ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Потребителски аватар

Автор на темата
XUD9
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от XUD9 » 12 авг 2019, 22:26

Привет колеги!

Колата е Xantia 1.9TD , Хидроактив 2 с антисинк (8 сфери) . От известно време конжектьорът цъкаше като часовник. Разбира се първият заподозрян беше централната сфера - купувана от АМК преди повече от 10 години и 100 000км. Директно поръчах друга, без да меря старата.

Учудването ми дойде, след като нямаше практически никаква разлика с новата сфера- конжектьорът не щрака непрекъснато както преди, а на 6 сек. Спирачките изчезват след 1 минута след гасене на двигателя. Нещо отново не е както трябва...

Питането ми е може ли проблемът да се дължи на заминала анти-синк сфера? Възможно ли е загубата на налягане да е заради нея? Изчетох адски много материали, разгледах хиляди схеми, но не мога да преценя еднозначно... По моята логика антисинк сферата "дръпва" налягането от централната, тъй като е свързана със задните спирачки и цилиндрите.

Иначе возията си е наред, няма течове, не пада долу дори след месец без да се кара. Допускам и варианта с дефектна сфера (според маркировката е произведена 2018г. ) . Беше най-скъпия възможен вариант, извадена по номер на рамата от мен. Но знае ли човек...

Благодаря предварително за помощта! :drink:

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1579
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от liuben » 12 авг 2019, 22:42

С най голяма утечка може би са ти хидроактивните клапани, спирачен кран а може и буренцата. Тест се правеше през обратните да видиш от къде бяха налягането.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk



ЧефоС
 
 
Мнения: 802
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от ЧефоС » 13 авг 2019, 08:43

liuben написа:
12 авг 2019, 22:42
Тест се правеше през обратните да видиш от къде бяха налягането.
Съвсем правилно. Играчка е, и отнема повече време, но това е правилния начин. От всяко място, от където излизат организираните протечки, се организират в отделен съд. И се вижда къде е проблема. Лично съм го правил на ВХса, когато още беше мой. И тогава премахнах "паяка", който е заврян на невъзможно за обслужване място.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 195
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от ilian.kirov » 13 авг 2019, 10:36

Странното обаче е, че колата не пада при изгасен двигател, което игнорира голяма част от предполагаемите виновници. Съветвам да се започне с проверка на спирачния кран. От него тръгват два маркуча за обратното масло, от които трябва да се види дали при запален двигател тече зелено. За да видиш кои са тези маркучи, трябва да се свали казанчето за LHM, под което се намира крана. Проверка на антисинк сферата също е добра идея, въпреки че при спряла кола - евентуален проблем с нея не би трябвало да води до зачестено цъкане на конжектора, понеже спирачката не се използва и не се налага възстановяване на налягането, което тя отнема от кръга на задния мост.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2179
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от longgo » 13 авг 2019, 11:45

XUD9 написа:
12 авг 2019, 22:26
Спирачките изчезват след 1 минута след гасене на двигателя. Нещо отново не е както трябва...
Сори, ама моята изчезват и още по-бързо а няма теч никакъв никъде и двете сфери(централна и антисинк) са нови.. Това не е никакъв показател.

Те тия сфери да не са бездънни? Ако е спукана ще поеме едно количество масло и след това става тапа и толкова..
Ако няма нищо течащо под колата, то следва:
- спирачен кран
- рейка (най-големия виновник)
- предни хидроцилиндри

Изкарват се поединично обратките от щуцерите и се насочват в казанчето за да се види колко поток има и ще си покаже.
Щом няма външен теч, то някъде по системата може да има. Също така, може да е износена прекалено много помпата и да не успява да създаде нужното налягане. Ако да кажем нова може при 900 оборота да създаде дебит и налягане за 5-7сек без загуба останалото време ще е "на празен ход". Ако сега е износена в момента в който успее да създаде налягането системата вече е "усвоила" нужното и започва поредното пълнене и т.н... При високи обороти поради скоростта на въртене "наваксва" и за това няма усещане за проблем.. :amii:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
XUD9
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от XUD9 » 13 авг 2019, 15:36

Виж, за управляващите клапани на ХА не се бях сетил. Днес ми направи впечатление, че при отваряне на врата - задният щрака два пъти един след друг и след това просто спира да жужи, без да щракне отново. Което значи, че диодът му се е предал. Възможно ли е от там да изтърва, след като явно не работи както трябва? Ще видя кога ще остане време за тест с обратното масло и спирачния кран...

Благодаря за насоките! :drink:

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 195
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от ilian.kirov » 13 авг 2019, 17:30

Това с двойното цъкане на задния хидроактивен клапан си е отделен проблем, който не мисля че е свързан с цъкането на конжектора. Това дали клапана цъка или не индикира дали се отваря и затваря когато трябва - респективно свързва и изолира комфортната сфера към съответния мост но няма отношение към това дали има утечка в него и съответно цъкането на конжектора.

При утечка в някой от хидроактивните клапани - задницата, предницата или и двете щяха да клякат като колата преседи изгасена, а понеже такова нещо не се наблюдава, смятам че проблема не е в тях. Т.е. няма отечка, отделен е въпроса, че някой може да не работи - което се изразява в това да стои в затворено положение и да държи комфортната сфера изолирана и съответния мост да е в твърд режим.

Не бързай да сменяш диода. Ако предния не цъка вообще а задния цъка два пъти - значи веригата на предния клапан е прекъснала. Извади и напръскай с контактен спрей буксата му и проследи кабела от него до компютъра, напръскай и буксите на компютъра. Ако обаче предния си цъка нормално - това променя нещата и може да се мисли в насока диод. До колкото знам при изгорял диод вообще няма да цъка а само ще жужи - ако греша, нека колегите ме поправят :wink:

Потребителски аватар

Автор на темата
XUD9
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Утечка на налягане/непрекъснато щракащ конжектьор на Xantia

Мнение от XUD9 » 13 авг 2019, 19:56

От преди си спомня, че при две щраквания на клапанчето и в последствие просто спиране на жуженето без щракване- диодът се е предал. Днес го прочетох и в темата на Jovani за ремонт на управляващата част :)

Логиката ми е, че без захранване (неизправна ел. част) - управляващата част затваря кръга към клапана на ХА сфера и свързва високото налягане с обратното (иглата е в долно положение) . От там би могло да има такава загуба. Друг е въпросът какво се случва при неработещ диод и дали това е потокът на зелено...

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост