ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 29 апр 2008, 23:36

И така малко новини : сдобих се с нов паяк, централна сфера , и конжектьор под това разбирай 2-ра ръка но колкото и глупаво да излезе следващата част от изречението ми : поне визуално отвън изглеждат доста ПО-ДОБРИ от моите.
Като му дойде времето да разглабям ще сменя и тях да видим какво ще стане.
Под завъртане в крайно положение нямам идея кое визирате но поне което аз съм прочел из форума в крайно дясно се обезвъздушава и най-лесно докарва количествата остатъчна течност от системата обратно в казанчето.Това си го обяснявам че така магистралите са макс отворени , или ако ще да затварям потоците трябва да е крайно ляво. :hmm:
Това поне съм опитвал - в крайно дясно НЕ се вдига колата по бързо отколкото в крайно ляво или направо.Просто когато колата се вдигне до нормално положение и тогава чак воланът олеква,което поне според мен е следствие действието на паяка.
Захранил е системата и тогава пропуска към кормилото.Сега забелязвам и друго.Минута две след като всичко е наред колата е горе(отпред пак си "чука" под 10 сек барем го оправя това нещо) , и тогава волана "доолеква" така да се каже и вече с един пръст може да се върти. Днес се видях с един колега ситроенаджия по работа и той каза че ми бил изключително "мек" волана докато на неговата Xantia е бил по-твърд,тя e 95-та от моделите с 6 сфери.
Сега ме хвърли в размисъл за друго:
- ако волана ми е "в повечко по-мек" значи към него идва малко горница налягане, и съответно излишното няма да се загуби - дохожда си у казанчето.Този факт както факта набил ми се пак от много скоро време че колата се надига не плавно и едновременно ами на тласъци все едно се качва по стълби , лекичо на моменти ту предницата , ту задницата изпреварват и тя все едно се "катери" , то ето пак повод за концентриране в разпределителя,но тъй като ще има смяна както и на централна сфера и конжектьор като ги "обновя" проверя маркучите и този предпазен клапан ще имам повечко материал.

Тъй като така и така ще тирвам хавата а и може да се окаже че има и някой маркуч за смяна,току виж зацепен или сълзящ,може ли да бъде заменен от нов които има ширмовка или там както се казва плата между слоевете?
Само дето нямам идея в АМК продават ли такива на метър или да търся нейде по общия пазар пак на метър с определени параметри.Ама като не знам до колко атмосфери трябва да може да носи ?

:offtopic: За 1-вата схема сте прави че е на хидроактив а моята не е с 6 сфери.Явно ентусиазмът ми е дошъл в повече :oops: , но поне пък ще има нагледен материал :drink:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 01 май 2008, 19:50

Първо към админите : знам че има бутон редактирай но така следящите темата няма да получат инфо че има малко промяна в ситуацията! Благодаря за разбирането!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Времето и събитията бяха безмилостни към мен и не можах да пръсна маркучи и други за да дам инфо.Тъй като очаквам коректори с малко по-читави механизми както и нови щангички с едното разглабяне ще сменя тях,и другите части.

Какво ми направи скоро впечатление(тоест вчера и днес) - когато на равно натисна педала на спирачките , колата не кляка , но при равен терен вдигната до някакво ниво кола ( в смисъл угаснали лампи и нормално - стабилно положение на колата) завъртя ли волана в крайно дясно положение предницата леко се подига нагоре и след 3-5 секунди пак си идва в нормално положение.Ако завия след това в крайно ляво и после пак крайно дясно и тя пак за момент "подрипва" сякаш потока зеленичко се пренасочва не през клапани и паяци а през рейката. :hmm: Конжектьора си цъка пак на има няма 4-8 сек на място при ненатоварена кола и около 900 об/мин на коляновия вал.Колата отново "полягва" за около 15-18 мин. :ccc:

След като огледам и маркучите ще пусна още инфо!

:offtopic: - това вече би трябвало да е схемата (теоретичната постановка) на Xantia - 5 сфери като моята!

Изображение
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


rds100
 
 
Мнения: 729
Регистриран: 02 юли 2005, 17:24
Кара: Xantia VSX 2.0i 16v (XU10J4D) ORGA 6302, Xantia 1.8i 16V (XU7JP4) ORGA 6877
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от rds100 » 01 май 2008, 21:21

Аз лично не бих ти препоръчал да сменяш всичките неща с едно разглобяване - така като се оправи, няма да знаеш от кое се е оправило. Освен това ако съвсем се оцапа нещо, също няма да знаеш кой е виновника... Аз лично бих ти препоръчал да сменяш елементите един по един, като след всеки сменен елемент - обстойна проверка на държането на хидравликата и сравнение със състоянието преди смяната... включително и подробно записване и документиране на това.
Относно това, че като навиеш волана до край и колата леко се вдига - това май го правят всички Ксантии (имаше го коментирано в някоя тема защо точно) и не би трябвало да те притеснява.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Dragonfly » 02 май 2008, 00:40

В крайно положение биелетките придръпват стабилизиращата щанга, защото горните им краища се въртят заедно със стойките, тя на свой ред бута механизъма на коректора, той отваря канала и вдига предницата. Ерго предният ти коректор работи и реагира дори на не толкова големи изменения.
Аз също ще те посъветвам да караш едно по едно. Бих започнал с разпределителя на потока. Ако се оправи, не виждам нужда да пипаш каквото и да било друго, още повече, че сменяш старо със старо и не се знае дали "новото" старо не е по-зле.
Ако смениш всичко и не се оправи или се появи друг проблем, няма да си наясно от къде е той.
Освен ако не караш на принципа на арменския Комсомол - сам да си създава трудности, за да може после да ги преодолява с ентусиазъм. :D
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1208
Регистриран: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от vesso » 02 май 2008, 08:38

longgo написа:Първо към админите : знам че има бутон редактирай но така следящите темата няма да получат инфо че има малко промяна в ситуацията! Благодаря за разбирането!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Времето и събитията бяха безмилостни към мен и не можах да пръсна маркучи и други за да дам инфо.Тъй като очаквам коректори с малко по-читави механизми както и нови щангички с едното разглабяне ще сменя тях,и другите части.

Какво ми направи скоро впечатление(тоест вчера и днес) - когато на равно натисна педала на спирачките , колата не кляка , но при равен терен вдигната до някакво ниво кола ( в смисъл угаснали лампи и нормално - стабилно положение на колата) завъртя ли волана в крайно дясно положение предницата леко се подига нагоре и след 3-5 секунди пак си идва в нормално положение.Ако завия след това в крайно ляво и после пак крайно дясно и тя пак за момент "подрипва" сякаш потока зеленичко се пренасочва не през клапани и паяци а през рейката. :hmm: Конжектьора си цъка пак на има няма 4-8 сек на място при ненатоварена кола и около 900 об/мин на коляновия вал.Колата отново "полягва" за около 15-18 мин. :ccc:

След като огледам и маркучите ще пусна още инфо!

:offtopic: - това вече би трябвало да е схемата (теоретичната постановка) на Xantia - 5 сфери като моята!

Изображение
Колега много здраво си се оплел в схеми и налудничави теории,твоята кола си е най-обикновен БХ!За това отвори си схемата на модела и работи по нея,колата ти пада бързо,заради проблеми в спирачния кран,делителя на дебита ще ти създава проблем с волана,не с падането :wink:

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 03 май 2008, 01:14

vesso написа:Колега много здраво си се оплел в схеми и налудничави теории,твоята кола си е най-обикновен БХ!За това отвори си схемата на модела и работи по нея,колата ти пада бързо,заради проблеми в спирачния кран,делителя на дебита ще ти създава проблем с волана,не с падането :wink:
Ами колега благодаря за увереното изказване и насоката (вероятно си имал подобен) :evala:
И аз със .. задоволство така да се каже забелязах че си е 1:1 БХ или колкото по-малко неща по-малко проблеми(теоретично разбира се защото аз май съм от ..късметлиите :) ).
Сега питане :кое те наведе на мисълта че е спирачният кран? Питам за да мога да "свикна" със симптомите и това кога започват такива проблеми пък и темичката да е полезна и на друг имащ подобен проблем. 8)
Аз проверявах според начините които ми баха давани като съвет,или въпросите които ми бяха задавани от сортана на : а тя да прави един си как и при хоризонтално положение и без ръчна като задействам спирачката дали леко(плавно) или по-сериозно(дали на празен ход или в оборот) колата НЕ мръдва положението си спрямо хоризонта,а до колкото разбрах признак бил лошият "навик" да се "гмурка" на място ако той е заминал?
В движение при по интензивно спиране предницата се опитва да "потъне" като леко надига гъза но това си го прави като всеки "конвенционален" автомобил.

Относно схемите... не знам какво да кажа :oops: за това ето поредната:

Изображение

Не видях кое толкова му се поврежа да това чудо да му се невиди но там от където го изрових имаше и схема за разглобяването му. (При интерес мога да я сложа някъде за теглене.)
Явно подлежи на някакъв вид рециклиране. :hmm:
Тъй като и други колеги го намесиха този спирачен кран реших да си намеря един 2-ра ръка че нов боли глава,и живот и здраве другата седмица ще дойде и комай най-добре да започна от този кран пък да видим какво ще стане ...

Относно тръбо-схемата на казанчето намерих една НЕ-Руска и там имаше следното като инфо(превел съм си го дословно,надявам се поне 50% да е вярно)

Изображение

А ето и моите маркучи според тази схема :

(казанчето отпред с не свалени маркучета)
Изображение

ето и от друг ъгъл , като свалих си казанчето - ограденото е този прословут предпазен клапан(намерих го най-накрая):
Изображение

и отново но по-близо :

Изображение

При мен най-голям дебит се оказва номер 7(той все си е номер 7 и на схемата и на снимките - оеднаквих нещата за да е всичко според схемата(черно-бялата),като същият номер 7 минава покрай казанчето и стига до тук :

Изображение

нямах канал наблизо но това определено ми се видя маркуч , вероятно от клапана на рейката.Не ми се вярва да е от друго място освен от там. :hmm:
От прочетеното в същото ръководство за диагностика на хидравлика(там се набляга на манометри и стендове за налягане)от която е и схемата на казанчето пишеше буквално:
N.B. : when the engine is running, return pipes 2 and 7 have a continuous output.
(мой непретенциозен превод - забележка: когато работи двигателят, връщащи тръби 2 и 7 имат постоянен дебит)
Ами то на практика си е почти така,само дето номер 7 наистина ако не се пипа волана и е насочен направо си има лек постоянен дебит а на номер 2 която тръбичка връщала от : регулатор налягане и разпределителя на потоците само ако развия болтчето 12мм тогава изпуска малко и след това спира.Чиста проба пресекулка. Оставяйки колата в сервизно най-долно положение конжектьора цъка на 25 до макс 30 секунди,а в нормално 5-:-9 сек.
За мое съжаление заваля и не ми остана шанс да опитам да я дигна най-високо, да я угаса след което да извадя тръбичките и да гледам от къде изпуска наобратно за да съм още по-сигурен :oops: , но и това ше направя тези дни.
засякох я обаче за колко време ще си "падне" долу на тампони след изгасване. Приблизително минаха 35-45 минути.
Ето и кое имам до момента в наличност акто за подмяна:

Изображение

п.с: Отново благодаря момчета за ентусиазма и съветите.Всичко по работата когато се извършва ще бъде документирано и ще бъде записван резултата!
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 03 май 2008, 09:19

При износен спирачен кран, поради спецификата на системата, се получава загуба на налягане на задния мост и ест. пропадане.Само че, първото което се гледа (слуша) на крана е дали "свири" и следващия етап от износване е да почнат да задържат спирачките.
Устройствата които задържат колата изправена в покой се коректорите-за предния мост следващото е клапана с датчика за налягането, за задния освен датчика и спирачния кран.
Това "гледано" назад, към регулатора, "напред" маслото може да изтече само през хидроцилиндрите.....но това вече няма нищо общо с проблема с вдигането.
Аз затова ти насочих вниманието към него, от опит, на моя ВХ след почистване и смазване имаше огромна разлика, друг е въпроса че самия клапан беше износен до толкова че плунжера направо си хлопаше, при положение че трябва да е плътен. Затова и колегите обърнаха внимание да се види от къде връща масло, и в покой и на запалено, и да се установи (евентуално) кои възли от хидросистемата са вързани там и от къде би могло да има повишен поток.
Идеята ми е че при повишен разход на масло през разпределителя и рейката и неизправен (на моменти) предпазен клапан резултата може да е не-вдигане на автомобила.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


navivovas
 
 
Мнения: 251
Регистриран: 12 окт 2007, 20:44
Кара: citroen GSA и citroen XM 2.0i
Местоположение: Ботевград

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от navivovas » 03 май 2008, 21:01

longgo,надва пьти в твоите постове споменаваш,че при натискане на спирачките предницата „потьва“.Това не би трябвало да е така-обикновенно(и нормално)потьва задницата,защото задните спирачки „вземат“ налягане от задния мост.Значи или задните спирачки изобщо не работят(може да се касае за запушен или смачкан трьбопровод)или някой много „качествено“ е променил схемата на свьрзване-НЯМА логика и причина да потьва предницата при натискане на спирачките.Всьщност може да има една причина, но тя е много екзотична(защо пьк не!)-частично задрьстен или запушен,което повече ти харесва,разпределител.НЕ става вьпрос за разпределителя на дебит,който е при регулатора,а този който по сьщество представлява един четворник и е обединен сьс предпазния клапан.Той разпределятечността по равно кьм предния мост,предните спирачки и задния мост.
А иначе,вьзхитен сьм от ентусиазма с който се отнасяш кьм проблемите на тази кола!
За времето за което си отделил да пишеш вьв форума(няма лошо),би могьл да разглобиш и да сглобиш отново вьпросните елементи от хидравлоката,които ти правят мизерии.В края на краищата всичко е сглобено от човек.И от човек може да се разглоби и сглоби отново.
Желая ти успех!
Има два вида коли,CITROEN и....
Vive la Citroen!

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 09 май 2008, 19:26

Здравейте отново,

след известно затишие има промяна, е то не особена да не кажа никаква, но аз да напиша защото може пък някой и да продължава да следи темата.

Към - navivovas - благодаря за пожеланията и:
navivovas написа:longgo,надва пьти в твоите постове споменаваш,че при натискане на спирачките предницата „потьва“.Това не би трябвало да е така-обикновенно(и нормално)потьва задницата,защото задните спирачки „вземат“ налягане от задния мост.Значи или задните спирачки изобщо не работят(може да се касае за запушен или смачкан трьбопровод)или някой много „качествено“ е променил схемата на свьрзване...
задните работят и то приемливо добре.Качвах ги на валове в сервиз и се оказа че държат.Опитах първо само аз да съм в колата и второ със седнали още двама души отзад.Както и на други места из форума прочетох по-натоварена колата като че ли имаше малко по-добри характеристики.
С това "потъва предницата" искам да кажа че както всяка друга кола която има инерционна сила по време на спирането си,и моята прави лек опит да дигне задницата.Колкото и да опитвам при спряла кола игра с педала на спирачката задницата НЕ започва да играе ни нагоре ни надолу каквито проблеми се появявали при прецакан спирачен кран.(до колкото разбрах и прочетох по мнния из форума)
navivovas написа:l
А иначе,вьзхитен сьм от ентусиазма с който се отнасяш кьм проблемите на тази кола!
За времето за което си отделил да пишеш вьв форума(няма лошо),би могьл да разглобиш и да сглобиш отново вьпросните елементи от хидравлоката,които ти правят мизерии.В края на краищата всичко е сглобено от човек.И от човек може да се разглоби и сглоби отново.
Желая ти успех!
Ами старая се,но мисля че не си прав за някои неща - по себе си съдя как издирвах сума ти информация кое как и защо е по тази кола и за това всичко което съм понаучил за този твърде кратък "стаж" се старя а го опиша прегледно(относно писането) , пък дано и на някой друг му свърши работа. Така питанията ми да са възможно по-конкретни и ясни за да може и помоща да е адекватна. Надявам се че се получава за сега, а относно това с разглабянето и сглабянето ако бе нещо друго да съм го пръснал без да се замисля(обикновено не ми хартисват части :wink: ) , но когато нямам личен гараж с канал а трябва да ползвам временно нечий чужд, не мисля че експеримента с нова материя е най-удачният вариант и за това или искам да знам точно какво правя или поне първият път да гледам някой който го е правил как го прави.А сега и развитието.

Както отбелязах в предишен пост закупих си това :

Изображение

вярно че втора ръка но все пак.. поне мъничко ми се видя по-читаво от моето а и сферичката изглеждаше добре.Въпреки това реших да сменя централната с чисто нова. Тъй като нямам нужните инструменти за свалянето и а и подемник като в сервиза реших да я закарам в Габровският сервизен център,и там освен новата сфера ги помолих да сменят и елементите които носех. Това че за малко да ме навикат заради това че питам от къде може да има такъв обилен теч вътре в системата , и при въпроса ми дали не може да е пък от спирачния кран бях посрещнат с репликата : "който ти го е казал той да ти я прави" , а на питането - не може ли от рейката да иде проблема(срещнах из ръководства, че в нормално ненатоварено състояние обилно може/трябва да текат тръбата от регулатора на налягането и този от рейката)и получих отговора: "тая кола рейка не и се чупи и за да тече трябва да я удариш челно" ...
Това че леко се ядосах защото може да съм клиент и да се прецаках за малко части и 3 часа да дам 340лв но ако продължавам да имам проблем не мисля че трябва да ми се вика отгоре за интересът ми , но пък всеки човек си има лоши дни за това може и сервизният техник точно в такъв момент да съм го уцелил понеже в другите пъти бяха много вежливи и добронамерени пичовете.

Аз малко разводних нещата но да продължа на кратко:

Сменено: централна сфера - чисто нова , конжектьор и разпределител (паяк) - тези на снимката
Резултат: стържещият звук на помпата утихна , въпреки това регулатора си "цъка" на 5-6 секунди , но по-лошото е че ефекта "бързо падане" си остана. Угасиш ли я и точно след 5 минути гъза и е долу.
Иначе сега се вдига определено достатъчно бързо и тръгва първо задницата както май било нормално.
Като се изгуби поне за сега - "номера на алпиниста".Така наричам покачването на принципа малко задницата - спира,после малко предницата и тя - спира, като в този момент тръгва пак задницата .. и така все едно се катери по стълба докато стигне зададеното положение. Видимо поомекнал малко от ядът си или каквото там му бе на човека, и като излизахме от гаража той я погледна и каза твърдо : задният ти регулатор го няма никакъв и трябва да се смени за това кляка бързо - и толкова.
Сега малко съм в шах. Има ли тази кола подобен на разпределител кран,клапан или нещо подобно между задният коректор и системата или подобни на тези с 6-тях сфери тъй като аз не видях.Струва ми се че има подобно на клапан който да отчита според това колко е натоварена колата да пропусне повечко налягане към задните спитрачки закрепен някъде по купето между рамената на задният мост но може и да греша ?! :hmm:
Или си има само коректора на височина. Имам взет пак ползван но сравнително добър (така ми се видя) спирачен кран , и пак втора ръка но добре изглеждащи коректори за височина - предни и задни. Проследявайки на канал маркучите колкото и да гледах все този който ми идеше да тече бързо бе или този идващ от задната част на колата или този на рейката. Това наблюдение съм го правил при автомобил на място,гумите са си нормално напред,без ръчна,подпрян с трупчета отпред и отзад като според схемите ми идваха два потока - възвратният от рейката и .. този от задното окачване което разбрах не можело да връща така :hmm: :cry: ...

И така кое да е следващото ? - мисля че за това ми епомогнал морския с това:
morski написа:При износен спирачен кран, поради спецификата на системата, се получава загуба на налягане на задния мост и ест. пропадане.Само че, първото което се гледа (слуша) на крана е дали "свири" и следващия етап от износване е да почнат да задържат спирачките.
- не шуми поне за сега нищо освен при натискане на място на макс крана , звук като църкане на течност със спринцовка в леген което предполагам е бърз дебит от системата обратно в казанчето но "свирене" не чувам,и си мисля че не ми задържат спирачки за сега , но може и да бъркам ..
morski написа: Устройствата които задържат колата изправена в покой се коректорите-за предния мост следващото е клапана с датчика за налягането, за задния освен датчика и спирачния кран.
Това "гледано" назад, към регулатора, "напред" маслото може да изтече само през хидроцилиндрите.....но това вече няма нищо общо с проблема с вдигането.
Аз затова ти насочих вниманието към него, от опит, на моя ВХ след почистване и смазване имаше огромна разлика, друг е въпроса че самия клапан беше износен до толкова че плунжера направо си хлопаше, при положение че трябва да е плътен. Затова и колегите обърнаха внимание да се види от къде връща масло, и в покой и на запалено, и да се установи (евентуално) кои възли от хидросистемата са вързани там и от къде би могло да има повишен поток.
Идеята ми е че при повишен разход на масло през разпределителя и рейката и неизправен (на моменти) предпазен клапан резултата може да е не-вдигане на автомобила.
Смятам да бъде спирачният кран с този който съм взел , но това с повечко късмет ще е в неделя.След това ще дам сведение до къде са нещата!
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 12 май 2008, 01:05

---- от 11.05.08------

За статистиката:

Днес се хванах и смених коректорите. То не е кой знае каква философия ще кажете но тъй като бях намерил малко по-хубави от моите който много внимателно почистих до блясък отвътре и отвън. Купих си и чисто нови скоби,които местят кокълчетата. Ако някой се накани да знае че има разлика между предната и задната като тези отпред са за 22мм а отзад 21мм и са по 40-тина лева всяка. Сложих нови кокълчета и гумички. Е те тука е момента да спомена че новите кокълчета нещо не се спогодиха с новите щангички,въпреки че се постарах така да седи "кокаляка" че местенето на лостчето да става в една равнина и да не се опитва да го изхвърли наляво или надясно заради усилието.Уви наложи се да си оставя старите които сякаш по си паснаха и не се вадеха. Това между другото.
Под спирачният кран има и един болт като пробка. Свалих и него (болта) и натискайки интензивно педала,от там изскокнаха малко мизерии.След сглобяването на цялата щуротия , не протече "заленичко" от никъде.
Направи ми впечатление че само като докосна механизма и колата подскачаше като ужилена. Дори само за момент да натисна колата надолу и тя на секундата се изравняваше до дормална позиция.
Направих още: "буренцето" явяващо се самият регулатор има в края на планката квадратен отвор. Разбрах че е квадратен тъй като моите старите вече бяха правъгълни - толкова се бяха изяли.
Освободих болта който притяга лостчето към торсиона както и извадих планката която ги движи(тази с двата изреза закачена на лоста в купето). С отверка полека докарах ниво от 16 см от "магаренцето" до земята. Гумите са ми стандартните 175/70/14. Същото направих и отпред.
Това на запален поработил автомобил като същият не е натоварен с нищо. От сваляне колата в долно сервизно положение (престой 10-15 мин), до 2-ро нормално положение и трябваха 30-40 секунди да стане След това качването до най-горно положение отне малко повечко време ,и бе на тласъци съпроводени с постоянна работа на помпата. Връщането до нормално положение пак бе за норматив. Всичко това отново без да е натоварена колата , като дори и аз не бях сседнал в нея. Оставих я на нормално и я угасих за да се позанимая с другите неща покрай нея. За час и половина тя не падна до тампони а само с 1-2см.
Когато я оставих да си работи докато коригирах височината забелязах че "джъркането" отпред на конжектьора, ако не я закачам нещо , ставаше на интервал от почти 2 минути. До тука бе всичко преефектно НО! Около час след като приключих окончателно с всичко (колата не бе работила) и тръгнах да си се прибирам в къщи с нея ми направиха три основни неща впечатление :
- волана за разлика от преди е доста по-твърд като преди интервенцията можеше да се завърти с кутре
- возията си остана твърда - преди бе като гондола при същите височина 16 см и масло,а сега вози все едно е на позиция между 2 и 3 то положение ?!?!
- след като покарах интензивно около 15 мин конжектьора пак взе да се обажда на има няма 10тина секунди, и като я угасих пак падна за 2-3 минути.
Ей сега наистина нямам идея. Поне този път за разлика от преди се "свлече" едновременно и отпред и отзад.

--------- едит с дата 12.05.08 -------------
Тази заран и направих малко "асансьорна терапия", обезвъздуших я няколко пъти по време на процедурата и се наложи пак да я разходя до канала защото щибаното кокълче (реших все пак отзад да съм с ново) се извади.Сложих старото - никакъв проблем но на канала забелязах че малките колебания не местят с "кокълчето" регулатора , а рамото с пружините на което е вързано същото се усуквакт напред назад по оста на която са закачени :( . Колата слезе до тампони за по-малко от час при положение че вчера всичко бе наред и повече от час не мръдна. Сега някой може ли да ми обясни как за една вечер на колата и "роди главата" днес да слиза и да се качва по-флегматично,да отреагира по-бавно на товар и т.н. Все едно се върнах в изходно положение където бях и преди почти когато започнах темата.

Идеи ?
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Dragonfly » 12 май 2008, 13:03

Ами ние те предупреждавахме да караш методично и да не сменяш "ан-блок". Сега иди разбери.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Doychev
 
 
Мнения: 256
Регистриран: 14 юни 2005, 19:35
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD ORGA6350
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Doychev » 13 май 2008, 00:09

:wink:
Или ще намразиш модела и марката му или
ще станеш един от добрите в семейството на ладиите.
Направо ти правя :evala:
Според мен тука има някаква тънкост която пропускаме всички или колата е толкова амортизирана по окачването заради корозия или други проблеми на времето и пробега фактори и неможе да се даде някакъв съвет от дистанция.
:bravo:
Citroen Xantia 1.9 Turbo D
Hydropneumatic Anti-Sink System

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 13 май 2008, 00:41

Dragonfly написа:Ами ние те предупреждавахме да караш методично и да не сменяш "ан-блок". Сега иди разбери.
може би си прав но не съм сменил всичко на веднъж ето и последователноста във времето:

1) отново напълнена централна сфера - "цъкането" на конжуктьора е 3-5 секунди , колата пада бързо под 4 минути
2) сменен конжуктьор и разпределител (паяк) 2-ра ръка и централна сфера - нова (към тях нови опръстени и гуменички вложки за тръбичките) - колата все още слиза за няма и 3-4 минути но първо задницата до земята и чак 15 мин по-късно предницата. "Цъкането" си остава на около 3-5 секунди.(отново никаква промяна)
3) сменени оригинални(купена колата с тях неотваряни явно) регулатори-височина с такива 2-ра ръка , видимо в по-добро състояние. Почистени,оправени,нивелиран автомобил - окло два часа след процедурата колата остава на ниво след угасяне, отреагира при натиск/товар за около 3-4 секунди до нормално положение.Конжектьора цъка на нормално ниво и ненатоварен автомобил на интервал от 40-100 секунди.
4) около 8-9 часа след и 20 клометра след ремонта , колата отново е мудна в изправяне/сваляне и отново "цкането" си остава на 3-8 секунди

НЕ съм сменял още спирачен кран - по време на смяната на регулаторите единственото което съм "барал" още бе да развия пробката на крана(едно болтче от долната страна) и да натисна няколко пъти така при свалено казанче,оставени свободни тръбички, и развита пробка. Нищо друго.

Имам съмнение че помпата може и да засмуква въздух понякога и за това ми се иска да сменя маркуча от казанчето до помпата но нямам представа дали всеки маслоустойчив би ставал за целта или трябва да е специален ?


Doychev написа: :wink:
Или ще намразиш модела и марката му или ще станеш един от добрите в семейството на ладиите.
Направо ти правя :evala:
Според мен тука има някаква тънкост която пропускаме всички или колата е толкова амортизирана по окачването заради корозия или други проблеми на времето и пробега фактори и неможе да се даде някакъв съвет от дистанция.
:bravo:
- наистина имаше момент когато си помислих да я продам колата и да кажа "майната им на французите и техните хидравлики" , но за нещастие съм зодия Водолей и обичам адски много техниката и нестандартните неща и за това така ме привлича този автомобил въпреки че явно всичко е зле по него. Дори и да се отърва от него пак бих си взел съшият.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1208
Регистриран: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от vesso » 13 май 2008, 08:35

Май обичаш повече да пишеш ,от колкото да свършиш нещо :!: От философски трактати,хидравликата и желязото не отбират!Както съм казвал Ситроена не е Windows,че да го оправиш от компа в къщи :wink:

Потребителски аватар

Debilian
Редовен
Мнения: 98
Регистриран: 09 май 2008, 16:32
Кара: Xantia 1.9D реколта '93, Laguna II 1.9dci, реколта '04
Местоположение: София

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Debilian » 13 май 2008, 12:43

Това с трудното ставане съм го наблюдавал при мене - оказа се разхлабен при казанчето входящ маркуч към помпата. Стопа гаснеше след 1 минута и колата се вдигаше след 2. Сложих още една скоба и се оправи.
Малкото постоянно дърпане на въздух обаче се усеща и като затягане във волана при високи обороти /това само при коли с делител на потоците/. Може да ти е от полза това инфо.
Иначе пича, дето си водя колата при него, твърди, че маркуча се сменя с маслоустойчив 7 лв/м :D , но не съм вършил тази операция още и нямам личен опит дали става или не.


viva
 
 
Мнения: 112
Регистриран: 14 яну 2008, 19:18
Кара: ксантия 2.1 турбо дизел- 6 сфери, комби, 05.1998 г.
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от viva » 13 май 2008, 21:16

Ползвай само оригинални маркучи. Аз правих на моята кола от маслоустойяив маркуч. Волана започна да се върти по- трудно, започна по- бавно да се вдига колата, при завъртане на волана в крайно ляво или в крайно дясно положение същия започваше да претръпва, при леко мърдане на волана състемата издаваше съскащ звук. Намерих втора употреба маркуч и го смених и сега хидравликата е ОК.

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 16 май 2008, 00:50

Здравейте всички които по един или друг начин участвахте в темата ми.

На първо място ще започна с малко цитати :
vesso написа:Май обичаш повече да пишеш ,от колкото да свършиш нещо :!: От философски трактати,хидравликата и желязото не отбират!Както съм казвал Ситроена не е Windows,че да го оправиш от компа в къщи :wink:
Нямам идея къде си казал че "Ситроена не е Windows,че да го оправиш от компа в къщи" но не считам за уместна забележката ти. Първо защото очевидно си имал хидравличен ситроен преди и си навътре с проблемите които ти е погаждал за времето на ползване. Аз се сблъсквам с такава техника за пръв път. В друг по-преден пост ми пишеш :
vesso написа:Колега много здраво си се оплел в схеми и налудничави теории,твоята кола си е най-обикновен БХ!За това отвори си схемата на модела и работи по нея,колата ти пада бързо,заради проблеми в спирачния кран,делителя на дебита ще ти създава проблем с волана,не с падането :wink:
Да и тук си прав - това наистина се оказа малко модернизирана версия на БХ и БЛАГОДАРЯ! :evala: за насочването към спирачният кран.Оказа се ... почти той за което ще напиша малко по-долу. Но нека си довърша.
Когато някой зададе въпрос : колата ми прави еди си какво помагайте , всички виквате - ами по кристални сфери ли да гадаем опиши малко по-подробно,а аз като се опитах да ви дам всичката информация която разполагам от МОЯ 2-МЕСЕЧЕН!!!! опит с колата едва ли не .. Но както и да е. Нямам желание да продължавам в този дух само ще добавя че за човек който няма гараж а ползва само на приятели и то когато те са свободни :!: , и който работи на две места и само неделята му е свободна , моля поне не ме обиждайте на мързел,макар и в контекста!
Относно : "За това отвори си схемата на модела и работи по нея.." Поне можеше да кажеш от къде да я взема ако не друго,но това не е важно. Както и да е нека опиша всичко което знам и съм направил до сега а дано на някой му е полезно.

Ето равносметката :
--------------------------------------------
централна сфера нова - 62лв с ДДС
конжектжор и разпределител 2-ра ръка (запазени) - 50лв
коректори 2-ра ръка (запазени) - 80лв
спирачен кран 2-ра ръка (запазен) - 70лв
2 броя щангички местещи регулаторите + кокълчета - 90лв
---------------------------------------------
Общо: 352лв + 20лв за смяната на сферата в сервиз. = 372лв!!

И така измерванията и преди и след са при следните условия:

1) при сменено масло LHM
2) автомобилът не бе натоварен с никакъв баласт (багаж или пътници)
3) колата е оставена на нормално положение (2-ро) да поработи около 5 минути до стабилно поведение,на празен ход

ПРЕДИ : конжектьора издаваше стържещ звук, "цъкаше" на всеки 3-5 секунди , колата ставаше от земята до нормално положение за 2 минути . След изгасяне клякаше отзад до земята за 15-7 минути , отпред малко повече от 30-20.

СЕГА : конжектьорът "цъка/щтрака" на 90-100 секунди , колата става от земята за около 40 секунди (от паднало положение до тампони) , след угасяне кляка постепенно , пак малко по-бързо задницата но с най-много минута две преди предницата но като цяло периода е около... 80-120 минути до тампони, а на моменти и малко повече.

ХРОНОЛОГИЯ НА РЕМОНТА:

1) Смених първо конжектьора с рапределителя (паяка или както там му казвате) и централната сфера. Въпреки че на комплекта който намерих имаше сфера която определено изглежда добре ( на снимката)

Изображение

реших тя да бъде нова и не съжелявам. Тази която свалиха и която бе един от факторите за този пост се бе .. пръснала. Разбрах го като я срязах внимателно от любопитвство на машинка с бакилитов диск и вътре гумата бе скъсана на няколко места, като подчертавам имаше и "съдрано" не в равнината на среза.
След смяната на другите два елемента в схемата, "почукването" остана на често макар и с 3-5 секунди повече но звукът на помпата за налягане се промени и лекото почукване изчезна.
Въпреки това задницата пак си се свличаше за норматив или с угасянето и слизането от нея за няма и 3-5 минути и гъза и бе на земята.
След смяната и обезвъздушаване няколко пъти от болтчето притискащо съчмата(виж схемите по-долу),колата ставаше умерено бързо , около минута и малко от положение "паднала на тампони".

Тук е мястото да разкажа че от конжуктьора(сваленият стар мой) изтекоха при промиване "малко мизерии" но не съм се опитвал да го разглабям че за сега нямам време но се оказа че разпределителя има износени плунжерчета и което бе интересното като започнеш да ги побутваш с пръст нагоре надолу на моменти "запецваше" на едно положение на 1/2-1/3 от хода си.
От него излезе ръжда, нещо подобно на кал със стружки и оранжево-кафеникакво масло при положение че LHM-а ми е нов и приятно зелен(все още)

Схема разпределител :

Изображение

Тези снимки не са мои също (все така се случваше че нямаше апарат покрай мен) :oops: :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Конжектьор :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


2) Смених регулаторите - тъй като случайно намерих изгодно два употребявани ги купих и разглобих. По
чистих ги до блясък и ги смених заедно с кокълчетата и щангичките който ги движат.На предния дори го смених с целият механизъм - така си дойде а и нямаше много луфт по осичките около които се въртят пружините местещи "буренцата"

Разглобеният регулатор изглежда така (снимките не са мои) :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Схема :

Изображение

Така изглежда нов преден цял механизъм (предене и заден нови са съответно около 210лв/бр нови):

Изображение

Тъй като колата не бе местена никъде, аз свалих казанчето за да не ми измие очите течноста по тръбите и аз развих малкото болтче намиращо се отдолу на спирачният кран.От там излезе мизерия , след натискане няколко пъти интензивно докрай предалът на спирачката, смених регулаторите , набучих маркучи и тръби който в общи линии са :

Изображение

както и нескопосаният ми превод от руски(числата са по бялата схема):
1 — Подающий шланг от насоса высокого давления(тръбичката захранваща помпата за високо налягане)
2 — Возвратный шланг от регулятора давления(тръба връщаща излишното налягане от помпата)
3 — Возвратный шланг от цилиндра гидроусилителя руля(връщане на излишната течност от сервото във волана)
4 — Шланг возврата гидравлической жидкости от корректоров дорожного просвета, цилиндров подвески и предохранительного клапана(връщане на течноста от коректорите за височина,хидравличните сфери,предпазният клапан - ей това нямам идея къде е но ако то е дало фира някаква?)
5 — Шланг возврата жидкости от корректора дорожного просвета(връщане на течноста от коректора за височина)
6 — Шланг возврата жидкости от модуляторов ABS/антипробуксовочной системы(връщане на течноста от модулатора за ABS)
7 — Шланг возврата жидкости от клапана гидроусилителя руля(връщане на течноста от клапана на сервоусилвателя във волана)
8 — Вентиляционный шланг (вентилационен маркуч)

Обезвъздуших отново от болтчето , но нека дебело да подчертая че спирачките не са УПОТРЕБЯВАНИ(не е натискан педалът по време на процедурата) и тогава колата започна да реагира на секъндата.Дори подпирайки се леко на нея и тя компенсираше на секундата. Конжектьора взе да цъка при нормално положение на около 30-40 секунди в началото а след около час взе да цъка на 50-60 секунди.Оставих угасена колата около час и тя почти не падна(през това време чоплих друго по нея).Рекох си - супер, всичко е наред , но след като я покарах няколко километра и ползвайки интензивно спирачката и тя пак взе да пада за около 3-5 мин и регулатора "цъкаше" на около 5-10 секунди като след няколо дни зачести. Воланът все още бе "прекалено мек", колата пак взе да става мудно и когато някой седне на багажника отреагира да компенсира за около 20-30 секунди.

Замислих се да сменя и последната възможност - спирачен кран и предпазен клапан. Нямах нито едното нито другото и за това продължих да разпитвам и за едното и за другото.

обезопасителен клапан :

Изображение
Изображение

спирачен кран :

Изображение
Изображение

3) Спирачният кран - ето че след обикаляне и търсене се докопах до един който бе на добра цена и сравнително запазен. Не че може да се прецени до колко е запазен но аз рискувах и го взех. Смених го като държа да подчертая че трябва да бъдете МНОГО ВНИМАТЕЛНИ!!! когато го вадите защото там е фрашкано с тръбички и маркучи , което е по-лошото, по закона на Мърфи може да се спука някой маркуч. Можете да си поиграете да нагрявате полека с пистолет за горещ въздух но и тогава няма гаранция. Аз въпреки че внимавах много (и псувах само на ум) успях да скъсам едната която е от крана към казанчето (горната) .Това се дължеше на факта че тя е била в това положение много години и направо бе "спечена" Реших проблема с кръпка от типа нов маркуч от крана до скъсаното а снадката бе метална тръбичка 7мм външен диаметър, както и две скоби който да пристегнат маркучетата към снаждащият елемент. Другото което е особено шибано е скобата държаща маклият "ъгъл" (двете снадени метални тръбички под крана) Там е с торкс 20 но е отварт развиването. Една планчица с болтче към корпусът на крана би решило елегантно тази задача ама не би..
(съжелявам за лошите снимки но само телефона бе в мен)
Изображение
Изображение

И така сменяйки крана се получи следното. Колата става за около 30-40 секунди от паднало положение до тампони. смененият (малко по-горе) конжектьор "цъка" вече на 90-100 секунди при поработила на нормално положение кола около 2-3 минути. Не кляка в продължение на час - два. След което се "свлича" но плавно и заедно предницата със задницата като задницата изпреварва с около минута най много две предницата. Изправянето (ненатоварена) не е тип "алпинист" полека предница , задница, предница.. а като хеликоптер едновременно предницата и задницата,като лек превес има задницата. Не знам дали може да се каже че е проблем но все още колата при рязко слагане на товар (сядане на багажника) компенсира за около 20 секунди. В два документа на английски пише че било нормално но аз се съмнявам че луфтовете механизмът в системата отдолу предизвикват това забавяне при отреагиране на натоварване, но при малко свободно време ще се погрижа и за това.

Това е около колата за сега , а след ден два ще кача снимки как се разглабя спирачен кран. Там се оказа че има обилно количество запушени с "тиня" отворчета на подвижните елементи, и огромно количество ръжда. Тогава ще опиша и снимковият материал и кое е било причината буталцата да не се връщат на място и са проускали налягане.

Като за финал мога да кажа и още нещо което съвсем случайно открих. Малка цепнатина след скобата до казанчето на маркуча който засмуква LHM за помпата за високо налягане. Понеже имаше възможност изрязах проблемната част и сега всичко е добре.

И още нещо : оригинален маркуч от казанчето до помпата е 320лв!!!! така че решете сами : това или марков друг маркуч за масло за 5-6лв метъра!

Ето и обещаните снимки за спирачният кран.

Сваля се планката чрез която се закрепя самият кран към купето с шестограм 6.След това се разглабя на менгеме или бормашина. Втората се ползва на същият принцип , като менгемето а не да се дупчи нещо с нея. Това става така :

Изображение

Веднъж освободили зегерката рахлабваме постепенно до освобождаване на усилието на пружината (голямата дебела) и след като подпрем с пръс лекичко капачката няма опасност нишо да падне или хвръкне.

Какво да очаквеаме вътре? Схематично е добре да се види но мисля че това ще бъде малко повече от полза:

Изображение

Може би всеки ще намери своят начин за разглабяне , но тук мога да обясня само моят :P
И така от дясно на ляво.(по снимката) Сваляйки зегерката най в дясно ще способства за изваждането на капачката до нея.Така и нямам обяснение защо в система където има масло под налягане тия французи са сложили боядисана с боя капачка и съоветно влагата , флуида и още кой знае какви боклуци се пръсват по системата заради това. Там бе фрашкано с тиня,да точно ТИНЯ и ръжда. Това именно е било действало отчасти като буфер и пружината не е испявала да се движи плавно заедно с чашката в нея. До тях в посока ляво се виждат двете плунжерчета.

Изображение

С двете стрелки съм маркирал двете уплътнителки/семеринки от които бялата е тефлонов тип, другата е от гума. Аз лично не съм проверявал но мисля че не се продават комплект за смяна.(може и да не съм прав)
Ключовият момент тук е да не обърнете при монтажа това с дупката. Нямам идея какво може да се получи иначе но за всеки случай не го правете :P . Тъй като не съм описъл как се стига до изваждането им нека да поясня сега . Капачката скриваща голямата пружина излиза почти сама,но ако не иска натиснете много леко по гумената част в обратната страна на крана. След това се вади подвижният елемент в дясно (да го нарека стъпален плунжер) като почти веднага с него изпада и първата пружинка(която много прилича на тези в химикалките). За да извадя второто елементче използвах дебела тел, лекичко изкривена накрая. Нещо като кука за плетене. Втората малка пружинка си остана вътре та и нея вадих така. Оградените в червено са две дупчици , като малката бе също в тиня. Интересното поне за мен бе хлабината менжду тези подвижни елементи и тялото - около 2-3 микрона , което гарантира работата на крана без да се налага ползването на семерини и каквото и да подобно нещо. Ясно се вижда износването на малкият елемент в най-лявата си част.
Сега да продължа пак по тази схема :

Изображение

Развива се болтчето под крана (в случая то е пред него) . Лично аз понеже имам фотографска памет не пиша кое от къде но понкога еуфорията ми играе лоша шега и за да не забравя си маркирах отвора на който бе , а ако помните - то тогава то се намира при работно положние на предната долна дупка. След това подпъхнах отверка до гумената шапчица и полека полека като "консерва" :wink: , извадих пръстена който задържа гуменият елемент. След това самата гумичка излиза леко хваната с два пръста. Под нея е последният елемент , който е подвижен , но над ламаринената тарелка има отново зегерка (първата в ляво) С това кранът е отворен. Аз го почистих , малко разтегнах пружинките които са между плунжерчетата и ... го сглобих в обратният редм започвайки от гумичката и т.н.

Ето как изглеждаха нещата при сериозното почистване "на грубо" :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И ето окончателното сравнително добре почистено :

Изображение

Маркираното с кръгче е ръбчето което влиза в канал и за това скобичката няма ннужда да е яко натегната. Нея когато свалите ще схванете.

Изображение

И отново как изглеждат почистени :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Това е относно спирачният кран. Разглобих си днес и старите коректори които свалих и за съжаление отново нямах апарат в себе си че да ви покажа колко тиня и ръжда извадих и от там. Дори на предният коректор задната подложка под гумичката (не този с лостчето а от другата страна) бе направо "отхапана" по периферията.

Като наистина за приключване бих желал да отбележа няколко неща:
* Всеки има право да се изразява и за това може и да не ми допадна сърказмът на vesso , но му БЛАГОДАРЯ и на него , както и на всички останали за насоките и мога да пожелая само на бъдещите щастливи собственци на такъв ситроен да имат късмета да попадат на поне малко подържан екземпляр!
* Малко по-горе бях посочил че колата ако е оставена на 2-ро положение да седи и си падне сама до тампоните за няколко часа се вдига за 30-40 секунди. Ами днес се загледах малко повечко с часовник в ръка и се оказа че в тази ситуация за 4-часа не бе точно паднала докрай,тъй като като я натиснах(подпрях се на нея) леко отзад и тя поддаде
малко надолу и се върна все едно имаше малко останала височинка в която да се "смести". След като запали и си дойде до стабилно положение на зададенаат височина , при все че няхме двама отпред на седалките а точно... 8 секунди! И аз не повярвах :) а и все още се чудя 8-10 секунди нормално време ли е за рекция - в смисъл такъв както си работи колата на място и няма никой в нея , тя е на положение "нормал" - отваряш и багажника и сядаш на бронята? :)
За тази тема толкова - и дано поне една,две години не ми прави проблеми!


Успех! :super: :drink:
Последна промяна от longgo на 17 май 2008, 01:00, променено общо 2 пъти.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 2792
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Fantomas ^ » 16 май 2008, 10:43

Пич, свалям ти шапка за целя труд и хъс! :evala:
Не се засягай на Весо, и аз съм забелязал че пише така, сякаш всички сме с по 10 ситроена зад гърба си и имаме магазини
за части и сервизи в гаражите си.
Още веднъж браво и определно постовете и ще са полезни за много хора без гореизброените неща.
Снимките също ме радват! :bravo:
:super:
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Tonin » 16 май 2008, 20:54

longgo Не знам колко време е било необходимо на някой от нас да научи всичко това, което ти си постигнал за 2 месеца. И не само да го научи, но и сподели и опише по такъв начин. Аз нямам думи. Марката Ситроен залужават такива хора като Лоннго. Пп Да кажа нещо на Весо. След всички знания, които имаш , ако 20% имаше желанието на Лонго, много от проблемите с колите ни щяха да се решават още във въздуха, а не да пишеш във всяка 3 та тема с недомлъвки и да се заяждаш.
Последна промяна от Tonin на 16 май 2008, 22:16, променено общо 1 път.


navivovas
 
 
Мнения: 251
Регистриран: 12 окт 2007, 20:44
Кара: citroen GSA и citroen XM 2.0i
Местоположение: Ботевград

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от navivovas » 16 май 2008, 21:09

Viva,
какво общо има вида на маркуча и затягането на волана?
По скоро е важно маркуча освен да е маслоустойчив,и да e устойчив на LHM!
Аз лично ползвах за другия си Citroen GSA кипаджийски маркуч.На него пише PTFE-E,с тьрговско наименование Rilsan.Издьржа на налягане,пара(до 120 градуса),сярна киселина.натриева основа и на ...LHM.Прозрачен е, продава се от фирмите които предлагат КИП и А оборудване.Предполагам,че може да се използва и силиконов,но трябва да бьде с достатьчен диаметьр.
Има два вида коли,CITROEN и....
Vive la Citroen!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост