на газ с хубав ГИ. Но и там имаш различни видове газови инжектори, налягане на изпарителя, настройки, които някой майстор може да омаже (да ти сложи по-малките инжектори примерно).

Нито съм рекламно лице на Бардолини-то, нито фен или нещо подобно. Просто преди нещо да бъде сменено, човек може да се опита да види дали ще тръгне задоволително, особено когато явно няколко години е работело. Щом предишния собственик беше издухал изпарителя с тази уредба, явно е работела задоволително.
И като тръгнеш да четеш по форумите, едни хвалят едно, а плюят друго (примерно остави го това Бардолини, сложи Фобус), други обратното (остави го тоя Фобус, сложи Бардолини), трети друго. Както казах, ако аз първоначално избирах системата, щях да се спра най-вероятно на нещо хубаво италианско.

И малко ъпдейт от събота. Калибрирах дюзите с 2.5 мм и нагласих налягането на газта на 1.6 бар, общо взето както Баракудата препоръчват. Направих нови настройки и активирах и ОБД връзката (който я е монтирал уредбата е удължавал кабелние сноп с друг, където никакви цветове не съответстват и е пуснал само K Line-а до ОБД буксата, който дори беше откачен). Сега колата на газ ми се струва доста по-адекватна отколкото с настройките на газаджиите.

Нямам проблеми с превключване от бензин на газ, дори и на студен двигател, нямам проблеми с празния ход или на ниски и високи обороти (не съм я настройвал да превключва на бензин над определени обороти). Уикенда има доста градско, поне доколкото можах да я тествам, до към 5000 rpm си върви безпроблемно на газ. То с предишните настройки беше подобно положението, ама беше мудна и се мъчеше. Бензиновия компютър все още не е регистрирал грешки (с предишните настройки беше мрънкал за бедна горивна смес). Идния уикенд имам около 400 км извънградско (включително и магистрала) и ще мога да видя как се държи. Ако все така безпроблемно се държи и разходът е нормален, не виждам причини защо трябва да сменям Бардолини-то.
Какво да обосновавам, да не съм на защита на дипломна работа? :)
Карал си същия двигател с хубава газова без проблеми, а тук не могат да ти я настроят сума ти и време... Значи нещо не е наред. Може да хвърляме боб какво точно се случва, но пак ти казвам - това не е твоята система. Естествено, ако искаш "задоволителна" работа, на теория може и да сложиш обикновена газова с ламбда контрол - пак ще те докара от т.А до т.Б. без да светват лампи.
Това, че някой е карал колата с тази газова не значи автоматично, че колата е вървяла добре, нали?
Сега по същество - отиди направо в Герман и помоли да ти направят настройките. Ще отнеме време, но поне ще може да караш нормално зимата. Като се стопли - пак отиваш при тях. Запиши си картите зимна - лятна настройка и после и сам ще си ги сменяш. Така е при тази система. Ако пък искаш сам да си я настройваш - вземаш някой да кара, отделяте си няколко часа и почвате да правите тегели на различни режими с редактиране на картата докато свят ви се завие. ОБД връзката е по-скоро информативна, трудно прави необходимите корекции. Изпарителят трябва да е оразмерен поне за 250 к.с. и оптималното налягане да се настрои от 1.0 до 1.3 атм. За този двигател в зависимост от инжекторите може да разпробиеш от 2.4 до 2.8 мм, вече зависи какво налягане си настроил. Аз препоръчвам да започнеш с 1.2 атм. на 2.4 мм. 2.5 на 1.6 е твърде много и може да задавиш двигателя.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 648
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 23 яну 2020, 21:23

Rincewind написа:
20 яну 2020, 09:29
ОБД линията ще я погледна уикенда, след като навъртя малко км. Ламбда сондата разбира се не е свързана, трябва да се поровичкам из кабелния спон да намеря кабела. Аз съм с две ламбди, а има кабел само за една. Принципно през ОБД-то също чете някакви ламбда стойности.
По принцип ламбда сондата е една от обратните връзки за ГИ. Ползва се или ламбда сондата или ОБД връзката при корекциите на ГИ, които внася.
Щом е вързано вече ОБД-то, не връзвай ламбда сондата. Това помня точно от човек от БСМ.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


Vato1
 
 
Мнения: 403
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Vato1 » 23 яну 2020, 21:44

Е точно ламбда сондата няма никакво влияние като обратна връзка за този ГИ. Връзва се по желание и има чисто информативна функция за по-лесна настройка и диагностика. Самият факт, че Бардолини има само една връзка за сигнал от Л-сондата може да подскаже доста - за 6-цилиндрови двигатели това е до Евро 2. Ама какво ли разбирам аз :).
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 472
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 16 мар 2020, 11:13

Малко да съживя темата, че уж щях по-рано да пиша... Тъкмо малко да разнообразим от корона вируса :)

Колегата Vato1 директно я прати системата в коша, но аз мога да кажа следното:
Последните настройки ги правих спрямо препоръките на производителя на дюзите ми Alex Barracuda (отвор на дюзите 2.5 мм, диф. налягане 1.5 бар). Съответно по-голям дебит на газ и по-къси газови времена (идентични бензинови времена). Поработих и малко върху настройките за превключване от бензин на газ.
Сега системата се държи перфектно! Дори и при ниски температури (около и под нулата) не се усеща, кога превключва от бензин на газ. Не намирам разлика във вървежа спрямо бензин/газ, т.е. на газ си върви както и на бензин. Нямам проблеми с високите обороти (6000) на газ, не прави никакви проблеми. Няма забиване, няма превключване на бензин. Не ми свети чека. Така че, всичко опира и до настройки. Като разход газ спрямо бензин е около 15-20% повече, което си е в рамките на нормалното.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 648
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 16 мар 2020, 22:54

Коефициенти 1-ца за почти всички режими на работа, т.е. почти права линия около 1-цата, видях на един V8 двигател на една дърта Тойота.
20% в повече спрямо бензин ми се струва повечко, но важното е да ти върви добре колата и да се кефиш :)
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост