ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

разпределител на потоци профилактика филтри и потдръжка

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

разпределител на потоци профилактика филтри и потдръжка

Мнение от niki721220 » 29 апр 2014, 21:05

Дтес изпече и тъи, като съм в отпуск и нямам какво да правя, реших да почовъркам разпределителя на потоците на ВХ а .
От доста време мисля за двете цедки които са в него и си представях, че са задръстени и скъсани. Днес без да го свалям успят да извадя и видя състоянието на едната - входящия поток от хидравличната помпа най важния според мен. Малко е неудобно и гъзуртенето е повече но за два часа стана. След свалянето на тръбичката от хидр. помпа следва нещо като втулка на резба. От горния и край влиза тръбичката а в долния и край има шестограм 5мм. Под него е цедката - пластмасова. Шестограм 5 влиза във втулката но не влиза в цедката и не може да я нарани - освен ако се натиска силно тогава тя може да се сплеска или скъса.
Очаквах да има мръсотии по цедката - филтърче, все пак колата е 22 годишна. Останах изумен тъй или иначе съм втори собственик и от предния знам, че всичко е сменяно редовно и по каталог.
Ама тя цедката, като чисто нова нито прашинка в нея, камо ли стружки или каквото и да е друго ........ :aliluia:
Това само по себе си говори въобще за отличното състояние на цялата система като цяло, все пак през това филтърче минава абсолютно целия хидравличен поток . Втората цедка за сега няма смисъл да я гледам, тя е на входа за връщане от конжуктора.









Тук намерих в нета една разглобка на разпределителя - за обща представа /който не знае, и не е чувал за него/.



Последна промяна от niki721220 на 19 авг 2014, 20:07, променено общо 1 път.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

c_chanev
 
 
Мнения: 2250
Регистриран: 23 апр 2008, 18:32
Кара: Mazda 626 2.0DITD '99 Комби; KTM 640 Adventure R '99; бивши: XM 2.0 Turbo C.T. Estate 1992; XM 2.0i R6A 1991; Xantia 1,9 TD, Opel Astra 1,6, Honda Africa Twin 750 1991
Местоположение: Поморие
Контакти:

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от c_chanev » 30 апр 2014, 21:36

Браво, много полезно. А ти всъщност само цедчицата ли извади или го разколачи целия? Някой ден и аз ще трябва да му обърна внимание, понякога имам чувството че волана ми изчезва, но смао 2-3 пъти се случи за кратко откакто имам катафалката.
Клубна карта №231
Продавам Xantia 1.9TD и ХМ 2.0i на части!

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от niki721220 » 01 май 2014, 13:30

Не съм разглобявал друго
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от alex_pro » 18 юни 2014, 00:02

Казвай жокера, сега продължаваме в твойта тема :drink: :P :P :P

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от niki721220 » 18 юни 2014, 06:24

На снимката горе се виждат зегер скобите който държат тапите, разгледай внимателно снимките.Трябва да се сменят и уплътненията и филтрите задължително. Филтрите май ги има още в АМК.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от alex_pro » 18 юни 2014, 12:48

Питах в АМК - нямат нищо вече за ВХ, абсолютно нищо :po tikvata:

Потребителски аватар

СооlМаN®
 
 
Мнения: 640
Регистриран: 29 окт 2013, 08:18
Пол: мъж
Кара: колите в подписа
Местоположение: 42° 23°
Контакти:

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от СооlМаN® » 18 юни 2014, 12:53

След мен вече нищо няма :mrgreen:
Citroen C4 (B71) 1.6 HDi (DV6C/9HR/BVM6) 8V 82kW - DAM 13084 Изображение
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4/D6C/BE3) 16V 118kW - DAM 4876
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4Z/DFW/BE1) 16V 110kW - DAM 4335
http://www.bx16v.com

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от alex_pro » 18 юни 2014, 12:58

Подозирах те :ela_mi: :P


ЧефоС
 
 
Мнения: 802
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от ЧефоС » 18 юни 2014, 19:08

За това аз продадох моя БХ с всички важни резервни части, които едва се побраха в багажника. Такива, които вече не се намират лесно. Дано да ми е благодарен Радостин :evala:


pagocTuH
 
 
Мнения: 117
Регистриран: 02 дек 2011, 11:21
Пол: мъж
Кара: Citroen BX16TRS
Местоположение: Варна

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от pagocTuH » 18 юни 2014, 20:17

И все пак няма части в АМК.
Бъдете себе си и ще стигнете далеч.


ЧефоС
 
 
Мнения: 802
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от ЧефоС » 18 юни 2014, 20:21

Сигурно е така. Но, ако нещо го няма в АМК, не означава, че не може да се направи. Който го може, разбира се. :P

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от alex_pro » 18 авг 2014, 01:18

Така изглежда след моето разглобяване
Разликата след смяната е по-рядкото почукване на конжиктьора.
Страничните плужери се свалят много гадно :tupo:

..::[ Редакция (Пон Авг 18, 2014 12:07 am)

Някой да знае за какво служи този регулатор?





Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от niki721220 » 18 авг 2014, 21:04

Сори , до колкото знам този регулатор не трябваше да го разглобяваш :eiii: , защото е калибриран на 140 атмосфери.Трябва да предпазва след завъртане на волана в краина точка да не надвиши налягането от 140 атм. в системата на кормилната хидравлика. Ако не е настроен правилно може да надвиши допустимото налягане в кормилната ситема или то да е по ниско, и в двата случая ще разбереш веднага - или по тежък волан ако е слабо налягането или прекалено лек с възможност да избие през слабите места . Ако си сглобил всичко е хубаво да премериш какво налягане ти държи при краино завъртане и виж за течове.
Между другото двете цедки бяха ли здрави .

Малко материал за четене http://www.bxclub.cz/files/pdf/Power%20 ... Pinion.pdf
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

c_chanev
 
 
Мнения: 2250
Регистриран: 23 апр 2008, 18:32
Кара: Mazda 626 2.0DITD '99 Комби; KTM 640 Adventure R '99; бивши: XM 2.0 Turbo C.T. Estate 1992; XM 2.0i R6A 1991; Xantia 1,9 TD, Opel Astra 1,6, Honda Africa Twin 750 1991
Местоположение: Поморие
Контакти:

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от c_chanev » 18 авг 2014, 21:46

На ХМ предполагам е същия.....имам един проблем, който мисля, че е от разпределителя. Понякога предимно на студена кола (но не винаги) волана ми изчезва при обороти около или над 2000. На ниски обороти имам хидравлика, а на високи се удървя. Натисна ли съединителя се оправя. Може да го направи веднъж седмично за 2 секунди, може и 5 минути непрекъснато да го прави. И защо точно на високи обороти не разбирам.....дали се е запушил нещо......
Клубна карта №231
Продавам Xantia 1.9TD и ХМ 2.0i на части!

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от niki721220 » 18 авг 2014, 22:27

Напълно е възможно да е замърсен и някой плунжер или калиброван отвор да блокира . Системата е механична , проста е но е свързана с равновесия на налягания, който зависят от доброто състояние на механизма, чистотата му и неговото износване . Пробвай с някой друг ако имаш или го почисти, но не отвивай като колегата регулатора, който е калиброван.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от alex_pro » 19 авг 2014, 09:46

Вече със сигурност не е калиброван :po tikvata: , значи колкото е по - натегнат въпросният регулатор, толкова по - лек е волана и обратното. Цетките бяха скъсани и за това ги махнах.

..::[ Редакция (Вто Авг 19, 2014 8:46 am)

Вече със сигурност не е калиброван :po tikvata: , значи колкото е по - натегнат въпросният регулатор, толкова по - лек е волана и обратното. Цетките бяха скъсани и за това ги махнах.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от niki721220 » 19 авг 2014, 13:59

Задалзително да премериш какво налягане ти държи при краино завъртане :ochki: .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


Jovani
 
 
Мнения: 3410
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри

Мнение от Jovani » 19 авг 2014, 15:44

Трябвало е да направиш белязка и да броиш оборотите на отвиване на клапана. Переборка паука (распределителя потоков) Подклинивание ГУР. много полезно четиво! Обърни внимание на дължините на пружините и състоянието на плунжерите за задиране. Освен това ето един пдф, обърни внимание на положението на шайба 9 на 4-та страница. Под единия жигльор намиращ се в плунжера също има калибрирана пластина (3-4мм диаметър) с миниатюрен отвор, който се запушва - разгледай под лупа
Прикачени файлове
pauk.pdf
(758.57 KиБ) Свален 51 пъти
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1378
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри и потдръжка

Мнение от niki721220 » 19 авг 2014, 21:32

Много полезно четиво наистина разликата между паяка на БХ и ХМ е 140 срещу 160 бара на които изключва клапана. Не одобрявам метода с полирането :eiii: на плуенжерите от руснака защото по късно си слага двукръгова помпа , което значи че нещо не е сполучил с паяк. Според мен няма как да сполучи с полиране - защото плунжерите са сметнати и изработени с минимални хлабини към стените, като става въпрос за хилядни от милиметъра.Продължителната работа води до износване, като полирането на плунжера в стремежа за заличаване на дребни надирания неминуемо отнема от материала, което е пагубно при тези допуски и увеличава разстоянието между повърхността на плунжера и стената.Това от своя страна спомага за преминаване на ЛХМ покрай него и невъзможност да преодолее силата на натиск над пружините. Наруши ли се един път това равновесие между налягане и сили на пружините нищо не помага - освен изработване на нови плунжери съобразно размерите на работното им място .
Затова само почистване , смяна на цедките и уплътненията на тапите, евентуално смяна и на пружините ако има нови :skratch: .

Еи тука се жалва, че не е успял с разпределителя руснака и си слага двукръгова помпа на ХМ-а , споменава че е затрил и регулатора на налягането - конжуктора и ме съмнява че е защото е полирал и неговите плунжери /има тема за това, че гие полирал / :tupo: - http://cx.podolsk.ru/xm/garage/nasos/index.php
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


Jovani
 
 
Мнения: 3410
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разпределител на потоци профилактика филтри и потдръжка

Мнение от Jovani » 19 авг 2014, 22:38

Ако състоянието е до видими деруги по плунжерите, ще спасиш момента с подклинването временно. По-лошо няма да стане - системата и без това вече е убита. Въобще системата със разпределител е много капризна и не случайно измислят двукръговата помпа. Просто едното е правено по време с по-малко изминати километри спрямо между ремонтите/смяната на маслото :) после динамиката на използване на автомобила рязко се променя.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта