ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Предни и задни хидроцилиндри налягане при различни нива

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Предни и задни хидроцилиндри налягане при различни нива

Мнение от niki721220 » 06 апр 2014, 17:12

Здравейте на всички не открих подобна тема, ако има може да се присъедини тази към нея.
На националната срещата в Смолян миналата година се заформи един спор относно налягането- което е в хидроцилиндрите и дали то е постоянно при различна височина на колата и еднакви условия естествено/ или различно. Теоретично превес имаше мнението, че коректорите увеличават обема на течност в хидроцилиндрите но налягането остава еднакво . Аз още тогава си наумих, че ще го измеря и за това пускам тази тема с резултатите който отчетох днес. Принципно споделям мнението че при различна височина налягането е различно, защото колата има разлика в твърдостта - не само при возене но и при натискане с ръка. Ако е еднакво налягането то мембраната не трябва да се огъне повече и твърдостта на колата трябва да е същата при второ и при трето положение. Забравих да уточня, че става дума за разликата между второ -нормално и трето положение, не коменитрам краино долно и горно положение, когато каректорите съответно са постоянно отволени и постоянно затворени.
Та по същество днес правих това :



измерено налягане нормално положение




измерено при трето положение




крайно горно



Според измерванията има разлика в налягането от където идва и разликата в твърдостта.
Да внеса малко яснота
- на сервизно долно не отчита налягане манометъра.
Понеже левия хидроцилиндър естествено не работеше се наложи да повдигам с крик от лявата страната за да изравнявам височината между двата цилиндъра / мерих разстоянията със сантиметър / и естествено да доведа, до "равновесие" коректора . Без крика коректора остава отворен понеже лостовата система не може да го доведе до затворен режим - равновесие и независимо от положението на лоста показва максимално налягане /без долно сервизно/ .
Искам да потвърдя резултатите, като направя още едно замерване по друг начин /но това ще е друг ден / - смятам да използвам същия троиник но този път ще вържа входа към хидроцилиндъра от едната страна а с допълнителна тръбичка ще свържа другата страна на троиника с хидроцилиндъра така, че той да си остане активен - работещ и в същото време да мога да следя налягането вече сто процента реално .
За сега е това , като направя измерването ще пусна снимки. :ochki:
Последна промяна от niki721220 на 15 окт 2014, 17:43, променено общо 1 път.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 3991
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Stef » 06 апр 2014, 19:44

Хидравличното налягане определя силата на хидравличния цилиндър в установено положение, но не и неговото разпъване/свиване.
На твойте резултати най-вероятно влияе усукването на някоя щанга, гуми, гумени тампони на носачите и др. елементи.
Налягането е право пропорционално на силата на цилиндъра. Силата на цилиндъра е (почти) равна на натиска на съответното колело на пътя. "Почти" включва паразитните сили на тампони и др.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 06 апр 2014, 20:50

Възможно е- за това ще приведа системата в нормално работно положение, като включа в работата и, и левия цилиндър - както съм писал по горе . Тогава вече измерванията ще бъдат точни, ще засека наляганията при смяна на положенията от долу на горе и от горе на долу - да видя дали съвпадат.При сегашното измерване след заемане на положението винаги разклащах колата за да се наместят както трябва щангите. Направих измерванията няколко пъти / вдигах свалях мерих, после пак/ данните бяха еднакви с тази разлика- не съм го правил единично . Коректорите така или иначе независимо от усукванията отварят и затварят, като би следвало при затворен коректор и достигната зададена височина според теорията налягането да е еднакво с предното положение. На практика май се получава разлика защото според мен освен увеличаване обема на течността при отваряне на коректора той не може да спре налягането, което преди него е около 170 бара. Височинния коректора няма коректор на налягането и не може да спре по високото налягане /разсъжденията са си мой и е възможно да бъркам все пак не съм професионалист в тази област :hmm: /
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 3991
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Stef » 06 апр 2014, 21:21

Коректора е обикновено кранче и работата му не зависи от налягането (пряко), а само от лостовата система, която го отваря/затваря. Налягането в цилиндъра се определя само от противодействащата му сила (теглото в/у колелото). Изключвам краен "упор".
Възможните грешки при измерването са около 4-5 бара от точността на манометъра (клас 2,5%, скала през 5 бара ) и доп. сили в/у цилиндъра .

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 06 апр 2014, 22:18

Именно това, че не зависи от налягането предполага, че при липса на редуцир вентил през него се промъква и налягане освен течност, което няма кой да регулира - или бъркам. Принципно някой правил ли е практически замервания до сега или всичко е теория.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 3991
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Stef » 06 апр 2014, 23:29

Крана (коректора) пуска някакво количество флуид, който създава налягане х в цилиндъра, а цилиндъра създава усилие у с което се разпъва. Това разпъване променя положението на лостовете, които в крайна сметка затварят крана когато цилиндъра се разпъне достатъчно. Усилието у си остава но цилиндъра е в равновесно положение. Ако се приложи и друго усилие (натоварване на колелото) то част от флуида деформира още мембраната в сферата и цилиндъра се свива. Лостовата система отваря крана и пуска ново кол. флуид, който разпъва цилиндъра до старото равновесно положение. Вече в кръга има ново налягане, определено от сумата на усилията (старо и ново) върху този цилиндър.
Това е пример как действа при натоварване. В системата имаш нарочно включена "мекота" - сфера. Налягането в нея трябва да е колкото е в цилиндъра, за да "се държи прилично" возията. Ако сферата е "изпуснала" и пренапомпана, то мембраната й ще се свие (отпусне) до крайно положение и няма да има мекота.
Според твойте снимки най-добре сферата да е на 85 бара за измервания цилиндър.
При Ксантията например имаш лостово задаване на положението на височината. На коректора се задава положение от ръчката за височина и той пуска флуид докато лостовата система за височина не го затвори. В случая коректора работи като диференциален кран - докато разликата стане 0.
В случая имаш лостова ООВ. Редуцир вентил не е необходим.

Много сходно работи и тоалетното казанче, но там крана е супер евтин като конструкция и налягането влияе в/у нивото. :wink:

От 6 г. поддържам и настройвам индустриални хидравлични преси с компютърно управление и цялата тази теория съм я проиграл на практика.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 07 апр 2014, 00:41

Всичко това е ясно, но като съм се захванал ще довърша експеримента и ще видя какво ще покаже манометъра. Коректора така или иначе не може да спре преминаването на налягането и да пусне само флуида между двете системи с разлика в случая 170 и 85 бара. Тъй като страната с ниско налягане е затворена система то не може да изчезне за сметка на влезлия флуид, както става в казанчето.

Нека си представим, /не се смейте сега го измислих/ че в голям хидроцилиндър с налягане 10 бара и обем 200 кубика влезе супермен, който държи бутилка с 50 кубика флуид под налягане 50 бара. Ако супермен отвърти бутилката и освободи флуида обема на флуида в хидроцилиндъра ще стане 250 кубика но какво ще стане с налягането ще се повищи ли налягането и ако не къде ще се разпределят тези 50 бара - флуида нали не се свива от налягането значи няма да се увеличи количеството му с повече от 50 кубика . Вярно е че хироцилиндъра ще се разпъне за да поеме тези 50 кубика но как ще освободи налягането се питам аз .
Абе може и да бъркам в тези разсъждения ама пусто съм си го навил на главата това и ...... :amii:
Не ме разбирайте погрешно не се заяждам с никои просто вървя по пътя собствените си разсъждения. :bigsmile:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 3991
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Stef » 07 апр 2014, 02:19

Нека ти си супермена. Стъпваш на кантар с пълна бутилка в ръка. Изпиваш бутилката. Кантара не отчита промяна. :)
Налягането е сила приложена на определена площ. Ако в/у буталото на хидр. цилиндър нямаш приложена сила, то нямаш статично налягане в него.(пренебрегвам загубите от триене и "упор"). В твърд и затворен съд с несвиваема течност няма откъде да дойде налягане.
Загаси мотора - подаваното налягане е 0, но манометъра не се променя. Вдигни колата на крик - докато вдигаш налягането спада. Като отлепи колелото налягането е 0. (Изключвам антисинк сферите в примера.)
Стъпи с 2 крака на хидр. крик с манометър. Независимо от височината, на която си вдигнат, налягането отчетено от манометъра е еднакво. Ако скочиш - налягането ще е 0. Ако стъпите 2-ма, то налягането ще се удвои.

Подобно на окачването работи и сервото на волана:
Хидравлична помпа помпа масло. Докато не се завърти волана няма налягане. В момента на завъртане на волана особен кран се посуква на няколко градуса (5-10) и затваря оттичането на маслото от левия (или десния) дял на хидр. цилиндър на рейката. В този дял нараства налягането до сила на хидр. цилиндър, достатъчна да преодолее и завърти посоката на колелата. Рейката се измества малко и поради ООВ това изместване връща крана в неутрално положение и спада налягането (почти до 0)в съответния дял на хидр. цилиндър на рейката. Ако навъртиш волана до упор, то тогава хидр. налягане вече не може да преоделее усилието ("упор") и налягането в цилиндъра нараства до ограничителя на налягане в помпата.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 07 апр 2014, 10:21

Добре :merci: :evala:, като направя замерването ще докладвам. :ochki:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1684
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Rumen.Georgiev » 07 апр 2014, 11:36

Колега niki721220 Мерейки на колата ще получаваш винаги различно налягане при различна височина. Ако обаче откачиш торсионната щанга и разхлабиш носачите и най вече ако разстържеш втулката на задния тампон (така че да се върти в носача) ще получиш еднакво налягане при различни височини на колата. Иначе физиката казва че едно нещо тежи все толкова на морското равнище и на петнадесет сантиметра над него (там даже е по-леко) :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 07 апр 2014, 17:30

Реактивната щанга до колкото знам има напрежения в нея само при усукване , което се получава при разлика в нивата на двете гуми / носачите . При едновременно движение на двете колела тя се завърта във втулките и не би трябвало да оказва натиск или съпротивление.Съпротивление единствено от втулките на предните носачи има , което обаче не би трябвало да е толкова голямо, че да покаже различно налягане от него.
Да спомена, че всичко ми е профилактирано : нови лагери на задните носачи , промита система ново ЛХМ, коректорите работят отлично, лостовата система на коректорите е сваляна преди месец и почистена и регулирана .
Така или иначе ще проверя .Но не мога да разбера защо колата става по твърда на натиск с ръка щом тежи еднакво.Мембраната на сферата не трябва да е по огънат - съответно с по голямо налягане зад нея. Освен да се получава по голямо налягане зад мембраната на сферата и затова колата да е по твърда защото зад мембраната има газ със своиства различни от тези на флуидите. :ochki:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 791
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от dhv » 07 апр 2014, 18:19

Точно тази мистерия засега ми е напълно неразгадаема и на мен. И никой не може да даде някакво обяснение. ЗАЩО (?) когато клиренса мръдне даже малко нагоре или надолу от нормалното, колата става на каруца? (???) Не е от втулките, не е от лагерите, не е от налягането (дали не е?).

Описвам подробно, следете ми внимателно мисълта:

Колата работи, в нормално положение на лоста, окачването е меко на памук. Сядаме отзад на багажника. Колата кляка. След 10 секунди се вдига до нормално положение. Колата продължава да е мека, ако седен още някой пак поддава лесно. ДОТУК добре. Ставаме от багажника, задницата се вдига с (примерно) 5 сантиметра. Обаче си е МЕКА, ако веднага седнем обратно (преди да е успяла да коригира), ще поддаде надолу до нормално положение.

СЕГА ОБАЧЕ, ако задницата я вдигнем с тези същите 5 сантиметра, но от лоста за височината (или от неправилно регулиран клиренс), като седнем отзад гадината не поддава и с милиметър надолу, твърда е като пън.

Така че с огромен интерес следя какви ще са резултатаите от измерванията на Ники.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 3991
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Stef » 07 апр 2014, 20:29

От налягането ще да е при втория случай. Хидр. цилиндър е напомпан до упор и налягането е свило "до дупка" азота в сферата през мембраната. Практически вече нямаш "мекота" в хидр. кръг на този цилиндър.
Направи това упражнение на канал. Виж задния коректор. Предполагам че коректора остава отворен във втория случай.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 07 апр 2014, 20:50

Коректора е крайно отворен само в горно положение или при не регулирана правилно височина . Основния въпрос е защо колата става по твърда при промяната между второ и трето положение от лоста без да става по тежка. :tupo:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

DrumVlado
 
 
Мнения: 842
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от DrumVlado » 07 апр 2014, 22:25

Въпрос за милион. Не би следвало да има разлика, но има и е много хубаво че някой се е заел със сериозни експерименти. Някой ден трябва да намеря подробна литература за хидравлични акумулатори и да се опитам да намеря обяснение...
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 791
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от dhv » 07 апр 2014, 23:00

Stef написа:От налягането ще да е при втория случай. Хидр. цилиндър е напомпан до упор и налягането е свило "до дупка" азота в сферата през мембраната. Практически вече нямаш "мекота" в хидр. кръг на този цилиндър.
Направи това упражнение на канал. Виж задния коректор. Предполагам че коректора остава отворен във втория случай.
Не, не е напомпан до упор. Има много още да се вдига, само с 2-3-5 сантиметра е по-висока, но става на каруца. Имаме същата маса, имаме и равновесно положение, коректора е затворил кръга. А, де? :skratch: :ochki: :hmm:
А и при малко по-нисък клиренс също се втвърдява, а тогава налягането НЯМА начин да е по-високо.

При крайното горно положение е ясно, там се подават 170 бара перманентно.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от niki721220 » 07 апр 2014, 23:10

Принципно при мен с БХ а трябва да е най достоверно меренето, защото нямам клапани, електроника сачми и разни други джуджафки всичко е чиста механика - което най си ми харесва :brush:
Чакам да ми докарат една тръбичка / няма значение каква от БХ /за да мога да вържа системата и веднага докладвам в снимки дори и клип ще направя / да няма съмнения за манипулаци/ .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Dragonfly » 07 апр 2014, 23:16

С голям интерес ще следя поредния опит да се опровергаят физичните закони. :D
Стеф, го е казал още в първия си отговор - освен чистото тегло има известни паразитни влияния от еластични елементи и рамена на лостове, каквито са носачите.
Но щом има желаещи да си губят времето, то си е тяхно.

Последната Ксантия май е произведена през 2001 г или някъде там. До сега не съм видял Ксантия на години да си уцелва точно горното положение за каране. Обикновено го прескача от натрупаните луфтове и отива на горно сервизно, а коректорът остава отворен.
Единственият случай, бе тази зима на моята, когато целият механизъм беше яко ръждясал от химиите по пътя. Не искаше да се вдига отзад на горно сервизно, а само малко по-нагоре от нормалното. Тогава оставаше с мека задница. След почистване и раздвижване, пак си се държи като нормална Ксантия :)
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1684
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от Rumen.Georgiev » 08 апр 2014, 09:35

Dragonfly е прав. Цялото окачване влияе и се съпротовлява на всяка разлика във височината - и рейката ако щете.Замислял ли се е някой, че ако си промени височината на колата после е коректно да си регулира и сходимостта :wink: Повечето от вас са си разглобявали предницата и сигурно са забелязали какво усилие е нужно да се промени позицията на носач и торсионна щанга когато са само закачени на коларта без да са свързани с биелети и шенкели. Така че физиката си е физика и едяа ли ние ще можем да променим законите и :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 791
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Хидроцилиндри налягане при различни нива на колата

Мнение от dhv » 08 апр 2014, 10:18

Хората с физиката изобщо не са прочели май дискусията. Да видим какво има да каже физиката в този конкретен случй:

Ситроен БХ, класическа допотопна система. Има проблем с разлуфтени лостове, клиренса му бяга с 2-3 сантиметра в различни посоки. В един момент примерно е застанал точно на място. В това положение, натискайки предницата мога да я разклатя с поне 6-7 сантиметра. Носачите, ролбара и всичко останало НЕ МИ ПРЕЧАТ да го направя. Отивам на лоста, гимнастика горе-долу-горе-среда. Всичко това си работи, само че заради луфтове, сега сме застанали (примерно) с един сантиметър по-ниско от нормалното ниво. Скачам на предницата, и никаква реакция. Най-много 1-2 сантиметра, твърда е като Голф тройка. Преди малко нищо по окачването не ми пречеше да го натисна с 6 сантиметра надолу нали така? Сега кое пречи да го натисна с 5?
Като повдигна за малко лоста нагоре, за да си намери правилното ниво, отново става мека като памук. Само че и най-малкото изместване на клиренса води до Голф тройка. Физиката изобщо не се вписва в случая. Мислил съм какво ли не, заклинили хидроцилиндри?
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта