ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Потребителски аватар

Автор на темата
Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от Dino Kirov » 19 ное 2014, 10:14

Какво става, ако се заменят с LHM течностите в хидравликата на волана и спирачната система? Явно LHM-ът е устойчив както на разпенване, така и на температури и на практика може да се ползва в тези системи. Как стоят нещата при коли, които не са предвидени за това? Направих си практически тест, който показа, че нито гумените елементи по спирачната с-ма, нито по хидро-то на волана страдат от LHM. Вече няколко седмици стоят накиснати - така или иначе бяха за смяна, та реших да пробвам.

..::[ Редакция (Сря Ное 19, 2014 10:14 am)

Никой ли няма никаква идея по въпроса?
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от longgo » 19 ное 2014, 19:01

На ненормалните коли за които е предвиден ЛХМ-а спирачките, окачването и волана са в една система така че там всичко си е ок. За нормалните коли има хидравлично масло/течност за волана и спирачна за спирачки или спирачки/волан.
Иначе за практичния ти въпрос - защо са гумени маркучите на хидравликата в ненормалните модели с ЛХМ.. ако бе агресивен към гумата :wink:

Потребителски аватар

Автор на темата
Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от Dino Kirov » 19 ное 2014, 19:37

Да де, ама има ненормални собственици, които биха искали да експериментират (освен със спирачките, няма нужда да убиваме невинни хора) какво се случва при използване на LHM в хидравликата на волана на 405 например. Спирачната течност по принцип ми се струва по-рядка от LHM, та там може би няма да стане номерът, въпреки че съм склонен да мисля, че проблем няма да има, при положение че гумите по системата не се разпадат. Да не говорим за предимствата - не е хигроскопичен, не е корозивен и тн.

П.П. Разговорът се върти в сферата на предполагаемото, така че няма нужда от приказката за умните инженери.
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

На линия

chicho
 
 
Мнения: 789
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от chicho » 19 ное 2014, 20:04

Е добре :) със спирачките убиваме хора, с волана не :xixi3: Ако мислиш, че LHM не е хигроскопичен си в голяма, ама много голяма заблуда. Пие вода като... За това за нови системи се препоръчва смяна на 60000 км, на нашите дето нямат живи съученици и по-често :) А и не забравяй цената, колко е един литър LHM и колко е спирачната течност. Поздрави :drink:

Потребителски аватар

Автор на темата
Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от Dino Kirov » 19 ное 2014, 20:17

Едно е да ти стане твърд воланът, друго спирачките. Не съм тръгнал да наливам LHM нито в едното, нито в другото де, просто ми беше любопитно. Уж го водят, че не е хигроскопичен, действително дали е не знам.
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от longgo » 20 ное 2014, 19:43

По същата инжинерна логика БГ специалисти слагат в тези хидравличните модели трансформаторно масло и такова за охлаждане при скоростно рязане. :amii:
Спокойно може да се поведе въпроса не може ли да се ползва то за спирачките и някое за хидро мотори и цилиндри от индустриални машини за волана например :hmm:
А какъв всъщност е исконния въпрос в уравнението? Искаш да модифицираш по пежото нещо или..

Потребителски аватар

Автор на темата
Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от Dino Kirov » 20 ное 2014, 20:24

Исках да ползвам налягането на помпата за активация на ХА клапаните, защото при мен помпите на хидропневматиката са електрически и работят само ако е нужно повдигане на колата, а не постоянно.
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Теория и практика. Какво става с LHM в "нормални" коли?

Мнение от niki721220 » 20 ное 2014, 21:07

На въпроса преди известно време имах Рено Туинго с автоматичен съединител - хидравлична система с ел. помпа и една акумулаторна сфера. Системата работеше със спирачна течност ДОТ3. На сферата и гръмна мембраната и си поръчах сфера от една фирма- по каталог . За съжаление гумата/еластомера на мембраната бе направен за хидравлични минерални течности и отказаха да ми дадат гаранция за сферата като разбраха, че ще работи със спирачна течност. Гаранцията беше две години май.Жената кара туингото доста време като сферата си работеше перфектно - така го и продадох и не знам какво стана. Но ми направи впечатление, че спирачната течност за около два месеца си сменяше цвета, въпреки че системата беше идеално почистена.Това ме наведе на мисълта, че явно бавно но постоянно се разгражда мембраната на сферата и тя рано или късно ще се скъса - бог знае колко. Оригиналната сфера беше на около 16 години. Според мен експеримента ти за накисване за една седмица едва ли дава сигурни резултати какво се случва при продължителна едногодишна експлоатация.
Мисля, че ще ти е полезно да прочетеш темата там е разисквано и за смяна течностите viewtopic.php?f=25&t=43134&hilit=%D0%A2 ... E&start=60
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост