ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Въпрос за регенерация

Производство: (2004-)

Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 21 Дек 2019, 23:04

Здравейте,по какво мога да разбера че колата е в регенерация,и какви са условията за протичане на такава?Колата изгуби мощност и записа грешка 0299,започнах от лесното и минах 150км на магистрала,но не е имало регенерация.Термостата ми беше развален,днес го смених и пуснах регенерация през делфи(лексията ми нещо не хваща ц4),филтъра беше 94% запушен ,след около 5 минути на 4000 оборота с периодично надуване на турбото(не знам как не пръсна маркучите) изиса неуспешно,но показва 0% запушване??!!Леко изпуска през гумичката на мапа,дали е проблем?Аз така или иначе ще я сменя

Аватар

XUD9
Редовен
Мнения: 55
Регистриран на: 27 Фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от XUD9 » 21 Дек 2019, 23:30

Можеш да разбереш, че в момента тече регенерация по два начина:
- с диагностика в реално време;
- възможно е на празен ход оборотите да играят, но не винаги;
- възможно е колата да пуши повече от обичайното, но не винаги;

При 90 и кусур процента е много трудно регенерирането на филтъра - било то с каране или принудителна регенерация. Понякога дори диагностиката не разрешава принудителна регенерация при такива стойности. Само сваляне и чистене.

ПП: Избягвайте принудителната регенерация - супер тегава е за мотора и за филтъра. Може да бъде опасна.


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 22 Дек 2019, 00:20

В моите ръце е правила регенерация(лятото) но по нищо не разбрах. От 3 месеца я кара жената и регенерация не е имало,и колата не върви,но се оказа че термостата е заминал,и се чудя дали не е това причината.Интересно ми е че отначало показа 94% ,а след регенерациятя,макар и неуспешна 0%


steich
Редовен
Мнения: 93
Регистриран на: 24 Юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от steich » 23 Дек 2019, 08:37

Също включва подгряване на огледалата и евентуално перки ... Р0299 е за проблем с турбото.
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 23 Дек 2019, 09:48

Порових в пежо форума,и доколкото разбрах пежото си изписва на дисплея че протича регенерация,а при нас не.Турбото има две леко подбити лопатки,но работи,естествено имам едно наум.Докато течеше принудителната регенерация компа форсира мотора на 4000об. и и задействаше турбото на импулси.Още ми е интересно как оцеляха маркучите,докато освободи лостчето за геометрията маркучите веднага се надуват зверски.Тя грешката е за турбото,ама при запушен на 94% филтър няма как да работи нормално.Днес ще я понамачкам пак да видя какъв е ефекта,вчера я пробвах на втора си се изпъна над 60 без проблеми
Пак записа същата грешка,явно ще има веселба и с тази кола,маздата на жената вече е самолет

Аватар

XUD9
Редовен
Мнения: 55
Регистриран на: 27 Фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от XUD9 » 23 Дек 2019, 19:26

По ред на номерата:
- Почти на никой бранд автомобили не се изписва, че тече регенерация. В това число и Пежо;
- Щом имаш щети по турбината - сваляй я директно и за ремонт. Най-малкото вече гарантирано не е балансирана и ще си иде.
- При недостатъчна температура (заминал термостат? ) - компютърът няма да разреши регенерация. Можеш да караш и с 10 000 оборота - пак няма да стартира. Дори ще стане по-зле...
Карането във високи обороти не активира винаги регенерацията. За да стане това, трябва да са изпълнени няколко условия.


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 28 Дек 2019, 18:10

Порових с диагбокса,пише" впръскване на добавка в горивото невъзможна",и грешка-няма връзка с модула за впръскване.Течност има,и помпата работи,но издава много жални звуци.Утре ще я кача на канала да огледам за някой прекъснат кабел,ако не излезе нищо май ще се разделяме с филтъра.

Аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1709
Регистриран на: 07 Дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD; BX 4WD 1.9D; C5 X7 2.0HDI 140; C4 1.6HDI 90
Местоположение: София

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от qko_mlqko » 28 Дек 2019, 18:58

Виж за някакви видими нередности, но много внимавай с тая смрад в резервоарарчето - канцерогенна и отровна е.

Дори да има някаква неизправност и да нямаш адатив в горивото по някаква причина - DPX42 / Еолис / Powerflex не е задължително условие за стартиране и успешно протичане на регенерацията . Да, улеснява я. Но може и без, както са всички други брандове.

Не те съветвам да махаш филтъра. Аргументите ми не са екологични или административни, а чисто технически.
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 28 Дек 2019, 20:18

Това и смятам,ще огледам кабелите и дали наистина има течност,и ще изчакам още малко.Днес минах 160км. по магистралата,без да я напъвам,120 на темпомат,средна скорост 118,разход по борд 5,5,но ще е по малко ,за 3-4 зареждания по колонка показва с 0,2-0,3л по малко от борда.На тръгване филтъра беше на 20%,на връщане 40%,колата пак е леко тромава,но поне засега не записва грешка, и турбото почти не се чува.Филтъра,ако стигна до него,смятам само да му пробия няколко дупки,но нещо не мога да намеря къде беше описано колко и какви

Аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1709
Регистриран на: 07 Дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD; BX 4WD 1.9D; C5 X7 2.0HDI 140; C4 1.6HDI 90
Местоположение: София

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от qko_mlqko » 28 Дек 2019, 20:44

В никакъв случай не пробивай филтъра, при никакви обстоятелства!!! Още с паленето ще влезеш в авариен режим и ще има перманентна грешка "Пробит филтър" . ECU-то мери диференциално налягане и очаква съпротивление от филтъра. Да не говорим, че питите са керамични, поизгорели са през годините и ще ги направиш на мармалад.

Щом ти показва 20-40% си идеален - абсолютно никакво място за притеснение, нормални стойности. Колата не е тромава заради филтъра.

По информацията която си дал, бих проверил първо турбината. Виждам, че имаш някаква диагностика. Виж на живи данни Референтна стойност на налягането и измерена. На 90% съм сигурен, че ще се разминават :) А и виж какво ти е написал колегата по-горе за турбината.

Друга вероятни причини са EGR (едва ли) , както и стар горивен филтър.
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 28 Дек 2019, 21:54

Утре ще пробвам.И аз си мисля за турбото,аксиален луфт почти не усещам ,радиалния също е малък,на маздата и на предното ми ц3 луфтовете бяха по големи.Почти бях поръчал средна част от алито но се отказах,първо да се уверя че е турбото,че допреди 2 седмици правих маздата и се поохарчих

Аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1709
Регистриран на: 07 Дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD; BX 4WD 1.9D; C5 X7 2.0HDI 140; C4 1.6HDI 90
Местоположение: София

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от qko_mlqko » 28 Дек 2019, 22:24

Не се изразих правилно - това че не надува (вероятно) не значи непременно, че проблемът е в турбината. И е почти сигурно, че в твоя случай източникът на ядове е друг :)

Домашните ремонти на турбини са временно закърпване на положението. Както са ти писали и по-горе: не я ли балансираш - обричаш я.
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 28 Дек 2019, 23:07

Новата средна част е балансирана.Все си мисля че проблема ще е в главата,като знам маздата каква мъка беше,но като гледам всичко как е сбито.нещо не ми се разглобява


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 03 Яну 2020, 18:55

Здравейте,къде се намира компютъра за регенерацията?Сигурен съм че съм виждал снимка в някоя тема,но не мога да я намеря.Гледах живи данни,при натискане на газта измереното налягане изостава от исканото със от 50 до 200,единия път ми се стори че стигна до 400,но не съм сигурен,и след това се изравняват.Струва ли си да наливам присадка за прочистване?В ютюб гледах някакъв наливаше присадката в резервоара за еолис

Аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1709
Регистриран на: 07 Дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD; BX 4WD 1.9D; C5 X7 2.0HDI 140; C4 1.6HDI 90
Местоположение: София

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от qko_mlqko » 03 Яну 2020, 20:11

Няма такъв компютър. Всичко се управлява от ECU-то на мотора.

Пак ти казвам - филтърът ти не е проблем. Няма нужда да му сипваш каквото и да е - чист е. Моят FAP днес показваше 48% и колата все така си вървеше като Ламборджини.

0.4 бара не е никак малко, ако това имаш предвид (не си написал мерната единица на това 400) . На място ли го мери или в движение? Гледай го на графика, за да можеш после да ги наложиш. Така си видял нещо, ама не баш.

От това което си написал - както предполагах, вероятно имаш проблем с турбината. Казвам "вероятно" , защото наляганията може да са наред и не става ясно от измерването ти. Проблемът ти е чисто механичен или управлението на турбината.

След като гледаш разни неща в Youtube - виж как се балансира турбина. Всеки компонент се балансира по-отделно, а след това всичко като сглобена единица. Нещо което не можеш да направиш в домашни условия. Балансираната средна част е 1/4 от цялата работа.

Желая ти успех.
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


Автор на темата
янко
Новак
Мнения: 161
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за регенерация

Мнение от янко » 03 Яну 2020, 21:20

Мерната единица не я помня,мисля милибар беше,примерно ако исканата стойност е 1800,турбото надува до 1600,и след това се изравняват,не знам как да направя лог.За сега турбото го оставям,само ще проверя вакуумите,колата си върви добре.С филтъра засега няма проблем,целта ми е да оправя грешките"няма връзка с модула за впръскване и невъзможно впръскване",или да налея добавка която поне малко да помага за почистването.Данните бяха в движение,затова не съм сигурен за 0,4 ,но 0,2 разлика имаше със сигурност

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “С4”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта