ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Коректори на височина устройство

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Коректори на височина устройство

Мнение от niki721220 » 16 фев 2015, 00:22

Доста неща прочетох по устройството на коректора във форума но разхвърляни по различни теми. Днес се занимавах с два коректора - резервни който имам. Общо взето всичко е ясно по простия механизъм на коректора, но открих нещо като депресор или ..... :amii: за когото не знаех.
Оттечката на коректора която е от хлабините и пропуски си мислех че е просто изход но се оказа че не е така. Не е само дупка -изход обиращ ЛХМ но е система от осем бленди разделени с шаиби /шаибите са еднакви с разлика 2-3 стотни дупките на блендите ми се виждат също еднакви колко косъм /. Всичко там е яко наблъскано с мръсотия. Ако се задръсти не виждам какво друго може да стане освен да се пукнат гумените мембрани.Общо взето предполагам че е сложено при блокиране или друг проблем във високото налягане на коректора да не допусне налягането да стигне до системана на обрано връщащите . маркучи, от друга страна не ми е ясно защо да не стигне след като по този начин ще се скъсат мембраните и ще избяга ЛХМ то.
Ако остане в системата според мен ще е по добре.

:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от Rumen.Georgiev » 16 фев 2015, 08:35

:ideiaimam: :evala: Това като го гледам е точно за забавяне на работата на коректора - да не коригира при разклащане в движение и при дупки. Явно колите които реагират по-бавно имат запушване точно там :skratch:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от niki721220 » 16 фев 2015, 20:20

Aми .... :ochki: това / поредицата от шайби и ... с дупчици / няма нищо общо с високото налягане, което коригира колата. През него минават само оттечките, които се връщат в казанчето. Каналчето в което се намират свързва само двете страни на коректора и извежда навън, няма допирни точки с високото налягане.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от Rumen.Georgiev » 17 фев 2015, 16:43

Да , но минаването на масло от там, при това сравнително бавно създава някакво налягане пред гумата, което пречи малко на преместването на плунжера и пружината през която се задвижва, като ефекта е забавена реакция на коректора. Не претендирам да съм прав - лично мое мнение :amii:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от niki721220 » 17 фев 2015, 21:04

Възможно е ..... макар, че според мен гумените мамбрани не биха издържали някакво налягане което би оказало влияние на плунжера. Иначе и аз от това се интересувам - какво е предназначението на това нещо.

Така тук намерих нещо по темата явно ще се окаже прав колегата . http://www.citroencarclub.org.uk/ds/add5-pl12a.htm

Създават се напрежения от течността- които влияят на работата, на плунжера на коректора и бързодействето му .
Аз си мислех, че коректора е едно просто устройство, а то както всичко по хидравликата е инженерно творение съвкупност от доста зависими един с друг компоненти.
Значи замърсен ли е този дифузор или както му е името, ще има проблеми с работата на плунжера и съответно коригирането на височините и бързодеиствието.

:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от Rumen.Georgiev » 18 фев 2015, 12:41

Знаеш ли къде е проблема - когато научим достатъчно за тия коли - тях вече няма да ги има :(
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

ϹoоlMaN®
 
 
Мнения: 467
Регистриран: 13 дек 2014, 10:23
Кара: колите в подписа
Местоположение: 42° 23°

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от ϹoоlMaN® » 18 фев 2015, 13:29

Един въпрос, има ли разлика между преден и заден коректо?. В Ситроен са с различни номера, но може ли да се разпознаят по някакъв начин на живо.
Citroen C4 (B71) 1.6 HDi (DV6C/9HR/BVM6) 8V 82kW - DAM 13084 Изображение
Citroen BX (XB) Mk2 1.9 (XU9J4/D6C/BE3) 16V 118kW - DAM 4876

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от Rumen.Georgiev » 18 фев 2015, 16:57

Мисля ,че чарковете им са еднакви но са сглобени по различен начин.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от niki721220 » 18 фев 2015, 20:08

Аз експериментирах точно с преден и заден коректор от БХ - частите са взаимозаменяеми и еднакви . Разлика в самото тяло няма, тоест еднакви са. Разликата е само в планката за захващане, както и това че на преден коректор изхода на ЛХМ който е от спадането - контролирана оттечка е във вид на щуцер за които се захваща гумен маркуч , а при заден коректор е нормална метална тръбичка за високото налягане която около предния мост вече се свързва с гумен маркуч.Сигурно поради тази причина се водят с различни каталожни номера.

:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


Jovani
 
 
Мнения: 3575
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от Jovani » 18 фев 2015, 21:39

"Буренцата" са еднакви, различни са лостовите механизми със площадките. Това нещо, дето е с многото пластики, е точно детайла който определя бързодействието на коректора - при Активите там е само една дупка, за "активния" коректор става дума. На Ксантия това нещо е от пластмаса сцепена така =/=, като наклоненото е пластината определяща бързодействието. По-добре него пипайте, че се сглобява с много майки.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


bx 16 tri
 
 
Мнения: 733
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от bx 16 tri » 18 фев 2015, 22:18

За пробата смених задния коректор с преден няма разлика в работата и нивото не се е променило.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Коректори на височина устройство

Мнение от niki721220 » 18 фев 2015, 23:14

Няма нищо страшно в разглобяването само подходящ инструмент за развиване на месинговия държач.Сглобяването става с пинсета и клечка за зъби с която побутвам пластината да заеме правилната позиция. Условието е всичко да е перфектно чисто и обезмаслено за да не залепват пластинките при поставянето към стените. :bigsmile: Толкова са леки че даже магнетизма на пръста ми ги кара да лепнат по него.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост