ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Влияние на датчици при работа на газ

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2433
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Влияние на датчици при работа на газ

Мнение от longgo » 12 авг 2017, 20:02

@ medun412 > до тук от описаното поне за мен си има неясноти.
- на бензин в целия диапазон ли е наред или до някъде след което куца, хълца спъва се..
- сигурно ли е че колата поради някаква несвойствена и противоестествена функция смесва двете горива в момент на работа.
- газовият компютър базира ли се на бензиновия и само управлява инжектори или изцяло иззема неговите функции и е закачен на всички почти възможни датчици
- има ли неравномерен празен ход
- има ли температурни датчици по газовата рейка и изпарител
- по някаква логика да има аванс процесор на газовата закачен
- на газ анализатор проверявана ли е как е на газ само ако работи и как на бензин

Принципно за разлика от бошлавия, тези с комп марели не би трябвало да се ебават на газ. Виж саджем или определени модели на бош къде по-вероятно

Относно ламбдата и детонационния - от детонационния зависи до какви нива по таблица ще дава аванс. Ако работи лошо ще имаш проблеми.
Ламбда сондата повече е за смесообразуването и то при достигнати температура и устойчив режим. Ако няма едното или другото ще имаш open loop или повечко гориво без да се интересува има или няма някой да отчита.

Моята на бензин бе доста умрял кон (1.8 / 8V -93) но там проблема бе от постоянно каране на газ и почти никога на бензин спечени инжектори и след 3000 бе някакво мазало. Като цяло след една шепа нови датчици, плюс втора ръка дроселче за празен ход и сет инжектори нещата си дойдоха на бензин, а после и на газ.. Та ще трябва едно по едно да нагласиш нещата..
А това с таймингите на инжекторите: при голям инжектор и достатъчен дебит в рейката няколко мс ще са предостатъчни за това което се иска от тях.


stan86
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 23 яну 2013, 22:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 13 авг 2017, 00:04

Преди да ръчкаш по електрониката на тоя матор, провери първо механичната част, тоест клапани или пък да не би да позадухал гарнитурата. Колко ти е вакуума на празен ход?
Щото и аз малко го минах тоя филм с датчиците и докато не смених главата не миряса. Особено като загрееше до момента на включване на перките все едно 50 коня хващаха къра.После 50000км. :drive: докато не позатегна малко клапаните ама след реглаж всичко си дойде на мястото.
Във високите времена 15-17 мс. бензин и 30мс. газ се получава голяма корекция, сиреч имаш малък отвор на дюзите или ниско налягане на газта или пък изпарител дето не може да храни мотора.
Аз така и не намерих информация за размера на дюзите при впръскване 2x2 какъвто е и тоя двигател. Пробвах доста размери и накрая си сложих хубави дюзи и оставих отворите по-големи.
Но докато не оправих проблемите с двигателя, тоест да работи добре на бензин, щото и аз мислех , че проблема е в газовата, все не постигах добри настроики на газ.


medun412
Нов потребител
Мнения: 41
Регистриран: 19 ное 2013, 11:11
Пол: мъж
Кара: CITROEN Xsara I 1.8i Millésime BREAK ; CITROEN Xsara II 2.0 HDI BREAK
Местоположение: Gabrovo

Мнение от medun412 » 13 авг 2017, 19:43

@longgo

-На бензин, след ресетване на компа без да е помирисвала газ има перфектен празен ход, над 3 000 оборота тъпче и набира неуверено, на тласъци сякаш доускорява
- Горивата не се смесват, на ден се случва да мине над 400 – 500 км и със малко бензин не свършва, не го пипа. Опции за преминаване на бенз над дадени обороти са премахнати.
- Газовия ползва бензиновия, разликите са само във добавката на времената. При обръщане на газ спират бенз дюзи и се включва газовата рейка
- След ресет на газ бенз ПХ е добре, след няколко стотин километра – на бензин драматично лош ПХ, на газ колеблив, колкото да не гасне на светофарите
- Има датчици температурни, на изпарителя и преди рейката мисля. При големите жеги темп. изпарител е в диапазона 74-76 градуса Целзий
- Няма закачен аванс тайминг процесор
- Газ анализатор минава само на ГТП. Нямам идея какво излиза из ауспуха.
За нок-сензора (детонационния датчик) питам, защото съм го разкачил от куплунга и не знам дали е по – добре или не.

@stan86
Вакуума на ПХ според на Агис-а управлението е 0,49 ~ 0,54, пише го Vbar.Интересно че няма знак - (минус) пред показанието.
Точно след 90 градуса по темп. на таблото все едно няма компресия. Тук с клапаните съм съгласен и на 99 % сигурен че им трябва реглаж. При висока темп. се намалява топлинната хлабина и едва ли не клапаните не се отварят на пълния си ход.
Имаш ли спомен колко е размера на който са били добре газовите дюзи. Налгянето на газта е 1.1 ~ 1.2 bar


stan86
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 23 яну 2013, 22:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 13 авг 2017, 23:51

Ако това ти е вакуума на ПХ- 0.500 mbar, търси проблема в клапаните и ако са само натегнати ще си късметлия. Идея си нямам как имаш стабилен празен ход при такъв вакуум, преди да сменя главата при мен беше на 400-430 mbar и пропускаше тактове, след смяната спадна до 350 mbar. и двигателя мъркаше, разхода се оправи и настройката на газ заспа, времената на празен ход бяха около 4-4,2мс.. 50000 км. след смяната натегна изпускател на 4-ти цилиндър и пак вдигна вакуума на 400 мбар., но след реглаж се оправи. При тези 0.500 mbar времената при теб най-вероятно надхвърлят 5мс. и това донякъде стабилизира работата на двигателя. Проблема с хлабината при загряване е не, че клапана не може да отвори добре, а че не може да затвори, от там и спад в компресията(засмукването).
За размера на дюзите - аз съм с баракуда на 2.2 и налягане 1100 mbar., но това не е толкова от значение защото докато не оправиш проблема с двигателя постоянно ще ръчкаш газовите настройки.
А това със загряването над 90 градуса и спада на мощност е някаква игра с аванса ама какво точно става само компа си знае, при мен се чува силно отчетливо "жумтене" при подаване на газ в ниските обороти.


Myxailcho
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 07 яну 2017, 19:55
Пол: мъж
Кара: C5 2001 2.0 hdi auto
Местоположение: Europe

Мнение от Myxailcho » 19 юни 2018, 00:35

:citroenrulz: :boom: :citroenrulz:

Здравейте,
Наскоро закупих с5 2005 година с v6 и газова уредба на Принс слагана в чужбина .
Та проблема е че след като го покарах малко без проблеми започна да мига "чека" и загуби мощност и на бензин съответно както и на газ. На следващия ден проблема изчезна от самосебе си :) и както следва се появи отново не след дълго . Имайки се предвид че не съм в България и това ми е първата кола със АГУ съм много зле със материята - та реших да потърся помощ от някой с повече опит .
Някой имал ли е същия проблем и как се лекува,
И да има сервизи за АГУ :citroenrulz: , но не искам да отсъствам от работа а и не ми дава мира гороспоменатото.
Благодаря за отделното време


Myxailcho
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 07 яну 2017, 19:55
Пол: мъж
Кара: C5 2001 2.0 hdi auto
Местоположение: Europe

Мнение от Myxailcho » 23 юни 2018, 02:46

Здравейте отново с малко раздвижване и по моят проблем,
Днес имах възможност да покарам по дълго на бензин и след като ,
по затегнах две от масите - отпред на десен калник и тази към двигателя ,
по човърках къде каквото видях , лампата за "cheka" изгасна ,
двигателя заработи нормално , и така 50на километра.
Следва проба на газ ....

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост