ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Табло с инструменти - генерално прекъсване!?

Производство: Mk I (1996-1999), Mk II (2000-2003)

Модератор: vladi118


Автор на темата
Valentin_T
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 19 сеп 2017, 21:39
Пол: мъж
Кара: Saxo 1.5d

Табло с инструменти - генерално прекъсване!?

Мнение от Valentin_T » 30 мар 2018, 11:49

Здравейте, "Франкомобилисти"

Както се подразбира от заглавието, става въпрос за проблем с таблото с инструменти на Саксото и по-точно 2001 1.5D е модела. Таблото е с дигиталния дисплей за час, изминати километри, ниво масло и т.н.

Малко предистория евентуално свързана с проблема - В края на миналата година се наложи смяна на радиаторчето на парното, за съжаление беше неизбежно свалянето на таблото, защото съм с климатик, който си се ползва. Радиаторчето се смени, това добре, нооо тия момци не ръцете си оставиха ами не знам...Половината винтчета ги нямаше, има едно тропане отвътре на таблото вдясно откъм страничната решетка за въздух, абе тема на друг разговор. Та по въпроса, след това сваляне на таблото започнаха странни "явления" по индикациите на таблото. Мине не мине, светва лампата за охлаждащата течност, но понякога за секунди, понякога може и за минути. Вентилатора се вкючва, но и си изключва. Не съм сигурен, но имам чувството, че когато тов стане се занулява и часовника (става си на 1:00). Но това, което вчера стана не се беше случвало никога преди това, в джинение ЦЯЛОТО табло с имструменти умря - дисплей, светлина, скоростомер, обороти...колата продължи да си работи нормално като цяло, нищо различно. Спрях веднага, изгасих двигателя, дадох пак на контакт и нищо друго освен лампичката за маслото не се появи, но присветваше/ мигаше бързо сякаш, когато не прави добър контакт крушка. И дали съвпадение или не, съвсем леко ударих таблото точно над инструментите и взе, че се върна към живота. От вчера не съм шофирал, за да кажа как е днес. Някакви идеи :eiii: ? Според вас възможно ли е да е от разглабянето на таблото, да не прави контакт добре, да е буксата или бушон или пък платката?


Автор на темата
Valentin_T
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 19 сеп 2017, 21:39
Пол: мъж
Кара: Saxo 1.5d

Мнение от Valentin_T » 25 апр 2018, 21:51

Продължение:

Преди две седмици се хванах и свалих таблото с инструменти. Напръсках с контактен спрей буксите (2 броя) на таблото и буксите откъм компютъра (върху акумулатора)...е да ама не :uzhas: Продължи проблема, даже зачести, замръзва за секунди, гасне цялото и айдее пак се съживява. Питах в един сервиз за френски автомобили за диагностика да пуснат, нямало нищо особено на тази кола да покаже :know: Не знам вече...


Автор на темата
Valentin_T
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 19 сеп 2017, 21:39
Пол: мъж
Кара: Saxo 1.5d

Мнение от Valentin_T » 08 май 2018, 17:09

В заключение:

В случай, че на някой му се случи същото един от вариантите е следния:

След повторно разглабяне на таблото с инструменти (да, нужно е сваляне на волана), проследяване на кабелите към таблото, всички видове заземяващи връзки (от минуса на акумулатора към корпуса за захващане, тази към корпуса на двигателя и тази към скоростната кутия)...иии се оказа едната букса на таблото и по-точно черната. От нея е било всичко, примигването на светлината за маслото без да работи нищо друго по таблото и т.н. С малко въображение и побългаряване, до момента вече към 600 км. и много дупки, таблото не е прекъсвало.
Ха наздраве :neutral: и дано помогне на някой моят случай и да спести ядове.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Saxo”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост