ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 28 апр 2008, 20:39

morski написа:.. На мен ми направи впечатление че от 2 не ти връща масло, което говори че до регулатора на налягането (конжектора) не стига достатъчно количество масло. От там би трябвало да се връща много масло, накъсвано само когато регулатора качва масло към сферата, говоря за автомобил в покой, без консумация на налягане от типа натискане на спирачки и други действия...
Ами а де :hmm: , аз съвсем нямам идея.В момента когато развия клапанчето за обезвъздушане на конжектора а около 10 секунди подава флуид и спира.Дори когато го развих , (за спорта) на работещ двигател и вдигната кола на 4-то положение , на почти цял оборот не започна да връща течност като че ли е директно свързана помпата ами изкара има няма 100-150 грама най-много и до там..А колата не помръдна от нивото си :hmm:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 28 апр 2008, 20:57

Колата не мърда при развиване защото сработва клапана за разделяне на кръговете...много клапани станаха намесени, това само информативно ти го казвам, това е този клапан на който е вързана лампата за ниско налягане, в него освен датчик има и плунжер който спира връщането на масло към конжектора при спиране на подаване на налягано от него, направено е с цел да има налягане за спирачките при отказване на помпата например или какъвто и да е друг тип загуба на налягане.
Аз затова продължавам да си мисля че в разпределителя има някакъв пробив и маслото минава през него в рейката и от там в казана....където и след регулатора да има утечка ще тече от друг връщащ маркуч, а не от този на рейката.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 28 апр 2008, 21:23

Хммм....тия схеми са малко съмнителни. Не за друго, ами защото при двукръговите помпи, конжунктьора връща зелено...ама много зелено, докато при еднокръговите, изхода на конжукнтьора е само за обезвъздушаване и при изключване. Основния поток от него отива в делителя - от там в рейката и казана....сега ме полази съмнението, май в него имаше още един "технологичен" отвор, през който от конжунктора излишното зелено отива в казана (предполагам м.2 ). Но това е само след като е напълнена централната сфера. Щом пуска от там по-малко зелено, значи сферата е празна -или не се пълни.
Странно защо от 3 тече - по картинките, той идва от хидроцилиндъра на рейката, а там не трябва да тече. От този за сервото трябва да тече постоянно, с изключение на пълненето на централната сфера и при въртенето на волана...предполагам, че е 4.
Явно е побългарявана схемата, или тази руската не е вярна. Сега ще се пробвам да изровя някаква...
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 28 апр 2008, 21:25

morski написа:Колата не мърда при развиване защото сработва клапана за разделяне на кръговете...много клапани станаха намесени, това само информативно ти го казвам, това е този клапан на който е вързана лампата за ниско налягане, в него освен датчик има и плунжер който спира връщането на масло към конжектора при спиране на подаване на налягано от него, направено е с цел да има налягане за спирачките при отказване на помпата например или какъвто и да е друг тип загуба на налягане.
Аз затова продължавам да си мисля че в разпределителя има някакъв пробив и маслото минава през него в рейката и от там в казана....където и след регулатора да има утечка ще тече от друг връщащ маркуч, а не от този на рейката.
Аз май нещо явно не съм обяснил :oops: (е то не ми е за сефте) - та местата от дето тече са тръбички :
5 — Шланг возврата жидкости от корректора дорожного просвета(връщане на течноста от коректора за височина)
6 — Шланг возврата жидкости от модуляторов ABS/антипробуксовочной системы(връщане на течноста от модулатора за ABS) на черно бялата схема и 3,4 на фотографията ми. Ето защо идва малко объркването ми ако нямам разменени(макар че аз когато ги свалях за почистване и смяна на маслото съм ги сложил 1:1 както си бяха) маркучета - 3,4 на моята снимка и 5 и 6 на чернобялаат схема излиза че тече здраво от... (5 — Шланг возврата жидкости от корректора дорожного просвета).Аз до колкото виждам от схемата маркуча от рейката е един от вертикалните а там е наред работата :hmm:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 28 апр 2008, 21:27

Не може от рейката да е вертикален...от рейката е доста дебел, и със сигурност е със скоба.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 28 апр 2008, 21:43

Тогава или Руската схема е нещо посбъркана или аз не я разичтам правилно :( защото според чернобялата схема пише това под нея :
3 — Возвратный шланг от цилиндра гидроусилителя руля(връщане на излишната течност от сервото във волана)
7 — Шланг возврата жидкости от клапана гидроусилителя руля(връщане на течноста от клапана на сервоусилвателя във волана)
а като си играх с казанчето точно тези двете не течаха(!!! пояснявам че не съм въртял волана докато имаше така свалени маркучета)
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 28 апр 2008, 22:00

За 3-ката се има предвид, че връща маслото от цилиндъра. На единият му край има една гумена х*ня, която събира изтеклото зелено. Както е на "амортисьорите" долната тръбичка. А зеленото от самият цилиндър минава през главата и тогава изтича (предполагам, че под клапан разбират именно нея). От там тече и при оставен в покой волан.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 28 апр 2008, 22:08

След поредно препрочитане на нещата измествам съмненията към предпазния клапан за който ти говорих, той е вързан към обратната магистрала на коректорите, а от тях е ясно че такъв дебит няма как да има, така че смело към него....на Ксантия не знам къде се намира точно :oops: , не съм го търсил, но ми се струва че е някъде в областта под казана за маслото. Прилича на разпределител със 4 стоманени тръбички, шлаухка и букса, между другото при сериозен слив на масло през него симптомите приличат на твоите.
Това защото казваш че тече от маркучето което е за масло от коректорите...
"5 — Шланг возврата жидкости от корректора дорожного просвета(връщане на течноста от коректора за височина)"
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 28 апр 2008, 22:17

Дебита на тръбичките не позволява да изтече от там всичкото зелено... :? Според мен са объркани връзките до казана...

п.п. longgo, опитай се да проследиш по-дебелите тръболяци до къде отиват....
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Dragonfly » 28 апр 2008, 22:37

longgo
Дай да уеднаквим понятията, че прекалено много термини влязоха в употреба.
Конжонктьор/дисжонктьор - това е френското название, буквално означава съединител/разединител. Смисълът на това название е, че при работа подвключва помпата към хидросистемата и при достигане на зададено налягане изключва подаването на течност и го пренасочва обратно към резервоара. Това е придружено с характерното цъкане. Според мен на български най-добото и точно название е регулатор на налягането.
Хидроакумулатор - викат му още централна сфера. На външен вид и по вътрешно устройство е като другите сфери. Но предназначението й е да натрупва обем от течност под налягане и да компенсира изтичащите количества при работата на окачването и спирачките. По този начин не е нужно помпата да работи постоянно в режим на нагнетяване, а само периодично през регулатора на налягането допълва това количество до зададеното работно налягане. Самата хидроакумулаторна сфера се завива в тялото на регулатора на налягане и оформя едно цяло с него. Ако налягането на азота в нея се понижи или пък напълно изчезне, пропорционално намалява запасът от течност и регулаторът започва да се включва все по-често да допълва системата, като и цъкането се учестява.
Разпределител на потоците - известен на разговорен жаргон като "паяк". Има го само на коли с еднокръгова помпа и серво на волана. Ако няма серво на волана (например има такива ВХ), то няма и този разпределител и системата се опростява конструктивно. Предназначението му е добре формулирано в руския документ.
1. Разпределя потока на течността от помпата между кормилното управление и окачването в режим на съединяване (конжонктьор) - регулаторът е отворил канала към окачването.
2. Разпределя потока на течността от помпата между кормилното управление и резервоара за течност н режим на разединяване (дисжонктьор) - регулаторът е закрил канала към окачването и то се захранва само от хидроакумулатора.
3. Ограничава разхода на течност към кормилното управление.
4. Ограничава налягането в кормилното управление.

Шаро
И на моята схема е посочено, и в руското описание пише, че обратния поток от регулатора на налягане не отива директно към казана, а обратно към разпределителя. При двукръгова помпа изходът от регулатора логично отива директно в казана.

Морски
Ако имаш предвид аварийният (предпазен) клапан, то СТОП на колегата ще свети постоянно, ако клапанът е сработил.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 28 апр 2008, 22:52

Ами той не ни е казал всъщност нищо за светлинната индикация....може и да свети.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Dragonfly » 28 апр 2008, 23:04

Съмнявам се при такава голяма червена лампа да пропусне да я спомене, ма всичко е възможно. :)
Той ще си признае, сигурен съм. :hihihi:
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 28 апр 2008, 23:07

Да поспамя малко, но си мисля че когато не се е вдигала лампата е светела със сигурност.......иначе щеше да се вдигне, но да изчакаме да си признае :D
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 29 апр 2008, 00:16

Mисълта ми беше, че в единият случай се използва само един изход от регулатора към казана (при двукръгова помпа) - това е пластмасовото капаче на тънката пружина, а в другия има реално два изхода - този U-образният към делителя и от пластмасовото капаче. За това в конкретният случай, на казана има поне две (реално са три с тази от главата на рейката) тръбички, от които идва зеленото от регулатора.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 29 апр 2008, 07:39

Добро утро момчета,

С толкова пояснения схеми след още 10-тина поста и тази тема ще става да дипломна работа или за ръководство :evala:
А сега на въпросите ви: не съм споменал лампата тъй като тя STOP и тази за спирачките (!) докато не искаше да се качи си светеше та ще ми извади очите.Когато се покатери на някаква височина и те си угаснаха.За това не съм я споменавал защото около нея всичко бе наред. :oops: (виноват)

Под казанчето имаше само тез две неща,като до колкото разбрах "цилиндричното" с многото тръби е спирачният кран а това следващото под предната част на казанчето е делителя на ABS-a който повтарям НЕ работи :hmm:

Изображение
Изображение
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от morski » 29 апр 2008, 08:36

Клапана за който говоря е по-надолу, пада се някъде под педалите, на канал се вижда (и стига) по-лесно, отгоре е толкова претрупано с тръби че няма как да се стигне до него.

Хронологията е различна-когато е светела лампата не е имало налягане което да вдигне колата, след като налягането се е повишило, лампата е изгаснала и тогава колата се е вдигнала. :wink:
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 29 апр 2008, 09:04

Tака, както си го разковал, провери всеки маркуч къде отива...
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2230
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от longgo » 29 апр 2008, 09:35

За съжаление това са снимки от преди 2 седмици когато сменях маслото.Тъй като днес и утре ме чака много работа в четвъртък ще сваля отново казанчето , акумулатора както и шланга към въздушния филтър, че да ми е по лесен огледа и ще докладвам! Но въпреки че сте толкова любезни да ми отговаряте няма да имам физическата възможност да го направя преди четвъртък следобед за това ако имате и други идеи пишете за да мога с едното разглабяне да погледна и тях :evala:

:drink:

Aйде още малко схеми и от мен :


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И работа на помпа:
http://www.youtube.com/watch?v=QrjFyehcfDU
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Dragonfly » 29 апр 2008, 14:45

На първата картинка е окачване тип Хидроактив. Твоето е класическо.
На втората е въпросният авариен клапан, а на първата снимка от колата със свалено казанче, можеш да го намериш малко по-надолу спрямо спирачния кран и малко по към надлъжната ос на колата. Познава се лесно, защото от него излизат два проводника от контакта, който включва лампата СТОП и (!).

Морския излезе прав да СТОП-а :) Докато ти свети, означава, че налягането в окачването, включително и хидроакумулатора е под минималното. Което пък означава, че или не постъпва течност, или в силно ограничено количество и затова всичко реагира бавно. Чувал съм, че вдигането става по-бързо, ако воланът се завърти докрай в една посока, което явно кара разпределителя да насочи целия поток към окачването. Поне така си го обяснявам.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Още един проблем с полегнала Xantia не искаща да стане...

Мнение от Sharo » 29 апр 2008, 14:59

Да, тогава едното бутало е в крайно положение и блокира връщането на зеленилка от регулатора. За това е другото - със съчмата, което е като предпазен клапан, пазещ тръбите от пръскане. От него се връща в казана (при условие, че налягането е над 140 атм.).
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост