въпрос за ксенонова крушка

Производство: (2006-2012)

Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

въпрос за ксенонова крушка

Мнение от krasolin » 07 дек 2013, 00:46

Колеги като светна фаровете, десния фар работи и не след дълго изгасва. Като загася колата и я запаля отново, всичко се нормализира. Няколко пъти ми случва това и след посещение на ситроен Стара Загора, проблема остана неизяснен. Първо ми казаха че трябва да сменям целия фар 1000 лева, после че май ще сменям само крушка за 164 лв или пък била запалката на фара която струвала 436 лева. И накрая се оказа, че никога не са разглобявали такъв фар и трябвало да се установи повредата с проба грешка. На някой от вас случвало ли му се е нещо подобно. И най много ме мъчи това, че в Стара Загора не разполагам с нужните майстори и ми се налага постоянно да се допитвам до такива от София или Пловдив. Тук в Стара Загора говорих с момчета които слагат аларми и те ме увериха, че могат да сменят ксенонови крушки. Предложиха ми някакви китайски за 40 лева бройката, слагали такива на Файтон и издържали колкото оригиналните. Все пак аз си поръчах една от марката Осрам 138 лева и ме увериха че е много добра и мисля да сменя тази която гасне, пък да видим какво ще стане.

Потребителски аватар

СооlМаN®
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 29 окт 2013, 09:18
Пол: мъж
Кара: колите в подписа
Местоположение: 42° 23°
Контакти:

Мнение от СооlМаN® » 07 дек 2013, 09:13

По-добре смени и двете и здравата си я остави за резерва.
Citroen C4 (B71) 1.6 HDi (DV6C/9HR/BVM6) 8V 82kW - DAM 13084 Изображение
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4/D6C/BE3) 16V 118kW - DAM 4876
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4Z/DFW/BE1) 16V 110kW - DAM 4335
http://www.bx16v.com

Потребителски аватар

skindive
 
 
Мнения: 178
Регистриран на: 02 апр 2007, 00:16
Пол: мъж
Кара: С5 Х7 2 HDI, C6 2,2 307HDI, C5,I, 2HDI; Xantia 2HDI,C3, 1,4
Местоположение: Varna, Norway

Мнение от skindive » 07 дек 2013, 15:27

И аз имам подобен проблем, поръчал съм си 2 китайски, мисля да ги сложа в багажника за резерва, но ще ги монтирам и ще споделя.... Иначе и аз съм за osram night breaker :super:


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 08 дек 2013, 23:18

Колеги, предлагат ми д2с на осрам за 74 лева бройката. Вижда ми се малко ниска тази цена, на другите магазини под 130 лева няма, дали не са фалшиви. Да попитам, вярно ли е че фара и бронята трябва да се свалят при смяната на крушката. Направо не е за вярване.

Потребителски аватар

skindive
 
 
Мнения: 178
Регистриран на: 02 апр 2007, 00:16
Пол: мъж
Кара: С5 Х7 2 HDI, C6 2,2 307HDI, C5,I, 2HDI; Xantia 2HDI,C3, 1,4
Местоположение: Varna, Norway

Мнение от skindive » 15 дек 2013, 21:48

Според документацията за да се свалят фаровете наистина трябва да се свали предната броня, въпреки че един от членовете на английския форум се справил с частично разглобяване на бронята, каквото и да значи това.... :x - http://c6owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.3.236
Друг е въпросът дали няма достъп за смяна на крушките без разглобяване на половината кола :tupo: ...утре ще погледна под капака.... :?:

Потребителски аватар

СооlМаN®
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 29 окт 2013, 09:18
Пол: мъж
Кара: колите в подписа
Местоположение: 42° 23°
Контакти:

Мнение от СооlМаN® » 15 дек 2013, 21:54

Днес ме задмина една C6-ца на м.Хемус /xx 2424 xx/, видимо със сменен ксенон на единия фар.
Цветовете бяха различни и направо разваля фацата на колата... да не казвам по-груби думи и да обидя някой от VAG групата.
Citroen C4 (B71) 1.6 HDi (DV6C/9HR/BVM6) 8V 82kW - DAM 13084 Изображение
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4/D6C/BE3) 16V 118kW - DAM 4876
Citroen BX (XB) 1.9 (XU9J4Z/DFW/BE1) 16V 110kW - DAM 4335
http://www.bx16v.com


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 16 дек 2013, 23:49

Колеги, днес ми смениха крушките, но за мое учудване светят различно. Лявата свети по жълтеникаво, а дясната бяло и е по пробивна от лявата. Тъй като бях си взел само една крушка осрам д2ес, нея сложиха от ляво, а от дясно сложиха хай теч-китайска. Интересното е, че хай теч свети по добре от осрама. Направихме проба и на осрама на мястото сложихме хай теч. И с тази крушка фара светеше жълтеникаво. От тук майсторите заключиха , че единия от двата рефлектора е нещо пипан. Някой може ли да ми обясни защо е така. Майсторите стигнаха до ново заключение да махнат осрам крушката и на нейно място да сложат подсилена хай теч за да може светлината да се изравни. Оригиналните келвини на крушката са 4300, а на мен ми предложиха да ми сложат крушка 5000 келвина. От както съм купил тази кола, започнах да се обогатявам и технически. Но да си призная, продължавам да я обслужвам с удоволствие. Дано това да не се промени. Ако някой е сменял скоро крушки, да пише да ме посъветва още нещо.

Потребителски аватар

DrumVlado
 
 
Мнения: 991
Регистриран на: 04 окт 2004, 12:03
Пол: мъж
Кара: Много Ситроени
Местоположение: Sofia

Мнение от DrumVlado » 17 дек 2013, 12:25

Важно е да си сложиш максимално топла светлина, тоест възможно по-ниски келвини. В противен случай ще имаш по-лоша видимост при мъгла и дъжд. Бялата светлина е само за гъзареене, но не е практична. Това е много по-важно от колкото си мсилят хората... Също много е важно да видиш дали ментетата не заслепяват отпред, защото това би бил голям проблем за останалите водачи.
Поздрави,
Владо
Vladimir Vassilev
GSA Special Break 1984 (_›=Λ=‹_)
2CV6 Club 1981 (.°\\=//°.)
Dyane made in Iran 1975 [◙\/==\/◙]
Acadiane 1985 [◙\/==\/◙]
Visa Special 1986
А сега и Xantia Break HDI 2001
общо 284 к.с. !!! :)

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 3046
Регистриран на: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от lendo » 17 дек 2013, 16:00

И задължително кеснонови крушки винаги ги сменяй по 2 заедно. Иначе винаги ще им разлика в цевета, светенето, силата...
Просто повечето китайски крушки изобщо не отговарят точно на посочените келвини и винаги има разминаване.
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 20 дек 2013, 22:50

Колеги продавам оригинална крушка осрам д2ес с две години гаранция. Крушката е купена на 7.12.2013г. - 90 lv. Не е използвана.

Потребителски аватар

porky
 
 
Мнения: 569
Регистриран на: 08 окт 2004, 22:16
Пол: мъж
Кара: Zx 2.0 16v turbo+++ ,C6 2.7HDI, C4 2.0 HDi VTS, C2 1.6 16V VTS
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от porky » 24 дек 2013, 10:57

Преди около месец за първи път смених и двете лампи купени от АМК osram d2s на цена от 129лв. Бройката. Нямам никакви проблеми сменят се малко трудничко, но не е необходимо сваляне на предната броня.
Преди смяната това което ми правеше впечатление е лекото посиняване особено на единият фар. Колата е купена нова 2008 март и вече е на 180 000 +++км.
Мечтата на всеки в БГ е: "немска, здрава и красива кола", уви няма такава!!!

Потребителски аватар

skindive
 
 
Мнения: 178
Регистриран на: 02 апр 2007, 00:16
Пол: мъж
Кара: С5 Х7 2 HDI, C6 2,2 307HDI, C5,I, 2HDI; Xantia 2HDI,C3, 1,4
Местоположение: Varna, Norway

Мнение от skindive » 24 дек 2013, 20:12

Колега, би ли описал операцията по смяната и какви инструменти използваш, аз се опитах днес да сваля едната крушка, но стигнах до нещо като диск, което крепи крушката и не успях да го завъртя ръка, достъпа е труден. проблема ми е, че единият ми фар премигва и гасне понякога, незнам обаче дали това е от крушката или има лош контакт някъде.... :skratch:
Последна промяна от skindive на 24 дек 2013, 20:44, променено общо 1 път.


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 24 дек 2013, 20:33

И аз съм с такива колега, но се оказа че едната ми е излишна. Просто едната от тях, нямаше нужда от смяна, затова сега я продавам. На мен ми се наложи лек ремонт на левия фар, не сменяше от къси на дълги, но вече всичко е наред. Тук обаче се наложи свалянето на бронята, та дори и на фара. Колега в един сервиз ми я правиха. Гадничка е смяната. От това което видях се развърта нещо като капачка, от там се вади и съответно се поставя крушката и после се завива. На дясната видях, че откачат казана на антифриза и казана на хидравличното масло, но не се вадят, само леко се отместват в страни. За левия не мога да ти кажа, защото на него ми правиха къси дълги, без смяна на крушка, но пък там сваляха броня и фар и не присъствах на свалянето. Колега това с премигването на крушката го имах и аз. Това означава че крушката си отива. Сменяш я и всичко ще бъде наред. Така реших пробема. Ако ти трябва такава продавам оригинална такава,ще се спазарим.

Потребителски аватар

skindive
 
 
Мнения: 178
Регистриран на: 02 апр 2007, 00:16
Пол: мъж
Кара: С5 Х7 2 HDI, C6 2,2 307HDI, C5,I, 2HDI; Xantia 2HDI,C3, 1,4
Местоположение: Varna, Norway

Мнение от skindive » 06 яну 2014, 21:04

@krasolin Колега, благодаря за предложението, но вече имам крушки. Документацията за сваляне на фар я имам въпросът е как да ги сменя без да откачам брони казани и тн.... По сервизи ходя само в много много крайна необходимост и то със другите коли, с тази не искам да рискувам.

..::[ Редакция (Чет Яну 02, 2014 7:21 pm)

Днес след като ми изгасна на няколко пъти единият фар, се реших да разглобя каквото трябва, за да сменя и двете ксенонови крушки. Не успях да сваля фаровете без да сваля цялата броня, което всъщност не е кой знае колко работа. Бях купил за уж за резерва 2бр китайски крушки (за 7$ :oops: ) които, след като разбрах, че не мога просто така да сменя на пътя, реших да пробвам. Оказа се, че светят мнооогоо добре :amii: (ще видим колко дълго). Тези които свалих бяха осрам ксенарк, но китайчето светеше по-силно. Операцията премина в доста :bias: по френската инжинерна мисъл, тъй като определено може да се измисли много по ремонтно пригодно особено за консуматив като крушките, но в крайна сметка завърши добре. Сега да видим колко ще изкарат китайчетата...

..::[ Редакция (Пет Яну 03, 2014 7:50 pm)

Пак фалстарт, днес тръгнах по работа с колата и започна да ми мига и гасне фара с който нямах проблеми преди. Тъй като и двете крушки са нови едва ли е от тях, много прилича на лош контакт, лексията ми вади съобщение, че не може да комуникира с устройството за автоматична настройка на нивото на фара. Някакви идеи? Утре пак ще свалям фар....:bias:

..::[ Редакция (Пон Яну 06, 2014 8:04 pm)

Както казва един мой много добър приятел : Хубаво и евтино - няма!
Китаеца ми изпратил дефектна крушка, сложих една от старите и всичко заспа. Е, верно са различен цвят 4500 и 6000к но ще светят докато пристигне новата партида.
Равносметката - след неколкократната гимнастика по сваляне на броня и фарове, сведох времето за извършване на процедурата до 30 мин :bigsmile:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “С6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост