ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Torongil » 11 юни 2009, 21:24

Не анти синк не ти трябва. Единствения проблем може би ще е с пасването на помпата. При мен стойката на помпата се различава от тази на двуръговата с климатик. Моята носи помпата и динамото, а при двукръговата стойката е само за помпата. Новата помпа стои с 2/3 мм по навън и ремъка влиза с една писта на вътре, но това е лесно отстранимо с някой операции. Важно е шайбата да е със същия диаметър. Тази която сложих аз е от 1.6i и размера е същия, т.е. ако си намерил помпа от дизел ще имаш проблем.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


МИН
 
 
Мнения: 115
Регистриран: 13 май 2008, 15:56
Кара: Ситроен "Ксантия" 1,9 ТД, 1994г., ХА2, 7сфери
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от МИН » 12 юни 2009, 10:21

Колега Торонгил, благодаря за уточнението. Изрично съм записал, че е от турбодизел, защото и аз съм с такъв мотор. Въпреки това, ще измеря диаметрите и на двете ролки. Дано да няма разминаване! Смущава ме това аксиално отместване, за което говориш.
Да пробвам пък?
„Големите умове дискутират идеи, средните събития, а МАЛКИТЕ обсъждат хората“

Потребителски аватар

EXHATOH
 
 
Мнения: 767
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от EXHATOH » 12 юни 2009, 11:17

Според мен аксиалното е по - големия проблем, диаметъра на шайбата лесно се коригира от обтяжния механизъм или се сменя ремъка при по - голяма разлика.
Тук погледна ли ? http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 25&t=26964" onclick="window.open(this.href);return false;

Сега се сещам, че имаше едни втулки на лапата от които можеше да се коригира позицията аксиално, но беше в доста малки граници, надали цяла писта ще успее да коригира ! А без съосие там всичко по веригата се товари и износва неравномерно, плюе ремъка дори от малка разлика ! За ТД говоря от опит !
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 6&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 0%BF%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Torongil » 13 юни 2009, 08:04

Ако помпата ти е от същия мотор нямам място за притеснения. Аксиалното изместване може да се коригира от втулките на стойката и или като обърнеш шайбата(с помоща на преса-сваля се капачката с оста). При мен се получи с обръщане на шайбата. Първоначално като сложихме помпата шайбата се разминаваше с около 2мм и ремъка просто прескача една магистрала и си застава, но не е изкачал или се е късал (а беше много стар).
Действай смело и не го мисли.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


МИН
 
 
Мнения: 115
Регистриран: 13 май 2008, 15:56
Кара: Ситроен "Ксантия" 1,9 ТД, 1994г., ХА2, 7сфери
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от МИН » 05 яну 2010, 14:25

Благодаря колеги за информацията и подкрепата.
Ще се заема, като вероятно ще ползвам и съдействие на приятел-професионалист.
Измерих двете шайби. Диаметрите им са равни- 113,8 мм.

..::[ Редакция (05 Яну 2010, 15:23)

Колеги, да съжевим отново темата и да споделя "реконструкцията и модернизацията" на хидравликата на моята "Любима":
Сменени са хидравлична помпа (еднокръгова с двукръгова), конжектьор, двете тръби (помпа-конжектьор и помпа кормилна рейка) и спирачен дозатор.
Изхвърлени са разпределител на хидравличните потоци, съпътстващите го тръбни връзки и стария конжектьор.
Особености:Несъвпадане на стъпката на резбата на холендровата гайка на тръбата към входа в конжектьора, поради което се наложи късата тръба да се реже и в последствие заварява с допълнително свързваща тръбичка-втулка. На другата тръба се наложи подмяна на гумената част с нова, с подходящо налягаме, еднакъв вътрешен диаметър, но с по-малък външен такъв? Укрепването стана на установка за кримпване на маркуча към металните тръби.
Преди монтажа на помпата се наложи измъкване на шайбата с 2 мм. с помощта на скоба.
Резултати:Задницата спря да пропада при спиране и когато си иска :). Колата се вдига, както "когато беше нова". Волана се върти с малкия пръст, нооо не може всичко да е толкова съмнително добре. Появи се "стрничен ефект". Във волана започнаха да се чувстват пулсации, особенно изразени при по-студен мотор? Като се завърта волана все едно го движи стъпков двигател. Има и някакъв резонансен шум по хидравликата при обороти на мотора около 1400-1500.
Ами това е!
Искам да благодаря на колегата Торонгил, който сподели направеното от него, а и на другите форумци взели отношение по темата.

Използвам случая да поздравя колегите с Новата 2010 година и да пожелая повече здраве и по-малко участие в проблемни рубрики на форума.

Torongil: 09.09.2010г. още нещо - Трябва да се смени и маркучето за излишното, което е под конжектора (при тези с разпределител маркучето е много тънко и след операцията с помпата се къса често. Разпределителя има отделен маркуч за връщане а когато го махнеш свободните обороти на помпата минават през това малко маркуче. На следващите моделни без разпределител маркуча е дебел и се снажда при снадката която минава до АБС помпата. )

_________________
„Големите умове дискутират идеи, средните събития, а МАЛКИТЕ обсъждат хората“


Pako29
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2010, 21:53
Кара: 1.9TDI Ксантия

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Pako29 » 09 сеп 2010, 12:07

Здравейте!
Тъй като не съм много на ясно с тази хидравлична система на ксантиите искам да ви питам няколко въпроса.И предварително моля да ме извините ако задавам въпроси на който има отговор в темата ,но нямам време да чета и да се ровя назад :oops:

Ще заменя еднокръгова помпа с двукръгова,искам да ви питам ,може ли това да стане без да махам разпределителя и без да сменям конжектьора с такъв от ксантия с двукръгова помпа?Мисля да изолирам единия кръг на двукръговата помпа и да работи като еднокръгова,но дали ще стане?

Ще ви бъда благодарен ако споделите мнения или дадете препокъки и съвети :wink:

Благодаря ви!Лек и успешен ден


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Dragonfly » 09 сеп 2010, 13:02

Ако не махнеш разпределителя, какъв е смисълът да слагаш двукръгова?
Човек може да помисли, че би могло да свърже само 6 плунжерната секция, но тя си има вграден редуциращ клапан, който да предпазва кормилната рейка от свръхналягане и не може да достигне нужното за работа на окачването.
Секцията за окачването пък има само 2 плунжера и е с много малка производителност. Като няма анти-синк клапани и цялата тръбна система, която върви с тях, ще се вдига бавно, но това за мен би било приемлив компромис.
Помпата се захранва от един маркуч, но ще трябва да се намери и постави втора оригинална тръба до кормилната рейка.
За конжектьора не съм сигурен, върти ми се в главата, че може да се свърже и старият, но не съм го правил това упражнение и не знам.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Torongil » 09 сеп 2010, 13:09

Мисля че е меко казано безсмислено.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6468
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Sharo » 09 сеп 2010, 13:30

Стария конжунктьор има една дупка повече и се сменя. Иначе може на мястото на клапана да се запуши и да се върже към 6-те плунжера, но тогава не е ясно дали няма да изкърти помпата от стойката.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


Pako29
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2010, 21:53
Кара: 1.9TDI Ксантия

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Pako29 » 09 сеп 2010, 15:50

Ок,разбрах че ще трябва да сменя в такъв случай и конжектьора и да премахна разпределителя и ще ми трябват 2 тръби едната от помпата към конжектьора,а другата от помпата към рейката.Въпроса ми сега е има ли вероятност да се наложи да сменям и рейката?Или ще може да я хвана към моята рейка?


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6468
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Sharo » 09 сеп 2010, 15:52

Рейката ще е ОК, въпроса е за колко време ще се вдига колата сутрин - около 5-10мин?
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


Pako29
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2010, 21:53
Кара: 1.9TDI Ксантия

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Pako29 » 09 сеп 2010, 16:07

Разбирам,но като никъде няма еднокръгови помпи за тази барака ами трябва да ме изкара още 2-3 месеца :amii:


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Dragonfly » 09 сеп 2010, 16:51

Не го плаши толкоз, аз като я пусна моята умишлено на долно сервизно, после за към минута и половина-две се вдига на крака :D
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Pako29
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2010, 21:53
Кара: 1.9TDI Ксантия

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Pako29 » 09 сеп 2010, 17:18

:) вече съм спокоен 1мин.-2мин. не е зле!

Ще ви пиша после какъв е резултата.

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Torongil » 09 сеп 2010, 17:57

Sharo моята нали е вече с двукръгова по същата схема и няма проблем с вдигането. Сутрешно палене след 20-30 сек се вдига но и преди беше така със разпределителя!
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Dragonfly » 09 сеп 2010, 20:44

Pako29 написа::) вече съм спокоен 1мин.-2мин. не е зле!

Ще ви пиша после какъв е резултата.
Това е, когато принудително е свалена, а те не падат обикновено чак до долу. Общо взето, ще се понася, според мен.
А Torongil се оказа човекът, който ти трябва :)
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


МИН
 
 
Мнения: 115
Регистриран: 13 май 2008, 15:56
Кара: Ситроен "Ксантия" 1,9 ТД, 1994г., ХА2, 7сфери
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от МИН » 13 сеп 2010, 12:12

Пако, за да направиш замяната едноокръгова-двукръгова освен помпата и конжектьора за нея ти са нужни и двете тръби, както колегата Торонгил е писал. Обръщам внимание на тръбите, защото патих именно от тях. :x
Проблема съм описал в темата "Странно тресене на волана". Тресенето беше в резултат на неподходящия гумен маркуч, който бях използвал.
Затова трябва да се намерят оригинални такива тръби със същите угъвки.
Хайде напред и да се похвалиш :)
На твоя въпрос за това сам ли съм правил ремонта мисля, че бях писал за помощта на приятел-професионалист!
Ако си в Пловдив, мога да ти окажа помощ.
Не си писал в профила местонахождението ти?
„Големите умове дискутират идеи, средните събития, а МАЛКИТЕ обсъждат хората“

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 648
Регистриран: 29 дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от alex_pro » 04 дек 2014, 21:33

Здравейте на всички, доколкото разбирам подмяната е станала успешно на Xantia. От прочетеното по темата мисля, че това може да се случи и при ВХ. Идеята ми е да махна разпределителя на потоци (имам два, но не ми харесват как бачкат) и да свържа единия кръг на помпата директно към рейката а другия към конжуктьора.
В момента хидравликата е пълна скръб, волана е много затегнат. Благодаря за отзивите!!! :drink:

..::[ Редакция (Пон Окт 13, 2014 4:12 pm)

Мога ли да запуша единия изход на конжиктьора който е с мека връзка към разпределителя на налягане и да дам директно налягане от еднокръговата помпа?

..::[ Редакция (Чет Дек 04, 2014 9:33 pm)

Разбрах, че не мога да запушвам нищо по конжуктора за да няма баммммммм. :po tikvata:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост