ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Няколко въпроса относно ХА2

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 4827
Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от PIT » 03 сеп 2014, 11:46

А клапаните в момента включени ли са към компа?
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от hristoxm » 03 сеп 2014, 16:16

Боже, Боже, на кое горно положение? Ако е на горно сервизно или на горно за преодоляване на препятствия, какъв хидроактив търсиш там? Много мразя да се изписват реки от мастило за нищо и да се вършат глупости!! Хидроактива ти действа(работи), само когато колата ти е в нормално положение, никакви горни и никакви долни!! Тези само в кревата се практикуват! :bigsmile:
P.S. Накрая иди при някого дето разбира, закачете я на лексия, за да се види къде е проблема. Стига се гаври с хубавият автомобил, че ми е жал за него. Хидроактива и компютъра му, не е лъжица за всяка уста!
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 4827
Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от PIT » 04 сеп 2014, 09:36

Не е точно така :wink:
Ако хидрактивната сфера му е останала празна и в същото време клапана му седи затворен щото има проблем с него (вероятно заминал диод), като угаси колата компютъра пак прецъква клапаните и за момент го отваря и сферата като глътне от налягането в предния мост и колата ще се срине.
Хидрактивния компютър си няма на идея колата ти в каква височина е в момента.
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от hristoxm » 04 сеп 2014, 14:36

PIT ако ако нали знаеш какво прави. Всяка една работа, пък била тя по хидравликата на Ситроен, не се почва от зад напред, поне така са ме учили мене, тръгва се от простите неща, в случая проверка на сферите, клапани, налягания и т.н. Следя му аз постовете на колегата и виждам как се действа, от тук от там, затова казвам да иде там където разбират от хидравлика на Ситроен и да му решат проблемите! :amii:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Dino Kirov » 09 ное 2014, 02:33

Знаем, че ХА клапанът се отваря от по-високо налягане от това на ХА сферата, след като ел. клапанът е пропуснал налягането от конжуктьора към буталцето. Как при изгасена кола и отваряне на врата, ХА клапанът се отключва, при положение че ХА сферата е 75 бара, а на конжуктьора сферата е 62 бара?!
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 ное 2014, 09:37

Със същото това налягане от 62бара на централната сфера. Измества се плунжера който свързва сферите на колелата и хидроактивната. Точно по тази причина ако има разлика в наляганията(по една или друга причина)колата се срива или подскача при отваряне на клапана.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

яс

Мнение от Dino Kirov » 09 ное 2014, 13:10

На мен начинът на работа на клапана ми е ясен, въпросът е как като от страна А налянагето е по-ниско от страна Б, плунжерът се премества към страна Б?
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 ное 2014, 19:09

Когато сработи електрическия клапан той пуска налягане от централната сфера към нека го наречем механическия(клапана който реално свързва сферите на дадения мост разбира се през едни амортисьори), и по точно към неговия плунжер от едната или другата страна. На практика налягането и маслото за сферите идва от коректора, а това за работата на клапана от централната сфера.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Dino Kirov » 09 ное 2014, 20:12

:bigsmile: Да, както казах, това ми е ясно. Интересно ми е как когато от едната страна на плунжера (ХА сфера) налягането е 75 бара, а от другата при изгасена кола е 62 бара (централна сфера), плунжерът бива избутан към по-високото налягане. Нали, нещо няма логика да стане. Различен диаметър ли има плунжера от двете страни или? Това питам...
А причината за питането ми е фактът, че на Пежото смятам да сложа едната ел. помпа, която ще ми остане от единия заден мост, само за активация на клапаните. Тя работи до 130 бара, след това изключва чрез пресостат. А иначе смятах да вържа ХА управлението към двете сфери, а ХА сферата да е с по-малко налягане, ама така ще се изгуби целия смисъл, защото ще се смачка прекалено много като отвори клапанът и все едно я няма.
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 ное 2014, 20:20

Грешка - налягането от сферите е в средата на плунжера и то не оказва влияние върху положението му :amii:
И налягането в сферата е едно а налягането на маслото е друго. При по-голямото налягане(на газта) в тази сфера има по-малко масло което определя меката возия при включването и кум системата :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от hristoxm » 09 ное 2014, 21:33

“И налягането в сферата е едно а налягането на маслото е друго“ ????


Е те това не го разбрах! :ochki:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 ное 2014, 21:44

Ми налягането на газта е едно а на маслото-друго.Ако сферата е напомпана на 70бара налягането на газта е 70 или повече .Налягането на маслото е от 0 до...... :amii: При удар в колелата налягането се повишава много, маслото свива газта в сферите и точно затова налягането в хидроактивните сфери е по-голямо -да има къде да иде въпросното масло :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Dino Kirov » 09 ное 2014, 22:04

Параграф 22 - тъп ли съм, или съм прост?

Явно не обяснявам хубаво, затова онагледявам въпроса си.



..::[ Редакция (Нед Ное 09, 2014 10:04 pm)

Не бях видял последните коментари. :drink: Да, има разлика м/у налягане на масло и газ! В общия случай при празна кола налягането на маслото на заключена ХА сфера трябва да е някъде към 45-55 бара, т.е. 62-та бара на централната стигат.
П.П. схемата значи е грешна.
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 ное 2014, 22:30

Продължи да рисуваш с червеното и ще разбереш :) И най важно абстрахирай се от налягането в тая сфера(в нея трябва да има малко масло за да може при удар да поеме доста и да предотврати подскачане на колата) - то не е еднакво с налягането в окачването. В окачването постъпва налягане от коректора и то е точно толкова колкото да поддържа нивото на колата, а налягането след конжектьора е по-високо и едва ли има проблем да преодолее това в окачването особено след като то го е създало :wink:
Налягането на газта в централната сфера е по-малко за да може да поеме масло което да е налично при нужда - обикновен хидрофор :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Dino Kirov
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 15 окт 2007, 15:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 405 SRx4
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Dino Kirov » 09 ное 2014, 22:57

:drink:

Благодаря, проблемът е бил в моя телевизор все пак. Сега ми стана ясно. Ей, много сте точни в тоя форум, евала, кеф ми прави да пиша тука. :evala ta bre:

И все пак, при мен ще трябва трета помпа, която да се занимава само с това да прави налягане за хидроклапаните, защото все пак трябва да е по-високо от това на окачването. Не е драма, помпи поне имам 3. :bigsmile:
1999 Peugeot 406 RHZ
1994 Peugeot 405 RFV
1991 Peugeot 205 DKZ

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от hristoxm » 10 ное 2014, 18:35

Rumen.Georgiev написа:Ми налягането на газта е едно а на маслото-друго.Ако сферата е напомпана на 70бара налягането на газта е 70 или повече .Налягането на маслото е от 0 до...... :amii: При удар в колелата налягането се повишава много, маслото свива газта в сферите и точно затова налягането в хидроактивните сфери е по-голямо -да има къде да иде въпросното масло :)
:D Румене, аз те разбирам прекрасно, какво искаш да кажеш, проблемът е, че форума не го чета само аз...Просто обяснението не е прецизно. А налягането си е налягане, дали на газ или течност, все тая. Не може течност с 50 атм. налягане да свие мембраната на сферата, въпреки, че зад нея има газ, но със 70 атмосфери налягане. Друг е въпроса, че при разглежданият случай, в хидравличната част се създава много по голямо такова, за да може маслото да навлезе във сферите и свие мембраните. :ochki: Иначе за клапана си напълно прав. :evala ta bre:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 10 ное 2014, 19:24

:oops: :amii:
Ако можех да обяснявам добре можеше и да стана учител, а не прост железар та да ме болят ръцете.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 950
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от dhv » 10 ное 2014, 20:00

Dino Kirov написа:Знаем, че ХА клапанът се отваря от по-високо налягане от това на ХА сферата, след като ел. клапанът е пропуснал налягането от конжуктьора към буталцето. Как при изгасена кола и отваряне на врата, ХА клапанът се отключва, при положение че ХА сферата е 75 бара, а на конжуктьора сферата е 62 бара?!
Мисля че вече стана ясно от коментарите надолу, но за по просто: Тези налягания които цитираш, са на газа в свободна сфера (свалена от колата, или току-що купена и опакована в кутия). Като монтираш сферите на колата, свалиш я да стъпи на колелата и запалиш двигателя, в системата се образува някакво работно налягане, което е по-високо от първоначалното в сферите. Съответно газът в тях се свива и се напълват частично с масло. Като се достигне равновесното налягане, то е еднакво във всички сфери на моста (различно е в предния и задния мост). Та въпросното работно налягане отваря клапана, когато стане по-голямо от това от другата му страна. С това се изравняват и в трите сфери.

Сферата "на конжуктоьора" е акумулаторна, тя поддържа налягане около 170 бара в работно положение, максималното в системата. От там винаги идва "плюс-а" към всичко останало.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Няколко въпроса относно ХА2

Мнение от Rumen.Georgiev » 10 ное 2014, 20:11

Клапана се отваря с налягане от конжектьора и се затваря с налягане от сферите на моста- виж схемата :wink:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта