ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с централно заключване

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev

Аватар

Автор на темата
ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран на: 16 Фев 2008, 09:24
Пол: мъж
Кара: Citroen XM 2.0i ORGA 5148
Местоположение: Deutschland, 21435 Ashausen
Обратна връзка:

Проблем с централно заключване

Мнение от ivo_panov » 27 Май 2019, 22:21

Здравейте, доста време не съм се мяркал наоколо. Купих преди половин година един 29-годишен ХМ Y3 2.0i RFZ (1990) на 200 000, със купища дребни проблеми, почти счупен мотор и т.н. Пътешества отново по света, но ми е малко мъглив все още за някои неща. Потърсих с търсачката, но не открих нищо, което би могло да ми помогне с отговор на въпроса. Питането сега е конкретно свързано с централното заключване, описвам проблема, и направеното до момента, а именно: двете десни врати не реагират по никакъв начин на релето за централното. Отворих ги, двете моторчета бяха изключени, и ги включих обратно. Ефекта е нулев, продължава липса на реакция, както и започна да не заключва, поради липсата на действие от предна дясна врата, разбираемо. Багажника, резервоара и двете леви врати работят безупречно, както и реакцията на плафона вътре при откл/закл. с ключа. Прегледах все пак релето на централното, изглежда идеално, както и кабелният му сноп, в който, доколкото успях да проследя, не открих никакъв дефект. Прегледани са буксите и кабелните снопове на двете десни врати към купето - чисти, неокислени, буквално като нови изглеждат, включени правилно един в друг. Прегледах с мултицет стига ли напрежение по кабелите до машинките, има, но не съм проверявал доколко силен е токът. Въпросът ми е ако някой знае, къде горе-долу да потърся разклонителните букси за десните врати, по инсталацията на колата, ако има такива, разбира се? Доколкото видях, самите машинки за централното са оформени като част от цялата брава на вратата, в тази връзка, могат ли да се демонтират, или са капсуловани навеки? Колата е с напълно девствена ел.инсталация, също така е много добре съхранена през годините, така че подозирам погрешно изключени/по-измъкнали се букси, дори студени спойки, окисление някъде, или нещо такова. Аларма не е имала, както и никакъв вид рязане по кабелите, където и да било. Не искам да си правя експерименти, захранвайки директно моторчетата, и не мога да повярвам, че са се скапали, точно двете десни, при положение, че на горкият ми престарял, стар, счупен, а вече и поръждясъл СХ, който спи поредна година зимен сън, всичко по централното си работи без проблем, и никога не е създавало такъв. Благодаря предварително за евентуалната насока.

П.П. Днес забелязах, че и задната лява врата отвреме-навреме спира да реагира на командата на централното, след като рових по кабелите под бушоните, докато монтирам хартиената кора под волана. :| Умиращи всички машинки или полтъргайст в инсталацията?!?!

Аватар

vkk
 
 
Мнения: 353
Регистриран на: 22 Ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем с централно заключване

Мнение от vkk » 27 Май 2019, 22:37

Колега, да не си купил моя ХМ ... :)
Бяха изолирани машинките от централното и работеше само с афтърмаркет аларма, че беше бая нов като го карах, да не се краде уж... не беше моя идея, така го купих.
Случайно да е сив цвят, двойка бензин?

Аватар

Автор на темата
ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран на: 16 Фев 2008, 09:24
Пол: мъж
Кара: Citroen XM 2.0i ORGA 5148
Местоположение: Deutschland, 21435 Ashausen
Обратна връзка:

Re: Проблем с централно заключване

Мнение от ivo_panov » 27 Май 2019, 22:59

Малко офтопик, но: Едва ли колега, купих го от едно градче в Германия, от един много възрастен човек, за относително скромна сума, бял, почистен, излъскан, пълен с неприятни изненади, пушещ като парен локомотив, и течащ като спукан водопровод.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 270
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Проблем с централно заключване

Мнение от ilian.kirov » 27 Май 2019, 23:50

Щом има ток в буксите към бравите, значи бравите ветоятно отказват. Не знам как са точно при ХМ-а, но ако може да включиш работещата от шофьорската врата пробно на останалите места - само към буксата, без да я монтираш просто да видиш дали ще реагира. Така ще имаш насока дали бравите не са наред или ел. веригата.

Аватар

vkk
 
 
Мнения: 353
Регистриран на: 22 Ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем с централно заключване

Мнение от vkk » 27 Май 2019, 23:54

Ясно, извинявай за моя офтопик с поста ми в този случай :(
Пушещ и течащ, но ХМ - все ще се стегне и ще е същата страхотна машина, каквато е била.
Успех!

Аватар

Автор на темата
ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран на: 16 Фев 2008, 09:24
Пол: мъж
Кара: Citroen XM 2.0i ORGA 5148
Местоположение: Deutschland, 21435 Ashausen
Обратна връзка:

Re: Проблем с централно заключване

Мнение от ivo_panov » 07 Ное 2019, 21:06

Да вдигна темата от прахта, с констатацията на проблема. По някаква причина, логнат, не си виждам темата, всъщност никакви теми не виждам, както и да е. Та, след като разглобих цялата кола, търсейки проблема с централното, установих, че пластинките на моторчетата в механизмите за заключването на бравите са клеясали по ръбовете, и не правят контакт от буксата до клемите на моторчето. Почистих ги, запоих ги, към клемите на ел.моторчетата, почистих и самите двигателчета вътре, смазах ги, оправих един от центробежните съединители в единият механизъм и воала, ТОЙ реши, че ще бъде добър стар ХМ, и взе да се заключва, тихо и безшумно като нов. Пътьом си оправих купища дребни дефектчета, осветлението на двигателя, както и доста подобрения направих, но това отделна тема. Тази кола има места, на които е измислена чудесно, както и такива, дето все едно е минала лисицата с опашката, още на бюрото на проектанта.
П.П. Недоумявам ЗАЩО имам бутони за задни ел.стъкла, които всъщност са с ръчки, оригинално излязли така от завода. А има и готова активна инсталация до задните врати за тях? :blink:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “XM”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост