ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия


Автор на темата
deo71
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 31 авг 2012, 09:24
Пол: мъж
Кара: DS4 THP 200, преди C3
Местоположение: София

DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от deo71 » 04 апр 2019, 14:24

Преди 2-3 седмици беше спряна на наклон и изписа съобщение да се провери нивото на антифриза.
Беше малко над минимума и долях.
Започнах да го следя, след като усетих и миризма на антифриз в гаража, но не видях да прави локви.
Вчера видях, че нивото наближава минимума отново, долях и я вдигнах да погледна отдолу.

Първоначално не видях теч, но после забелязах бели петна по скоростната и малко по-нагоре розови капки, почти изсъхнали.
Махнах резонаторната кутия на входящият въздух и с голяма трудност забелязах локвичка отгоре в/у скоростната под акумулатора зад отдушника ѝ.
Ще трябва да сваля въздуховода и акумулатора, за да мога да огледам...

Намерих един интересен сайт с ремонтни инструкции (плаша се от тия пластмасови тръбопроводи и скоби, тялото на термостата също е пластмасово):
https://www.nomaallim.com/replacing-the ... gine.html#


Автор на темата
deo71
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 31 авг 2012, 09:24
Пол: мъж
Кара: DS4 THP 200, преди C3
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от deo71 » 28 май 2019, 13:04

През почивните дни махнах акумулатора и огледах доколкото можах - всички съединения са сухи, може би е от уплътнението на самото тяло на термостата към двигателя...
Нямах време да вдигна на крик и да махна подкалника - единият болт, който държи носещата конзола на акумулатора се развива оттам... (доста гадно).
Като гледам няма да облекчи много работата, но просто ако не се махне, няма как да се разкачат водните съединения и да се свали тялото на термостата.

Струва ми се, че е добре да сменя цялото тяло.. все пак термостата не е в първа младост, а и след като тялото е пластмасово, може да е усукано...

Не намерих с търсачката тема за този такъв теч на този двигател.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 153
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от ilian.kirov » 28 май 2019, 17:05

Огледай хубаво около гарнитурата на главата, да не избива от нея и да се стича надолу.


Автор на темата
deo71
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 31 авг 2012, 09:24
Пол: мъж
Кара: DS4 THP 200, преди C3
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от deo71 » 30 май 2019, 08:34

Благодаря за идеята...
Дано не е това, но може и някоя тапа на блока/главата да е... тоя момент го бях забравил.
Ще трябва сериозно разглобяване за оглед.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 153
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от ilian.kirov » 30 май 2019, 09:06

Сетих се и нещо друго, може да провериш съмненията за теча от тялото на термостата като го увиеш с парцал и караш така да кажем ден - два. Ако парцала е мокър - виновника е ясен. Мисля, че ако е това няма смисъл да сменяш цялото тяло а само гарнитурата. Ако не можеш да я намериш по магазините - в една от преките на ул. Цар Симеон правят всякакви - ако стигнеш до тоя варянт - пиши да ти обясня точно къде е.

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1964
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от mIRIx » 30 май 2019, 22:26

А може да се замислиш за смяна на целия пластмасов - скъп корпус! При мен това излезе.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


Автор на темата
deo71
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 31 авг 2012, 09:24
Пол: мъж
Кара: DS4 THP 200, преди C3
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от deo71 » 05 юни 2019, 20:28

Това с парцала като датчик за теч е страхотна идея, но неприложима – без разглобяване не може да се стигне до тялото на термостата…

В петък разглобих отново, със сваляне на подкалника развих последният болт и махнах конзолата под акумулатора.
Понеже беше студен двигателя, надух с 1,5 бар през отвора на разширителния съд и започнах да опипвам за теч. Напипах мокро единствено на снадката с тръбата към водната помпа и взех решение в събота да купя само 2-те уплътнения.
Ето ги от Старс94.
Изображение
http://photos.app.goo.gl/iZuyLcNzin7tZrDr5

Според онлайн магазина имаха и оригинален термостат, докато от Автомотор ми дадоха 2 седмици за доставка.

Общо взето следвах инструкциите от официалната документация и цитираният сайт по-горе.
Разкачих съединението на разширителния съд под аксесоарния ремък отдясно - видя ми се най-ниската точка.

Оказа се, че захранващия + към стартера минава точно под термостата и пречи на изваждането. Развиват се (много трудно) 1 болт и една гайка с вложка 13, вече се снабдих с хубава дълбока вложка 13 и удължител за ръкохватката ¼“ от Практикер и е по-лесно. Ето за това става въпрос:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/EyTvCvncgJ6jKGER9
Вляво под лявата св. опашка е болта, а вдясно под дясната е гайката.

Малко трудно измъкнах изхода към водната помпа – много е тясно за да се задържи самата тръба.
Не усетих да се измъква напълно от водната помпа, но не беше и напълно неподвижна.
Ето малко снимки:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/pfxPSjaJJjfrBUVD6
Тук се вижда тръбата към помпата:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/hpPHtAodsXPkwQ9r5
Тялото на термостата – за 8 години има налеп отвътре по тялото и по тръбите, в същото време антифриза е бистър...
Изображение
https://photos.app.goo.gl/Ld267DinM4ZeL4GG6
Изображение
https://photos.app.goo.gl/CdF8L2rhtvNow5Pw5

Сглобих термостата с новите уплътнения, които намазах с антифриз (обикновено ги мажа с вазелин, но се съобразих с официалната инструкция).
Обезвъздуших като се съобразих официалната инструкция – при отворени пробка на горния извод на радиатора на купето и на тялото на термостата (при мен беше термодатчик) започнах да наливам антифриза, като първо разкачих разширителният съд от крепежа му и куплунга на датчика за да симулирам по-високо ниво:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/xYyKUNq8XsV3eV4B6
(предишният собственик наистина може да е сменял антифриза на маркираната дата – бистър е)
След като излезе непрекъсната струя и от двете пробки ги затворих и долях антифриз до максимума.
Надух с 1,5 бар през отвора на разширителния съд и видях как си капе най-спокойно от тялото на термостата върху скоростната кутия. С опипване установих, че отдолу на заварката на двете части под свивката към изхода за тръбата към водната помпа. Впоследствие дори с лупа не видях пукнатина…
Изглежда не съм го напипал при инспекцията предния ден заради + вия кабел на стартера…

За съжаление Старс94 бяха затворили вече и остана да купя термостата в понеделник.

Наистина имаше промяна в куплунгите и ми продадоха допълнително преходник:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/vuRfJCJiu78eKtXH9
Двата куплунги към термостата са кодирани и не може да се включат погрешно.

Което от своя страна доведе до отпадането на стария допълнителен датчик – на следващата снимка се вижда, че куплунгът му е преходник – 2 кабела са за термодатчика, 2 кабела са за управлението на термостата; старият датчик е включен към инсталацията на колата (4 проводен куплунг).
Изображение
https://photos.app.goo.gl/s34XanyQrD3qki3UA

Ето снимки на новия термостат:
Изображение
https://photos.app.goo.gl/A12S3pNYUNEE4kdY9

Изображение
https://photos.app.goo.gl/CqdtLLRCKr2HRpY39

Изображение
https://photos.app.goo.gl/YfRFUgVkAskNry8QA

След като монтирах новия термостат и обезвъздуших и надух вече нямаше никакви течове.
Изображение
https://photos.app.goo.gl/RobVxfN3rY5vHeZ6A

Сглобих всичко и запалих като оставих отворен разширителният съд според инструкцията за обезвъздушаване и започнах да следя температурата.
След като стана 60 градуса за моя огромна изненада системата сериозно протече накъде откъм задната страна на водната помпа – стичаше се по маркуча към разширителният съд, за съжаление, не може да се види точно откъде…
Загасих и огледах но не видях нищо повече.. постепенно теча намаля и спря.
Затворих разширителния съд и запалих отново, не течеше вече…
След доста време работа на двигателя се включи вентилатора.

Реших да не се кара още и вчера цял ден не беше текла, вечерта направих едно пробно каране в района пак без теч.

Но днес сутринта имаше петно около 5см под водната помпа. Жената излезе с нея и при всяко спиране изтича горе-долу толкова антифриз…

Явно все пак тръбата се е разместила или пък се е спукал изхода към разширителя и трябва да се смени.
Може би е добре, сваля ли се термостата, да се купи и смени и тази тръба – около 30 лв. е, но заради нея трябва да разглобявам отново.

Има въпросителни – как ще се разкачат/закачат самата тръба (има отвори по самата тръба за винтови или скоби) и изхода към разширителя… Толкава е тясно зад двигателя а и не намирам процедура за демонтажа в програмата…

Прикачвам официалните ремонтни инструкции:

https://drive.google.com/file/d/1J07BXV ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1_jfEiu ... sp=sharing


Автор на темата
deo71
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 31 авг 2012, 09:24
Пол: мъж
Кара: DS4 THP 200, преди C3
Местоположение: София

Re: DS4 THP200 – Теч на антифриз над скоростната кутия

Мнение от deo71 » 07 юни 2019, 19:51

Ето едно видео за подмяна на тръбата и термостата на Мини, за да събирам смелост ;)

https://www.youtube.com/watch?v=rNG_45kHxqo

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “DS3,DS4,DS5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Иван М. и 1 гост