ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

2cv-то на DrumVlado - реставрация до дупка

Производство: (1948-1990)
Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

2cv-то на DrumVlado - реставрация до дупка

Мнение от DrumVlado » 25 мар 2007, 21:46

Привет на всички. В тази тема ще побликувам снимки от работата по моя любим автомобил. Ще се радвам на коментари и съвети, както и на приказки от общ характер.
Малко история: Колата която реставрирам е 2CV6 CLUB (AZKA) от 1981 година. Тъй като купих само купето (напълно оборудвано), но без шаси, двигател и мостове, се наложи да купя и една Диана 6 (Dyane 6) за да си набавя липсващите части. Интересното е че колата е произведена в Иран и е 1975-та година. Оставям подробностите за конкретните "постове" и евентуални въпроси. Приятно разглеждане!
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 26 мар 2007, 19:51

Започвам със снимки на шасито преди да почна да го реставрирам. Това е след като го "отворих" - отстраних малка част от горната ламарина (която играе и ролята на под) там където тези шасита ръждясват най-много. Не изглежда много добре, но в последствие се оказа че е доста по-зле - изкривено странично от удар и като резултат - загубена геометрия със 6 мм във единия диагонал!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ситроен Иран...
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 26 мар 2007, 20:08

Ето и как изглеждаше колата преди да я взема...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 26 мар 2007, 20:10

A това е Dyane-та чието шаси използвам:
Изображение
Изображение
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 27 мар 2007, 10:40

:aliluia: Завиждам ти за мерака и се възхищавам :bravo: С нетърпение чакам развитието на историята по-натам.
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 27 мар 2007, 20:36

Първи стъпки от същинската реставрация - направата на базисно шаси с което да задам правилната геометрия. След внимателно изучаване на оригиналните чертежи на Ситроен за шасито, стигнах до определена конструкция с която да имам идеална геометрия във хоризонталната равнина, а по височина, въпреки че има специален инструмент, реших да използвам финно измерване за по-голяма точност. За постигане на идеално разположение на отворите за предния и задния мост изрязах на лазер ламарина със отворите на "вярните" места. По тази ламарина направих помощното шаси:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Това е готовото помощно шаси "с главата надолу"
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 28 мар 2007, 21:57

"Голямата веселба" започва: След кратка инспекция и мерене се оказва че шасито е много криво (въпреки че колата ми беше продадена като "със идеално шаси"). Взех решение да се действа радикално - напълно прерязване на шасито при мястото на загуба на геометрия и "производство" на детайли по оригиналните чертежи. За целта дълго време издирвах качествена студено-валцована ламарина и накрая се спрях на Словашка. Оказа се правилен избор...
Изображение
Това не е за хора със слаби нерви...
Изображение
Това НЕ трябва да е така...
Изображение
Изображение
Няма връщане назад, тоест няма "Ctrl+Z"
Изображение
Двете части монтирани върху помощното шаси. Сега остава само да се направи всичко като ново...:)
Изображение
Последва 2 дни мислене...
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

luter
 
 
Мнения: 205
Регистриран: 09 фев 2005, 10:04
Пол: мъж
Кара: ше : Xantia 2.0 16V 136 к. / Ксара Пикасо 2.0 HDI 90 к.
Местоположение: Пловдив / София

Мнение от luter » 29 мар 2007, 14:25

Суперрр 8) Винаги съм искал и аз да си скова някоя количка. Само дето даже двор си нямам :( , да не говорим за работилница като твойта.
А на улицата някак си не върви да реставрирам ...
Що не я направиш малко по дълга ? Така или иначе ти е разрязана на две :D. Ще се получи "Prestige" версията за 2CV6 - то. Не знам дали има подобен оригинален вариант, но никога не е късно някой да го измисли :bravo:
citroen xantia 2.0 16v 136к септември 96
ABS, ел. пакет, Airbag, климатроник
Реставрирана

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 29 мар 2007, 15:56

Има такива много. Това което най-харесвам в тази кола е гениалната и простота. Всякакъв вид Tuning е много далеч от моето усещане за този автомобил. Той просто е съвършен. Даже и модификацията Charlston ми изглежда натрупана. Преди няколо дни гледах едно 2CV AZAM от 1963-64 и все още не мога да се успокоя. Там просто няма нищо! Много елегантно и красиво. За съжаление има много други проблеми и най-вероятно няма да бъде една от моите коли...
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)


jozx
 
 
Мнения: 680
Регистриран: 21 апр 2005, 22:11
Кара: ше ZX 1.4i , Xsara Picasso 1.8 и MB W163- 430, сега MC-01
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от jozx » 29 мар 2007, 16:58

сподели какви , нещо може ли да се помогне

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 29 мар 2007, 22:09

Уффф, не подпомагайте лудите че ще стане страшно... :)
Проблемите са - на първо място цената, неясна ситуация със регистрацията и това че в момента имам 7 ситроена без да се брои служебната Ксантия... Лошото е че сърцето не може да ги разбере тези неща. В момента се опитвам да мисля за други неща. :(
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 29 мар 2007, 22:43

А сега да продължа със темата. Дойде момента на "сътворението". Вече нямаше само да режа, но и да създавам детайли! Това е прекрасен момент за всеки инженер. Ето кратки пояснения:
Първо трябваше да се направят външните профили за да мога да дам геометрия на шасито. За целта направих 6 профила при различни абканти и само един беше "правилен". Важното е че ми беше достатъчен. Изчистих ръждивите места около тази зона на профилите и по получилите се отвори си изрязах съответващите парчета от новия профил. Преди да заварявам обаче прекарах почти цял ден във постигане на правилне геометрия във надлъжната вертикална равнина. В общи линии това се изразява във намиране на правилната височина на предния ръб на шасито който е на нивото на една имагинерна успоредна на шасито линия на разстояние 35,8 мм от горния му ръб. Шасито беше застопорено в това положение със имровизирани регурилащи се опори и тежест отгоре:

Това са винтове нагласени точно на 35,8 мм...
Изображение

Застопоряване с реглаж:
Изображение

Едната страна е готова:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 30 мар 2007, 15:02

Е*аси мамата, вече съм пристрастен към "сериала". 8)
.. дано само основната част не се развие към 2468-и епизод :P
Евала на Владо :bravo:
Citroen е начин на живот.


ITEV
 
 
Мнения: 2637
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 2.0 HDI комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ITEV » 30 мар 2007, 22:44

Хиляда пъти евала :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala: :evala:
Що и аз не мога така......................................!
Поне ,ще гледам и ще къцам с език ,както болшинството ценители :wink:
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


sphereholic
 
 
Мнения: 1958
Регистриран: 29 юни 2006, 15:37
Кара: ...

Мнение от sphereholic » 31 мар 2007, 10:18

:aliluia: Евала, Владо! Не предполагах, че намесата е била толкова радикална.


plamen_Saxo
 
 
Мнения: 236
Регистриран: 22 ное 2005, 10:50
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso 1,6 THP
Местоположение: София

Мнение от plamen_Saxo » 02 апр 2007, 11:16

Свалям шапка за ентусиазма и за всичко.
Сега може и някоя серия да пуснат за теб по Discovery :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 02 апр 2007, 20:45

Може и повече епизоди да стигне... :) Не бързам по много причини. Първо все още България не е страната в която мога да карам тази кола спокойно и второ самия процес на реставрацията е невероятно удоволствие за мен...
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
DrumVlado
 
 
Мнения: 926
Регистриран: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 02 апр 2007, 20:56

Такааа, до къде бях стигнал... Време е за заваряване!

Наместване на новият профил:
Изображение
Изображение
Изображение

Вече е "парнато" на място:
Изображение

Смело заваряване и на втората страна:
Изображение

"Две тела в едно":
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Красиво ново парче:
Изображение
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и C5 2,2HDI 170 2007
общо 364 к.с. !!! :)


jozx
 
 
Мнения: 680
Регистриран: 21 апр 2005, 22:11
Кара: ше ZX 1.4i , Xsara Picasso 1.8 и MB W163- 430, сега MC-01
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от jozx » 19 апр 2007, 12:37

Няма ли нова серия или това е края на 1 сезон :P

Потребителски аватар

nicko
The AX Doctor
Мнения: 1276
Регистриран: 25 юли 2005, 17:11
Кара: Mazda 323 BA 1.5 16v
Местоположение: Добрич/Пловдив
Контакти:

Мнение от nicko » 16 май 2007, 23:18

сега ме хваща яд, че толкова късно намерих тази тема. Не знам какво да кажа... Уникално е да го гледа човек, а не знам какво би било да го прави. Поздрави за желанието, умението и търпението(100% е имало моменти на изнервяне) На къде е сега проекта, има ли напредък?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “2cv”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост