ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

За Видовете и Избора на Масло !

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev

Потребителски аватар

liubomir_
 
 
Мнения: 1030
Регистриран: 06 юли 2006, 12:55
Кара: C-Elysee 1.2 Pure Tech (82 hp) 2016, Xantia 1.8i 8v, 6 сфери + обикновена АГУ Lovato, ORGA 6433 - 20.06.1994г.
Местоположение: Ямбол/Кърджали

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от liubomir_ » 20 май 2012, 23:37

Извинявам се за тъпия въпрос, но може ли някой да ме светне, каква е разликата между TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 и TOTAL QUARTZ 7000 ENERGY 10W-40? :skratch:

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 20 май 2012, 23:44

ENERGY е за двигатели с директно впръскване и/ли турбинирани при които работната температура е по-висока.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

liubomir_
 
 
Мнения: 1030
Регистриран: 06 юли 2006, 12:55
Кара: C-Elysee 1.2 Pure Tech (82 hp) 2016, Xantia 1.8i 8v, 6 сфери + обикновена АГУ Lovato, ORGA 6433 - 20.06.1994г.
Местоположение: Ямбол/Кърджали

Мнение от liubomir_ » 21 май 2012, 11:29

Благодаря! :evala:


iyanulov
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 28 май 2012, 22:44
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2.0 HDi
Местоположение: София

Мнение от iyanulov » 28 май 2012, 22:56

За любителите на дизеловите двигатели мога да кажа, че Тотал Кварц 9000 е оптимално между цена и качество! Не съм сигурен какъв е ефекта върху бензиновите обаче!


(wind)
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 10 май 2012, 13:52
Кара: ситроен саксо 1,1
Местоположение: silistra

Мнение от (wind) » 28 май 2012, 23:37

Здравейте. Преди 2 седмици си взех saxo 1.1 98г. на 120 000км., внос от Италия. Трябва да сменя масло и филтри. Не знам с какво масло е била за да знам, какво да и взема. Не знам, марка и какво би било подходящо за този двигател? Какво препоръчвате вие?


iyanulov
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 28 май 2012, 22:44
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2.0 HDi
Местоположение: София

Мнение от iyanulov » 01 юни 2012, 19:50

Виж какво съм написал преди теб - заслужава си масълцето.


(wind)
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 10 май 2012, 13:52
Кара: ситроен саксо 1,1
Местоположение: silistra

Мнение от (wind) » 03 юни 2012, 13:09

Цялата тема изчетох. Спрях се точно на Тотал Кварц - полусинтетика, защото не знам, какво е сложено преди това. Мисля, че избора ми ще е добър :)


Стоян
 
 
Мнения: 116
Регистриран: 13 яну 2012, 19:08
Кара: XSARA 2 BREAK 2.0 HDI 90 hp
Местоположение: Бургас

Мнение от Стоян » 18 сеп 2012, 23:35

Колеги, бях започнал да се отказвам от тотала, след като прочетох едни поредици от оплаквания. Тук виждам, че пак говорите за него. Пооправили ли са го ? Впечатлих се от YACCO, но е по-скъпо, пък ние правим около 6000 км. за година. Гледам да се ориентирам и хем да не се набутваме с излишен харч, хем да си кътаме ксарата. Какво ще ме посъветвате?

Потребителски аватар

N.Anev
 
 
Мнения: 168
Регистриран: 13 апр 2011, 20:18
Пол: мъж
Кара: синьо бяло в черен кръг и три букви главни!
Местоположение: София

Мнение от N.Anev » 18 сеп 2012, 23:38

YACCO-то е достатъчно в твоя случай, маслото е хубаво. :)
На пазара има много ментета.. хубавото е, че на YACCO още не са се сетили да направят менте..
взимай докато е време, че ако знаеш аз как патих с един MOTUL ( менте.. ). Гадно е.. за 1000 км. почнаха да ми чукат повдигачите :fuck: , та вече компромиси не правя :wink:
Livin' life in the fast lane
Movin' at the speed of life and I can't slow down
Only got a gallon in the gas tank
But I'm almost at the finish line, so I can't stop now
I don't really know where I'm headed, just enjoyin' the ride

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 661
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от alex_pro » 09 ное 2012, 03:35

PRISTA® SUPER GAS 15W-40, 20W-50
"Моторните всесезонни масла PRISTA® SUPER GAS са предназначени за бензинови двигатели, приспособени да работят с втечнен природен газ или пропан-бутан. Специалният пакет присадки ефективно намалява образуването на утайки и лакове, като запазва частите на двигателя чисти." http://www.prista-oil.com/bg/product/pr ... 0-154.html

Това така ли е? :hmm:

Потребителски аватар

vas_gt
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 19 окт 2011, 08:17
Пол: мъж
Кара: Евазион 2.0 ХДИ
Местоположение: София - Надежда

Мнение от vas_gt » 11 яну 2013, 14:00

Колеги има ли двигателно масло Тотал Кварц 9000 5W40 за бензин и дизел или е еднакво?


medun412
Нов потребител
Мнения: 41
Регистриран: 19 ное 2013, 11:11
Пол: мъж
Кара: CITROEN Xsara I 1.8i Millésime BREAK ; CITROEN Xsara II 2.0 HDI BREAK
Местоположение: Gabrovo

Мнение от medun412 » 27 дек 2013, 18:00

Малко размисли и храсти...от един вече бивш металург (москвичист)
Казано в кратце-първа цифра-всикозитет на студено, 2-ра цифра вискозитет при работна температура
Защо да не наливаме напр. 15W40 на модерен агрегат с хидравлични повдигачи с "пулове", обмазване на разпр.вал и т.н-простичко-зимата гъстото масло не може да се изпомпи достатъчно бързо до "горе" - в главата и "Оф, ае чукат ми повдигачите"

На същия мотор 5W40 - вискозитета на "студено" е нисък и маслото бързо ще се изпомпи до повдигачите и няма да чукат (добре де, на новия внос коли само ще претракат :hihihi: )

Втората цифричка-30,40,50,че даже и 60-вискозитета при нормална работна температура
Да си представим-караме си ние комфортните ситроени с финес, всичко е изрядно по охладителна, запалителна уретба-лятото на 35 на сянка мотора си държи между 90-100 градуса ( целзий ), движим се между 3000 и 4000 об/мин на магистралата, и изведнъж се появява някой в "мармалада" с над 200!Той е в граница над 5000 об/мин, което води до повишена температура в мотора, в цилиндрите най вече, или с други думи-повишено натоварване.Там вискозитета 40 не върши работа, трябва си едно 50, това при равни други условия казано.

Примера ми не е за тук, но става дума за ДВГ все пак-става дума за 412 мотор, но в варианта му на 21412 (алеко, новите мОсквичи :po tikvata: )-мотор с примитивно запалване-механичен прекъсвач-разпр., сгъстен на 9.5:1, с радиатор зад левия фар.При "енергично" шофиране на дълго лятото си се движеше на над 100 градуса, с включена перка в движение, при това с въздушна струя над 130 км/ч - резултата с М10Д (масло за краткотрайно раздвижване на панти на врати ) беше чукащ и завишено шумен двигател при тези условия, и същевременно никакъв проблем на "хладен" двигател.
При следваща смяна на същия двигател с нормално 15W40 , в случая Шел ( за което не бях давал пари) подобен проблем не е имало.
Всеки си прави извода , аз лично имам пример от реалния живот, дали защото машината е била примитивна и недобре обезшумена и съм супоял да чуя и усетя разликата-за примера като че ли по-добре.Никога не съм ескпериментирал на дядовците с пълна или полусинтетика, точно защото преди време съм чел по-горе статията, която всеки трябва да изчете , преди да пита тук , в магазин за части, в масларница и т.н.Относно ментетата-евтините марки нямат ментета, дори се опитват да догонят "батковците" и предлагат не по-лошо със сигурност качество от прехвалено марково менте.
Чист пример-свещи бриск-нямат менте, получаваш това за което плащаш, нещо много по-качествено от Шампион от битака :wink:

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4413
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 28 дек 2013, 22:49

Да-а-а, днес на Илиенци, на една сергия - световно неизвестните и нементосвани свещи Бриск :eiii: . Като ги видях се сетих за поста ти и ме напуши смях. Ако мислите да си купувате - давам координати.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


medun412
Нов потребител
Мнения: 41
Регистриран: 19 ное 2013, 11:11
Пол: мъж
Кара: CITROEN Xsara I 1.8i Millésime BREAK ; CITROEN Xsara II 2.0 HDI BREAK
Местоположение: Gabrovo

Мнение от medun412 » 30 дек 2013, 11:35

Ще стане офф-топик ама..
Колега liuliu , до сега съм си напазарил май са 5 комплекта, от вносител (няма да казвам тук името на вносителя), явява се и вносител на кабели Тесла и на много руски части за Лада и М-ч.Цената на която взимам(х) L15YC беше под 2 лв. ,
1.60 - 1.80 лв.При тази цена си позволявам да ги сменям на 20 000 км, или когато ми скимне (което дойде първо). Друг е въпроса колко е надценката в магазините.
Мисълта ми и примера с БРИСК-а беше съвсем друг, много хора на западни автомобили са масово недоволни от тях, в това число и аз на Скара-та не бих рискувал.Но поне за по-допотопните ми машини си ми вършат идеална работа.Не е такъв случая с маслото и другите консумативи обаче, както съм се "излял" в по-горния си пост.За филтри, спир. течност и други флуиди си е за цяла тема, ама да не ставам от сега досаден :P
С 2 думи идеята ми беше че евтините марки няма (по принцип) файда да се фалшифицират , защото са едновременно по-евтини и по-безизвестни.Но това е само по принцип...

Потребителски аватар

bay_kolio
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 23 юни 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Xara Picasso 1.6 16V
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от bay_kolio » 06 яну 2014, 10:09

Здравейте колеги,
Аз прочетох сумати теми за маслото и навсякъде се цитира следното "Маслото препоръчано от производителя".
По дяволите аз в моите книжки никъде не намерих препоръката освен че препоръчваме масла ТОТАЛ. Това ясно двете фирми се харесват. Но дали да е 5W или 10W така и не мога да се оправя. Също така цифрите след 5 и 10W може да са 30 или 40 е кое е вярното?
Аз съм със Ксара пикасо 2007 бензин 16V. Двигателя е 1.6 и километрите са 130000 при това верни.
До сега е карана с пълна синтетика, мисля да продължа. Германските и собственици са сменяли маслото на 20к

В момента аз съм и сложил Castrol 5W30 EDGE
Когато чета в спецификациите на маслата, те всички стават.
Та въпроса е какво препоръчва производителя?

Благодаря и Честита ви нова година
http://www.studioreklama.com <> Колкото повече, толкова повече! <> http://www.fitzona.com

Потребителски аватар

moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 06 яну 2014, 10:12

Aко производителя препоръчвa 5w30, кaрaй с тaковa без знaчение мaркaтa.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk 2
Клубна карта №00071
Изображение

Потребителски аватар

bay_kolio
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 23 юни 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Xara Picasso 1.6 16V
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от bay_kolio » 06 яну 2014, 11:59

Е там е въпроса не знам какво препоръчва производителя. Не знам и къде да го намеря
http://www.studioreklama.com <> Колкото повече, толкова повече! <> http://www.fitzona.com


viktoriohristov
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 13 окт 2015, 22:27
Пол: мъж
Кара: citroen
Местоположение: Sofia

Мнение от viktoriohristov » 09 апр 2017, 17:17

Здравейте, колеги! Спрял съм се на това масло https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/elf ... r-5w-30-5l . Досега не съм си взимал масло на ELF , някой използвал ли е масло на тази марка?

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 734
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 09 апр 2017, 18:10

Ако това ти е предела на бюджета става, едно и също е с тотал-а, само тубата е друга. Ако имаш повече пари, вече Motul, Mobil 1, Yacco..

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 09 апр 2017, 20:05

viktoriohristov написа:Здравейте, колеги! Спрял съм се на това масло https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/elf ... r-5w-30-5l . Досега не съм си взимал масло на ELF , някой използвал ли е масло на тази марка?
Във Франция има два производителя на масла. Ако на опаковката не пише Motul, значи маслото е произведено от Тотал, независимо от марката. Елф е марка притежавана от Тотал.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост