ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Производство: (2004-)
Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 25 юли 2013, 20:03

Преди повече от година смених този датчик с нов оригинален и преди известно време колата започна да прави същите проблеми, включва турбината когато реши и придърпва при рязко ускорение. Междувременно докато още си работеше новият, смених и клапана, който пуска вакуум към турбината. На диагностиките сега показва пак проблем с датчика на геометрията, който реално е един прост потенциометър и малко странно да се развали след 1 година използване. То и аз съм си за ... защото не изкарах филтъра на клапана на сухо място.
Та въпроса ми е, възможно ли е за 1 година да се прецака тоя датчик? Преди време тук се обсъждаха някакви заместители на този датчик или преправяне на оригиналните, има ли някакъв напредък, че не ми се дават пак към 300лв за комплект с буталото.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2


Jovani
 
 
Мнения: 3423
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от Jovani » 25 юли 2013, 22:41

Колега, може ли да опишеш проблемите, заради които се е наложила смяната на датчика? Иначе за филтъра на управляващия клапан на геомергията при С4 съм чел че го местят на сухо място.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 25 юли 2013, 23:11

Проблемите бяха изчезване на турбината, в ниски обороти става голяма мъка, придърпване при високи и съответно после диагностицирано с лексиа и с някакъв компютърен тестер в един сервиз. След смяната само на датчика всичко си дойде на мястото но сега пак се появиха проблемите. За филтъра вече го преместих, ама май е късно.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2

Потребителски аватар

C4_2.0 HDI
 
 
Мнения: 384
Регистриран: 02 мар 2008, 10:28
Кара: C4 2.0 HDI 138 PS, Mercdes 280SEL, Rexton 290,Mercedes W140 S300 TD
Местоположение: София

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от C4_2.0 HDI » 30 юли 2013, 12:56

Докато не се изолира маркучето от което влиза влага в мембраната и корозира датчика няма да се реши проблема.
Аз съм пуснал един маркуч от датчика до кутията на въздушният филтър.


Conqueror
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран: 29 сеп 2013, 13:13
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от Conqueror » 29 сеп 2013, 13:16

Може ли малко повече информация как точно трябва да се изолира въпросният филтър. Една снимка на местоположението му би била много полезна :)

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 07 май 2014, 19:10

Някой има ли схема на свързването на тоя датчик, къде отиват 3-те проводника и на кои пинове на "компютъра" може да се търсят. Също така знае ли се какви стойности на съпротивлението трябва да има. Аз между 2 и 3 меря от 0.1 до 4.5К ома, а 1 и 2 е 0.9 до 1.4М ома. Това стана след почистване в спирт в ултразвукова ваничка, преди това беше някакво мазало в показанията.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2


Jovani
 
 
Мнения: 3423
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от Jovani » 07 май 2014, 20:30

C4_2.0 HDI написа:Докато не се изолира маркучето от което влиза влага в мембраната и корозира датчика няма да се реши проблема.
Аз съм пуснал един маркуч от датчика до кутията на въздушният филтър.
Между другото, 1.9TDI на WV е точно така и то една магистрала за всички клапани
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


dobromirski
 
 
Мнения: 125
Регистриран: 01 ное 2007, 18:51
Кара: C4 VTR 2.0 HDI 138hp Seat Leon Cupra 1.9TDI 150 hp
Местоположение: Плевен

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от dobromirski » 08 май 2014, 09:00

Разглоби датчика и го почисти внимателно. ( изчегъртваш лепилото отгоре и после с поксипол) Това с ултразвука ще е ден до пладне. След това свали вакумният актуатор от турбината и го изсуши много добре. Проблемът е , че в него вече има влага, която много бързо съсипва датчика. И понеже се сваля трудно , можеш просто да покараш няколко дена без датчик ( топлината от турбината ще изпари влагата от вътре)
Датчика е най-обикновен линеен потенциометър от 4.7к. Опитно ще намериш на кой крак е изваден плъзгачът, че не си спомням вече !
ПП: за да съм по конкретен :
между два крака, съпротивлението трябва да е близко до 4к7 и да не се променя при движението на датчика.
Между един от тези два и третият , съпротивлението се променя от 0-до 4к7 при движение на датчика.
Между другият от тези два и третият , съпротивлението се променя от 0-до 4к7 при движение на датчика, обратнопропорционално спрямо горното.

Най добре е да го извадиш и закачиш на буксата и да мериш с кърфица на кабелите. Единият е 0V, другият е 5V , а третият се променя плавно от 0 до 5 , при движение на датчика. Не трябва да има резки скокове на напрежението ( трябва да се променя плавно)
Когато ти оправят колата и жената.... по-добре е да не гледаш ! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 08 май 2014, 10:52

Мерси много за описанието, и аз забелязах промяната от 0 до 4.5к между два крака, но между другите два не е такава разликата. Някъде мисля имаше снимки на тази керамична пластинка, и немога да си спомня две ли бяха лентите(по които се движи плъзгача) или три. Ако са две, наистина трябва да е еднакво променливо съпротивлението между средната точка и двете крайни. А за смятана е отвратителна, свалихме тръбите на фап-а за да стигнем до него. Иначе още преди време преместих филтъра на сухо място, ама беше късно. Алтернативи за покупка има ли различни от 150лв за един потенциометър.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2


dobromirski
 
 
Мнения: 125
Регистриран: 01 ное 2007, 18:51
Кара: C4 VTR 2.0 HDI 138hp Seat Leon Cupra 1.9TDI 150 hp
Местоположение: Плевен

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от dobromirski » 08 май 2014, 18:54

Пистите са две. Отвори го. Махни трите метални пластинки (те са на щипки) и извади керамичната плочка. Пистите са две. Едната е графитна с 4,7к съпротивление , другата е просто проводник. По това, което пишеш, единият край на графитната е прекъснат. В конрад има проводимо лепило. Възтановяваш внимателно, или сменяш цялата плочка с такава от плъзгач.
Когато ти оправят колата и жената.... по-добре е да не гледаш ! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 08 май 2014, 19:46

Следобяд го отворих, и изчистих внимателно. Средната писта в края е започнала да се люпи, точно където е позициониран плъзгача в нормално положение, съответно връзката с третата е нарушена. Опита ми с възстановяване на потенциометри показва, че точно в движещата се част, е много краткотрайно. С какво мога да замена цялата плочка?
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2


Jovani
 
 
Мнения: 3423
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от Jovani » 08 май 2014, 22:54

Колега, малко снимки може ли? Аз скоро, ако спрат дъждовете, ще свалям моята турбина. Във влажно време около 1500-те оборота имаше нещо като спъване и после рязко тръгване, крайно неприятно на 1-ва и 2-ра скорост.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


dobromirski
 
 
Мнения: 125
Регистриран: 01 ное 2007, 18:51
Кара: C4 VTR 2.0 HDI 138hp Seat Leon Cupra 1.9TDI 150 hp
Местоположение: Плевен

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от dobromirski » 09 май 2014, 08:08

Отиваш по магазините и си купуваш плъзгачи с подобен размер. Съпротивление от 1до 10к. От там нататаък е въпрос на импровизация. Ако е малко по дълъг, можеш да отрежеш единият край, и с тънък проводник и проводящо лепило, да изкараш края на пътеката до пиновете на буксата. Правено и работи.
Когато ти оправят колата и жената.... по-добре е да не гледаш ! :)

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от tefo » 10 май 2014, 00:42

Това с импровизациите бих го пробвал, ако датчика не е забутан...там. Като сметнах проводящо лепило за 40лв, поксипол 10, още 10-тина за пробни плъзгачи и 4 часа за монтаж-демонтаж в сервиза,без да смятам моето време и времето без кола, а резултата е несигурен. Прибягнах до нов за 160лв и вече колата лети. Намерих датчика при един турбо майстор в разлог, похвален от приятел. Като разгледах сервиза му, беше много чист, с разни стендове и стелаж с много резервни части,ама стига съм го хвалил.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2

Потребителски аватар

accent
Нов потребител
Мнения: 24
Регистриран: 16 авг 2017, 17:46
Пол: мъж
Кара: C4 2.0HDi 136к.с.
Местоположение: Велико Търново

Re: Датчик на променлива геометрия на турбина 2.0hdi

Мнение от accent » 30 яну 2020, 11:23

Здравейте! Можете ли да препоръчате някого от Велико Търново, който би се справил с това упражнение?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “С4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост