ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

За Видовете и Избора на Масло !

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev


Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 16 Юли 2018, 15:44

А защо този кнехт ... казаха ми, спокойно да си слагам за 11лв един горивен от същия сайт ... точно подбирам поръчката в момента ... :D

Маслен филтър
KNECHT - OC 976 13.00 лв.

1
въздушен филтър въздушен филтър
JC PREMIUM - B2C040PR 13.00 лв.

1
филтър купе филтър купе
UFI - 54.142.00 17.00 лв.

1
Горивен филтър Горивен филтър
BLUE PRINT - ADK82324 11 лв.

1
Масло Инео 5В30 ECS / 5литра 53лв

Тотал 107 пари... Мисля, че е окей като цена.
Последно промяна от wbgenetic на 16 Юли 2018, 16:57, променено общо 3 пъти.


Deleted User 10035

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Deleted User 10035 » 16 Юли 2018, 15:49

За купето вземам най евтиния-там няма как да стане беля,
а Блу принта е най вече за японски автомобили,но е добра марка.
На французойките си слагам на Пурфлюкс,Мека филтър,Клийн-Мана също е добра марка
Всичко без Филтрон за гориво и масло

Аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1614
Регистриран на: 04 Дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Stuman » 16 Юли 2018, 20:03

Относно маслото, трябва да видиш кое е препоръчително за твоя двигател. Ако няма FAP, Total 7000 5w40 е добър избор.
Филтри напоследък взимам MAHLE. Преди това MANN и с чудесни.
А откато Filtron е собственост на MANN, качеството е очевадно по-добро. :)

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 16 Юли 2018, 20:24

Еми и в чуждите форуми спорят относно кое масло е най-подходящо.

Като цяло всички пишат 5w40, но и че това е стара спецификация.... И масово препоръчват 5w30 Инеото като по-ново...

Тук чета и ме съветват за 5в30,защото с 5в40 съм щял да запуша турбото..

От друга страна за нашият климат, сякаш 5в40 е по-подходящо....

Реално ФАП съм имал някога, но още предният собственик го е махнал заедно с катализатора....

И засега в 4тък взимам Инео 5в30...и имам време до тогава да размсиля за 5в40 :-D (разликата ми е 7лв...)

Аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1614
Регистриран на: 04 Дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Stuman » 16 Юли 2018, 20:41

Като цяло маслата с понижено съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра са за коли с FAP/DPF, за да осигурят приличен живот на филтъра. Вискозитети 5w30, 0w30, 0w20 и т.н. са по-нисък кинематичен вискозитет при 100 градуса и за това се водят намаляващи разхода на гориво. Имат добър старт при ниски температури.
Това със запушването на турбото е глупост. :) 10 години съм карал турбо дизел с 10w40 и нищо му няма. Просто не го караш повече от 10000км. :)
Аз лично бих сложил 5W40 на кола без филтър за твърди частици, ако производителя допуска.
Всяко масло в рамките на дадената от производителя спецификация е ОК. :)

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 16 Юли 2018, 22:12

С една дума и 5w40 и 5w30 да сложа ... все 200 ... :)

Аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1803
Регистриран на: 25 Юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от mIRIx » 16 Юли 2018, 22:13

Stuman аз съм без фап. Карах с 5/40. Сега съм с 5/30. Смело мога да кажа че и зимата на студент старт мотора не чъка а все едно е топъл. Маслото което сложих човека си го кара от Австрия и ми го дава на цена на която го взема тук е 8-10 лв по скъпо. След курортите ще сменям и пак от него ще сложа. Само да добавя че с 5/40 ми буташе Тоталката, и на 10к км мотора осезаемо ставаше по шумен.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


Deleted User 10035

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Deleted User 10035 » 17 Юли 2018, 00:40

Моя шлеп си беше фабрично без ФАП ,но съм го карал само с 5W30 и зимата е нямало проблеми.Като я взех не знам с какво масло е била и наколко,но след заработване на мотора няколко секунди притракваха супапите а с 30ката го нямаше това.Тоталче само ползвам и го сменям на 12 000.И джипката е такова,но всеки сам си преценява.Моя майстор голямо хвалене на уж немското Фукс,ама ми е много неизвестно.


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 17 Юли 2018, 06:32

Това за турбото аз му го казах, само дето не съм казвал, че ще го запуши а че ще се скапе турбото лека полека. Ксантията си я карах с 10/40 и за 3-4 смени на маслото турбото почна да вие като линейка.

Моето мнение е, че навсякъде за тоя двигател препоръчват 5-30 и не мисля, че за дъртите ни коли с неизвестна история в миналото е добра идея да се кара с по-гъсто масло.

Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 17 Юли 2018, 08:19

@Swartalf не само от теб го чух/прочетох за турбото (а за запушването - това беше свободната ми интерпретация 😀) .... Според Ясен няма голяма файда от 5в30 за тази бангия....ако пък утихва двигателя няма какво да го мисля... Стига да продължава да пази чарколята....

Взимам си както съм се засили 5в30 и да сме живи и здрави ;-)


Deleted User 10035

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Deleted User 10035 » 17 Юли 2018, 13:36

Swartalf написа:
17 Юли 2018, 06:32
Ксантията си я карах с 10/40 и за 3-4 смени на маслото турбото почна да вие като линейка.
Просто му е дошло времето-карах 8 години 306 1.9тд и то само с 10W40 на TOTAL и към 80 000км ,е нищо си му нямаше на турбото ,а колата я взех на "реални"230 000 км


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 17 Юли 2018, 14:11

Напълно е възможно и това да е причината. Но аз при минималната разлика в цените между 5/30 и 10/40 не бих рискувал.

Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 17 Юли 2018, 14:44

Аз мислех, че сравнявахме 5в40 с 5в30....10в40 не отива ли съвсем в друга графа масло?


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 17 Юли 2018, 14:49

10в40 е съвсем "социално" масло, 5в40 и то е плътно до него като цена в повечето случаи.

Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 25 Юли 2018, 23:53

Така - да кажа, че смених маслото с филтрите (без този на купето, че не остана време).
Заедно с лафчето ми отне 3 часа. Преполагам, че целенасочено цялата процедура отнема между 30 мин и 1 час, в зависимост от това, колко са запекли резбите на филтрите и дали има инструмент ... :D

Понеже се ориентирахме предимно по клипчета мога да кажа, че на 2.2 смяната на маслен филтър е една идея по-сексуална от филтърът на 2.0 :) Въздушен няма грижа, бензиновият докато разберем, че не е до резервоара, а под капака ... :D

Иначе чисто непрофесионално мнение - двигателят утихна dosta , но може би можеше да се очаква след смяната на маслото. + на прибиране към София ми даде 5.5 извънградско, като напоследък рядко виждах под 6-6.5 ... Смесеният също падна на 8.4 (за 150км пробег, 30 от които тази вечер на прибиране, като преди това беше 9.3).

Горивният филтър пасна много хубаво, даже имаше някакви тапички в комплекта, които не разбрах за какво са :D

** Въздушният филтър JCPremium е може би с поне 0.5см по-тънък от този, който имах сложен, особено частта, която е като вата ... Не знам добре ли е, зле ли е това.


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 26 Юли 2018, 07:57

Тапичките са за да си запушиш разните тръби да не влезе мръсотия докато сменяш горивния филтър.

Понижения разход ти е от сменения въздушен филтър. Аз го сменям на всеки 5к километра и само от понижения разход упражнението се изплаща - отделно и двигателя става по-"жизнен" :D

Аз тая сутрин смених филтъра на купето - сменям го горе долу на две смени на маслото (20к км) и стария беше почти абсолютно черен - след смяната с нов дори на втора степен на веене се усеща много по-силно струята и като цяло утихна звука от вентилатора на купето. Та - смени го и него.

Аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 900
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от wbgenetic » 26 Юли 2018, 11:35

Днес ако успея да се преборя... гледам че е от шофьорската страна вдясно от педалите май май :?
https://www.youtube.com/watch?v=iZJcmXiwYeI

Иначе въздушният ако сваля разхода ... си струва - той е на 2 винтчета и за нула време се сменява :)

** Направи ми впечатление спрямо едно клипче с 2.0 мотор, че горивния филтър при мен на 2.2 мотор има 3 тръбички + датчик, докато на 2.0 имаше само 2 + датчик ...
Последно промяна от wbgenetic на 26 Юли 2018, 11:40, променено общо 2 пъти.


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 26 Юли 2018, 11:38

Там е, да - държат го два болта, разположени асиметрично - можеш да ги видиш на новия филтър де са им дупките. За да сложиш новия трябва да го огънеш малко и да го плъзнеш в слота - той си взима завоя без проблем. Работа за 5 минути.

Аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1614
Регистриран на: 04 Дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Stuman » 28 Юли 2018, 20:30

Миналата седмица смених на С4-ката маслото. Преди това беше с Total Ineo 5w30, а сега реших да сипя по-високия клас препоръчано за този мотор - 0W30 по PSA2312. Взех Petronas 7000E. Първото впечатление е, че мотора работи доста по меко и тихо спрямо първото. :) 1.6HDI 92

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост