ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с волана


Автор на темата
Stoian Hristov
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 24 май 2007, 20:38
Кара: Ситроен Ксантия 1.8i
Местоположение: Бургас

Проблем с волана

Мнение от Stoian Hristov » 24 май 2007, 21:27

Колеги, имам следния проблем:Затяга ми волана. Забелязах, че това се случва най-вече когато времето е по хладно и колата не е загряла. Когато згрее над 75 градуса се оправя, но на винаги.
От какво може да този проблем?


EMO-Xantia
 
 
Мнения: 1699
Регистриран: 25 май 2005, 18:08
Кара: Караше :Citroen Xantia 1.6i, Сега кара Пежо 407, 1.8 6FY, 125к.с. 2006г.
Местоположение: ПЛЕВЕН
Контакти:

Мнение от EMO-Xantia » 24 май 2007, 22:32

Може би от рейката има проблем !
При повечето Ксантии да не кажа при всичките го има този проблем при големите студове над -15 градуса,но след 5-6 минути се оправя проблема !
Може и помпа да е при теб ,може и карето на волана !
Прекрасен автомобил стига да има повече пари за поддръжка :)


rds100
 
 
Мнения: 737
Регистриран: 02 юли 2005, 17:24
Кара: Xantia VSX 2.0i 16v (XU10J4D) ORGA 6302, Xantia 1.8i 16V (XU7JP4) ORGA 6877
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от rds100 » 25 май 2007, 01:21

А може и просто помпата да няма достатъчно дебит (примерно защото са задръстени филтрите в казана за зеленото). Най-евтиното и безболезнено нещо което можеш да опиташ първо и със сигурност няма да навреди е да почистиш филтъра в казана на зеленото. И ако зеленото вече не е зелено ами някакво по-бозаво - вземи го смени...
Като направиш това, ако не помогне можеш да се хвърляш в по-сложни и по-скъпи схеми.

Потребителски аватар

ArthurDent
42 x
42 x
Мнения: 3993
Регистриран: 02 окт 2004, 18:28
Пол: мъж
Кара: Xantia Exclusive 2.0i 16v Hydractive II XU10J4R + automatic AL4 ORGA 8366 05.10.1999
Местоположение: София, кв. Сухата река
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от ArthurDent » 25 май 2007, 06:55

Ъъмммм..... Що решихте, че колата е Ксантия??? Може да е 2CV :P :lol: 8) :lol:

Превод: Колега Stoian Hristov, попълни си профила, да е ясно какво караш и къде (местоживеене) го караш че да е лесно на другите да ти помагат. Това не сме го сложили за събиране на инфо за ЦРУ или МИ6, а за да е удобно и лесно на всички 8)
Изображение Изображение


joro CX
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 апр 2008, 10:23
Кара: citroen CX 22 TRS,XM 2.1 TD 12V

Re: Проблем с волана

Мнение от joro CX » 28 май 2007, 22:00

Колеги Аз пък имам следния проблем, като свивам на дясно ми отказва хидравликата на волана.От къде може да идва този проблем и как да го оправя? Това стана след като смених LHM и накрайниците на управлението. Карах го на сервиз и ми казаха, че е от помпата ама от веднъж да се развали не ми се вярва. Нямам представа какво може да бъде. Става въпрос за СХ. ПОМОГНЕТЕ!

Потребителски аватар

joe_un
 
 
Мнения: 1401
Регистриран: 02 окт 2004, 21:31
Кара: Citroen XM 2.1 Turbo D12
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от joe_un » 29 май 2007, 07:59

Какво значи "отказва хидравликата"? Опиши по-подробно какво става, когато навиеш волана надясно.
Citroen XM2.1TD


joro CX
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 апр 2008, 10:23
Кара: citroen CX 22 TRS,XM 2.1 TD 12V

Мнение от joro CX » 29 май 2007, 22:38

дори и колата да е запалена на дясно като свиван все едно нямам хидравлика. Според мен е сфера но не съм сигурен. :oops:
мерси предварително

ArthurDent: Правила на форума:
14. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения. Има бутон Изображение

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1278
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: 20+ годишни Ситроени
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Torongil » 01 юни 2007, 23:10

Според мен е рейка и по скоро един палец (май) който обръща налягането в желаната посока ... (сфера няма връзка или логика)
За затягането на волана при студ е нормално... все пак дори и LHM-ма се сгъстява и омеква, когато помпата на хидравликата загрее, а не двигателя. Работната и температура е около 120 градуса... и/или има един разпределителен клапан при еднокръговата помпа, който може да прави мизерии ако течноста не е сменяна...
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!


deyan_83
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 09 юни 2007, 10:52
Кара: Xantia 18i 12.93г.
Местоположение: Сопот

Мнение от deyan_83 » 09 юни 2007, 11:11

Колеги,аз също имам един проблем със волана.Ще опиша за какво става въпрос.Значи,при завиване и в двете посоки волана ми затяга на около една педя от хода,и става все едно е без хидравлика на волана,чува се нещо като прещракване във волана и се оправя.Когато изправям волана е сащото,пак за момент затяга.Но не само при студено време а постоянно.Примерно когато сам във завой,волана не може да се изправи сам трябва да му помогна малко.Ако някой има някакви идеи,благодаря ви предварително за помоща


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 10 юни 2007, 04:23

Първо нещо - проверка на каренцето на волана. Чак след това да се търси по-надълбоко.
Както го описваш, на заяждащо каре прилича.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Sando
 
 
Мнения: 2434
Регистриран: 05 ное 2004, 15:23
Кара: Xantia 1,8 16v 2001
Местоположение: Благоевград/Велинград

Мнение от Sando » 10 юни 2007, 15:18

Абсолютно съгласен!Напръскай го хубаво със смазващ спрей!Може и години да изкара после така!
!

Потребителски аватар

vsx16v
Модератора
Мнения: 735
Регистриран: 04 окт 2004, 10:45
Кара: C5 2007 2.2 HDI 170 к.с.
Местоположение: София

Мнение от vsx16v » 12 юни 2007, 10:14

Абсолютно. При мен карето затегна преди 4 години, защото с целия си акъл реших да мия отдолу колата с пароструйка и вкарах вода в карето. Напръсках с проникваща смазка (молибден), и чак тази пролет като преплувах една две локво от наводненията пак позатегнаи съответно пак го напръсках и сега пак е наред ;)


Манияка
Нов потребител
Мнения: 31
Регистриран: 21 фев 2007, 18:39
Кара: Ситроен Ксантия Комби 1.9 TDI 95 г.
Местоположение: Крумовград

Мнение от Манияка » 15 сеп 2007, 13:20

Да ви кажа и аз имам един проблем с волана.Появи се от скоро.Преди го нямаше,но сега като запаля и взема да въртя волана на моменти ми затяга все едно нямам хидравлика.Това моментно затягане го прави така:върти лесно затегне,все едно опре някъде и пак отпусне и пак затегне само на един завой.Мисля си да не е от помпата,понеже като и дам пълен ляв или десен се чува характерно свирене.Прегледах темата,но незнам дали ще е от карето.Моля ви помагайте :( :Help:

Потребителски аватар

tonibgbg
 
 
Мнения: 124
Регистриран: 10 окт 2006, 16:41
Кара: Xantia 2.1 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от tonibgbg » 16 сеп 2007, 01:04

Не знам дали има нещо общо ,но Ясен ми каза -като започне да ти се върти трудно волана ,значи демферната шайба е за смяна..

Потребителски аватар

Иво Пишманов
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 29 мар 2006, 12:31
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDi 2001г.
Местоположение: Царево

Мнение от Иво Пишманов » 16 сеп 2007, 03:10

Колега, не искам да съм многословен, ама искам да започна от по-далече.
Приятелят ми, който е инж. ДВГ се "наши" с ZX от "приятел" от София.
Точно след седмица се оказа , че волана затяга съвсем произволно. Пътуваш си с 80км.- няма проблем, обаче вдигнеш ли 120км. става страшно. И това го прави съвсем /когато си поиска/.Аз самия съм се състезавал съвсем малко с картинг и се мислех за тест-пилот, докато не го пробвах както аз си знам.Пътувам от Царево до Бургас и на Атия / 4 ленти/ вдигам 180км. Воланът си върви ,като по масло и изведнъж..........съвсем леко затягане, и докато го превъзмогна то олабва и аз се стрелкам към полята и горите. Авера се пищиса и ми даде картбланш за действие. Та..... Бургас ....XADO и няма да повярваш.Слагаме тубето / 9мл/ и докато се върнем в Царево никакъв проблем. И така до ден днешен-т.е. 40 000км. Дано съм ти бил полезен.
PS. И най-интересното е , че и аз сложих веднага на Ксантето ми и ......о чудо! ако искаш ми пиши на Л.С.


Манияка
Нов потребител
Мнения: 31
Регистриран: 21 фев 2007, 18:39
Кара: Ситроен Ксантия Комби 1.9 TDI 95 г.
Местоположение: Крумовград

Мнение от Манияка » 16 сеп 2007, 15:30

Бе то че се върти трудно се върти,ама на моменти.В смисъл такъв че като запалиш и започне да завива отначало е лесничко и за момент запъне,после пак отпусне и пак запъне и така.

Потребителски аватар

Nenov
 
 
Мнения: 222
Регистриран: 12 ное 2005, 14:21
Кара: Citroen Xantia 1.8i 16v '97 + LPG
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнение от Nenov » 17 сеп 2007, 15:18

Моментното затяга при това на определено положение е карето на волана. Най-вероятно е за смяна. Или ако е в началото на ръждясването - капни му малко масло. Ефекта ще е временен.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 17 сеп 2007, 18:10

И аз залагам на карето. :)
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Манияка
Нов потребител
Мнения: 31
Регистриран: 21 фев 2007, 18:39
Кара: Ситроен Ксантия Комби 1.9 TDI 95 г.
Местоположение: Крумовград

Мнение от Манияка » 17 сеп 2007, 18:21

Най-вероятно е в начален стадий,понеже до сега нямах абсолютно никакви проблеми с волана.На лесно достъпно място ли се намира тук кирливо каре и колко горе долу му е цената?


EMO-Xantia
 
 
Мнения: 1699
Регистриран: 25 май 2005, 18:08
Кара: Караше :Citroen Xantia 1.6i, Сега кара Пежо 407, 1.8 6FY, 125к.с. 2006г.
Местоположение: ПЛЕВЕН
Контакти:

Мнение от EMO-Xantia » 17 сеп 2007, 22:54

вижда се от дясната част в кухините на двигателния отсег !
Напръскай го с проникваща смазка и пробвай ,ако няма проблем значи е от него и скоро ще трябва смяна !
Ако ли не се оправи проблема е по скоро хидравличен !
Прекрасен автомобил стига да има повече пари за поддръжка :)

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта