обслужване на ситроен

Производство: (2006-2012)

Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

обслужване на ситроен

Мнение от krasolin » 06 ное 2011, 12:24

Колеги, бихте ли ми казали колко струва обслужването на Ситроен С6 - ролки, ремъци, масла?

Потребителски аватар

BX-1.9D-selection
 
 
Мнения: 3508
Регистриран на: 26 авг 2006, 23:04
Кара: http://is.gd/uoj41l
Местоположение: sofia

Мнение от BX-1.9D-selection » 06 ное 2011, 12:53

С какъв двигател?
Изображение


illegal
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 05 ное 2011, 00:24
Кара: GWM

Мнение от illegal » 06 ное 2011, 15:46

В тази тема е обсъждано колко струва смяна на масла и филтри
http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.p ... 83#p206783

Иначе, ремъците и ролките не са от най-евтините, но и не се сменят всеки ден.

Ако питаш за HDI V6 или HDI 2.2 - ~1000лв (ремъци,ролки,филтри,водна помпа) без труд
V6 бензин - ~2000лв (същото като горното но и с нови свещи) без труд

Ако е автоматик още малко за маслото на скоростната кутия - ~100лв
Ако е дизел може да се наложи доливане на Eolys ~100лв или в най-лошия случай подмана с нов филтър. Там цените са към 1000лв.

Горивен филтър - дезил ~200лв, бензин - ~30лв

Зебележка:
Това са цени с оригинални части.
─██▀▀▀─▀██▀─▀▀██▀▀─▀██▀▀█▄─██▀▀█─▀██▀▀▀█─██──█─Sport
─██─────██────██────██▄▄█▀─██──█──██▄█───██▄─█
─██─────██────██────██▀█▄──██──█──██▀█───██▀▄█
─██▄▄▄─▄██▄───██───▄██──█▄─██▄▄█─▄██▄▄▄█─██──█


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 06 ное 2011, 22:47

като цяло здрава кола ли е, много е луксозна и това ми харесва,затова сам се спрял на нея

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 07 ное 2011, 11:12

Да, здрава кола е.
Автоматика маслото като смяна му е към 500 лева официално, защото самото масло е 400 - можеш да си го намериш при вносителя по-тънко и смяната да ти излезе наполовина от официалната цена.
На 3.0i бензин смяната на ролки и ремъци е около 800 лева и всеки кадърен Ситроенаджийски сервиз може да го направи.

Скъпи неща са предните амортесьори с тампоните ~ 1600лв единия - в някакъв момент от живота на колата се сменят един по един. Първо заминава десния.
Отделно по дизеловите двигатели има други усложнения, но и при бензиновия има разни маслени датчици, дросели, 4 ламда сонди, всяка около 300лева и т.н. :mrgreen:

Колата е много комфортна и приятна, но да знаеш че е само за крузене - не става да я напъваш из града.
Тежка е, не очаквай динамика и ряз - така е настроена скоростната кутия и окачването - за комфорт.
На Магистрала с лекота се носи с висока скорост в пълно спокойствие.

Иначе за мен модела е сполучлив и си заслужава - по-евтино се поддържа от други в този клас - пак бих си купил.

Успех :wink:
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


illegal
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 05 ное 2011, 00:24
Кара: GWM

Мнение от illegal » 07 ное 2011, 12:34

За да не говорим наизуст ето една точна сметка за V6 бензин


0830 58 - 2бр - ролка - 279.66лв
0830 59 - 1бр - ролка - 143.75лв
0816 H3 - 1бр - ремък - 189.45лв
0829 C5 - 1бр - обтяжна ролка - 417.20лв

1201 F6 - 1бр - водна помпа - 166.61лв
1206 C8 - 1бр - уплатнение водна помпа - 6.85лв

5750 XK - 1бр - аксесоарен ремък - 42.18лв
5751 A8 - 1бр - ролка - 77.94лв
5751 A9 - 1бр - обтяжна ролка - 351.27лв
5751 41 - 1бр - пружина - 109.72лв

1109 AL - 1бр - маслен филтър - 14.22лв
0164 88 - 1бр - уплътнение пробка - 3.73лв

1567 C6 - 1бр - горивен филтър - 13.59лв
1444 VP - 1бр - въздушен филтър - 14.13лв
6479 45 - 1бр - поленов филтър - 42.27лв
5960 G0 - 6бр - свещи - 133.08лв

9980 D4 - 2бр*2л - масло автоматична кутия - 443.16лв

Общо за всички неща: 2448.81лв


Ето и за V6 HDi

0830 55 - 2бр - ролка - 146.74лв
0829 F9 - 1бр - ролка - 139.22лв
0816 K2 - 1бр - ремък - 152.84лв

1201 K5 - 1бр - водна помпа - 93.67лв
1206 E5 - 1бр - уплътнение водна помпа - 28.38лв

5750 XC - 1бр - акесоарен ремък - 43.02лв
5751 E3 - 1бр - ролка - 87.31лв
5751 C5 - 1бр - обтяжна ролка - 313.86лв

1109 AV - 1бр - маслен филтър - 23.09лв
0164 88 - 1бр - уплътнение пробка - 3.73лв

1444 TG - 1бр - въздушен филтър - 31.92лв
6479 45 - 1бр - поленов филтър - 42.27лв
1906 E3 - 1бр - горивен филтър - 32.04лв

9734 R7 - 2бр*2л - масло автоматична кутия - 670.72лв

Общо за всички неща: 1808.81лв


Остана само двигателното масло, но там избора е голям.
Както казах в първия си пост ~1000лв за дизел, ~2000лв за бензин, без маслото за АСК.
─██▀▀▀─▀██▀─▀▀██▀▀─▀██▀▀█▄─██▀▀█─▀██▀▀▀█─██──█─Sport
─██─────██────██────██▄▄█▀─██──█──██▄█───██▄─█
─██─────██────██────██▀█▄──██──█──██▀█───██▀▄█
─██▄▄▄─▄██▄───██───▄██──█▄─██▄▄█─▄██▄▄▄█─██──█

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 07 ное 2011, 13:36

Ти може да не говориш наизуст а по ценова листа на АМК

Аз говоря от личен опит - на мен смяната на ремък и ролки ми струва до 700 лева с труда, както искаш си го смятай, вече 50 000км карам след като съм го сменил и всичко по колата, което сменям е от АМК. Повече от 1200 лева заедно с аксесоарните, всичките ролки и водната помпа не съм давал - нищо не съм спестил, просто трябва да се намерят правилните артикулни кодове.

Маслото за автоматика незнам защо го смяташ в обслужването - то се сменя независимо от другите неща и то при нужда - да, цената на АМК е толкова, а знаеш ли колко е при официалния представител на ESSO/MOBIL?

Поленовия филтър даже гледам да си го сменям на по-често, София е мръсен град.
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


illegal
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 05 ное 2011, 00:24
Кара: GWM

Мнение от illegal » 07 ное 2011, 13:45

По-правилни кодове от това няма.
Иначе може и с неоригинални части, всеки сам си решава.
─██▀▀▀─▀██▀─▀▀██▀▀─▀██▀▀█▄─██▀▀█─▀██▀▀▀█─██──█─Sport
─██─────██────██────██▄▄█▀─██──█──██▄█───██▄─█
─██─────██────██────██▀█▄──██──█──██▀█───██▀▄█
─██▄▄▄─▄██▄───██───▄██──█▄─██▄▄█─▄██▄▄▄█─██──█

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 07 ное 2011, 13:52

То може и да не сменяш - още по-евтино е, всеки сам си решава :bigsmile:

Въпроса е че, аз с оригинални съм си го сменял - има и други кодове и модели, частите пасват, само трябва да се проучва.
Това не е важно в случая, всеки сам трябва да си реши как да подходи - аз съм успял да свия разходите които си дал двойно, за маслото на скоростите е 3-но и отгоре по-ниско :amii:

Има някои части, които са си само за дадения модел и там цената е непреодолима, но тези, за обслужването не са от тях.
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Потребителски аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2282
Регистриран на: 04 апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C4 1.6 HDI,C4 Cactus e-VTI SHEET

Мнение от Anojarov » 07 ное 2011, 13:54

Има , има -0831V2 агренаж комплект и струва само 644.48 лв това е за бензин
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”


illegal
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 05 ное 2011, 00:24
Кара: GWM

Мнение от illegal » 07 ное 2011, 14:18

Да, този комплект обединява тези номера

0830 58 - 2бр - ролка - 279.66лв
0830 59 - 1бр - ролка - 143.75лв
0816 H3 - 1бр - ремък - 189.45лв
0829 C5 - 1бр - обтяжна ролка - 417.20лв

и спестява, не малко пари ~400лв, може би това е искал да каже Alexander Maslinkov.

Има и друг момент, че човек който купува такава кола, надали ще почне да търси номера и да сравнява цени. Просто отива във фирмен сервиз и сменя каквото е необходимо.
─██▀▀▀─▀██▀─▀▀██▀▀─▀██▀▀█▄─██▀▀█─▀██▀▀▀█─██──█─Sport
─██─────██────██────██▄▄█▀─██──█──██▄█───██▄─█
─██─────██────██────██▀█▄──██──█──██▀█───██▀▄█
─██▄▄▄─▄██▄───██───▄██──█▄─██▄▄█─▄██▄▄▄█─██──█

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 07 ное 2011, 14:31

Аз не съм купил колата нова. Да, този комплект е - аз такъв спомен имам, че беше около 650лева + 100-тина лв. за труд. След като се предлага защо да не се възползвам - така де, вече съм го направил. И без друго колата е конструирана така, че ще ми вземе доста докато я карам. Достатъчно неща за смяна за по 400-500лв има, а някои и за 1500-2000лв., които ако искам да продължа да карам в един момент трябва да ги сменя :amii:
Не се чувствам зле, че съм спестил малко пари - може цените да са по-ниски, но пак при АМК съм отишъл и пак са оригинални. А щом за мен има такава опция и за други ще има - това ми е генералната мисъл
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 07 ное 2011, 23:25

а широка ли е вътре колата има ли място за пътниците отзад

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 09 ное 2011, 11:22

Не, тесно е като във Фиат Панда :xixi3: :girl_xixi: ...

Ти няма ли къде да идеш и да влезеш в една?!
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 09 ное 2011, 11:36

В стара загора няма такъв автомобил. Иначе аз карам пежо 307 св може би трябваше да задам вапроса дали е по широка от нея защото имам две деца. За комфорта на колата не се съмнявам.

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 09 ное 2011, 12:21

Багажника със сигурност ще ти е малък за 2 деца, все пак 307sw си е комби. Иначе на седалките ще ви е по-широко и комфортно отколкото в Пежото - то си е по-малка кола :amii: макар че е доста добра като размери за класа и цената си.
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 20 дек 2011, 00:22

Колеги, защо се намират толкова трудно с6 2.2 хди с ръчна скоростна кутия, никъде не мога да намеря.

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран на: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 28 дек 2011, 12:21

В БГ няма май ... а за какво ти е този мотор и ръчни скорости? Безсмислени са на такава голяма и тромава кола.
Щом искаш дизел един запазен 2.7HDI ще се родиш - автоматика глези, няма мъка и съединители, работи мазно и не се усеща предавката + повече мощ и по-приятен звук :amii: като разход е незначително повече според мен ... двигателя е по-адекватен към купето от 2.2
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


Автор на темата
krasolin
 
 
Мнения: 123
Регистриран на: 04 ное 2011, 23:25
Пол: мъж
Кара: citroen c6
Местоположение: stara zagora

Мнение от krasolin » 29 дек 2011, 00:40

Колега, доста по икономичен го дават с6 с мотор 2.2 - почти 3-4 литра градско по малко от другия мотор 2.7, а аз не карам малко в града, макар че Стара Загора не е голям град. Знам че ти караш с6 с бензинов мотор 3.0, на този мотор може ли да се слага газ или не е добре. А ако случайно автоматичната кутия не е добре обслужвана, влизам в страшни филми.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3309
Регистриран на: 22 дек 2004, 16:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Мнение от Citroenchev » 01 яну 2012, 11:19

Не че притежавам С6, но също ми беше в плановете (отказвам се към момента, тъй като известно време ще живея в друга държава, а там ще имам служебен автомобил...) :D

За сметка на това съм тествал и карал почти всички варианти на С6 - и 2.2HDI ръчни скорости, и 2,7HDI и 3.0i (не съм карал 2.2HDI автоматик и 3.0HDI, но и гледам тези два варианта не се обсъждат)...

Най-много съм карал 2.2 HDI с ръчни скорости...имам близак приятел с такава и често я карам, както на дълъг път, така и в града.

Първо това е автомобил абсолютно неприложим в градски условия. Супер луксозен е, но е огромен като габарити и всяко паркиране се превръща в дълго оглеждане и маневриране. Колата потегля бавно, сменя посоката мудно...въобще не е пъргава кола.
На дълъг път тази кола е супер - скоростта не се усеща по никакъв начин, шума от движение е субектитвно еднакъв и при 120 и при 180 км/ч :bigsmile: поведението е перфектно - супер конфортно, като в същия момент нито един завой не те притеснява, спирачките за мен са перфектни (предните дискове са 330 мм)

За разхода ...какво дават е ясно, но имай предвид, че дори в малък град като Севлиево си харчи 11 л/100 градско...на извънградско около 7л/100 при спокоен маниер и скорости до 130 км/ч...специално 2.2 HDI става шумен и изтормацен когато го настъпваш - просто е малък за купето...не че не върви, но някак се напряга излишно, а комбинацията с ръчни скорости изглежда като да вържеш на свинче звънче...никак не подхожда да имаш съединител на този автомобил :hihihi:

Според мен от по-старичките С6 2.7HDI и V6 бензин са правилната алтернатива. 2.7 HDI ще е една идея по икономичен, но това едва ли има значение...в същото време бензиновия си звуче по рафинирано, но пък работи на по-високи обороти...трябва да пробваш за да разбереш коя е твоята.

Това за газ на бензиновата го забрави :wink: аз карам Xantia с ES9J двигател (който като основа си е същия като този на С6, само дето има доста по опростено управление на процесите - нява варио на всмукателните клапани, има механична дросел клапа вместо ел. като при С6 и има само една ламбда сонда и един катализатор, за разлика от С6...Сашо ти е написал колка са при него). Мъчих колата над 60 000 км на газ и дори при този опростен вариант имаше доста компромиси. От 5 000 км съм махнал ГИ-то и трябва да ти кажа, че се родих...не мога да си позная колата. Отделно разхода в литри е драстично по-нисък (9,3 л/100 извънградско на бензин срещу 11,9 л/100 на газ...при еднакво натоварване и по един и същ маршрут - Севлиево - Атина). Същия приятел, който кара С6 2.2 HDI доскоро имаше С5 I Carlsson - V6 бензин, мотора е същия като при С6, но е допълнително форсиран от Carlsson до 235 к.с. - сложиха му газ и никой не успя да го накара да гори под 15л/100 извънградско и дае не му светят лампите по таблото като коледна елха...просто газта не е вариант за този двигател :wink:

Успех с търсенето...и съвет - въобще не гледай обявите от БГ, както и от чужбина ако са от автотъргаши на които имената им имат нещо общо с полша, чешхия, турция и т.н...всички автомобили при такива са с неясен произход и пробег, а при С6 това може да те разори :wink:

Такава кола се купува от собственик или от оторизиран сервиз с ясна сервизна история :wink: това е по-скъпо значително, но в последствие излиза по-евтино...

Преди 8-9 месеца си бях харесал една 2.7HDI в Германия и помолих да ми изпратят VIN кода за да направим проверка. Според обявата колата беше на 73 000 км пробег, а при проверката при Anojarov се оказа, че този автомобил е влизал за смяна на някакъв софтуер приз 2007 г. (т.е. бил е на 8 месеца само) с пробег 92 000 км :lol: сам сметни какъв пробег годишно е правил и какъв е пробега му след 5 години...продавача беше Поляк :wink:
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “С6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост