ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с волана

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1180
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с волана

Мнение от Torongil » 22 дек 2007, 18:09

макар и вече малко далеч от темата:
:offtopic: преди да правите каквото и да е било по рейката почистете цедките, може и гумичките на помпата, определено има ефект и спестява грешни парички. :close:
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


bogomilb
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 02 яну 2008, 12:28
Кара: Citroen Xantia 1.8 i

Re: Проблем с волана

Мнение от bogomilb » 02 яну 2008, 13:11

Имам проблем сас волана ,хидравликата не работи ,почти , а ,като форсирам кам 2000 об, се оправя ,чудя се дали не е от ремака?Моля някой да помогне. :drive:

ArthurDent: Правила на форума:
3. Използвайте главни букви, точки, запетайки и други такива препинателни знаци (по-прегледно е).
6. Пишете не само на кирилица, но и на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК!

Потребителски аватар

ludvig
 
 
Мнения: 603
Регистриран: 08 май 2007, 16:59
Кара: С 5 3V6 2001
Местоположение: София

Re: Проблем с волана

Мнение от ludvig » 02 яну 2008, 19:57

Кое не ти работи,хидравликата или хидравликата на волана?Ако не се лъжа помпата ти е двукръгова,единия кръг отива директно на рейката без други клапани или разпределители.Възможно е да има запушване на тръбата или маркуча в който продължава. :neutral:
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1208
Регистриран: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от vesso » 03 яну 2008, 09:41

Възможно е да има запушване на тръбата или маркуча в който продължава.
Ти виждал ли си 80bar да се запушат :D :D :D

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от morski » 03 яну 2008, 09:50

Аз съм виждал :wink: , и то така че скъсах ремъка на помпата защото маслото нямаше къде да отиде....на ВХ става въпрос.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!

Потребителски аватар

ludvig
 
 
Мнения: 603
Регистриран: 08 май 2007, 16:59
Кара: С 5 3V6 2001
Местоположение: София

Re: Проблем с волана

Мнение от ludvig » 03 яну 2008, 10:49

Отговора беше достатъчно изчерпателен :mrgreen:
Valt66: Правила на форума:
14. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения.
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1180
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с волана

Мнение от Torongil » 05 яну 2008, 17:08

налягането на помпата 170 бара
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с волана

Мнение от Dragonfly » 05 яну 2008, 17:11

Не съвсем вярно. Налягането в системата е толкова (горна граница) и се поддържа от конжектьора. Помпата явно трябва да прави по-голямо.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Проблем с волана

Мнение от Sharo » 05 яну 2008, 18:24

След ремонт на помпата я бяхме мерили - около 190 беше :roll: .
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


RUMEN/SHUMEN
 
 
Мнения: 102
Регистриран: 11 юли 2006, 11:53
Кара: ШЕ BX 1.6 TZI Tehnik 90
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от RUMEN/SHUMEN » 16 яну 2008, 16:07

Погледнах карето в моторния сектор понеже нараства усилието на волана от доста време и каква ми бе изненадата като видях че французина явно се е усетил за предстоящите проблеми и го е направил с ГУМЕНО каре ! :o Два кръга от по половин сантиметрова гума с по два болта на планки на кръст ...Надеждно и просто Дано това е полезна инфо за някой ! :)
Попътен вятър и 7 фута вода под кила


llamo
Новак
Мнения: 10
Регистриран: 24 апр 2007, 23:05
Кара: Xantia 1.9D, 1993y
Местоположение: Shumen
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от llamo » 11 фев 2008, 14:32

Здравейте на всички. Карам Ксантия 1,9 Д("чист" дизел) 93 г. - 6 бутална хидр. помпа с разпределител на потоците, 5 сфери. Да споделя и аз моя проблем.Отчасти се покрива със съдържанието на тази тема, част от възможните отговори ги откривам в други теми. Значи проблема е "втвърдяване на волана".Този проблем задължително се проявява при повишаване на оборотите над 1600/мин.Има го и понякога когато колата/помпата/ е студена, но не винаги.Когато се появи при ниски обороти/празен ход/ е необходимо усилие да се отклони волана от първоначалното положение,после внезапно "олеква" и се върти добре докато не го оставя в друго положение и после пак същото. Прави впечатление,че "олекването" е съпроводено с "включване" на помпата и нейната работа през цялото време на въртене на волана.При загряване и на празен ход на двигателя проблема изчезва.При форсиране на двигателя обаче "втърдяването" се появява ,но при високи обороти обаче изчезва описаното внезапно "олекване" на волана, но се случва понякога и да го има.Напоследък при около 3000 об/мин започна да се вкл. "гадната"лампа, след натискане на съединителя за няколко секунди и работа на празен ход изгасва и може дълго време да не светва като карам при същия режим.
Ходил съм 2 пъти при Ясен в Г.Баня и 2 пъти при "Гого" в Русе - резултата е никакъв.В интерес на истината изобщо никой не направи опит да провери откъде може да е проблема.
- карето на волана е проверено и е здраво.
- Филтрите в казана се почистени,извършена промивка на системата с промивно масло, нов ЛХМ.
- Сферите са проверени и са добре.
- Разпределител - няма външни течове, но понякога "съска" когато помпата включва (според Ясен - нищо му няма, според Гого - не може да се разбере дали му има нещо, но обикновено първо протичали).
- помпа - като взех колата беше с правен на струг капак и поради теч и дълго светене на ламата и бавно вдигане я разглобих - имаше някаква износена бронзова втулка, която замених с иглен лагер, поставих такъв и от другата страна.Няма видими задирания по буталцата. В момента лампата за нал. изгасва за 5-6 сек. за около 30 сек се вдига от напълно паднало положение.
- предполагаем вътрешен теч от спирачния клапан (нямам пропадане на задницата при нат. на спирачки, но доста бързо пада задницата при загасване за двигателя, когато ходих на преглед не можах напълно да блокирам барабана при теста на задните спирачки, наложи се да я вдигна в сервизно положение).Не съм вадил връщащия маркуч от клапана, но като се постопли времето ще го направя.
Въпросите ми са:
- възможно ли е да се определи точно в кой възел е основния проблем, без да се заменя със съответен проверен и работещ?
- по-удачно ли е (според съветите и на двамата споменати майстори) да се преработи хидр. система на "двукръгова" (смяна с помпа 6+2 , заедно с рег. на налягането и премахване на разпраделителя). и "да забравя за проблема" (пак според цитираните майстори)?
- препоръка за някой майстор (без горе споменатите) близо до Шумен, който би могъл да реши проблема?


gari
 
 
Мнения: 1789
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic
Местоположение: Русе

Re: Проблем с волана

Мнение от gari » 11 фев 2008, 15:12

Имах познат със същия проблем, но не беше с 5 сфери, а с 8 и проблема беше в помпата. Смени я с друга - втора употреба, но същия вид и проблемите му изчезнаха. Изненадан съм, че Ясен не те е оправил. Нямам идея за майстори в района ти. Но щом помпата ти е бъзикана, има голяма вероятност белите да идват от там. В Русе знам, че правят ремонт на такива помпи, но зависи много от състоянието на твоята и доколко може да бъде възстановена. Мястото вече съм ти го казал - Минчев Ситроен. Ако намериш някой по-близо, по-добре.
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Проблем с волана

Мнение от Sharo » 11 фев 2008, 16:50

Aми не можеш да сложиш двукръгова (т.е. можеш, но много бавно ще се вдига) - трябват ти и заключващи клапани. А си мисля, че помпата е 5 бутална. Според мен проблема ти е в разпределителя - може да не тече, но да са блокирали буталата вътре. Взимаш един ремонтен комплект и възможно най-фината шкурка. Отваряш, жулиш, сменяш о-пръстените и затваряш. Единствено внимавай с положението на регулиращия шестограм, за да не ти се наложи да сменяш още нещо :mrgreen:
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


llamo
Новак
Мнения: 10
Регистриран: 24 апр 2007, 23:05
Кара: Xantia 1.9D, 1993y
Местоположение: Shumen
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от llamo » 22 фев 2008, 14:05

Ще пробвам при първа възможност. Ще пообикаля и Варненските морги - мисля да взема някой разпределител и да пробвам с него или пък да "потренирам". А спирачния клапан доста връща.Кофти работа, май и това ще трябва да сменя.


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Проблем с волана

Мнение от Sharo » 22 фев 2008, 14:20

A може и помпата да не дава достатъчно дебит, щом и лампата за налягането свети... :roll:
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


atilev
Редовен
Мнения: 52
Регистриран: 03 юни 2005, 22:49
Кара: Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Местоположение: София

Re: Проблем с волана

Мнение от atilev » 04 мар 2008, 13:36

Колеги този разпределител или /кормилен дистрибутор/ паяк / , къде се намира?
Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Клубна карта № 229


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Проблем с волана

Мнение от Sharo » 04 мар 2008, 15:10

До централната сфера...ако го нямаш, значи си с двукръгова помпа. Или по-скоро обратното - ако си с двукръгова помпа, няма да го имаш :mrgreen:
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


atilev
Редовен
Мнения: 52
Регистриран: 03 юни 2005, 22:49
Кара: Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Местоположение: София

Re: Проблем с волана

Мнение от atilev » 05 мар 2008, 13:03

Благодаря ти
Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Клубна карта № 229


Любител
 
 
Мнения: 406
Регистриран: 30 авг 2007, 21:19
Кара: citroen XM, 2.5TD exclusive '96
Местоположение: Мордор (София)
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от Любител » 18 мар 2008, 12:58

Да се включа и аз с питане: Есента смених при Ясен зеленото, но до колкото знам нищо не е чистено. От тогава се появи затягане на волана когато колата е студена, но като загрееше хубаво, проблемите изчезваха. След повечко пътуване с по-високи обороти през почивните дни, от вчера се появи по-упорито затягане. Сутринта си правих експерименти с въртене на волана и установих, че при рязко завъртане затяга, а ако плавно се върти няма такъв ефект. Как мислите, дали ще страдам с ремонт/смяна на помпа или с промивъчно и почистване ще спася положението?

ПП: 99% съм сигурен че не е каре, защото затяга независимо колко и накъде е завъртян волана.
ПП2: Ще сменям втулки на носача скоро, защото според Ясен са много разбити и имам тропане отпред. Възможно ли е да има някаква връзка (май не)?

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1208
Регистриран: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Проблем с волана

Мнение от vesso » 18 мар 2008, 13:56

Разпределителя на рейката е заминал и ти прави слив :wink: 48лв е рем- комплекта и вече незнам колко ще те одерат за работа :po tikvata:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост