ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C6 - Проблеми и решения

Производство: (2006-2012)

Автор на темата
Dobrev
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 09 авг 2016, 13:54
Пол: мъж
Кара: Citroen C6 2,7 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Citroen C6 - Проблеми и решения

Мнение от Dobrev » 06 май 2018, 19:46

Здравейте колеги,

Започвам тази тема с нагласата да се вкарват проблемите на Citroen C6 и техните решени.

Тази година имах няколко проблема с Citroen C6 2.7 HDI 2007

Първия проблем беше с двигателя който е на 430 000 реални километри.
Първо имаше някакви смущения в работата му, после по една 2 на вечер капки масло които изчезнаха по някакъв начин и дойде катастрофалното - Вдигна температура и по най бързия начин изключих двигателя и чаках репатрак.

Закарах го в Плевен - Там има един професионалист Вальо се казва, на който му имам доверие и предния път когато имах проблем с предната турбина, той се справи максимално добре!
Оставих му колата и след няколко дни ми се обади да ми каже че съм спрял точно на време - секунда по-късно и всичко е мармалад.
Проблема се оказа че е в основните лагери на коляновия вал. Тези двигатели са с фабричен дефект, на основните лагери няма чоп който да ги заклини за да не превъртят. Това е един от трите проблеми за който знам за този вид модел.
Двигателя е оправен и сега го разтиквам 1500 километра до 2000 оборота за да се разработи и да се смени масло и маслен филтър.

Втория проблем за който знам е в скоростната кутия, нещо трябва да се направи на главата но не знам какво понеже аз я купих от приятел който вече беше отстранил този проблем.

Третия проблем който тези дни ми се случи е отново със скоростомера. Има фабричен проблем който се получава от 3 транзистора на платката. Нямат достатъчно място да се охлаждат и при определени условия горят.

Понеже имах преди такъв проблем и не можа да мине с ремонт ами си намерих втора употреба (със сто зора) реших да взема нещата в свой ръце.
Намерих из чуждестранни форуми къде може да е проблема, купих транзисторите който общо струват около 5 лева и ги смених.
Пускам номерата на транзисторите и дано не ви се налага да го ползвате :)
BSP 50
BSP 51
BSP 52 -това са аналогови транзистори за двойката а аз намерих най-мощните BSP 52
SI4431BDY - това е другия транзистор той е същия като на платката.

Това са трите транзистора за смяна
IMG_20180506_163131.jpg
Speedometer Citroen C6
По принцип е добре да се провери и трансформатора. И в двата случая не ми е изгарял но в други форуми прочетох че и той гори понякога. Капачето отгоре се маха и се оглежда отгоре и отдолу да няма обгорено и с пръст се гали да се види дали намотките не се мърдат, ако се мърдат значи вътре може би е изгорял. Не забравяйте да върнете капачето по същия начин че е важно, ако друг път има дефект заради капачето да не се обърне на обратно.

След като смених транзисторите, тествах дали работи и ВОАЛА :jako: Всичко светна както преди.
Пипнах транзисторите с пръст да видя дали са топли, все пак съм заменил старите с по-мощни и изненадата беше че греят. На петата секунда си махаш пръста от двойката транзистори.

Мислих го как да го направя да разсейва топлината и търсих радиатори за SMD елементи ама не намерих подходящи за това реших да го направя с външен вентилатор.
IMG_20180506_163220.jpg
air Speedometer Citroen C6
IMG_20180506_163231.jpg
air Speedometer Citroen C6
Изрязах дупка в капака и закрепих вентиларорче тип охлаждане за компютър.
Ето и от къде взех захранване за вентилатора
IMG_20180506_163152.jpg
Volt air Speedometer Citroen C6
От тези две точки се изкарва 11.5 волта.
Запоява се плюс и минус и се затваря кутията.
Когато се включи то започва да върти след минута и половина ако колата не е на контакт вентилатора спира да работи, тогава и цялата кола изгасва.
Преди без вентилатора с мултицет отчете температура 50 градуса, след монтажа на вентилатора спадна на 30 градуса. Пак е много според мен но е по-приемливо.

Това е за сега от мен надявам се да съм бил полезен :)

Поздрави,
Светльо.

Върни се в “С6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост