Как се сваля арматурно табло на DS 21?

Производство: (1955-1975)

Автор на темата
Габриел
Новак
Мнения: 1
Регистриран на: 30 юли 2017, 14:53
Пол: мъж
Кара: Ds 21 engine

Как се сваля арматурно табло на DS 21?

Мнение от Габриел » 06 авг 2017, 12:26

Здравейте,имам затруднения със свалянето на арматурното табло на Ситроен 21 енджин ,. Много ще съм благодарен, ако някой ми даде съвет

Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 2093
Регистриран на: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW 8 топки 96г; ; CX 25 Turbo Prestige
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от hydrometalique » 08 авг 2017, 08:21

Зависи какво искаш да разглобиш , коя част на таблото или цялото.
Първо се сваля приборното табло, което е елементарно - 4 винта. Отделя се от жилото на километража и трите букси и е свалено.
След това се демонтират корите на аксесоарите около волана - захващането е отдолу. Горната кора е защипана от металната пластина, показваща смяната на скоростите - измества се наляво и горният капак излиза.
Важно е да се снима конфигурацията и разположението на буксите, за да се избегнат недоразумения при монтажа
20150620_114308.jpg
Следва свалянето на конзолата за управлението на парното - там са също 4 видии, няма нищо особено. Самите механизми не е необходимо да се откачат от местата им .

В средата на таблото има аксесоарна ниша с два винта нагоре. С къса отвертка се развиват и правоъгълната кутийка се вади. Оттам има достъп до централната шпилка, на която има навита гайка, която държи централното захващане на горната винилова кора на таблото.
20161123_154023.jpg
Самият капак се сваля след фронталната метална част на таблото и е закрепена на три места с гайки. Достъпът им е - централната през този отвор, който споменахме преди малко, лявата през сваленият километраж , а дясната през жабката, вътре в която има отвор закрит с миниатюрно капаче. Сваля се това капаче и има достъп до монтажа.
Ако не ме лъже паметта, аз свалих коженият капак и фронталната метална част на едно . Металната част е захваната отвътре към винила чрез болтове и май е много трудно да се разглоби вътре. Когато се изкара и свали цялото монтирано табло, тогава се отделят едно от друго.

Ако се върнем на централната метална конзола, то тя е монтирана отдолу с ред захващания - почти през цялата дължина - около 7-8 винта. Ако под жабката има декоративен капак, закриващ въздуховодите, то винтовете минават през него. При свалянето на тези винтове се внимава да не се изпогубят скобите , които са защипани на металната част на купето, понеже са доста специални, особено трите под волана.
Демонтирани всички долни винтове остават само две видии отляво и отдясно на винила на най-крайните им точки - та се захващат "ушите" на таблото към купето.

Както казах, цялото табло - горна и предна част се свалят заедно, като се отделят въздуховодите от пластмасовите колектори монтирани на винила

Един път свалено таблото е лесно - демонтира се всичко отвътре и се процедира според нуждата.

По-лесно ще бъде, ако споменеш докъде си стигнал и кое те смущава в демонтажа.

От мен успех !

PS Моторизация 21 има с различни табла. Описанието ми е за последната версия, като на снимките. А за какъв тип е въпросът на питащия ще чакаме отговор.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “DS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост