ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C6 - Проблеми и решения

Производство: (2006-2012)

Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Citroen C6 - Проблеми и решения

Мнение от Dobrev » 06 май 2018, 19:46

Здравейте колеги,

Започвам тази тема с нагласата да се вкарват проблемите на Citroen C6 и техните решени.

Тази година имах няколко проблема с Citroen C6 2.7 HDI 2007

Първия проблем беше с двигателя който е на 430 000 реални километри.
Първо имаше някакви смущения в работата му, после по една 2 на вечер капки масло които изчезнаха по някакъв начин и дойде катастрофалното - Вдигна температура и по най бързия начин изключих двигателя и чаках репатрак.

Закарах го в Плевен - Там има един професионалист Вальо се казва, на който му имам доверие и предния път когато имах проблем с предната турбина, той се справи максимално добре!
Оставих му колата и след няколко дни ми се обади да ми каже че съм спрял точно на време - секунда по-късно и всичко е мармалад.
Проблема се оказа че е в основните лагери на коляновия вал. Тези двигатели са с фабричен дефект, на основните лагери няма чоп който да ги заклини за да не превъртят. Това е един от трите проблеми за който знам за този вид модел.
Двигателя е оправен и сега го разтиквам 1500 километра до 2000 оборота за да се разработи и да се смени масло и маслен филтър.

Втория проблем за който знам е в скоростната кутия, нещо трябва да се направи на главата но не знам какво понеже аз я купих от приятел който вече беше отстранил този проблем.

Третия проблем който тези дни ми се случи е отново със скоростомера. Има фабричен проблем който се получава от 3 транзистора на платката. Нямат достатъчно място да се охлаждат и при определени условия горят.

Понеже имах преди такъв проблем и не можа да мине с ремонт ами си намерих втора употреба (със сто зора) реших да взема нещата в свой ръце.
Намерих из чуждестранни форуми къде може да е проблема, купих транзисторите който общо струват около 5 лева и ги смених.
Пускам номерата на транзисторите и дано не ви се налага да го ползвате :)
BSP 50
BSP 51
BSP 52 -това са аналогови транзистори за двойката а аз намерих най-мощните BSP 52
SI4431BDY - това е другия транзистор той е същия като на платката.

Това са трите транзистора за смяна
IMG_20180506_163131.jpg
Speedometer Citroen C6
По принцип е добре да се провери и трансформатора. И в двата случая не ми е изгарял но в други форуми прочетох че и той гори понякога. Капачето отгоре се маха и се оглежда отгоре и отдолу да няма обгорено и с пръст се гали да се види дали намотките не се мърдат, ако се мърдат значи вътре може би е изгорял. Не забравяйте да върнете капачето по същия начин че е важно, ако друг път има дефект заради капачето да не се обърне на обратно.

След като смених транзисторите, тествах дали работи и ВОАЛА :jako: Всичко светна както преди.
Пипнах транзисторите с пръст да видя дали са топли, все пак съм заменил старите с по-мощни и изненадата беше че греят. На петата секунда си махаш пръста от двойката транзистори.

Мислих го как да го направя да разсейва топлината и търсих радиатори за SMD елементи ама не намерих подходящи за това реших да го направя с външен вентилатор.
IMG_20180506_163220.jpg
air Speedometer Citroen C6
IMG_20180506_163231.jpg
air Speedometer Citroen C6
Изрязах дупка в капака и закрепих вентиларорче тип охлаждане за компютър.
Ето и от къде взех захранване за вентилатора
IMG_20180506_163152.jpg
Volt air Speedometer Citroen C6
От тези две точки се изкарва 11.5 волта.
Запоява се плюс и минус и се затваря кутията.
Когато се включи то започва да върти след минута и половина ако колата не е на контакт вентилатора спира да работи, тогава и цялата кола изгасва.
Преди без вентилатора с мултицет отчете температура 50 градуса, след монтажа на вентилатора спадна на 30 градуса. Пак е много според мен но е по-приемливо.

Това е за сега от мен надявам се да съм бил полезен :)

Поздрави,
Светльо.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 05 юни 2018, 13:42

BSP 50 са Дарлигтон и не са подходящи нисковолтово ключово приложение. Нормално е да греят.

За това място в таблото са подходящи "TRENCH MOSFET" примерно.
В момента търся еквивалент на оригиналните, че вече не се произвеждат.


Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Dobrev » 06 юни 2018, 13:34

Здрасти,

Отдавна не се занимавам с електротехника като хоби и съм позабравил някои неща и е възможно и да си прав.
Но до сега проблем не ми е дал, а колата я държа на открит паркинг :)

Сега търся да оправя проблема със AIrbag-a
Когато я закарах на ремонт ми светна сервиз и на таблото изписа "AIrbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty" на диагностиката показва че проблема е в предна дясна седалка но като я разкачих, не видях нищо нередно. Ако някой има някакви предложения съм отворен да ги чуя :)

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1333
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Mitko64 » 06 юни 2018, 22:07

Коланите, ако не се раздвижват известно време ,изписва тази грешка. :ochki:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Dobrev » 07 юни 2018, 15:22

Mitko64 написа:
06 юни 2018, 22:07
Коланите, ако не се раздвижват известно време ,изписва тази грешка. :ochki:
Всички колани са ОК, всекидневно се раздвижват :)
Ако някой знае къде се намира контролера за AIrbag-а ще съм благодарен да ми сподели къде се намира в кораба :drink:


Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Dobrev » 01 авг 2018, 23:11

Здравейте банда,

Моля за помощ!

Някой знае ли номера на този маркуч
IMG_20180801_181731.jpg
Тази снимка я намерих от интернет че не снимах двигателя отгоре.
2.7_HDI_02.jpg
Мотора е 2.7 HDI

Аз видях мястото на което е номера но е протрито.

Другия ми варятн е с маркуча и по магазините ама ще съм по-сигурен ако знам и номера.

Благодаря предварително!


Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Dobrev » 02 авг 2018, 14:11

Намерих маркуча :)

По схемата е №5 на двигателя ИИии дано не ви се налага да го сменяте :wink:

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 02 авг 2018, 14:17

Я раздуй, какво стана?
Citroen е начин на живот.


Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 27
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Dobrev » 03 авг 2018, 23:40

Беше на ремонт колата и като са зглобявали са допуснали едн много тъпа грешка. Една скоба да я завъртят с острото към маркуча.
Честно казано от Плевен до София... Много е и издържала, чак на централни софийски даде че згрява леко и тогава забелязах че скобата беше продупчила маркуча.
Облепих я с някаква яка лепенка колкото да мога да се прибера и на другия ден почнах да търся мркуча.

Оказа се че не се продават по отделно ами е целия маркуч
ep3299899-1351kt-kuehlerschlauch.jpg

200 лева ако искаш :mrgreen:

Днес го смених обезваздуших и всичко е наред :)

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “С6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост