ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смесване на една марка LHM с друга


Автор на темата
SAXO VTS
Редовен
Мнения: 57
Регистриран: 28 ное 2012, 16:34
Пол: мъж
Кара: Citroen C5(X7) 3.0i V6 / Citroen C5(X7) 2.0HDI / Citroen Xantia 2.0i / Citroen Xantia 1.6i
Местоположение: София

Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от SAXO VTS » 07 фев 2014, 14:49

Когато купих колата в багажника имаше бутилка от 1л. LHM на DELPHI.Бутилката беше отворена и в нея имаше не повече от 500мл. масло,човека ми каза ,че е за доливане защото от предния ляв спирачен апарат капе масло.Не след дълго ми светна червения надпис СТОП на таблото,веднага долях LHM.Онзи ден същия номер се повтори.Този път обаче имах много малко масло и го налях в казанчето,поне изгасна лампата,но всеки момент пак ще трябва да доливам.
По принцип този теч ще го оправя,но малко по натам.

Въпросът ми е:Мога ли да долея друга марка LHM(примерно ТOTAL) към моето(DELPHI)?

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 950
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от dhv » 07 фев 2014, 15:01

Можеш. Всички LHM масла трябва да са съвместими, всъщност трябва да са идентични според спецификацията. Това е на теория. На практика никой не знае. Аз съм смесвал Total, Yacco, Delphi, OMV, засега без проблеми.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."


Автор на темата
SAXO VTS
Редовен
Мнения: 57
Регистриран: 28 ное 2012, 16:34
Пол: мъж
Кара: Citroen C5(X7) 3.0i V6 / Citroen C5(X7) 2.0HDI / Citroen Xantia 2.0i / Citroen Xantia 1.6i
Местоположение: София

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от SAXO VTS » 07 фев 2014, 15:13

Благодаря за бързия отговор!
П.С:Вчера ходих на гумаджия и тай ми разправяше,че имал БХ и си го карал с трансформаторно масло вместо LHM и нямал проблеми години на ред.Това ми го каза по повод теча от апарата на моята кола(когато свали джантата и го видя)!Аз не мисля да пробвам,но някой чувал ли е за подобно нещо?

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от hristoxm » 07 фев 2014, 15:25

Да, някой е чувал! Не пробвай, особено зимата!! LHM може да смесваш всякакъв, независимо от производителя.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 790
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от Ю.Вълчинов » 07 фев 2014, 15:41

Дааа, сигурно и с МД10 го е карал хаха. Аз като купих колата имаше на ОМВ една бутилка, но от тогава насам си слагам на ТОТАЛ. Разлика не съм забелязал, хидравликата си е все така еластична и пъргава, само цедките където чистих един път, иначе маслото все още не съм го сменял, ма му е време за една промивка май. Някой има ли представа колко струва 5 литровата туба с промиващото масло на различните марки?


Автор на темата
SAXO VTS
Редовен
Мнения: 57
Регистриран: 28 ное 2012, 16:34
Пол: мъж
Кара: Citroen C5(X7) 3.0i V6 / Citroen C5(X7) 2.0HDI / Citroen Xantia 2.0i / Citroen Xantia 1.6i
Местоположение: София

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от SAXO VTS » 11 фев 2014, 19:41

Благодаря за отговорите!Купих си 1л. TOTAL LHM PLUS от Старс 94 на цена 16лв.Долях и в началото нямаше разлика в поведението на колата спрямо преди доливането.Но не след дълго каране(50км) изведнъж спирачките на колата станаха много по-слаби теча се увеличи и при паркирана кола под предна дясна гума вместо предишните 2-3 капки има цяла локва от LHM...започна да вози твърдо и когато е загасена пада до най-долно положение.Явно теча вече е сериозен и ще се оправя съвсем скоро.

Друго странно обаче е ,че колата започна да държи празен ход от 1500об.-2000 оборота.Или ги държи около 2000об. или ги мени сама без да подавам газ от 1500об. до 2000об.Реших да откача акумулатора защото колата е на газ и си мися,че може да е натрупала грешки в компютъра...откачих го и изчаках 5 минути,после го закачих.Дадох на контакт и клаксона започна за свири без да спира.Не спря дори след връщане на контакт и изваждане на ключа от патрона.Помогна само отново откачане на акумулатора.
Не знам дали двете неща са свързани,но бих се радвал на помощ.
Колата е Xantia-та от профила ми:2,0и 8в,автоматик,има код за палене,но е деактивиран,също така и заводска аларма и централно заключване.Пиша тези подробности защото може някоя от тях да има пряка зависимост за това с клаксона.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5612
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от hristoxm » 19 фев 2014, 15:26

Най вероятно се е скъсал или напукал, дренажният маркуч на преден десен хидроцилиндър. За другото питане, не знам след като се изключи акумулатора, после дали не се активира алармата отново. :ochki:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1721
Регистриран: 15 авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г., Ксантия 1.6 газ "star gas" без екстри+економайзер, климатроник, вече и ксенон 5000 к., 95 г. вече не Рено Рапид 1.1 газ-бензин
Местоположение: Плевен - Ралево
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от stamenov1 » 19 фев 2014, 16:09

За връщащото маркуче виж ТУК
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла


Автор на темата
SAXO VTS
Редовен
Мнения: 57
Регистриран: 28 ное 2012, 16:34
Пол: мъж
Кара: Citroen C5(X7) 3.0i V6 / Citroen C5(X7) 2.0HDI / Citroen Xantia 2.0i / Citroen Xantia 1.6i
Местоположение: София

Re: Смесване на една марка LHM с друга

Мнение от SAXO VTS » 24 фев 2014, 23:36

Колеги благодаря за отговорите.Проблема е решен! Това с клаксона се оказа фабричната аларма.Когато закачих акумулатора пак започна да свири и просто я изключих от копчето на ключа.
А пък теча се оказа от една гумичка на апарата.Смених я и сега се оправи!
Това с високите обороти се оправи след откачане на акумулатора-просто се бяха натрупали грешки заради газта!

Благодаря на всички отзовали се,колата е отново в движение(вече от 1 седмица)!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта