ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

За Видовете и Избора на Масло !

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev

Аватар

Автор на темата
WILD&FREE
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран на: 26 Дек 2007, 16:43
Кара: CITROEN XANTIA '97 1.8I 16V 110HP + LPG
Местоположение: PK

За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от WILD&FREE » 02 Яну 2008, 20:04

Ето какво ми попадна от форума на Сеат, когато търсех информация за маслата. Мисля че е много добро и полезно:

Какво е предназначението на маслото?

Основната роля на двигателното масло е да спре металните повърхности от износване в следствие на триенето между тях. Но освен това ролята на маслото е да разсейва топлината отделена по време на горивния цикъл. Друга роля е да предпазва двигателя от вредни субстанции като силициеви окиси и киселини, като почиства двигателя от тях. В крайна сметка маслото трябва да върши цялата тази роля докато е подложено на огромни температури без да се разгражда или става на "Черна смърт" - разрушителя на двигателите.

Какво е "Черна смърт" ?

Черната смърт се появява за пръв път в началото на 80-те под формата на ужасна черна лепкава субстанция която предизвиква блокиране на много двигатели в Европа. Много двигатели биват повредени, но най-много страдат от това компаниите Ford и Vauxgall(GM). Бързите пътища, превишените температури, малките инженерни толеранси и недобрите двигателни масла допринасят за проблема. Маслото не успява да понесе тези фактори на натоварване и променя химичния си състав вследствие на високото налягане във вид смола като лепило. Това блокира маслената магистрала в двигателя и вледствие на недостатъчно смазване двигателя блокира. Това става в рамките на няколко минути.
В крайна сметка Черната смърт е причина за разработване на нови по-качествени масла, като повечето от тях синтетични отколкото минерални.

Минерални или синтетични?

Минералните масла са на природна основа, след рафиниране. Синтетичните са изцяло синтезирани чрез химични реакции в лабораторни условия. За повече информация, вижте по-долу относно синтеза. Единствения друг вид са полу-синтетичните, които са комбинация от двете. Спокойно можете да смесвате различни типове, но по-добре е смяната с ново отколкото смесването.
Предупреждения:
1. Ако сте ползвали с години минерално масло, не го сменяйте с пълна синтетика без "подготовка". Синтетичните масла измиват вредните налепи по двигателя от минералното масло и ги карат да циркулират из двигателя, което не е никак добре. За целта се използват прочистващи масла.
2. Ако решите да сменяте маслото, сменяйте го само към полу-синтетично или напълно синтетично. Ако досега сте били със синтетично, не го сменяйте към минерално - двигателя ви няма да издържи в намаляването на смазването. Под намаляване на смазването се има предвид толерансите на износване които двигателя получава вследствие от използването на определено масло. Гъстото минерално масло означава, гъст слой на обвивката на смазваните детайли(макар и в микрони). Смяната с "тънка" синтетика може в редки случаи да предизвика теч в сегментите, удари в буталото или вибрация в биелите.
3. Уплътнения. С използването на синтетично масло, може да възникнат течове в уплътнения които са били запушени от минерално малко. Това не е често срещано явление, но трябва да се има впредвид.

Синтетика

Въпреки името си, повечето синтетично добивани масла (Mobil 1, Castrol Formula и т.н.) се добиват от минерални такива - те са предимно Polyalphaolifin-и (ПАО) , а те идват от най-чистата част от разлагането на минералното масло - газта. ПАО маслата се смесват с обикновените минерални масла, което означава, че може да се добави синтетично към минерално, или минерално към синтетично без да се предизвика повреда в двигателя. Най-стабилни са полиол-естер(не полиестер). Като казвам стабилни, имам впредвид най-малко вероятно да реагират зле с другите съставки. Синтетичните масла не съдържат реактивни въглеродни атоми в реакцията си. Реактивния въглероден атом има свойство се свързва с кислороден и да създава киселина. Както знаем, това е лошо за маслото. Мислете за синтетичните масла като за изкуствено получени масла. Те са разработени да вършат възложената им задача, без недостатъците които имат минералните.


Пълна-Синтетика

Напълно синтетичните масла (Поли-алкилен-гликол) са вид използват изключително в индустриалния сектор в скоростни кутии с високо натоварване. Те се създават в специални лаборатории в които се разграждат молекулите съставящи различни субстанции като зеленчуци и животинска мас, и след това се рекомбинират с индивидуални атоми като се създават нови синтетични молекули. Това ползволява на химиците прецизно да контролират молекулите при изграждането им. Нитро наистина ! Но поли-глюколите не се смесват с нормалните минерални масла.

Измиващи масла

Това са специални сложни химични съединения, които са много тънки(редки). Те почти имат свойството да запушват водата както докато е студена, така и докато е топла. Обикновето те са 0W/20 масла. Никога не карайте двигателя с такива масла, няма да издържи. Тяхната цел е изчистването на цялата "смрад" която се е напластила в двигателя. Забележете, че Mobil1 0W40 е добре, защото '40' означава, че е достатъчно гъсто при работна температура. За да ги използвате, източете двигателя от цялото масло, но оставете филтъра. След това го напълнете с измиващо масло и го пуснете на свободен ход за около 20 минути. Накрая източете всичко и гледайте какво изтича от пробката Сменете масления филтър, напълнете с добра синтетика и готово. Имате чист двигател!
Разбира се, има значение състоянието на двигателя преди използването на измиващи масла. В стария двигател е добре да не премахвате наслояванията, тъй като някои от тях запълват сегментите и предпазват от течове.

Използване на дизелово гориво за измиване

Въпроса възниква относто измиването на бензиновия двигател с дизелови масла. Идеята е, че в следствие високата почистваща способност на съставките в дизеловото гориво, то може да се използва за измиване на не-дизелови двигатели. В следствие на специфичните си качества можете да използвате дизелови масла в стари двигатели за изчистване, но по добре да използвате не толкова силно активни масла за да не се престараете с прочистването и да загубите компресия. Общо казано SAE15W/40 масло за дизелов двигател би свършило работа за около 500 километра.

Кратко ръководство за различните класове масла

1. Пълна синтетика: 0W-30, 0W-40, 5W-40
Намалява разхода на гориво. Увеличава производителността и мощността. Осигурява добра износоустойчивост и предпазва от отлагания. Осигурява добър старт при студено и добра циркулация при отрицателни температури. Стига бързо до движещите се части на двигателя

2. Полу-синтетика: 5W-30, 10W-40, 15W-40
По-добре защита. Добра защита през първите 10 минути след запалването. Грубо 3 пъти по-добра износоустойчивост. Увеличено време за смяна на маслото - не се налага да го сменята прекалено често.

3. Минерални: 10W-40, 15W-40
Основна защита за различни двигатели. Маслото трябва да се сменя много често.

В крайна сметка какво масло да купя?

Качеството има значение! Няма значение какъв зрелищен маркетинг се провежда сред двигателните масла, колко голи сладурани го разливат по тялото си, колко лъскава и цветна е опаковката му, има значение какво пише на опаковката. Спецификациит е и одобрението са най-важното. Има 2 организации: API (American Petroleum Institute) и европейската ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles - which was the CCMC). Вероятно никога не сте чували за тях, но техните печати за одобрени могат да бъдат видяни на всяка реномирана марка масло.

API
При нея класификациите са различни за бензиновите и дизеловите двигатели:
- За бензиновите, надписа започва със 'S'(означава Service, но можете да го наречете и Spark-plug ignition), следвано от друг код индициращ стандарта. 'SM' в момента е най-доброто, което наскоро замени 'SL'. 'SH' може да бъде намерено на най-скъпите масла, и почти всички нови синтетики. То е потенциално доразвитие на 'SG' маслото, тествано по-стого.
- За дизеловите масла, първата буква е 'C'(означава Comercial, но можете да го назовете и Compression ignition). 'CH' е най-доброто до момента, (CH-4 за по-дълъг живот), но 'CF' е най-популярно и е най-подходящо за лични автомобили.

Забележка за маслата Castrol: В последно време Castrol преработиха всички свои масла поради някаква причина. Дизеловите масла Castrol вече използват 'S', което тотално е в разрез с горните спецификации. По този начин старите CC, CD, CE и CF класове не съществуват, но са заменени от 'SH'.

CCMC/ACEA
тук по стандартен префикс е 'G' за бензиновите и 'D' или 'PD' за дизеловите. В комбинация с тях има доста одобрения от производителите на двигатели, според които се съпоставят маслата. ACEA заменя CCMC през 1996. CCMC спецификациите бяха G от 1 до 5 за бензин, D от 1 до 5 за големите дизели и PD1 и PD2 за лични автомобили. ACEA има малко по различна моменклатура, като може да бъде обобщена така: A за бензин, B за дизелови двигатели и E за големите дизелови двигатели.

"High mileage" масла

Много компании излизат с надписа "high mileage" масло, като ги препоръчват за двигатели на най-малко 120 000 километра. Какво все пак означава "high mileage"? Най-общо казано това в тези масла има две добавки които са подходящи за стари двигатели. Едната потиска изгарянето на маслото което спомага неговата работа при преминаване покрай пукнатини в горивната камера. Втората запушва тези пукнатини.

Вискозитет и вискозен индекс (VI)

Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.

Колко често да сменям маслото?

Колкото по-често сменяте маслото, толкова по-голям ще бъде живота на двигателя ви. Дебат относно това колко често да сменяте маслото е някакси "сивкава" идея. Производителните казват да се сменя на всеки 15 000 километра. Приятеля ви с класическа кола, ще каже - 5 000 километра. Някой с лош дъх, каращ голям жълт камион (не визирам никой ) ще каже, че не го е сменял никога...
Оптималното време за смяна на маслото е свързано с редица фактори, от които преминатото разтояние вероятно е най-маловажния в повечето случаи. Ето следните фактори по реда на важност:
1. Броя студени стартове (повече кондензация в студен двигател)
2. Околната температура (колко време трябва на двигателя да загрее за да спре кондензацията)
3. Ефективността на клапата на изгорелите газове
4. Износването на двигателя (бутала)
5. Регулирани карбуратори (особено докато е студен двигателя)
6. Преминато разтояние

На базата на изброените фактори всеки може сам да си направи преценката за себе си, като е ясно, че студения старт пред горещия ден в средата на лятото не е същия като през средата на декември...
Вземайки обаче под предвид факторите описани вече, моята препоръка е игнорирайки изминатото разтояние да сменяте маслото три пъти годишно - Ноември, Февруари и Май. Можете да промените малко тези дати съобразявайки се със зимата. Средно една фамилна кола ще измине около 20 000 километра годишно, като 2/3 от тях ще са между Май и Ноември.

Какъв обаче е крайния резултат?

Ако искате точен отговор, то той е 5000 мили или около 8000 километра.

За желаещите по-подробна информация - оригиналната статия е на:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Citroen Xantia 1.8i 16V 110hp 1997 EXCLUSIV + GAS INJECTION LOVATO - let the blue drive you

http://www.alexantia.snimka.bg/album.ph ... id=9077405

Аватар

VK
 
 
Мнения: 954
Регистриран на: 09 Яну 2006, 20:08
Кара: Citroen ZX 1.9 d

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от VK » 27 Сеп 2008, 15:37

Аз знам че на 10 хил.км се сменя като закон божи.
Сега новите коли на 15 -20-30 хил.км може да срещнете написано, но на 10 хил.км си е точно стандарта. Както знаем че на 0 градуса водата замръзва и на 100 кипи и никой не го подлага на съмнение.

Аватар

vevie
 
 
Мнения: 231
Регистриран на: 23 Ное 2005, 14:45
Кара: citroen ZX 1.4i 96г.+клима
Местоположение: Русе

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от vevie » 28 Дек 2008, 16:32

Когато си купувах моя ZX преди години, в магазина на Автомотор един до друг стояха два бели ZX-са, с 1.4 двигатели. И двата бяха заредени с едно и също масло от завода - полусинтетика. Едното масло се сменяше по книжка на 10000 км., другото - на 15000 км. Аз си избрах втория.
ситроен ZX 1.4i 96г.


lubitel
 
 
Мнения: 999
Регистриран на: 16 Май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от lubitel » 29 Дек 2008, 12:30

Няма стандарт, определящ пробега между две смени на маслото!
Производителят на автомобила/двигателя, на база списък с марки/модели масла, отговарящи на неговите изисквания, дава препоръчителни интервали за смяна на маслото в ДВГ, както и това за другите агрегати - скорости, диференциал и т.н.
Този пробег / интервал може само да бъде скъсен в зависимост от характера на експлоатация на автомобила /виж първото мнение/, а също и при използване на масла извън списъка.
С увеличаване на общия пробег на автомобила също може да се наложи по-честа смяна на масло, противно на тезата, че поради често доливане, може да не се сменя маслото !!!
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.

Аватар

Turbo Veshter
 
 
Мнения: 389
Регистриран на: 30 Сеп 2006, 20:41
Пол: мъж
Кара: XM V6 3.0L , Xantia 2.0 16V Activa, реставрира CX 2.5 Turbo GTI
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Turbo Veshter » 25 Яну 2009, 14:32

Любител, напълно споделям, поздрави за поста! Пробегът, както и характеристиките на използваното масло се определят от производителя/конструктора на двигателя. Или с други думи - те препоръчват при нормална експлоатация, в конкретни климатични условия, да се използва масло с определени характеристики, което да се сменя на определен интервал от изминати километри. Което означава, че в Северна Европа, където зимните температури достигат -25 - 35С, вискозитетът на маслото, предназначено за конкретен двигател, може да е 0W-30, 5W-30 или 5W-40, докато в същия двигател, но експлоатиран в южната част на континента, където зимните температури не падат по-долу от -7 -10С а летните достигат до +45С и повече, би било добре да се използва масло със същите характеристики по API или ACEAN, но вече с вискозитет 5 W-40 или 10 W-40 или 10W-50 и 10W-60 за любителите на екстремно шофиране. Като добре е да се отбележи, че с такива вискозитети има както напълно синтетични масла, така и полусинтетични, вкл. чисто минерални такива - казвам го съвсем неслучайно, добре е да се знае. С една дума - използвайте маслото, препоръчано от конструктора на двигателя, и го сменяйте редовно /не както препоръчват маркетинг специалистите: на 30 000км/, на километри, съобразени с експлоатацията и външните фактори. Което в превод означава - ако карате всеки ден до Варна и обратно с около 90 - 130км/ч и външна t 20С, може да смените маслото си на 15-18 000км, но ако карате всеки ден в запрашената или студена столица и газите яко автомобила от семафор до семафор, бих ви препоръчал да не прехвърляте повече от 10-12 000км за бензинов или 8-10 000км за дизелов двг. Без значение какво поколение са двигателите.
"Колкото повече Мечо надникваше в хралупата, толкова повече Прасчо го нямаше там"

Аватар

Citroen XM 2.0i
Нов потребител
Мнения: 26
Регистриран на: 07 Фев 2009, 21:19
Кара: Xsara 2.0 HDI
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Citroen XM 2.0i » 09 Фев 2009, 11:03

Според мен наи доброто масло е ТОТАЛ ,с него колата ми върви наи добре ,а със други масла нещо и става незнам от ,какво :? :shock: :ccc: :hmm:


batmaho
 
 
Мнения: 604
Регистриран на: 10 Апр 2007, 17:05
Кара: Citroen xsara 1.6i NFZ 1998 комби LPJ Tomaseto
Местоположение: София до Попа

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от batmaho » 09 Фев 2009, 13:57

Ориентировъчна оценка може да се получи и по метода „капка масло върху филтърна хартия' му се заключава в следното.
От току-що спрял, загрят двигател с помощта на телната пръчка се взима масло от горната зона на маслото в маслена¬та вана и се капва една капка върху филтърна хартия. След два часа престой по образуваното маслено петно може да се съди за диспергиращата способност на маслото.
В полученото петно могат да се определят две зони (фиг.18): цен-ядро с диаметър б/, което съответства на разливането на мас-капка и дифузионна зона с диаметър О - пръстен около цен->о, която е очертана от съдържащите се в маслото нераз¬творими частици, продукт от неговото замърсяване.
Колкото е по-голяма площта (диаметърът О) на дифузионната зона, толкова маслото е с по-добра диспергираща способност. Ако зона е малка, това означава, че диспергиращите доба са вече изтощени, или в маслото се съдържа вода.
Диспергиращата способност (ДС) на маслото в условни може да се определи по формулата:
ДС = 1 - <Р/'0\ където Л и О са съответните средни диаметри на зоните.
Получената стойност на ДС не трябва да бъде по-малка от 0,3.


Това също може да Ви е от полза
Rien ne bouge tant que vous Batmaho!


Swartalf
 
 
Мнения: 2802
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Swartalf » 09 Фев 2009, 15:50

Batmaho, изключително интересно :evala: Я дай линк към оригинала от където си копи-пейстнал, че не се виждат споменатите фигури?

Аватар

Ross
 
 
Мнения: 2658
Регистриран на: 09 Ное 2007, 10:24
Кара: Евро 6
Местоположение: 13051 DE

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Ross » 09 Мар 2009, 17:07

Днес отивам да си купя масло за пикасото и разбирам, че пълната синтетика на Тотал е за бензинови и дезиловите двигатели едно и също. На тубите не пише зали е за бенц или за нафтов мотор. Някой да знае нещо по въпроса?
Челно с 70!

Citroen C3 XTR 1.6 16v - 110 PS

:citroenlo2: Cactus 1.6 HDI - 99 PS

Аватар

nord_west
 
 
Мнения: 1159
Регистриран на: 23 Май 2008, 03:56
Пол: мъж
Кара: C5II, 2.0i, 143cv
Местоположение: Враца

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от nord_west » 31 Мар 2009, 20:15

Да ,прав си ,щом не е отбелязано значи става и за двата типа дв-ли .Отзад в описанието пише ,че е за бензинови и дизелови мотори .Става въпрос за 5 и 10VV . На другите масла си пише ,бензин или дизел /15VV/.


c12h24o11
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран на: 04 Юли 2009, 18:36
Кара: Xsara 1.4 комби
Местоположение: България,Бургас
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от c12h24o11 » 28 Юли 2009, 07:37

Има ли начин да се разбере маслото в двигателя от какъв вид е?Минерално или синтетично.

Аватар

Dass
 
 
Мнения: 835
Регистриран на: 14 Май 2008, 07:39
Кара: Xsara Picasso 1.8i с ГИ BARDOLINI, Honda NT650V Deauville
Местоположение: София (KN12PR)
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Dass » 28 Юли 2009, 21:59

За какво ти е да го определяш? Ако мисълта ти е, че трябва да доливаш - няма проблеми да долееш каквото и да е подходящо масло. Мисълта ми е, че ако на полусинтетика долееш минерално или обратно няма да има особен проблем. Маслото няма да се "пресече", ако от това се опасяваш. Но наистина е по-добре да се долива с масло със същия вискозитет...
Първо :drive: и после :anotherbeer: - НИКОГА обратно!!!
_________________
Клубна карта № 00230


c12h24o11
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран на: 04 Юли 2009, 18:36
Кара: Xsara 1.4 комби
Местоположение: България,Бургас
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от c12h24o11 » 29 Юли 2009, 21:53

Цитат от първият пост:
"Предупреждения:
1. Ако сте ползвали с години минерално масло, не го сменяйте с пълна синтетика без "подготовка". Синтетичните масла измиват вредните налепи по двигателя от минералното масло и ги карат да циркулират из двигателя, което не е никак добре. За целта се използват прочистващи масла.
2. Ако решите да сменяте маслото, сменяйте го само към полу-синтетично или напълно синтетично. Ако досега сте били със синтетично, не го сменяйте към минерално - двигателя ви няма да издържи в намаляването на смазването. Под намаляване на смазването се има предвид толерансите на износване които двигателя получава вследствие от използването на определено масло. Гъстото минерално масло означава, гъст слой на обвивката на смазваните детайли(макар и в микрони). Смяната с "тънка" синтетика може в редки случаи да предизвика теч в сегментите, удари в буталото или вибрация в биелите.
3. Уплътнения. С използването на синтетично масло, може да възникнат течове в уплътнения които са били запушени от минерално малко. Това не е често срещано явление, но трябва да се има впредвид.


Затова питам.


lubitel
 
 
Мнения: 999
Регистриран на: 16 Май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от lubitel » 30 Юли 2009, 00:49

Общо взето, тези правила се отнасят за по-стари видове масла...
Всички съвременни масла съдържат миещи добавки, така че опасенията по т. 1 са излишни. Обратно, ако сте ползвали дълго време Диона или Приста и сложите промиващо масло, може да запушите нещо, поради ударното сваляне на пластовете наслоявания....Затова аз отричам промиващите масла за ДВГ. По-добре по-честа смяна на маслото, ако се съмнявате в качеството на използваното, преди да купите колата....
Голямото предимство на полу- и синтетичните масла е при стартиране на студен ДВГ - маслото не е толкова гъсто, както минералното....При работна температура, може да се окаже, че качественото минерално масло е с по-добри показатели от синтетиката....
И в заключение да потвърдя, че независимо от твърденията в много статии, съвременните минерални и синтетични масла не се пресичат, макар че не е желателно да се смесват, ако не е налице абсолютна необходимост за това....
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.


ballky
 
 
Мнения: 410
Регистриран на: 23 Сеп 2006, 21:45
Кара: BX 16 TRS
Местоположение: Гр.София

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от ballky » 12 Яну 2010, 20:40

Някой има ли информация за масло за бензинови двигатели работещина газ?Видях в Петрол до нас,че имат такава опаковка като асортимент,а и в едно магазинче на Приста на Сливница имат.


xantiago06
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 05 Апр 2010, 21:02
Кара: Xantia HDI,Peugeot 406, 2.1TDI
Местоположение: Варна

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от xantiago06 » 11 Юни 2010, 14:57

VS GAS 15W40
Всесезонно моторно масло на минерална основа,специално разработено за автомобили с газова уредба на пропан или метан.Осигурява оптимално ниво на защита на двигателя и притежава високи почистващи свойства.
SAE 15W40,CCMCG4,API SG


okorok
 
 
Мнения: 420
Регистриран на: 05 Дек 2006, 13:47
Пол: мъж
Кара: бивша Xantia 1.9 ТD, настояща Xsara Picasso 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от okorok » 01 Юли 2010, 13:46

За двигателите след 2000г. маслото трябва да е полусинтетика или пълна. За нашите географски ширини 10/40 е добро решение. Друга препоръка е да е с масло от страната производител.
малко не е по темата, но искам мнение от колегите. България се наводни с масла от различни марки произведени в Румъния. Много колеги се оплакват от лошото качество. На няколко пунктове за смяна на масло ми препоръчаха да не взимам от него. Като цена е същата, но но тубата пише Румъния.

Аватар

Bitterman
 
 
Мнения: 832
Регистриран на: 10 Юли 2008, 16:53
Кара: Xantia 2.0i 16v XA II 135кс 1996г, AX 1.1i 60кс 1992г GTI, Xantia 3.0 V6 Activa 1997г.
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Bitterman » 11 Авг 2010, 02:12

Така и не разбрах, защо за колата ми се препоръчва масло на тотал - Total Quartz 9000 10w40, след като такова тази фирма произвежда само във вариант 5w40. Какъв е смисъла, такова ли трябва да си сложа, след като друго няма или са се изтарикатили нещо, да развиват продуктите си спрямо новите коли? :hmm:

Изображение

ПС: Продължение от тая тема
Безценно: Хидроактивен клапан - ремонт на управляващата част => ПРОЧЕТИ

:ideiaimam: http://www.youtube.com/watch?v=VXRM2PoHGDw :ideiaimam:

Коефициентът на разгневена тълпа е равен на коефициента на най-тъпия в нея, разделен на броя на участниците

Аватар

Ross
 
 
Мнения: 2658
Регистриран на: 09 Ное 2007, 10:24
Кара: Евро 6
Местоположение: 13051 DE

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от Ross » 11 Авг 2010, 09:28

Написали са ти "препоръчително" не "задължително"!!! А в крайна сметка двигателя ще си работи каквото и 10 на 40 му сложиш. Най важното за един ДВГ е да има необходимото количество масло!
Челно с 70!

Citroen C3 XTR 1.6 16v - 110 PS

:citroenlo2: Cactus 1.6 HDI - 99 PS

Аватар

nikotin
 
 
Мнения: 2222
Регистриран на: 29 Май 2008, 15:01
Кара: C5 II '07 2.0 тракалник
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За Видовете и Избора на Масло !

Мнение от nikotin » 11 Авг 2010, 09:34

Алекс за колата ти се препоръчва 10w 40 марката си избираш ти. Не се занимава с глупости. Синтетики- минтетики. Ква ше ти е файдата? Слагай си каквото препоръчва производителя за този мотор и това е. Марки бол. Харесай си една и наливай.
Няма по- хубава кола от 20+ годишен хм с гуми втора употреба и без винетка движещ се на прецедено през дънки олио.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост