ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Мнения за 1.6 HDI

Какви са ви впечатленията от автомобила, който карате !

Модератор: lendo

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1973
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mIRIx » 06 юни 2019, 22:57

Служебна S40 1.6 112 кс. на Волво. Към 170 000 хвърли турбо. Обслужвана е от нова от Форд- представители. На 217 000 скъса биела и проби блока. Близък приятел с такси на 180 000 при махане на дюзи, спекли като конско ако разбира се. 1 разпъната смени мотор. На дугото си с4 пикасо пак смени мотор , след като еднократно го ремонтира. Силата на този мотор иде от кутията, и на бесни скорости 170-190 км е на ръба на душата си. Не мога да отрека икономичността му на градско!!!. Това му е единственото предимство. Ако не се лъжа след 2012 вграждат 8 клапановия мотор, на който са отстранени някои кахъри.
Лично аз 1.6 на ПСА след 2005 год. във всякакви вариации не препоръчвам. Ама то вече това им е топ мотора, 2.0 си е рядкост.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


NDNikolovv
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 21 дек 2013, 21:34
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2 HDI
Местоположение: Карлово

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от NDNikolovv » 17 юни 2019, 09:57

Как ги карате и чупите тия мотори, не знам. Карал съм ц4 с 1.6 близо 90 000км, след което го продадох на приятел, а беше на близо 300 000. Сега отива на към 400 000. Майка ми кара ц3 с 1.6 и в момента е на 290 000 също без ремонти на турбо, двигател, дюзи и тем подобни. Приятел кара ц5 с 1.6 и вече минава 350 000, като лично той си е навъртял 200 000 в България, отново без ремонти по двигателя. Естествено колите се карат не на ръба на възмножностите на мотора и се обслужват редовно - масло на 10 000 и дизел само от бензиностанция без абсолютно никакви добавки. Това важи и за 3-те коли.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4483
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от liuliu » 17 юни 2019, 16:54

Служебен автомобил се кара като за последно. Още като излезе от магазина и педалът е до долу. Колкото по не върви една кола толкова по се настъпва.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1847
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Stuman » 17 юни 2019, 17:37

1.6HDI 92 от 2013, освен консумативи друго до сега не е трябвало. Подминава 140000км колата. На диагностика всички показатели са в норма. Маслото на 10000км сменям, кой каквото и да говори...
Приятен за каране и икономимен мотор.


Sent from my PLK-L01 using Tapatalk



ggergi
 
 
Мнения: 337
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от ggergi » 21 юни 2019, 00:54


Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1847
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Stuman » 21 юни 2019, 10:31

Колата събира само 4 литра масло. Ако спазваш предписанието за смяна на 20000км бавно убиваш двигателя. Когато не го сменяш често се получават въпросните въглеродни наслоявания.
Аз лично вярвам, че ако му наливаш хубаво, което покрива предписания стандарт на PSA и го караш най много 10000км, това би удължило живота на двигателя.

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2985
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Swartalf » 21 юни 2019, 11:01

На първото поколение на двигателя не е зле и да се проверяват дифтунгите на всеки 6-7к километра. Също така е добре на всеки 50-60 хиляди километра въпросните дифтунги да се подменят с нови.
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.


pvalchev
 
 
Мнения: 136
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от pvalchev » 21 юни 2019, 11:51

1.6 двигателят е един от най-масовите, ако не и най-масовият двигател от ПСА. Този двигател от създаването си до сега е произведен над 10 млн броя и ако беше ежедневка, поне 30 % от ПСА автомобилите нямаше да се движат. Има определени серии, особено първите с проблеми, но ако се счете възрастта им над 12-14 години, то този проблем се е появил отдавна и е отстранен. Отделно, че 1.6 движи и големи модели като Jumpy например, които навъртат над 350 к км без проблеми. Без статистически данни, всичко това са митове.
След 15 години служба, 1.6 и 1.4 заминават в пенсия и вече за Европа са заместени от 1.5.

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2985
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Swartalf » 21 юни 2019, 12:16

Какви са тия нечовешки данни за 1,5 - 300 Nm при 1750 оборота :ti ma prebi:

Това вади колкото стария 2,2 HDI... Баси дзвера :)
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 84
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mstef » 21 юни 2019, 12:56

Swartalf написа:
21 юни 2019, 12:16
...Това вади колкото стария 2,2 HDI... Баси дзвера :)
Само дето на дъртия 2.2 HDI му забучват още една духалка и става 370Nm при 1500 оборота и може да понесе още тунинг и да прескочи 400Nm без затруднения- тоест новото моторче е изцедено на максимум и ресурсът му е сведен до минимум.
Интересното е, че новия C5 AIRCROSS ЕАТ8 с модерното миксерче под капака което дава 130 коня и 300Nm по каталог е с 15км/ч по-ниска максимална скорост от бившият ти хипопотам- уж като мощност са на кантар, уж новото чудо има 4 предавки повече от пра-прадядо си, що е по-бавно бе да го еВа?

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2985
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Swartalf » 21 юни 2019, 13:38

Щото челното съпротивление на еъркроса е доста по-голямо, а освен това въртящия момент и максималната скорост са различни неща :)

Всички нови двигатели са така - пригодени са да си изкарат гаранцията и после кой откъде е.
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 84
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mstef » 21 юни 2019, 21:31

То отде идва максималната скорост е ясно ама каква е реалната полза от купищата технологии и зверското изнасилване на миксерчето под капака? За чий ми е тая ЕАТ8 като изпреварванията на магистралата при над 130км/ч ще се правят максимум на 5-та скорост и с реален риск някой ден буталата да излязат от блока и да проверят кой идиот кара колата- нужен е далеч по-сериозен като параметри мотор за да видиш реалната полза от 8 скорости.
Тая борба да спестят 0,2л. на 100км. прецаква всичко. Не щъ уж икономичен 3-цилиндров бензин с духалка и 130 коня- предпочитам РАВ 4 хибрид с 2.5л. бензинов мотор, няк'ва батерия и ел. мотор (общо 200+ коня) и съвсем реален градски разход във Варна рядко над 6/100 и при магистрални скорости под 8/100. Корола хибрид за да гълта над 4,5/100 трябва да я караш с цялата газ като на рали- това е разумната схема за икономия днес, а не да изнасилват разни миксерчета...

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2985
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Swartalf » 21 юни 2019, 21:51

Не мисля, че е там борбата :) Според мен борбата е да вложат по-малко материали, да спазват все по-безумните изисквания за "еко" стандарти и да отговарят на разните тестове за безопасност при катастрофа (това за цялата кола). Запазвайки ниска цена, нали :D

За королата изобщо не съм съгласен - имам един приятел с първо (после си взе второ) поколение на приус - казвал ми е, че разхода е около 10 градско в Пловдив (там я кара) и извънградско с нормално каране около 5-6. Е то това тотално обезсмисля идеята за "хибрид". Освен това имах една колежка с дизел аурис хибрид - не помня конкретни цифри, но тогава ми направи впечатление, че с дъртата хонда ЦР-В на газ ми беше по-евтино.

За сметка на тях една нова бензинка с турбиниран мотор с обем 0,9 литра например ще дава доста по-нисък разход при приемлива динамика. А това, че после някакви пръдльовци в далечна България ще се мъчат да я съживяват след като й е изтекла гаранцията... c'est la vie. Отдавна отминаха времената на мерцедес 124.
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.


pvalchev
 
 
Мнения: 136
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от pvalchev » 21 юни 2019, 23:03

mstef написа:
21 юни 2019, 12:56
Swartalf написа:
21 юни 2019, 12:16
...Това вади колкото стария 2,2 HDI... Баси дзвера :)
Само дето на дъртия 2.2 HDI му забучват още една духалка и става 370Nm при 1500 оборота и може да понесе още тунинг и да прескочи 400Nm без затруднения- тоест новото моторче е изцедено на максимум и ресурсът му е сведен до минимум.
Интересното е, че новия C5 AIRCROSS ЕАТ8 с модерното миксерче под капака което дава 130 коня и 300Nm по каталог е с 15км/ч по-ниска максимална скорост от бившият ти хипопотам- уж като мощност са на кантар, уж новото чудо има 4 предавки повече от пра-прадядо си, що е по-бавно бе да го еВа?
Точно старият 2.2 HDI беше 370 Nm, преди да го пратят в миналото. Всичките тези неразбории около дизела, мисля, че окончателно решиха бъдещето на 2.2. Ако беше се развил, както стана с 1.5 и 2.0л., то 2.2 HDI щеше да има около 450 Nm. За инфо последният 2.0 е с 400 Nm.

Нищо лично, но обикновено когато се говори, че нещо е изцедено до максимум, се приема от околните, че горната граница или лимитът се знае от този който изразява мнението. Кое точно е изцедено до максимум? Физиката не казва, че лимитът на 1.6 л, е 230 Nm, напротив казва, че сме много далече от възможният му лимит. Това което днес изглежда невъзможно, утре е под въпрос и в следващият ден работи. Това е прогреса. Прави ми впечатление, че повечето тук, смятат, че на това което притежават вече е достигнат някакъв лимит, и всичко по-ралично (или по-добро) е изцеждане и не е разумно. Инженерите не трябва да си поставят граници, защото няма как да преодолеят препятствията. В противен случай, ще бъде като лада 1500 или както и да се нарича, произвеждана без изменение над 30 години, именно заради такива разсъждения.

Когато се сравняват два двигателя е уместно да се сравняват на един и същи автомобил. Освен това, не е само от значение моментът на двигателя, а е от значение моментът на колелата.

Добавено от автора след 9 минути 42 секунди:
mstef написа:
21 юни 2019, 21:31
То отде идва максималната скорост е ясно ама каква е реалната полза от купищата технологии и зверското изнасилване на миксерчето под капака? За чий ми е тая ЕАТ8 като изпреварванията на магистралата при над 130км/ч ще се правят максимум на 5-та скорост и с реален риск някой ден буталата да излязат от блока и да проверят кой идиот кара колата- нужен е далеч по-сериозен като параметри мотор за да видиш реалната полза от 8 скорости.
Тая борба да спестят 0,2л. на 100км. прецаква всичко. Не щъ уж икономичен 3-цилиндров бензин с духалка и 130 коня- предпочитам РАВ 4 хибрид с 2.5л. бензинов мотор, няк'ва батерия и ел. мотор (общо 200+ коня) и съвсем реален градски разход във Варна рядко над 6/100 и при магистрални скорости под 8/100. Корола хибрид за да гълта над 4,5/100 трябва да я караш с цялата газ като на рали- това е разумната схема за икономия днес, а не да изнасилват разни миксерчета...
Тойотата е 2.0 бензин, 175 к.с. без турбо с максимална честота почти 7000 оборота. Ако беше 1.5 щеше да го прави същото на 4000 - 4500 оборота. Сериозно ли, при 1.5 ще излезнат буталата при пълно ускоряване?

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1973
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mIRIx » 22 юни 2019, 00:32

Колега Палчев, наУчни теории ли развиваме или размишляваме?
В хрониките на ПСА са описани безумиците които трябва да се правят при обслужване на този високотехнологичен мотор. Кенефа си е кенеф, градски или селски. Не помня след 2012-2014 ли с новия 8 клапанов мотор нещата се пооправят. За мен винаги мощност качество си е 2.0. Е на 136 коньовия умрелия сименс. На 150-163 коньовия по шибания делфи... Ама матор
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 84
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mstef » 22 юни 2019, 08:50

pvalchev написа:
21 юни 2019, 23:13
...
Да почнем от нещо простичко- чувал ли си израза there's no replacement for displacement и разбираш ли смисъла му?

И не, не ми е нужно да знам реалният лимит който може да понесе един мотор, нито да съм някакъв инженерен гений- стига ми да погледна спортните модели на другите фирми, да направя 2 сметки с калкулатора и да помисля малко какво означават цифрите. Прост пример:

Новото БМВ М5 е с 4,4 литра V8, 591 коня и 750Nm или 134 коня от литър и 170 нютона от литър. И това при наличието на няколко духалки и ресурс на мотора който е много далеч от 300 000км.
В същият момент новият C5 Aircross с "големият" бензин от 1,6 литра дава 181 коня и 250Nm или 113 коня от литър и 156 нютона от литър.
Като броим, че миксерчето е с 1, а ония звяр е с 2 духалки и имайки в предвид разликата в цените и престижа на моделите сам си прави изводите къде е оставен резерв на мотора и къде е изцеден до максимум.

Схвана ли вече?


pvalchev
 
 
Мнения: 136
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от pvalchev » 22 юни 2019, 23:12

mIRIx написа:Колега Палчев, наУчни теории ли развиваме или размишляваме?
В хрониките на ПСА са описани безумиците които трябва да се правят при обслужване на този високотехнологичен мотор. Кенефа си е кенеф, градски или селски. Не помня след 2012-2014 ли с новия 8 клапанов мотор нещата се пооправят. За мен винаги мощност качество си е 2.0. Е на 136 коньовия умрелия сименс. На 150-163 коньовия по шибания делфи... Ама матор
Това случайно ми попадна от друг форум и мисля, че пасва и тук. http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4732277#p4732277



Добавено от автора след 5 минути 43 секунди:

mstef написа:
pvalchev написа:
21 юни 2019, 23:13
...
Да почнем от нещо простичко- чувал ли си израза there's no replacement for displacement и разбираш ли смисъла му?

И не, не ми е нужно да знам реалният лимит който може да понесе един мотор, нито да съм някакъв инженерен гений- стига ми да погледна спортните модели на другите фирми, да направя 2 сметки с калкулатора и да помисля малко какво означават цифрите. Прост пример:

Новото БМВ М5 е с 4,4 литра V8, 591 коня и 750Nm или 134 коня от литър и 170 нютона от литър. И това при наличието на няколко духалки и ресурс на мотора който е много далеч от 300 000км.
В същият момент новият C5 Aircross с "големият" бензин от 1,6 литра дава 181 коня и 250Nm или 113 коня от литър и 156 нютона от литър.
Като броим, че миксерчето е с 1, а ония звяр е с 2 духалки и имайки в предвид разликата в цените и престижа на моделите сам си прави изводите къде е оставен резерв на мотора и къде е изцеден до максимум.

Схвана ли вече?
Това с изцеждането и резерва как се видя, не стана ясно. Така или иначе, това не води до никъде, успех с резерва.

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 84
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от mstef » 23 юни 2019, 08:25

pvalchev написа:
22 юни 2019, 23:17
...Така или иначе, това не води до никъде...
Вярно е, не води до никъде- за да върви нормално един диалог/спор участниците трябва да са едно ниво, а ти видимо изоставаш много с умственото развитие- чувствай се свободен да се обидиш, но пък само глупак се обижда от истината...

Както казах не съм инженерен гений и въпреки това сигурно имам повече знания от поне половината ДВГ инженери в БГ, но понеже за теб аз съм "бай Пешо с голямата уста" мога да те пратя при няколко така да се каже "светила в областта" които да ти обяснят основните неща обаче имам съмнения дали умственият ти капацитет ще стигне за да схванеш смисъла на there's no replacement for displacement дори и след като ти го обяснят 3-ма професори и 1 проектант на ДВГ за ВАГ-групата работил по първите TSI мотори...

Простичко казано, дано схванеш- преди години колите и двигателите се правеха основно от инженерите и имаха сериозен ресурс, сега всичко се одобрява от счетоводителите и се гони мин. цена и ресурса е "да издържи гаранцията", а не рядко и толкова не живеят нещата... Никой вече няма интерес колата ти да издържа 15+ години и 700 000км. само със смяна на консумативи- сега караш макс. 250 000км. и се почват сериозните ремонти, добре дошъл в реалният свят


lubitel
 
 
Мнения: 973
Регистриран: 16 май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от lubitel » 23 юни 2019, 09:07

Като изключим обидните квалификации, за съжаление, колегата е прав. Всички промишлени изделия се правят с ограничен ресурс (живот), което от една страна осигурява по-ниска себестойност, а от друга по-честа подмяна на въпросните изделия.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 813
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за 1.6 HDI

Мнение от Ю.Вълчинов » 23 юни 2019, 10:20

За минаването на определен брой километри и задължително след настъпванието им след това, че идва сериозен ремонт определено не съм съгласен!

Колкото повече паления има един ДВГ на негативни температури толкова повече му се скъсява ресурса. Да не мислите, че таксиджиите поддържат двигателите на колите си перфектно, че там дори гледа се пести възможно най-много, въпреки това понеже нямат почти студени паления, за това и карат по сума ти километри преди отваряне на карантията.

Истината е, че сервизните интервали на този мотор са изключително изуствени завишени за да представят на клиента продукт, който има ниски експлоатационни разходи, от колкото дълъг живот, което хората в този форум са доказали с времето, че не е баш така.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Отзиви за Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта