ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Въздух в горивната система

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev


Автор на темата
VALKIROV
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2018, 17:34
Кара: C4 1,6 HDI 2008

Въздух в горивната система

Мнение от VALKIROV » 13 юни 2018, 22:55

Здравейте колеги,

Миналата седмица търсих помощ с уплътнения на дюзи ( viewtopic.php?f=33&t=73991 ), тази седмица - на горивната система.
След смяната на уплътненията на избилата дюза стана ясно, че не това е проблема (поне не основния).
Когато угасне има 50/50 шанс да запали отново с непосредствен опит. Ако запали и после пак изгасне - няма палене, а на празен ход държи около 5 минути. Водих я на диагностика, за да отхвърлям възможностите една по една, и там ми казаха, че проблема не е електрически (четох други подобни теми тук и имаше предложения за датчици на колянов и/или разпределителен вал, за ламбда сонда, целия компютър и други).
Като напомпя с крушата после пали но усещам и чувам бълбукане, а същевременно го чувам и в горивния филтър.
Няма мокри петна, които да показват че от някъде е избила нафта.

Обсъждаме с колегите на работа, и за сега стигаме до извода, че не е в част от горивната система, където е високо налягането, а по-скоро където има ниско или отрицателно налягане. Това е особено гадно, защото ако само смуче въздух от някоя бърза връзка, а не сълзи нафта - няма как да разбера къде е проблема. В този случай вариантите май са или да почна да сменям всички маркучи един по един докато спре да гасне (което ще отнеме дни) или просто да намеря от някъде нови уплътнения за тези бързи връзки и да ги сменя навсякъде. Или уплътненията или целите преходници, в зависимост какво мога да намеря.

Първоначално щях да се опитвам да извадя едно такова уплътнение от някоя връзка но видях, че няма да е толкова лесно без да го унищожа поне частично, та се отказах от този подход, поне докато не намеря резервни.

Мислих и за вариант да напомпя по някакъв начин системата, примерно с едно шише нафта с маркуч на капачката и да гледам някъде за мокро.

Вече прекарах няколко часа в интернет, търсейки "горивопроводни о-пръстени, уплътнения, гарнитури, връзки, конектори" и други такива думички с надеждата да намеря нещо полезно ама нъцки.

Някой дали ще е в състояние да ме насочи към някакъв вид резервна част, която да ме приближи до успеха (като изключим "нова горивна система") ?

:neutral:


Автор на темата
VALKIROV
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2018, 17:34
Кара: C4 1,6 HDI 2008

Мнение от VALKIROV » 02 юли 2018, 19:16

След доста лутане и псуване от моя страна, един гаражен майстор с лаптоп ми показа, че проблема не е въздух, а по-скоро две съсипани дюзи (едната директен брак, другата - пред църквата), както и ГНП.

Не разбрах точно каква е връзката - кое на кое пречи повече, дюзите на помпата или обратно. Мисля че полуих слаб аневризъм след като чух "двете дюзи и ..." и следващите 2-3 минути ми се губят.

Сега поне имам по-добра насока, спрямо миналата седмица. Трябва да намеря сервиз където да монтират новите дюзи и помпа, както и да програмират новите дюзи.

Честно казано ми се повръща и не искам да я виждам повече, но най-оптималния вариант за сега е да я ремонтирам.


l.petrovv
 
 
Мнения: 255
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 03 юли 2018, 00:17

Дюзите ако не са Длефи(а те най-вероятно не са) направо сменяй и газ. Няма какво да им програмираш.


Автор на темата
VALKIROV
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2018, 17:34
Кара: C4 1,6 HDI 2008

Мнение от VALKIROV » 04 юли 2018, 10:52

Дюзите са Bosch, номер 0445110297, от София Дизел Център ми направиха оферта да ми изпратят 2 броя рециклирани дюзи за по 250 лв, както и да им пусна на обратно старите ми дюзи.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4413
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 04 юли 2018, 12:30

E Бош не се ли отварят, почистват и сменяват ремонтни комплекти. Ако не - що не вземеш втора ръка с условие, ако не работят да ги върнеш.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта