ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Рециклиране на рейка

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev

Потребителски аватар

Автор на темата
hristoxm
 
 
Мнения: 5690
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Рециклиране на рейка

Мнение от hristoxm » 27 май 2016, 21:11

Покрай свалянето на изпускателните тръби от стария ХМ, реших да сваля и рейката, защото тази която е в момента на колата която карам, тече вече осезателно от горната семерина. На 2,5 ТД, демонтажа не рейката не е лесен, особено за тези които нямат поне малко опит. Първо трябва да свалим казана за хидравличното масло, после пластмасовият капак на ремъка на водната помпа :fuck: и накрая една пластмасова тръба която идва от турбото и води към кулера. Сега вече може да стигнем до гуменото каре и болта, който стяга карданчето към рейката. Свалих го, но не можах да извадя карданчето от шлиците. Колата се намира на земята върху четири трупчета и не е много удобно за работа. :D Както и да е, наложи се да извадя хидравличната глава, защото заедно с гуменото каре, няма място от къде да мине. Рейката излиза от дясно, след като се развият два болта от долу на гредата и се избият накрайниците.
След свалянето и дефектовката, се оказа, че са заминали двете селентови втулки с които е закрепен хидроцилиндъра(усилвателя) към рейката. Смених ги с нови, закупени от Старс 94. Късият маншон с двата големи отвора, също беше скъсан и съответно подменен. За всеки случай смених и двете семерини, (32х20х5) и (47х29,5х6) на хидравличната глава, въпреки, че не видях да са текли. :amii: Луфтове, въпреки скъсаният маншон, за радост, няма. Тези дни, когато имам свободно време, ще я сменям. :D Накрая да питам, някой знае ли откъде може да се намери найлоновият чохъл или маншон, който предпазва стержена на хидроцилиндъра?
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.


cholev
 
 
Мнения: 2401
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 27 май 2016, 21:37

В 'Автомотор' няма ли. На времето, по спомен, като правих рейката продаваха 'ремонтен комплект' за рейка. Ама това беше преди 5 години.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3495
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнение от Tonin » 27 май 2016, 21:48

Ремонтният комлект не включва найлона. Найлона го няма никъде, като резервна част

Потребителски аватар

Автор на темата
hristoxm
 
 
Мнения: 5690
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Мнение от hristoxm » 26 юни 2016, 21:36

Днес реших да поставя рециклираната рейка на колата. Честно да си кажа, озори ме. Мислех, че ще се справя за два три часа, ама неби. Отне ми цялата неделя. :mrgreen: Използвах подемник, гайковерт и специализирани инструменти, но туткането и разглобяването е голямо и отнема много време. Оказа се, че теча не е от рейката, а от обратният маркуч, който връща маслото от рейката в казана. Беше станал на бакелит и се счупил на две места. Понеже е много твърд, при ремонт поставям маслоустойчив маркуч с по голям диаметър, който надявам върху оригиналния и после снаждам с още едно парче с диаметър като оригинала, така ремонтирах на времето ВХ-а и старият ХМ и след това ги покарах доста време с тези "подобрения" :bigsmile: Какво да се прави, като всичко вече е НФП, трябва да му се намира колая. :D Утре ще карам колата на стенд за сходимост и после ще пиша как се държи.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “XM”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост