ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov


dirtyplay
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 апр 2011, 20:02
Кара: saxo 1.1
Местоположение: Pernik

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dirtyplay » 27 май 2014, 14:55

Колеги голям проблем ли е, че в софтуера за настройка на бардолини в момента не ми отчита температурата на рейката, явно датчика се е прецакал и седи само на чертичка, някой знае ли какъв датчик да монтирам, че моя в момента е 4 кабела, предполагам, че 2 са за налягане, 2 за температурата.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 642
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 27 май 2014, 15:06

Температурните датчици са с по два кабела само, а не с по четири.
С четири кабела е датчика за диференциално налягане!.
Отделно датчика за температурата на рейката в по-старите версии на Бардолини май не се ползва в алгоритъма...
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


dirtyplay
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 апр 2011, 20:02
Кара: saxo 1.1
Местоположение: Pernik

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dirtyplay » 27 май 2014, 15:23

Благодаря колега, значи моето бардолини няма корекция по температура защото просто няма температурен датчик на рейката, а само за налягане правилно ли разбрах.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 642
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 27 май 2014, 17:40

Снимай рейката и датчика за налягането да видим за какво иде реч.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


dirtyplay
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 апр 2011, 20:02
Кара: saxo 1.1
Местоположение: Pernik

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dirtyplay » 29 май 2014, 00:21

Това е рейката с датчика.

https://www.dropbox.com/s/81snxo6fudh70 ... .42.50.jpg

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 642
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 30 май 2014, 18:05

Ако това в дясно е само тапа, защото по снимката нищо не се разбира, то да - нямаш температурен датчик на рейката.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


dirtyplay
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 апр 2011, 20:02
Кара: saxo 1.1
Местоположение: Pernik

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dirtyplay » 30 май 2014, 19:08

Това е датчика с 4 кабале е, ще го снимам на колата тези дни.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Потребителски аватар

stano
 
 
Мнения: 452
Регистриран: 29 мар 2007, 23:21
Кара: X2, 1.8 16v 6 топки 09.98г. Газифицирана.
Местоположение: Sofia, Nadejda

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от stano » 31 юли 2014, 00:02

Колеги, пак проблеми с газовото... Вчера пътувах за Варна, и като подам газ до краи, колата си забива "муцуната" и не ще да помръдне. Като и дам газ до половината ускорява, но до към 4000 оборота и то доста бавно. Явно не и стига гориво. Газовата реика я сменях преди 12-13 хиляди. Тук във Варна смених и филтрите но ефекта си остана. Закачих и кабела понеже ми седи в жабката и се оказа че няма параметри за "Налягане Газ" и "Вакум" а само тиренца. Предполагам че МАП сензора на ГИ е заминал. Диференциялното налягане пък беше 2,12 бара, което ми се струва малко повече. Ходих на 3-ма газаджий, но всичките имали много работа и не можели да я погледнат.
Препоръчаите някои маистор да погледне колата, или ако някои колега от ВАРНА разбира и има време ще се радвам да почерпя по Бира или нещо повече.
Видиш ли АЛАРМАДЖИЯ или ГАЗАДЖИЯ, Удари им ПОНЕ един Шамар. И не им се обясняваи, Те си знаят ЗАЩО...

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 642
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 31 юли 2014, 16:08

Ако си с един датчик за диференциално налягане - мисля че не показва отделните стойности за налягане на газта и вакума, а само диференциалното налягане.
Като връткаш от редуктора сменя ли се диференциалното налягане?
А диференциалното нали го гледаш когато колата е на газ?
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

stano
 
 
Мнения: 452
Регистриран: 29 мар 2007, 23:21
Кара: X2, 1.8 16v 6 топки 09.98г. Газифицирана.
Местоположение: Sofia, Nadejda

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от stano » 31 юли 2014, 17:54

Датчика е един, но е с 2 входа. Единя маркуч идва от реиката, а другия от изпарителя. Почти съм сигурен че преди показваше и другите стоиности. Редуктора не съм му въртял болта да видя дали се променя диференциялното, щото не му разбирам много и да не я съсипя съвсем колата.

Иначе датчика е това :
Изображение
Видиш ли АЛАРМАДЖИЯ или ГАЗАДЖИЯ, Удари им ПОНЕ един Шамар. И не им се обясняваи, Те си знаят ЗАЩО...


onewg
Редовен
Мнения: 83
Регистриран: 02 яну 2012, 22:02
Пол: мъж
Кара: xsara 1.4i
Местоположение: varna

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от onewg » 20 сеп 2014, 17:41

почти съм сигурен е най лошата дума в ядрената физика..
xsara is the best fuck of the rest

Потребителски аватар

stano
 
 
Мнения: 452
Регистриран: 29 мар 2007, 23:21
Кара: X2, 1.8 16v 6 топки 09.98г. Газифицирана.
Местоположение: Sofia, Nadejda

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от stano » 21 сеп 2014, 01:59

Хах.. Така е, Отдавна се завърнах в нашата (Красива и обичана) "Столица" и вече минах през майстора... Сутито (Ситроена) върви с всичка сила и няма кои да го спре..... Абе нещо се бяха бъгнали настройките на газовото... Все пак и то е "Произведено в България" БСМ, БАРДОЛИНИ....
Видиш ли АЛАРМАДЖИЯ или ГАЗАДЖИЯ, Удари им ПОНЕ един Шамар. И не им се обясняваи, Те си знаят ЗАЩО...


onewg
Редовен
Мнения: 83
Регистриран: 02 яну 2012, 22:02
Пол: мъж
Кара: xsara 1.4i
Местоположение: varna

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от onewg » 21 сеп 2014, 08:24

защото и аз съм със същият и ми показва само диференциалното...

после карах без мап същото вървене и разход, явно софтуера на компа не го взема под внимание :hmm:
xsara is the best fuck of the rest

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 467
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 14 яну 2020, 15:21

Да раздвижа малко темата... Отскоро пак съм с V6 3.0i (211 к.с.), взех го с монтиран ГИ Бардолини (аз бих избрал друго ГИ). Имаше разни проблеми по ГИ-то, които бяха отстранени. Смених RAIL дюзите с Barracuda. Ходих при газаджия да калибрира новите дюзи и да направи настройките наново. Като цяло горе-долу добре се държи колата, но е значително по-мудна отколкото на бензин (карал съм С5 V6 3.0i с ГИ БРЦ и там разлика не се усещаше). А и разхода на газ е доста по-висок от очакваното (примерно магистрално 15 л газ спрямо 11 л бензин).

Газаджиите разпробиха дюзите с 2.1 мм (налягането на газта е около 1.4 бар), а според таблицата на Баракудата за този двигател (35 к.с. на цилиндър) и налягане 1.5 bar дюзите трябва да са разпробити в диапазона 2.4 - 2.6 мм. Софтуера на Бардолини ми изчислява дюзи 2.3 мм при налягане 1.4 bar и дюзи 2.2 мм при налягане 1.5 bar. Актуално 2.1 мм ми се струват малко малки за този двигател. На кого да вярва човек - на нашите майстори, калкулатора на Бардолини или данните на Баракудата?

Газовата в момента е настроена с карта като коефициентите са около 1.7 - 1.8, които ми се струват доста високи. Т.е. се работи с доста дълги газови времена. Не е ли по-добре по-голям размер на дюзата и по-къси газови времена? Може и препоръка за добър газаджия, който да разбира от Бардолини.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4614
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от ivo-zx » 14 яну 2020, 15:40

Ами зависи от много неща, които стават много по-лесно при системите с OBD-II. Аз бих очаквал 1.2 на празен ход до 1.01 на максимално натоварване, ей така без да знам нищо за системата като гледам в небето и си бъркам в лявата ноздра с дясната ръка. :)
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 467
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 14 яну 2020, 16:15

Значи като си бръкнеш в лявата ноздра, дебита и налягането пред дясната се променят :D

То Бардолинито уж има OBD... даже имам две свободностоящи жички до OBD буксата. Т.е. били са вързани, по в последствие са откачени. Просто който я е слагал, е решил да ги удължи с еднакви цветове и все още не ми е останало време да търся, коя точно за какво е (коя е CAN High, CAN Low, дали е К line).
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


Vato1
 
 
Мнения: 403
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Vato1 » 15 яну 2020, 19:31

За мен поне заниманията с бардолини са безмислена загуба на време. Сменяй го с нещо работещо и не си губи времето и нервите.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 467
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 16 яну 2020, 08:07

Дори и да сменя Бардолини-то с нещо друго, т.е. само газовия компютър с кабелаж, въпросът за калибрирането на дюзите остава.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 642
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от dzwer » 16 яну 2020, 09:30

Трябва да видя дали пазя кабел за Бардолини и да минеш някой ден да си поиграем с настройките.
Можеш да вземеш и комплект дюзи и да ги разпробиеш на по-голям диаметър.
Газаджиите разпробиват с по-малък диаметър и вдигат налягането, точно за да увеличат газовите времена и да имат по-малко проблеми от бавни газови клапани.
Баракудата ако е бърза, спокойно може да се свали налягането на 1,2 и да се разпробият на 2,4-2,5мм и ако и тогава ти се види мудна, може да се вдигне налягането на 1,3-1,4 при същия отвор на дюзите.
С5-цата би трябвало да няма проблем да се разпознае от Бардолини като протокол - аз имах Ксара Пикасо 2004-та с ГИ Бардолини с ОБД връзка.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 467
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Настройки на газов инжекцион "Бардолини"

Мнение от Rincewind » 16 яну 2020, 10:38

Аз имам кабел за Бардолини-то. Като поръчвах Баракудата си поръчах и още един комплект калибриращи дюзи, принципно съм си замислил за събота да си поиграя малко. Мисля да се придържам към данните на Баракудата, т.е. да пробвам с 2.5 мм дюзи и вече за налягането ще си поиграя малко.
Принципно Баракудата е 1.9 ома, време за отваряне 1.9 мс и затваряне 1.2 мс.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта