ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Паднала предница след лека интервенция

Потребителски аватар

Автор на темата
ilian.kirov
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Паднала предница след лека интервенция

Мнение от ilian.kirov » 24 май 2017, 23:37

Одисеята започна така: ксантия 2,0 HDI 110 кс, 8 сфери – потече масло от тръбичката свързваща централната сфера с хидравличната помпа – точно от мястото, където се завива към конжектора (развалено уплътнение при лещата). Успях да се прибера и като за начало пробвах най-простите способи – позатегнах резбования елемент който я дърхи, след това я извадих от конжектора и пак я сложих. Разбира се теча остана но ми направи впечатление, че като запалих колата да тествам, предницата остана в най-долно положение. Съответно намерих уплътнение, отстраних теча и долях масло. Запалих колата и пак - предницата си седи в най-долно положение. Играх си с лостчето за положение на купето – задницата си реагира, предницата не мърда. Огледах нещо да не съм откачил, нищо не забелязвам. Огледах предния коректор (без да го демонтирам) – кокалчето си е закачено, лоста от бутона за регулиране също си е закачен. Повъртях с колата белким нещо се размърда, неще и неще.

Как да се избавя от бедата? :hmm:

И няколо уточнения, в случай че имат връзка. Като загася колата, предницата падаше (едно от малкото неща, които остана да оправя). Като я запаля задницата реагира бързо и се вдига плавно, предницата реагираше по бавно и се вдигаше така да се изразя на пресекулки – вдигне се с 2 см, спре за секунда, пак 2 см и така. И все пак проблема се получи щом пипнах тръбичката.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1684
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Rumen.Georgiev » 25 май 2017, 06:29

Провери и почисти предния коректор. Или я закарай на Ясен ако не си сигурен какво правиш.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1260
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Mitko64 » 25 май 2017, 22:35

И аз залагам на клеясъл коректор.
Надявам се колегата пуснал темата да не се разсърди ,ако използвам момента да попитам за един странен проблем с моята Ксантия. Коректори работещи,смазани ,колата реагираща на лоста нормално за годините си , но от най-горно положение ,ако я пусна на нормално не мърда,трябва да я пусна най-долу и тогава нормално си действа перфектно. Не е нещо фрапиращо , но ме гложди мисълта какво ли и е ?
Ситронавтика правена редовно.
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

Автор на темата
ilian.kirov
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от ilian.kirov » 26 май 2017, 16:52

Проблема е решен!!! Дори трябва да променя заглавието на темата на : „Как се оправи?“ – защото наистина не знам.

Коректора го бях чистил преди не повече от три месеца та за това го игнорирах.

Разсъждавах къде точно пипах – тръбичката ясно, сетих се обаче, че отдавна не съм мърдал плъзгача за положението на купето а сега го бях цъкнал на най-долно положение за да оправя теча (т.е. бях го мръднал за пръв път от месеци). Та викам дали лостчетата и пружините не са позапекли и останали в неправилна позиция, нереагиращи на положението на плъзгача. Бях решил да вадя коректора с целия механизъм и да чистя и смазвам, ама викам я като начало да пробвам да раздвижа системата със серия резки движения на плъзгача от едната крайна позиция до другата – буквално като джойстик на електронна игра. И чудото стана. Оставих го на най-ниска позиция, след като задницата падна го сложих в положение за най-високо и очарован гледах, как предницата тръгна нагоре, макар и със скоростта на растяща трева. Размърдах доста пъти във всички положения и колата вече си реагираше нормално. В крайна сметка не разбрах какво беше и как се оправи.

Бях оставил варянта за Ясен като много краен. Не исках да я карам с тая легнала предница да не я потроша на някоя неравност, а и за мое съжаление Ясен е претоварен и избягвам да го ангажирам, с други сервизи така и не постигнах успех с ремонти по хидравликата.

Mitko64 – имах такъв проблем с тая разлика, че трябваше да я дигна в най-горно положение и като дам на нормално си застава, иначе от ниско не искаше да се дигне в нормално (това само с предницата). Проблема изчезна след като Ясен ми смени коректора. Отидох при него, понеже предницата си правеше каквото иска. Той изчисти коректора, дори с фина шкурка премахна ръжда по оста. Каза ми обаче, че положението е само закърпено а за да се оправи трябва да си купя друг. След тази манипулация, предницата стана контролируема но с описания проблем – подобен на твоя. Съответно купих си коректор секънд хенд, смени го и този проблем изчезна. Та въпреки че си го чистил и смазал, е възможно да не е наред. Дано да не те подведа, но много си мисля, че точно това ти е решението.

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1260
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Mitko64 » 26 май 2017, 21:22

ilian.kirov разбирам ,че при теб предния коректор е правил номера и съответно предницата не реагира коректно на командите,но при мен не реагира въобще точно обратното- от горно на нормално положение явно и двата коректора се ебават при определено положение, добре,но защо най-долу слиза без никакво замисляне. :ochki:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

Автор на темата
ilian.kirov
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от ilian.kirov » 28 май 2017, 20:54

Хм, чесно казано мислих, че става въпрос за предница или задница да прави така – а при положение че го проявяват и двете едновременно, предположението ми за коректор/и не се връзва ...

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1684
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Rumen.Georgiev » 29 май 2017, 23:17

Mitko64 написа:
26 май 2017, 21:22
ilian.kirov разбирам ,че при теб предния коректор е правил номера и съответно предницата не реагира коректно на командите,но при мен не реагира въобще точно обратното- от горно на нормално положение явно и двата коректора се ебават при определено положение, добре,но защо най-долу слиза без никакво замисляне. :ochki:
Реглаж на двата коректора на ново както пише в букваря :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1260
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Mitko64 » 30 май 2017, 21:48

Ще ги направя тези неща,макар ,че се съмнявам да е в реглажа проблема :hmm: по скоро ме съмнява буренцата да имат ръб и той да пречи в един момент да завъртят. :skratch:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


ЧефоС
 
 
Мнения: 843
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от ЧефоС » 31 май 2017, 08:11

Защо не отидеш при Юли Бочев, зад бензиностанция Лукойл?

Потребителски аватар

Автор на темата
ilian.kirov
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от ilian.kirov » 24 май 2020, 09:40

Коректори работещи,смазани ,колата реагираща на лоста нормално за годините си , но от най-горно положение ,ако я пусна на нормално не мърда,трябва да я пусна най-долу и тогава нормално си действа перфектно. Не е нещо фрапиращо , но ме гложди мисълта какво ли и е ?
Едва ли някой още се интересува, но мисля че открих причината, и не мога да се въздържа да я уповестя :) При мене също се появи проблема, карах си така докато не се заиграх да си регулирам клиренса и забелязах следното.

Когато се регулира клиренса, лоста от палчето в купето се откача от механизма на коректорите. Тези механизми имат празен ход, преди да се стигне до момента в който се задействат коректорите. При закачане на лоста към механизмите, същите трябва да са в положение - по средата на този празен ход, съответно при неутрално положение на палчето за положение на купето. В противен случай, хода на лоста при преместването му на съседна степен в едната от посоките не е достатъчен, механизма да премине празния ход и да се стигне до задействане на коректора. При преместване на следващата степен, празния ход вече бива преодолян и коректора се задейства. В обратната посока механизмът работи безупречно, понеже празният ход е малък, винаги бива преодоляван и съответно задействан коректора. :evala:

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1684
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Паднала предница след лека интервенция

Мнение от Rumen.Georgiev » 27 май 2020, 09:52

Когато регулираш височина и закачаш пръта на лоста коректора трябва да е блокиран с 6мм. щифт в сервизните дупки и пружините не трябва да са напрегнати от пръта.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта