ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Автоматична скоростна кутия AL4

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Автоматична скоростна кутия AL4

Мнение от terlikaa » 19 апр 2018, 11:15

ITEV, благодаря! За смяната на софтуера зная, но не съм сигурен какви са в момента. Ще я закарам за диагностика при Стеф и ще решим как ще действаме по-нататък.


ITEV
 
 
Мнения: 2648
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 1.9TD 1998 комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ITEV » 19 апр 2018, 11:20

Стеф определено е добър вариант за интервенция по АЛ4 :evala:
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


bebemira
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 27 май 2016, 15:30
Пол: жена
Кара: citroen C5 2.00 16V 136к. бензин
Местоположение: sofia

Мнение от bebemira » 16 май 2018, 10:15

Здравейте,
имам С5 от 2004г автоматик , бензин със въпросната AL4 кутия и имам следния проблем - когато е топло времето и колата е загряла при потегляне от светофар например , колата не тръгва леко и плавно като отпуснеш спирачката а чак като подадеш газ и то с един удър се чува и усеща /все едно някой одзад те е ударил/. Това го прави само при потегляне.
ходих при няколко майстора всеки различно казва какво евентуално трябва да се направи!!!!
Някой сблъсквал ли се е с този проблем и може ли да даде съвет?
благодаря прадварително.

Потребителски аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1759
Регистриран: 04 окт 2004, 16:47
Кара: Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г. Преди: Xsara HDI 2.0 '02 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от l_lazarov » 17 май 2018, 15:39

Ниско налягане на маслото на празен ход. Задължително опресняване на течността. Ако продължи да го прави, без отваряне няма да мине.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!


bebemira
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 27 май 2016, 15:30
Пол: жена
Кара: citroen C5 2.00 16V 136к. бензин
Местоположение: sofia

Мнение от bebemira » 22 май 2018, 10:56

Благодаря за отговора! Казано с една дума трябва да се отвори цялата кутия и да се рециклира за да се премахне този механичен проблем.
Забравих да добавя , че не изписва никакава грешка на компа!


bebemira
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 27 май 2016, 15:30
Пол: жена
Кара: citroen C5 2.00 16V 136к. бензин
Местоположение: sofia

Мнение от bebemira » 22 май 2018, 10:59

Какво разбирате под опресняване - частично сменяне или изцяло ???
Няколко майстора посетих и всеки вика - не сменяй маслото ще прецакаш кутията повече ??!!!!!!

Потребителски аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1759
Регистриран: 04 окт 2004, 16:47
Кара: Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г. Преди: Xsara HDI 2.0 '02 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от l_lazarov » 22 май 2018, 13:40

При тази кутия е невъзможна смяната на маслото. Затова се опреснява - източва се, колкото изтече и се долива ново.
Майсторите, както винаги, говорят глупости! Опресняване на маслото през 30 хил. км. удължава живота на кутията. Ако решиш да опресняваш не отивай при майстор - почти съм сигурен, че няма да го направи читаво.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!


bebemira
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 27 май 2016, 15:30
Пол: жена
Кара: citroen C5 2.00 16V 136к. бензин
Местоположение: sofia

Мнение от bebemira » 25 май 2018, 09:39

Много благодаря за съвета!!!! обаче сега опираме до стария въпрос , кой може това нещо да го направи извън великите майстори и по спецификация какво е маслото , защото от ситроен не искат да ми кажат ??!!!


ITEV
 
 
Мнения: 2648
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 1.9TD 1998 комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ITEV » 25 май 2018, 09:50

Маслото е ESSO ATF LT 71141 .
А процедурата по смяна е описана в тази тема. С достигане до съответната температура на старото масло и изреждане на всички предавки.
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


bebemira
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 27 май 2016, 15:30
Пол: жена
Кара: citroen C5 2.00 16V 136к. бензин
Местоположение: sofia

Мнение от bebemira » 25 май 2018, 11:34

Благодаря много за съветите. Ногато има резултат ще пиша независимо какъв е!!!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2896
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 25 май 2018, 13:32

В АМК сменят масло и то на съвсем прилична цена - за такива неща по тези кутии НЕ се ходи при квартален "майстор". Нарочно го слагам в кавички, че един такъв щеше да ме пречука с майсторлъка си.
Ego = 1 / knowledge


skailokar
Нов потребител
Мнения: 18
Регистриран: 27 апр 2012, 13:31
Пол: мъж
Кара: Honda jazz 1.3
Местоположение: Стара Загора

Мнение от skailokar » 18 сеп 2018, 11:09

Здравейте колеги.
От скоро имам Citroen C5 2009г. 2.0 16V бензин автоматик.
До колкото разбрах е с AL4. Нямаше да ме интересува
ако нямах проблем с нея. Та проблема е свързан с блъскане
при смяна на скоростите. А именно:
Паля колата сутрин студена- при превключване на лоста
от P към R или D има разтрисане на колата. При потегляне
се чува някакво прещракване, като че ли някаква фтулка някъде
се намества, незнам и аз.
Потеглям и всичко си е ОК, имам в предвид сменя си
скоростите нормално 1-2-3-4 без тласъци, удари, всичко е точно
докато не загрее колата или кутията и аз не знам.
Давам пример - тръгвам от Стара Загора (3-4 светофара) до Казанлък
(3-4 светофара) обратно до Стара Загора ( пак 3-4 светофара )
няма ядове но ми прави впечатление, че при продължително каране в града
и то при задръствания когато често се налага превключване
от 1-2-1 след известно време започва да удря при смяната на
точно тези скоростни / от1-2 и от2-1 / .
Преди седмица направих опресняване на маслото но няма резултат.
Възможно ли е , причина за това това да са двата хидравлични клапана?
Изгледах доста клипове за това как се сваля хидро-блока и мисля, че
ще мога сам да го сваля, почистя и сменя въпросните клапани.
Искам да знам от къде мога да си купя тези клапани, гарнитурата на
капака на хидро-блока (ако трябва да се смени) и 2-та О-пръстена?
Благодаря предварително и моля ви да коментирате симптомите.


ITEV
 
 
Мнения: 2648
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 1.9TD 1998 комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ITEV » 18 сеп 2018, 12:09

Клапаните ги взех от представителството на Рено. Нали DP0 и АЛ4 са еднакви.
Бяха по-евтини от АМК. Това преди 7 години.
Другите части си купих от АМК.
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


skailokar
Нов потребител
Мнения: 18
Регистриран: 27 апр 2012, 13:31
Пол: мъж
Кара: Honda jazz 1.3
Местоположение: Стара Загора

Мнение от skailokar » 18 сеп 2018, 12:43

Благодаря колега.
А за симптомите нещо да кажеш !
Възможно ли е да прави така от клапаните?


ITEV
 
 
Мнения: 2648
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 1.9TD 1998 комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ITEV » 18 сеп 2018, 22:32

Не съм имал подобни симптоми и затова не мога да коментирам. Съжалявам...
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


skailokar
Нов потребител
Мнения: 18
Регистриран: 27 апр 2012, 13:31
Пол: мъж
Кара: Honda jazz 1.3
Местоположение: Стара Загора

Мнение от skailokar » 21 сеп 2018, 12:39

Това като цяло не са ли типичните проблеми
породени от скапани хидро клапани?
Не искам да купувам нещо което може да
не е проблема.
Как мога да разбера какъв е проблема?

Потребителски аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1759
Регистриран: 04 окт 2004, 16:47
Кара: Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г. Преди: Xsara HDI 2.0 '02 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от l_lazarov » 21 сеп 2018, 14:35

Колата задължително трябва да се закачи на Lexia - тя ще каже какъв е проблемът. Но... четящият трябва да знае какво и къде да гледа. Причините може да са много - от клапани до помпа или конвертор, не си струва да се гадае.
Относно клапаните, ако се окаже, че проблемът е в тях, погледни цената в английския ebay. Последно купувах от там 2 на цената на 1 в БГ.
Има случаи, когато проблемите изчезват само с размяна местата на двата клапана.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!


Jovani
 
 
Мнения: 3465
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 21 сеп 2018, 15:31

За начало едно или две опреснявания на маслото, а и няма лошо да се смени или разменят клапаните. Тъкмо ще се види за стружки
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


skailokar
Нов потребител
Мнения: 18
Регистриран: 27 апр 2012, 13:31
Пол: мъж
Кара: Honda jazz 1.3
Местоположение: Стара Загора

Мнение от skailokar » 21 сеп 2018, 19:58

Благодаря колеги.
Аз едно опресняване на маслото вече направих ама резултати няма.
Ще гледам тези дни да я закача на LEXIA пък да видим какво
ще покаже.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост