ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смяна маркучи хидравлика – Ксантия

Потребителски аватар

Автор на темата
ilian.kirov
 
 
Мнения: 152
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Смяна маркучи хидравлика – Ксантия

Мнение от ilian.kirov » 22 май 2019, 11:03

Реших да пусна нова тема, тъй като е ключов проблем за ксантиите, а информация видях тук там спомената между другото, в различни теми.

Порблема е добре известен. От времето маркучите губят еластичност и стават много ама много лесно чупливи, дебелия мъркуч от който се захранва помпата пък е целия в дълбоки пукнатини. Постоянно под колата – мазно петно. Оправя на едно място, протече на няколко см от оправеното. Леко огъваш с ръка и ...

Изображение

Ще започна със съвет. Носете в колата парцал, широко тиксо, свински опашки или тел и резервна туба LHM. Ако някой от мъркучите текне на път – забърсваш мазноча, овиваш с тиксо, стягаш отгоре с опашките или телта и спасяваш положението до ремонта.

Ремонта може да се прави на парче – да се снади мъркуча в протеклата точка или да се замени участък от него (с маслоустойчив маркуч от тези на метър). Оказва се, че определени мъркучи дори конкретна част от тях са много по засегнати от всички останали, та и така става ама не си е баш решение.

Най проблемния мъркуч (този от който се връща маслото от обратките на хидроцилиндрите) се продава отделно - 70лв в АМК, а комплекта включвищ всички - 600 лв. Скъпичко, а няма и смисъл за 70лв да смениш само един от многото, било то и най-проблемния.

Та реших да сменя всички, с маслоустойчиви маркучи продавани на метър. Според диаметъра, марката и тн цената варина 5 – 10 лв метър. Измерих грубо дължината и вътрешния диаметър в двата края на всеки. Тук има следната особеност – много от маркучите са с различен диаметър в двата края. Слагате мъркуч с размер, равен на по-голямия от двата края на оригиналния. Аз направих обратното, и се видях в чудо да нахлузя по-тънкия мъркуч в по-дебел щуцер. Иначе пробвах, че по дебелия си ляга добре там където е бил по-тънкия край на оригиналния и като се стегне със скоба заспива. Та така направих сметка какви размери и по колко метра са необходими. От авто морга събрах две шепи хубави здрави скоби всякакви размери на цена „остави за кафе“. Ремонта погълва колосално количество скоби.

Маркучите са с много разклонения и за да се направят новите, се използват тройници, четворници и тн от старите. Реже се с ъглошлайф пластмасовото покритие и се вади щуцера, без напъни че се чупят лесно – тичах до морга по тоя повод.

Изображение

Изображение

Някъде има странни елементи, които също трябва да се отстранят от старите и да се захванат за новите – кафявото нещо в левия край:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тъй като вече ги няма извивките на оригиналните, новите маркучи трябва така да се прокарат, че да няма чупки, да не опират в горещи и вибриращи компоненти. За да „стоят мирно“ се фиксират със свински опашки към околните компоненти.

Колата трябва да е вдигната на трупчета/стойки, че си трябва и завиране отдолу. Слага се на долно сервизно положение, развива се болта за налягане на конжектора – предвид, че това са обратни мъркучи, честно казано това е излишно, ама за всеки случай. Вади се казанчето за LHM и кутията на въздушния филтър, така се отваря достъп за мерене и смяна на маркучите, според коркретния модел може да се наложи и нещо друго да се поразглоби. Разглабянето не е много но някои от маркучите за завряни на места дето е голяма играчка да ги прокараш. След монтажа, преди да се запали колата е хубаво маркуча за захранване на помпата да се напълни със спринцовка с LHM за да засмуче а и да не върти на сухо. Аз забравих тази стъпка и направо запалих – нямаше проблем, помпата си засмука веднага ама е по добре да се направи.

Четох мнения, че с маркучите на метър нещата не ставали както трябва. Моите наблюдения са, че всичко е ок – никаква разлика в поведението с оригиналните и с новите, а не се сещам и за причина да има разлика.

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост