ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C5 1.8 16v проблеми с работа на бензин.

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov


Автор на темата
Lechevron
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 07 окт 2018, 12:10
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 Break 1.8 16V

Citroen C5 1.8 16v проблеми с работа на бензин.

Мнение от Lechevron » 08 окт 2018, 23:13

Здравейте, колеги.

Предварително се извинявам ако засягам тема, която е подхващана и преди, но след известно търсене из форума не можах да намеря проблем идентичен с моя.
Колата е C5-ца 2004г. 116к.с, код на мотора EW7.
Част от проблемите са идентични с тези на други колеги. Пали трудно сутрин (7ми, 8ми път) и се задържа да не изгасне само ако държа оборотите над 2000. След това глъхне и придърпва при подаване на газ. С единствената разлика, че това го прави и в загряло състояние.
В момента, в който обърне на газ - все едно карам съвсем друг автомобил. Няма глъхнене, няма придърпване.

Сега идва и другият момент. Колата беше карана известно време в Англия. Там след стоене над седмица палеше от раз. Придърпването също не беше чак толкова.

Молбата ми е някой ако е имал подобен проблем да сподели накъде да се насоча в отстраняването на този проблем.

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 729
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 09 окт 2018, 11:26

Провери си първо горивната система, бих заложил на бензинова помпа.


Автор на темата
Lechevron
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 07 окт 2018, 12:10
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 Break 1.8 16V

Мнение от Lechevron » 09 окт 2018, 15:00

Принципно сме мерили заедно с механика налягането в рейката след продължителен период и стойностите си бяха в норма.


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 09 окт 2018, 20:51

Има достатъчно теми по този въпрос. И за съжаление няма нищо на 100% доказано като решение. Има няколко предположения.
Ето и няколко теми
Проблем при работа на бензин
Ситроен Ц5 16v 136 коня ПРОБЛЕМ
Решен проблем при 2.0 бензин, тресене на мотора сутрин !!!
(не е решен на 100%)
"Проблем" при подаване на газ от най-ниски обороти

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 729
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 10 окт 2018, 01:46

Моята кола, въпреки, че е доста по стара от вашата е първа генерация на 16v двигателите и някога имах същите симптоми, като със студеното време се влошаваха и ставаха същите като на колегата. Нещата който съм сменял през годините и са давали ефект са - бензинова помпа, това реши проблема почти частично и всякакви проблеми с паленето и работа на студен двигател, вече като смених и дроселовата клапа с друга, това вече изцяло реши проблема, като не съм имал замисляне на студен двигател дори и при -20 градуса температура. Свещите, които ползвам са NGK Iridium(доста подобряват работата на двигателя). Двигателя все още не е отварян, няма течове и работи като часовник за съжаление на изгнилите тенекий.

Единствения вариянт когато виждам влошена работа в двигателя е като има малко бензин (свети резервата), което веднага се коригира като сипя 20 литра (Много по добре работи с обикновения V-Power на Шел от колкото с който и да е 100 октанов бензин, скъпата версия не съм пробвал.)


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 10 окт 2018, 07:50

Нямам никакъв проблем с паленето при всякакви външни температури. Пали от раз. След запалване само при студена кола за около 30-40 секунди има неравномерна работа на двигателя. И основният недостатък, който си остава е при натискане при потегляне (ниски обороти) по-рязко педала на газта, че не се случва нищо 1-2 секунди и може да изгасне ако пуснеш тогава съединителя и после изведнъж се изфорсира. Докато и свикнеш е проблематично при опит за бързо включване на кръстовище примерно. Аз нямам газова уредба, но колегите, които имат пишат, че това го прави само на бензин, на газ никога. Вече в движение (нормални обороти) при подаване на газ всичко си работи както трябва и колата си ускорява нормално. Бензиновата помпа си работи тихо и нормално. Колегата Stargate счита, че е от дюзите. Повечето сме чистили дросел, сменяли свещи, има смяна и на бубина без ефект

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 729
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 10 окт 2018, 10:27

За замислянето на двигателя при натискане на педала е виновна единствено електрониката, а не механиката - именно комплекта от датчици на самия дросел, в някои случай и самия той дори. Повечето дросели идват направо оборудвани, защото при мене са 5 датчика (по спомен) на него и всеки един от тях е по 40-50 лева..

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 681
Регистриран: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta SW Cross
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 26 окт 2018, 23:08

Колега, тази кола от колко време е "газифицирана"?

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 26 окт 2018, 23:41

Решил съм като се постопли времето, да си сваля дюзите и да ги чистя, но не на ултразвук, ами със спрей и едновременно подаване на ток на буксата им. Защото понякога тресе на разпад при палене, после изчезва това явление. Друг път пали, тресе и гасне по няколко пъти. Добавките са излишно хвърляне на пари, а пък тия таралясници са ощетени и от към горивни филтри, което е пълно безумие.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 28 окт 2018, 11:09

Няма ли някой да се прежали и да купи нови дюзи, за да разберем те ли са причината. Аз бих го направил, но от 2г. със С5-та да имам най-много 7-8000км. на година предимно градско (ползваме служебната на жената) и просто не си заслужава да рискувам да хвърлям пари на вятъра.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 28 окт 2018, 14:49

От финансова гледна точка не е много разумно да се купуват нови. Моите са по 250 лв./бр. :viarnoli:
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 29 окт 2018, 15:04

Моите са "само" по около 110лв. броя по спомен.

Потребителски аватар

myworld
Нов потребител
Мнения: 28
Регистриран: 13 окт 2018, 09:12
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4 Пикасо 2.0 HDI

Мнение от myworld » 29 окт 2018, 18:43

Колега, на последната ми бензинова кола този абсолютно идентичен проблем се оправи след реглаж на клапани. Имах толкова много ядове. Цялата процедура ми струваше 20 лв, след което колата беше сякаш със съвсем нов двигател. И тя и аз се преродихме. Съвета ми е да минеш един реглаж.

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 729
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 29 окт 2018, 19:44

Тези двигатели са с хидравлични клапани и не подлежат на легулиране.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 03 ное 2018, 19:29

IMG_20181103_142954.jpg
Ей с това устройство, познато от youtube си профилактирах дюзите на 4, 5 и 6-ти цилиндри днес. Бяха си перфектни. Течността е спрей за карбуратори на Motip. Взимат се няколко спринцовки тип трисъставни да си имаме - 5 мл са точните. Свалих о - пръстените и ползвах гумата от спринцовката. Страх ме беше да не се разложат обаче няма такава опасност. Постоянно напрежение 6 V от токоизправител на буксата на дюзата и няколко щипки тип крокодилчета.

Добавено от автора след 3 минути 47 секунди:
liuliu написа:
28 окт 2018, 14:49
Моите са по 250 лв./бр. :viarnoli:
Това е цената в АМК инак са били без пари - под 50 лв.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 681
Регистриран: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta SW Cross
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 04 ное 2018, 11:11

liuliu написа:
03 ное 2018, 19:32
IMG_20181103_142954.jpg
Ей с това устройство, познато от youtube си профилактирах дюзите на 4, 5 и 6-ти цилиндри днес. Бяха си перфектни. Течността е спрей за карбуратори на Motip. Взимат се няколко спринцовки тип трисъставни да си имаме - 5 мл са точните. Свалих о - пръстените и ползвах гумата от спринцовката. Страх ме беше да не се разложат обаче няма такава опасност. Постоянно напрежение 6 V от токоизправител на буксата на дюзата и няколко щипки тип крокодилчета.

Добавено от автора след 3 минути 47 секунди:
liuliu написа:
28 окт 2018, 14:49
Моите са по 250 лв./бр. :viarnoli:
Това е цената в АМК инак са били без пари - под 50 лв.
И какво колега, имаше ли ефект в крайна сметка?

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 04 ное 2018, 16:28

Днес и дюзите на първите три цилиндъра бяха обслужени. Разлика не усещам - явно са си били перфектни дюзите. Тази процедура я правя, защото имам трудно палене на топъл двигател. Върти доста докато запали. На студен един път пали добре, друг с много притрисане, по някой път и гасне.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 681
Регистриран: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta SW Cross
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 04 ное 2018, 18:47

Интересно ми е просто, дали е имало резултат, защото в един от предните си постове казваш, че "...Добавките са излишно хвърляне на пари", а в същото време очакваш със спрей за карбуратори да получиш някакъв ефект. Каква е разликата между добавките и спрея за карбуратори, като принцип на действие? Просто се зачетох в темата, защото преди години имах подобен проблем и причината се оказа доста прозаична - от постоянното каране на газ, бензиновите дюзи започнаха да не работят добре и признаците бяха същите, като описаните от колегата. Приказките на газаджиите, че времето през което колата работи на бензин, за да достигне температурата необходима за превключване на газ е достатъчно, за да бъдат бензиновите дюзи в кондиция май са си само приказки. Що добавки наблъсках и що бензин изгорих, за да ги "профилактирам" и нищо - перфектна работа на газ и пълна скръб на бензин!

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 04 ное 2018, 22:38

Ако в резервоара имаш мизерии, добавката може и да ги разтвори, но може само да ги вдигне, след което всичко отива в дюзите (макар, че в самите дюзи има интегирани филтърчета за предпазване от груби боклуци). С нея не заеш реално какво се случва и ефектът може да е самовнушение. Аз исках да проверя работата на дюзите с този спрей - да няма пикаещи, запушени и т.н., за да елиминирам един от вариантите за лошото палене и глъхнене.
След тричасов престой, колата запали по-лесно (макар, че не е изстинала все още). Ще видим утре как ще се представи на първо палене за деня.
А има и друго: Въпреки, че палиш и колата работи на бензин известно време, това не е достатъчно дюзите да бъдат поддържани в кондиция. Вследствие на температурата, калпавото гориво, конструкцията им и т.н., запичането им е напълно възможно.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 05 ное 2018, 07:14

Аз като не съм на газ, от какво да е тогава. В последно време сякаш стана по-изразен проблема. Лято-зима пали винаги от раз, но започна по-често след запалване да притриса мотора, дори скоро угасна сам един път, а никога досега не се беше случвало. Хайде, това с тресенето продължава най-много 30-40сек., но замислянето при подаване на газ се задържа все повече време след това.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост