ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Lucas » 19 май 2008, 21:19

Лошото е че тук в Шумен няма читав майстор на хидравликите и ще трябва да го направя сам а аз не им разбирам толкова та за това дали не може да се пригоди двукръгова помпа за целта. Иначе старата еднокръгова вие като луда и не знам точно какво и е. Въж как го дават http://www.citroenthai.org/diy/pump62B.html


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6468
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Sharo » 19 май 2008, 21:28

Морски, 6-те плунжера са за рейката...2-та са за останалата хидравлика. На рейката и трябва дебит, не толкова налягане, докато при останалата хидравлика е обратното.
За това имам съмнения че ще сработи всичко вързано на единия кръг - там има клапан за регулиране на налягането, който един бог (френски инженер) знае на колко атм. е нагласен.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Dragonfly » 19 май 2008, 22:09

От тази картинка
Изображение
Излиза, както казва Морския
А - към окачването, изход от секцията с 2 плунжера
С - към рейката, изход от секцията с 6 плунжера. Но имаме и клапан в кухината в задната част на корпуса за защита от свръхналягане и при крайните отклонения на волана.
Тъй като при стандартната еднокръгова помпа такъв клапан няма, а за налягането в системата и връщане на течността към казана се грижат разпределителят и конжектьорът, според мен директно присаждане по този способ няма да се получи, защото няма да има нужното налягане на входа.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Lucas » 19 май 2008, 22:16

Благодаря много за помоща, минавам на вариант ремонт на текущата помпа може да се окаже скъсан болт на носача на помпата :aliluia: моля се да е така. Все пак е добре че обсъдихме и другия вариант. :drink:


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Dragonfly » 19 май 2008, 22:40

Тъй и тъй отворихме дума, ето нещо още за помпата. Който чете френски да помага. От първата страничка става ясен и дебитът на двата кръга. Или поне фактът, че се различават доста.
http://dragflyon.data.bg/xantia/Pump6-2.pdf
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Lucas » 20 май 2008, 08:09

От това което видях остах с впечатление че кръгът със 6 плунжера при двукръговата помпа има същия дебит както и еднокръговата помпа тоес 3.3 см кубични за оборот. Друг е въпроса дали има достатъчно налягане.

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Lucas » 28 май 2008, 14:47

Колеги проблема е решен! При смяната на помпата със двукръгова няма проблем с работата на хидравликата, изваждат се само двата плунжера на кръга за окачването и за затапва изхода им и помпата работи като еднокръгова, дебита на останалите 6 плунжера е същия като на еднокръгова помпа.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2290
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от longgo » 04 юни 2008, 19:24

Решението не е лошо ама аз нали съм си тъпан изследовател по природа да попитам: А дали няма как да се свържат и двата кръга към обща магистрала ? Верно че на втория с двете буталца е по-малък дебита но при свързване в обща магистрала - 8 буталца ... :hmm: ако е около 3 кубични сантиметра на оборот при 6 броя при 8 ако стане на 4 или 4.5.. :hmm: какво ли би се получило при "ставане" от място или натоварване... :hmm:

Браво че си си решил проблема :evala:

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Torongil » 04 дек 2008, 09:11

Та отварям тази тема (за напреднали) колата е 2.0i ХА2 Без анти синк клапан. Та замислям от доста време да сложа двукръгова помпа най-малко поради значителната мекота на волана и аз лично ще сменям 2-ра еднокръгова. Явно животът им е доста по-къс от този на двукръговата.
ще се радвам някой да помогне с опит или мнение по въпроса. За сега знам, че трябва да се премахне разпределителен клапан и да се монтират всички тръби от ксантията с двукръговата помпа без да слагам Анти Синк клапана. Дали ще срещна някаква съществена разлика освен тази? Дали има разлика в подаваното налягане и дали изобщо ще постигна целта?
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 2977
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Fantomas ^ » 04 дек 2008, 09:49

Предполагам само , че освен вдигане по 1-2-3 мин всеки път при потегляне ще има и други неудобства.
Абе двукръговатра помпа си е комплект с антиСВИНК-а :evil: Така са го измислили.
Иначе с тея 2 буталца за окачвнето незнам как я мислиш :hmm:
Незнам все пак, може някой по-печен хидравлик да каже :skratch:
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Torongil » 04 дек 2008, 12:59

Можеби си прав за вдигането сутрин, но и сега ако е студено си е така и докато не загрее маслото на худравликата волана е кучан. Натиснеш ли спирачки и посегнеш да завиваш едновременно - ядец , няма волан! Та мисля и за варианта и с Анти СВИНК-а но там не знам къде да вържа захранването на клапана... ?
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Lucas » 04 дек 2008, 13:56

Лично съм я пробвал тази смяна и карах така няколко дена, да ти кажа чесно нищо не стана колата се вдига нормално като време 10 - 15 секунди но волата спирачките са направо удървени еднокръгова помпа 175 Mpa а двукръгова 140Mpa сам си направи изводите.



П.П И калапана спря да работи.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Dragonfly » 04 дек 2008, 14:08

Lucas
Вероятно си разменил кръговете. Затова се вдига, но няма серво. В кръга на окачването налягането е еднакво за всички и се поддържа такова от конжектьора. А секцията за волана си има редукционен клапан в самата помпа.
-----------------------
Torongil
Това за 1-3 минути го забравете за вдигането. Присаждането на антисинк система е трудоемко. Дори и частите да са втора употреба, на мен ми се струва неприемливо.
По-добре си ремонтирай паяка или го смени. Ако пък е помпа, по-добре една работеща втора употреба.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
Lucas
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 22 дек 2007, 10:42
Кара: Xsara 1.8 16V Exclusive 00г. (XU7JP4) Mini One 1.6 2012
Местоположение: Шумен
Контакти:

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Lucas » 04 дек 2008, 14:14

Не съм объркал кръговете просто казвам какви ефекти се появиха при мен. Просто не достигаше дебит за сервото и спирачките.


Тукhttp://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=25&t=18601доста изписахме по темата.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Dragonfly » 04 дек 2008, 14:20

Спирачките са закачени към контура на окачването, работят с неговото налягане, а хидроакумулаторът, ако е на ред, трябва да им гарантира нормална работа. Нещо не е било вързано както трябва. По тази логика и моята следва да прави същото, защото е точно както го описах.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Torongil » 04 дек 2008, 19:24

От до тук написаното стигам до извода, че ако сменя и конжектьора който би трябвало да е предвиден за по-ниско налагане би трябвало да няма проблем...
идеята ми е да изкормя дори акотрябва цялата система на Иво Велев със счупената ксантия и да я монтирам на ксантето.
извинявам се че темата се смислено се повтаря. Ако е възможно добавете я към другите или просто я изтрийте.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: от 5+2 към 6+2 или от еднокръгова помпа към двукръгова?

Мнение от Dragonfly » 04 дек 2008, 19:27

Колега, НЯМА конжектьор за по-ниско налягане.
Както и конжектьорът НЯМА отношение към сервото на волана.

Ако се свали всичко от друга кола и се пренесе едно към едно, не би трябвало да има проблем. Единственото, за което се сещам, е че по-старото купе може да няма места за монтиране на стойките на антисинк клапаните и държачи за по-голям брой тръбички отпред и отзад.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 4208
Регистриран: 03 фев 2005, 13:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Alexander Maslinkov » 10 яну 2009, 16:31

Колега ЛУКАС, Ясен от "сервизи" успешно смени еднокръгова с двукръгова система при Ксантия 2.0 16V 1994 - той знае тънкостите. Съветвам те да се допиташ до него за този въпрос.
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от Torongil » 11 юни 2009, 08:41

Такаааа! Преди няколко дни трансплантацията на новия орган мина успешно и мога да кажа следното.
За операцията са необходими
- тръбата от помпата до рейката
- тръбата помпата до кожектора
- Конжектора на двукръговата помпа.
Дветве тръби има значение от каква кола са (със или без климатик, т.е. горно или долно разположена помпа). За съжаление това го установих на база опит и сложих тръби от такава без на такава със климатик и сега тръбите стоят доста неоригинално. Търся си тръби и ще ги сменя.
Нвата помпа се слага на мястото на старата, Разпределителя се маха, Новия конжектор замества стария(2-та имат разлика- единия има 2бр изходи за остатъчно масло а 2-рия само един)дългата тръба се вързва директно към рейката като минава по левия рог и влиза в нея. Втората тръба влиза директно в новия конжектор. Свързва се тръбата за остатъка на новия конжектор, и остава една тръбичка за обратно масло която влиза принципно влиза т "Т" образна снадка. Тя просто се затапва и от там няма вече връщане.
Резултата е: Колата се вдига нормалмно бързо и волана е невероятно мек
:mrgreen:
Специални благодарности на Марто и Стоян(извършили операцията)
Наско(за Know-how)
Ясен(за Know-how)
ASK (за Know-how)
п.п. : не се чудете а сменяйте глупавия клапън и слягайте двукръгови помпи. Не боли!

09.09.2010г. още нещо - Трябва да се смени и маркучето за излишното, което е под конжектора (при тези с разпределител маркучето е много тънко и след операцията с помпата се къса често. Разпределителя има отделен маркуч за връщане а когато го махнеш свободните обороти на помпата минават през това малко маркуче. На следващите моделни без разпределител маркуча е дебел и се снажда при снадката която минава до АБС помпата. )
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


МИН
 
 
Мнения: 115
Регистриран: 13 май 2008, 15:56
Кара: Ситроен "Ксантия" 1,9 ТД, 1994г., ХА2, 7сфери
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлична помпа (еднокръгова- двукръгова)

Мнение от МИН » 11 юни 2009, 11:27

Колега Торонгил,
За подобна хирургическа намеса се подготвям от няколко месеца. Закупих помпата, конжектьора и споменатите тръби от автоморга. Ситроенът от който ги свалих е също турбодизел версия 1996г. Проблемът е, че колата от която ги взех е с климатик и с високо окачване на помпата.
От прочетеното не стана ясно дали си монтирал и тези "анти" клапани?
С благодарност за споделения опит.
„Големите умове дискутират идеи, средните събития, а МАЛКИТЕ обсъждат хората“

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост