ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Бързо падане след пълнене на сфери

Потребителски аватар

Автор на темата
chepkata2
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 24 авг 2007, 21:42
Кара: Xantia 1.9 TD 1996г. C5 II 2.0 HDI EXCLUSIVE 2005г.
Местоположение: София-Надежда

Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от chepkata2 » 12 юни 2008, 21:27

Преди няколко дни отидох при братята в Горубляне за проверка на сфери и бяха за пълнене,като централната я смених с нова.От тогава обаче колата пада почти веднага,щом я изгася.По осезаемо е спадането отзад-почти до долу.Преди да ги напълня стоеше горе повече от 24 часа/за по-дълго не съм я оставял/.Та въпроса ми е какво да направя/сменя/почистя и при кого?Четох доста из форума,но подобен проблем не открих,а именно-какво точно се промени след пълнене на сферите.Ксантията ми е с 6 сфери,а промивка на хидравликата не съм правил.LHM-а ми се видя жълт,но братята казаха,че е добър.Зимата при много студено време,при запалване волана оставаше много твърд за около минута,та и това може да има връзка.Бих се радвал на мнения и помощ.

Потребителски аватар

БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ
 
 
Мнения: 208
Регистриран: 04 юни 2007, 08:43
Пол: мъж
Кара: Караше Ситроен Ксантия 2.0 - 16V - 1993г. Седем "топчета"+ две по време на движение, с шини и стикери.Вече С5 | с шини и стикери.
Местоположение: Гр.Червен бряг обл. Плевен

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ » 12 юни 2008, 21:42

Колега,
Може би ,не е обезвъздушена системата или новата сфера да не е "напомпана" с необходимото налягане.

Потребителски аватар

Автор на темата
chepkata2
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 24 авг 2007, 21:42
Кара: Xantia 1.9 TD 1996г. C5 II 2.0 HDI EXCLUSIVE 2005г.
Местоположение: София-Надежда

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от chepkata2 » 12 юни 2008, 21:56

Обезвъздушаването не знам как се прави,а сферата беше 62 атм./или колкото там трябва,може да греша/-това го провериха братята.За обезвъздушаване-може ли да глътне въздух при демонтаж-монтаж на сфери и мога ли сам да я обезвъздуша?


HS
 
 
Мнения: 1313
Регистриран: 02 окт 2004, 18:05
Кара: Xantia Estate, 1.8 16v, ORGA 8346
Местоположение: Сф.

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от HS » 12 юни 2008, 22:19

Нещо не е вярно тук...
Тази Ксантия трябва да има заключващи (анти-синк) клапани...
Карам с 15% на дългите.

Не повече!


красимир банево
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 14 дек 2006, 12:26
Кара: ситроен ксантия 1.9D 94г.
Местоположение: банево бургас

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от красимир банево » 12 юни 2008, 22:23

Смяната на сфери няма нищо общо с падането на колата. Акомулаторната сфера ''акомулира" остатъчно налягане, с една дума налягане за "черни" дни. Пропадането на колата най - вероятно е от задъжащия клапан. Моята също пропада след извесно време, и то не е часове, а може би 30мин. Щом проблема се е явил след ремонта провери си дали не е пипано отдолу, а именно тези клапани.


rds100
 
 
Мнения: 737
Регистриран: 02 юли 2005, 17:24
Кара: Xantia VSX 2.0i 16v (XU10J4D) ORGA 6302, Xantia 1.8i 16V (XU7JP4) ORGA 6877
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от rds100 » 12 юни 2008, 22:24

Може ли, след като са му изпускали налягането от винтчето (шестограмното) на конжектьора, после да не са му го затегнали добре и от там да губи налягането бързо бързо?

Потребителски аватар

БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ
 
 
Мнения: 208
Регистриран: 04 юни 2007, 08:43
Пол: мъж
Кара: Караше Ситроен Ксантия 2.0 - 16V - 1993г. Седем "топчета"+ две по време на движение, с шини и стикери.Вече С5 | с шини и стикери.
Местоположение: Гр.Червен бряг обл. Плевен

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ » 12 юни 2008, 22:26

Колега ,
Обезвъздушаването , не е толкова сложно , но ако , не си го правил , иди на читав
майстор , сигурно ще ти помогне. Ако не е прекалил със "светлото" , не се е вкиснал
от нещо и не му е противопоказно говоренето , ще ти покаже как става. Успех.


красимир банево
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 14 дек 2006, 12:26
Кара: ситроен ксантия 1.9D 94г.
Местоположение: банево бургас

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от красимир банево » 12 юни 2008, 22:26

Не, ако не са го затегнали то тотава няма да може да задъжи налягане.


HS
 
 
Мнения: 1313
Регистриран: 02 окт 2004, 18:05
Кара: Xantia Estate, 1.8 16v, ORGA 8346
Местоположение: Сф.

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от HS » 12 юни 2008, 22:33

красимир банево написа:...най - вероятно е от задъжащия клапан...
Клапаните са два - по 1 на мост.
Карам с 15% на дългите.

Не повече!

Потребителски аватар

БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ
 
 
Мнения: 208
Регистриран: 04 юни 2007, 08:43
Пол: мъж
Кара: Караше Ситроен Ксантия 2.0 - 16V - 1993г. Седем "топчета"+ две по време на движение, с шини и стикери.Вече С5 | с шини и стикери.
Местоположение: Гр.Червен бряг обл. Плевен

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от БОРИСЛАВ БАЧОВСКИ » 12 юни 2008, 22:36

Е , да , но ще имаш теч на хидравличо масло.Ще има локви от хидравлично масло под колата.

Потребителски аватар

kupo
 
 
Мнения: 478
Регистриран: 30 юли 2005, 11:54
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 V6 Exlusive
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от kupo » 13 юни 2008, 10:38

Относно обезвъздушаването на хидравличната система е писано доста. Тук е описано доста подробно как се прави. Успех
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се но не е приятно

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от longgo » 14 юни 2008, 18:19

здравей колега,
chepkata2 написа:... промивка на хидравликата не съм правил.LHM-а ми се видя жълт,но братята казаха,че е добър.....
Колкото и да е интересно аз съм виждал и ксантия 94-та с 6 сфери без антисинк,но тази след като е от 96-та значи би трябвало да има клапаните. Не пишеш кои сфери са ти пълнили , но определено щом толкова ги хвалят тия братя тука из форума може би няма да забравят такова "сложно" нещо като обезвъздушаването. То се прави като развиеш това болтче:

Изображение

Оставяш колата да достигне нормално положение , след това поне 2-3 минути да поработи на място без товар или човек в нея , след което развиваш това 12мм болтче обратно на посоката на часовниковата стрелка на половин оборот.Трябва да се чуе лекичко "изсъскване" след което да започне помпата да "стърже" за да си навакса.
Ако искаш още да улесниш системата , завърти колелата в крайно дясно положение или на почти крайно дясно за да освободиш и входа в рейката на волана та да отвори повече поток по магистралата и да изкара въздуха(ако има). Затягаш след това до упор но НЕ ЗВЕРСКИ!!! а леко колкото да опре(внимавай защото пристягаш съчма в специално гнездо).
На снимката за твоя информация се вижда предна централна сфера(зеленото) а на същото ниво зад нея конжектьорът. Над него е разпределител за потока, но след като твоята е '96 би трябвало да го няма(последното).
Това че маслото ти е вече жълто означава че няма ама НИКАКВИ!! качества за това за което е правено и това че са ти казали че е добър ми напомня за факта че не им се е занимавало да ти го сменят/промият/почистят.
Моето бе сущо "леко" жълтичко и имам цяла тема в която описвам последствията от това "няма проблем да караш така" (http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=25&t=18164) Определено твоята хидравлика е за промиване ама яко. :neutral:
Теорията ми е следната - колата ти е била с толкова старо масло че е било като боза с ръжда. В резултат на това клапан (по-вероятно заден антисинк) е клеасъл и остава не добре затворен но гъстото масло не може да се прецеди през процепа и за определен интервал си седи. Братята свалят отдалите сфери (напиши най-накрая кои и колко сфери са ти пълнили) които са били пълни повече с масло отколкото с азот и по този начин са "изхвърлили" определно количество хидравлика.(предните ми преди да ги сменя при последното пълнене имаха по 300 грама и горница масло в тях)
След това са долели (дали?) ново LHM или кой знае какво и вече новото масло е "по-тънко" като по този начин не може да разкара "калта" в антисинка но е достатъчно тънко за да се процежда бързо през отвора.

Съвет : вдигни я в най-горно положение и провери поплавъка (гъбката) дали е между двете линийки (не пръстенчето а гъбката), или над нея.Ако да - смъкни я в нормално положение седни в нея и поседи така на запален двигател около две минути.Угаси изчакай след угасянето около 30 -40 секунди и тогава слез. Тази гимнастика ти я казвам за да може колата да компенсира теглото ти и да остане заключена под натиск.Ако след това като седнеш след 5-6 минути , запалиш и тя пропадне за момент и пак си дойде в хоризонтално положение - клапаните ти работят, ако клекне само отпред/отзад ясно кой клапан е. Ако не помръдне а си седи така без да шава.. Честито! Чака те яко промиване на системата. Не че и сега не те чака. Айде че пак ще ме обвинят в безмислено писнане.

Поздрави и да кажеш до къде си стигнал! :wink:

Потребителски аватар

Автор на темата
chepkata2
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 24 авг 2007, 21:42
Кара: Xantia 1.9 TD 1996г. C5 II 2.0 HDI EXCLUSIVE 2005г.
Местоположение: София-Надежда

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от chepkata2 » 15 юни 2008, 10:50

Колеги,
Благодаря ви за бързите съвети.Сега да кажа какво стана...Първо до колегата
longgo.Мерси за изчерпателния отговор,що се отнася до сферите-пълниха ги всичките,без централната-нея я смених с нова.Колата има анти-синк клапани,но явно не беше добре обезвъздушена.Братята не ми доляха LHM,може би,защото нивото след пълнене си беше нормално.Течове не видях никъде,а винта за обезвъздушаване беше стегнат добре.Аз направих обезвъздушаването и сега колата не пада така бързо.Братята ме караха да я вдигам и свалям няколко пъти и си мислех,че така се обезвъздушава,но явно не се е получило.Не ми се иска да ги упреквам,даже бяха много любезни и обясняваха какво правят.longgo,направих упражнението от края на поста ти и по твоето описание,клапаните ми работят,но не се заблуждавам-чака ме сериозна промивка на хидравликата.Само въпроса е дали с промиващо масло или да търся майстор за ръчно почистване.Наистина,мненията във форума са противоречиви,но все пак мисля да заложа на метода,препоръчан от производителя.Само се притеснявам от евентуални запушвания/четох го някъде/ и мисля да сипя промиваща течност след като се върна от морето.Ще пътувам след 2 седмици и може би не е фатално да изчакам до тогава.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от longgo » 15 юни 2008, 11:36

Радвам се че колата ти се е оправила.Относно почистването - ако системно е промивана и почиствана ,без разглабяне на хидравликата само миене на казанче и филтри + промиващо сега само същата процедура и ще си имаш нова кола.Ако обаче нямаш идея от къде и как е ревизирана моят съвет е поне коректорите да се свалят и почистят защотот ако си видял моята тема аз от моите вадих кал,ръжда и стружки и то не само от коректорите ами от разпределители , спирачни кранове и т.н. Така че ти си прецени , но след това те уверявам че няма да повярваш каква кола караш :wink:
Аз за себе си съм си изградил следната теорийка - на всеки три месеца да махам по един литър от LHM-ма и да гдоливам с нов.На всяка 2-ра смяна на маслото да сменям и LHM-a.Няма значение колко му дават.За едни 60лв и половин час загуба на време не мисля че си заслужава да си пр**ба хидравликата както е опитал тоя преди мен...

Успех!

Потребителски аватар

Автор на темата
chepkata2
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 24 авг 2007, 21:42
Кара: Xantia 1.9 TD 1996г. C5 II 2.0 HDI EXCLUSIVE 2005г.
Местоположение: София-Надежда

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от chepkata2 » 15 юни 2008, 11:59

Наистина нямам представа как е потдържана колата,но изчетох цялата ти тема и смятам да промия с промиваща течност,а после,преди новия LHM да почистя ръчно коректори и каквото още е необходимо.Със сигурност няма да мога сам,защото,нито имам канал,нито съм гледал как става,но се надявам този който ще го прави,да ми позволи да гледам,та после мисля,че ще мога и сам.Не съм с вързани ръце,но не обичам да се правя на много умен и да "откривам топлата вода" Няма да се уча на колата си,нито пък на чужда-води само до неприятности.
Благодаря за съветите и пак ще питам ако има какво!

Потребителски аватар

TURBOnufry
 
 
Мнения: 611
Регистриран: 31 юли 2006, 22:21
Кара: коли с TÜV
Местоположение: Неустановено
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от TURBOnufry » 15 юни 2008, 14:07

Струва ми се в тази тема не е писал никой с опит по хидравликата! Май Лонго има такъв, но фраза от типа "развиваш болтчето (на конжектора, макар, че не съм сигурен дали точно така се казва) оставяш колата да достигне нормално положение :shock: и т.н. " много го компрометират.
Да спомена моето скромно мнение на човек дето е зареждал сфери на хасковлии 10-тина години. Ако не е била обезвъздушена от този "конжектор"- изобщо няма да се вдигне. Също и при положението което описва Лонго. То ако било така- този "болт" изобщо за какво да го слагат!? Братята добре са те карали да я пускаш и вдигаш ,но може би е трябвало още някой път да се изпълни упражнението. Аз в твоя случай изобщо не бих обръщал внимание на този проблем, като се има предвид, че ползваш колата ежедневно, той сам щеше да изчезне. Ако Я ползваш за играчка- може след всяко пътуване да я разглобяваш и да правиш проверка на всички възли и агрегати със съответната смяна на флуиди! Не го разбирайте като заяждане! Всичко си има разумни граници. Имало някакъв девиз на системните администратори (не познавам такива, но така съм чувал): една система като работи- не пипай! И друг- колкото повече мърдаш повече влиза (извинете :oops: )! Барникането по колата трябва да се сведе до необходимия минимум! Иначе се получават усложнения. Я тръбичка ще се счупи, я резба ще превърти и все ядове! Та така! Аз моята я имам от 96г. и не съм сменял LHM ,не съм промивал нищо и си работи перфектно! Течността си ми е идеално зелена! А има хора карат и с трансформаторно масло с години и пак нямат проблеми (вярно -не Ксантии , а BX-ове)! Само един беше налял коресилин и беше стопил мембраните ,ама това е вече извращение!
Надявам се да съм бил полезен и да съм ви спестил притеснения, нерви и пари!

Потребителски аватар

Автор на темата
chepkata2
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 24 авг 2007, 21:42
Кара: Xantia 1.9 TD 1996г. C5 II 2.0 HDI EXCLUSIVE 2005г.
Местоположение: София-Надежда

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от chepkata2 » 15 юни 2008, 14:41

Колега,изобщо не искам да правя някяква драма от това,че колата ляга по-бързо от преди.По-скоро въпроса беше чисто теоритичен-какво се промени след демонтаж-пълнене-монтаж на сферите.Ясно е че когато нещо работи не се пипа,но има едно нещо-поддръжка,което,според мен,се прави с превантивна цел.Аз нямам изобщо твоя опит,но ми се струва прекалено да не се сменят разните там течности-в случая LHM в продължение на 12 години.Още повече ти казваш,че твоята хидравлична течност е зелена,а моята е гадно жълта.Колата я имам от 8 месеца и 12 000 км. и не знам как е поддържана,та би било добре,като не съм наясно с хидравликата,да питам някого,за да я запазя по-дълго изправна и безопасна.А форума е най-подходящото място-много хора-много подобни проблеми и съответно-много мнения.После отсяваш това,което ти е нужно.Не искам да обиждам никого и съм благодарен на всички,които са изгубили от времето си,за да се опитат да помогнат!

Потребителски аватар

TURBOnufry
 
 
Мнения: 611
Регистриран: 31 юли 2006, 22:21
Кара: коли с TÜV
Местоположение: Неустановено
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от TURBOnufry » 15 юни 2008, 15:08

Моите уважения също на хората ,които са готови да помогнат! Всеки обаче трябва да си направи сметката дали помага (с опит) или те обърква (с "Може би новата сфера да не е "напомпана" с необходимото налягане.")! Да не стане като "помощ от публиката".
Искрено се надявам да имаш мъдростта да отсееш ненужното! С най-дълбоки уважения!

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от longgo » 15 юни 2008, 22:39

TURBOnufry написа:Май Лонго има такъв, но фраза от типа "развиваш болтчето (на конжектора, макар, че не съм сигурен дали точно така се казва) оставяш колата да достигне нормално положение :shock: и т.н. " много го компрометират. Надявам се да съм бил полезен и да съм ви спестил притеснения, нерви и пари!
Е това бе удар в моята градина но все пак мерси! :wink: Ще ти кажа че аз съм едва на 29, колата я имам от 23 март 2008 и до тогава само бях ги виждал тези коли , возил веднъж и чел само колкото да знам че са с хидравлика - ТОЛКОВА! От 23 март до датата на темата ми която визирам и която ти цитираш , до 28 Май 2008 когато съм писъл за последно в нея - защото тогава успешно приключих с проблема сам можеш да видиш колко дни са и какво съм научил,разглобил и оправил!
Аз нямам 10 години опит - но спокойно заявявам на колегата че това което съм му написъл е само предложение от моя трагичен опит и той САМ да си прецени дали да вземе под внимание думите ми или не!
- Относно конжектьора - за който ме "бъзикаш" казвам че не съм сигурен дали така се пише, тъй като из форума срещнах: конжекьор, конжуктьор , конжектора и от сорта.
- Относно "оставяш колата да достигне нормално положение" - ти как би описал процеса когато колата е паднала долу и като запалиш тя поработва изправя се но зададената позиция 2 на лостчето, слизаш от нея за да няма товар , изчакваш интервалът на "цъкане" на "конжектьора" да стане равномерен и тогава бараш.Аз не се сетих за друго обяснение 8)
Все пак е добре хора като теб с опит да удрят по едно насочващо рамо , именно заради реплики в сервиз :
-(аз)- колата ми кляка много бързо отзад и никак отпред
-(техника) - стара е за това
-(аз) - ама колеги каращи същи ме насочиха към спирачен кран и коректори
-(техника)- който ти го е казал той да ти я оправя , колко пъти(троснато) да ти казвам че колата ти е стара и няма да се оправи , даже и да смениш коректора...
Какво е като краен резултат - се вижда в темата ми!

А към теб : TURBOnufry - ако се засечем по сбирки(когато я оправя ще се радвам да ги посещавам че сега не ми се излага с нея) - обещавам да те почерпя и да си полафим за марката ! :drink: :wink: Всичко ново научено е полезно!

Успех на питащият с колата и ако админите или той реши а разкара безмисленият ми спамещ отговор!

Потребителски аватар

TURBOnufry
 
 
Мнения: 611
Регистриран: 31 юли 2006, 22:21
Кара: коли с TÜV
Местоположение: Неустановено
Контакти:

Re: Бързо падане след пълнене на сфери

Мнение от TURBOnufry » 15 юни 2008, 23:21

Лонго, за "конжектора" не съм имал теб предвид, а че изобщо аз не съм сигурен ,че така се казва това устройство, чиято задача всъщност е да поддържа стабилно определено налягане в системата.
За нормалното положение имах предвид, че никога няма да го достигне при отворен "болт" на "конжектора"! В противен случай има нещо запушено там.

Чефо на кое да ти отговоря? На заяждането ли? Или на обидите? Нали според теб не трябва да пиша тук, понеже имам опит? Затова ли отдавна не съм виждал пост на Наско тук? Или и той е шарлатанин?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост