ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Голям лаг след отнемане и отново подаване на газ 2.0 HDI

Производство: (2004-)

Автор на темата
Conqueror
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран: 29 сеп 2013, 13:13
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI
Местоположение: София

Голям лаг след отнемане и отново подаване на газ 2.0 HDI

Мнение от Conqueror » 10 мар 2018, 17:29

Здравейте колеги,

Имам странен проблем с С4-ката (2007, 2.0 HDi 136, ръчни скорости). Колата ускорява отлично, но ако дори за момент отпусна газта и след това отново подам газ има лаг от около 1 до 2 секунди докато колата започне отново да ускорява. Въпросният лаг се проявява както в ниски, така и във високи обороти (където се очаква турбината да е направила достатъчно налягане). На диагностика не показва никакви грешки и един майстор дори ме убеждава, че това било нормално за дизел, но аз съм сигурен, че преди време не беше така.

Единственото нещо, което е правено по колата относително скоро е премахване на DPF филтъра, но не мога да кажа със сигурност, че от тогава го прави, защото карам колата сравнително рядко. Положението е същото както с фабричния софтуер, така и с ремапнат такъв.

Имате ли идея на какво може да се дължи това?

Благодаря предварително!


gari
 
 
Мнения: 1960
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 13 мар 2018, 13:08

2,0 ХДИ -110 коня този проблем се реши със смяна на дебитомера. Дори след смяната колата се промени осезаемо в ниските обороти. Започна да тръгва много по-добре в диапазона 1200-2000 оборота. Преди със стария тръгваше чак към 2000 оборота, а някой път и по-късно. И както казваш промяна в максималната тяга почти няма, въпроса е, че лага го няма. Реакцията е доста по-добра. Твоя мотор е с друга турбина с променлива геометрия, а този моя не е. Да не би нещо геометрията да не ти се движи както трябва, също е вариант......
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


Jovani
 
 
Мнения: 3454
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 13 мар 2018, 15:44

Ако не му работи нещо около турбинатата (или геометрия или затягаща втулка на оста), отзад ще са кълбета дим. Освен това със сигурност интеркулера е мръсен и смукателния колектор е затлачен
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


Автор на темата
Conqueror
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран: 29 сеп 2013, 13:13
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от Conqueror » 13 мар 2018, 22:09

gari написа:
13 мар 2018, 13:08
2,0 ХДИ -110 коня този проблем се реши със смяна на дебитомера. Дори след смяната колата се промени осезаемо в ниските обороти. Започна да тръгва много по-добре в диапазона 1200-2000 оборота. Преди със стария тръгваше чак към 2000 оборота, а някой път и по-късно. И както казваш промяна в максималната тяга почти няма, въпроса е, че лага го няма. Реакцията е доста по-добра. Твоя мотор е с друга турбина с променлива геометрия, а този моя не е. Да не би нещо геометрията да не ти се движи както трябва, също е вариант......
Така като го казваш, когато беше по-млада колата наистина беше по-динамична в ниските обороти. Сега преди 1900-2000 е доста по-мудна. Ако е дебитомер обаче, това няма ли да се види на диагностиката, нали има референтни стойности, с които може да се сравнят реалните данни от дебитомера?
Jovani написа:
13 мар 2018, 15:44
Ако не му работи нещо около турбинатата (или геометрия или затягаща втулка на оста), отзад ще са кълбета дим. Освен това със сигурност интеркулера е мръсен и смукателния колектор е затлачен
Колата не пуши или поне не необичайно много. Със сигурност бих предпочел да изчистя колектора и кулера преди да сменям части. Можеш ли да ми препоръчаш (може и на лично, за да не се сметне за реклама) място в София, където биха го направили читаво?


Jovani
 
 
Мнения: 3454
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 13 мар 2018, 23:32

Не мога да ти препоръчам, понеже и двете операции съм ги правил сам :
viewtopic.php?f=179&t=72095
viewtopic.php?f=179&t=72475
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


Автор на темата
Conqueror
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран: 29 сеп 2013, 13:13
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от Conqueror » 18 мар 2018, 14:46

Ъпдейт от уикенда:
Пробвах с дебитомер от друга C4-ка със същия двигател (преди това карах колата и се уверих, че при нея проблемът го няма). Няма никаква разлика в поведението на моята кола с другия дебитомер.

След това се сетих, че преди време имаше период (след махане на ДПФ-а и преди ремап-а), в който колата ставаше доста мудна и се оправяше с подаване на сигнал за изчистване на грешки (посредством апликацията Torque и bluetooth OBDII адаптер). Веднага след това колата започна да върви нормално и лагът изчезна.

При четене на грешки не излиза нищо, но явно въпросното "изчистване" занулява някакви стойности. Знам, че това не е дългосрочно решение на проблема, но се чудя изобщо къде да го търся, предвид че на диагностика не показва проблеми (или поне там където съм ходил досега не са могли да ги забележат).


tr2
Редовен
Мнения: 50
Регистриран: 27 ное 2016, 21:41
Пол: мъж
Кара: Toyota Carina E, ex Citroen C5 X7 3.0 HDI
Местоположение: Пловдив

Мнение от tr2 » 19 мар 2018, 14:14

Щом няма грешки най-вероятно е въпрос на адаптация спрямо шофирането. Ако 95% примерно се кара бавно и спокойно. Ако се кара по-агресивно пак ли става така?


Автор на темата
Conqueror
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран: 29 сеп 2013, 13:13
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от Conqueror » 21 мар 2018, 22:52

Няма грешки, които да хване китайското ми адаптерче, на Lexia може и да излезе нещо. На оборудването, което ползваше майсторът, който я гледа уж не излиза нищо. Не ми се вярва да е адаптация към шофирането, защото разликата е доста голяма, пък и не карам чак толкова флегматично, за да реши, че 1-2 секунди е приемливо време за реакция при натискане на газта :D

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “С4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта