ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Хм-а спря да пали

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 04 юни 2019, 18:38

Ситроена е 2.5TD 98г.
Оставих го за 10-на дена, връщам се - няма палене. Вече две седмици се въртя и не можем да открием сервизна програма. За дизели НЯМА. Нито за ситроен, нито за пежо. Сякаш този двг никога не е произвеждан.
Вече се чудя какво да правя.
Помагайте
ооо забравих - ситроена е в София.
:)


cholev
 
 
Мнения: 2116
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от cholev » 04 юни 2019, 21:36

По спомен:
акумулатор (това съм го ял)
повече от две подгревни свещи (това съм го ял)
електроклапана на горивото (това съм го ял)
Маркуч на нафтата (смуче въздух)- но тука може и да запали и после да угасне
Нещо друго.
Звъни на Ясен или на Пламен с дизелите (в сервизи)
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 04 юни 2019, 21:54

Всичко е проверено. И аз разбирам и братчеда (той е един от добрите майстори в Сф)
Проблема е или в компа или в платката на помпата.
Но в неговия софуер няма ситроени дизел - сякаш не се произвеждат. Само бензин.
Въпросът ми е зададен коректно. Трябва ми софтуер.
Говорих и с друг приятел - един от добрите жичкаджий в Сф. Щом чу ситроен дизел - угасна.
Говорих с Ясен преди 10-на дена - прати ме да търся софтуер. Не каза къде.
До Пламен не съм достигнал още.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 905
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от wbgenetic » 05 юни 2019, 06:02

В горубляне нямаше ли жичка майстор точно? (по ситроени)

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 190
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от ilian.kirov » 05 юни 2019, 10:08

Защо не потърсиш компютъра втора ръка - в Мегапартс ще е 20 - 30 лв. Ако имаш късмета да го намериш, така ще е най-лесно.

Такъв двигател се монтира в Пежо 406, 605, Boxer а сигурно и в други марки/модели които са по масови и вероятно за тях по лесно ще се намерят сервизната програма и компютъра, с идеята да са същите като тези за ХМ-а ти.

Сигурно си го направил ама не мога да се въздържа да спомена датчика на коляновия вал - почистване, размърдаве и пръскане буксата с контактен спрей или направо нов, да се знае че и там е проверено.


chicho
 
 
Мнения: 726
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от chicho » 05 юни 2019, 11:06

Странно, карам такъв ХМ от 2006г. и никога до сега не съм имал проблеми със софтуер. А и не съм чул за такива. Имал съм милиони проблемчета с кабели, връзки, конектори, бушонни табла, но никога със софтуер. Със сигурност при Ясен има поне 2 такива компа и като се прибере можеш да го питаш. А и Гената дето се занимава с токовете при него е възстановил инсталациите поне на 2 (единя от които бензинов) и има идея за какво иде реч. Проверете пак връзките, знаеш колко кабеляк има в тая кола, може и някое мишле да е гризнало нешо, шок бутона има навика да прекъсва просто ей така... много неща може да са. Питах и в АМК, те също казват изгнили кабели по бушонните табла. Много ядове дава и бутониерата, която се надявам да сте изключили, но никой не казва нищо за софтуер. А и от там не могат да намерят софтуер. Всички казват, че има нещо по кабелите. За съжаление поне аз не се сещам за друг дето има по-голям опит с тези мотори и коли от Ясен, но ще трябва да му закараш ХМ-а. А и не го слушай много много, ако устата му можеше да произвежда електричество... :lol: Поздрави и успех :drink:


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 05 юни 2019, 11:43

Благодаря Чико.
Много ме разсмя. Ясен наистина е да го сложат в некоя централа. Иначе е душа.
Сега, по въпроса.
Колата до последно си работеше. Оставих я и понеже няма теглич си отидох на село с джипа.
Връщамсе след 10-на дена, тръгвам да паля сутринта - даже не кюфна. Почти изтощих аку - нищо.
На другият ден проверих клапана. свалих го - не беше клеясал.
Братчеда ме накара да отвия една от гайките на дюзата - нищо.
Закарах му я, какво и баяхме, изкара гориво на дюзите и я запалихме на ръка, със свален капак.
Слагаме капака, пали и вдига високи обороти, като плочката е в крайно ляво положение. Ясен предположи да не се е запушил клапана за обратната нафта - вчера го проверих, проверих пак и клапана - наред.

Проверете пак връзките, знаеш колко кабеляк има в тая кола, може и някое мишле да е гризнало нешо, - това е напълно възможно

шок бутона има навика да прекъсва просто ей така - къде се намира

те също казват изгнили кабели по бушонните табла - звучи като голямо разглобявяне.

"Много ядове дава и бутониерата, която се надявам да сте изключили" - тази за кода ли имаш в предвид
Последна промяна от vanko57 на 05 юни 2019, 18:11, променено общо 1 път.


cholev
 
 
Мнения: 2116
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от cholev » 05 юни 2019, 13:32

Ей сетих се още нещо с което веднъж угаснах. Бушон номер 1. Захранва баш компютъра и/или електроклапана. Беше нагорял отдолу. Купих от Наско друга бушониера и отново в играта (в двигателния отсек)
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 05 юни 2019, 18:16

моля отговорете на тези въпроси за да мога да се ориентирам.

Проверете пак връзките, знаеш колко кабеляк има в тая кола, може и някое мишле да е гризнало нешо, -
това е напълно възможно. ако е това жална ми майка

шок бутона има навика да прекъсва просто ей така -
къде се намира и каква му е функцията?

изгнили кабели по бушонните табла - оглеждал съм отсека и не съм го открил.
къде се намира таблото в двг отсека?

"Много ядове дава и бутониерата, която се надявам да сте изключили -
тази за кода ли имаш в предвид. не е изолирана и много ми пречи
как става изолирането


chicho
 
 
Мнения: 726
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от chicho » 05 юни 2019, 21:14

шок бутона има навика да прекъсва просто ей така - къде се намира и каква му е функцията?
Намира се под капака пред пасажера от дясно, някъде около бомбето, гумен маншон на стойка с 2 кабелчета, гаси колата ако се удариш. Натискаш с пръст надолу по средата на гумата, ако усетиш щракване... готов си.
Клавиатурата за имобилайзера - чудя се как все още работи. Изолира се когато на запален двигател (по редовния начин) се вади и се откача буксата с кабелите. Повече код няма :) Когато въведеш кода какво светва там? Ако е само зелено, е ок, ама ако свети и червената лампа... няма да запали. Най вече там са ядовете. В двигателния отсек виж кутията с релетата, има и бушони зад левия фар. А ако мишлето те е навестило... само Гената може да се оправи. При всички случаи най-добре ще е да му откараш колата.


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 06 юни 2019, 17:24

Много ти благодаря Чико. Утре ще ида при колата и ще видя какво ще мога да направя.
Бутониерата работи - светва само зелено след кода. Ама на всяко палене -отваряй -въвеждай ...
Вчера си дадох сметка, че при последните опити сме забравили да почетем клавиатурата, така че не се броят.
Както и да е.
Чакам Ясен и Гената да се появят и да се разберем какво правим.
На теб още веднъж благодаря.

Добавено от автора след 8 минути 16 секунди:
Сега се сещам.
Зад левият фар няма кутия. Има релета в насипно състояние. Явно някои преди време е имал проблеми с клемореда.
Преди време ми изчезнаха късите - поровичках в релетата и светнаха. Много вероятно проблема да е там. Там ли е бушона за който писа в по-предишния пост. Утре ще погледна.

Ако знаеш кои релата са ситуирани там (зад левия фар) моля те напиши ми ги.
За шок бушона се сетих - стърчи над ламарината над десния фар. Мислех че е част от алармата.
Сърдечни поздрави на всички отзовали се.

Това е първата кола в която не търсих и не рових предварително, само се возих и наслаждавах 5-6 месеца, затова съм така неподготвен. Това което най ми пречи е липсата на спирачки при неработещ ДВГ. Но нека да запали пък тогава ще го мисля.
Благодаря

ООО сещам се - един жълт як бушон зад левия фар - сигурно за него става дума. Утре ще ровичкам.
Още веднъж благодаря

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 2787
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от Fantomas ^ » 07 юни 2019, 10:44

vanko57 написа:
06 юни 2019, 17:33
Много ти благодаря Чико...
Не, че нещо - ама никнейма на колегата е "чичо" :mrgreen:
Citroen е начин на живот.


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 07 юни 2019, 18:09

Еми като е на латиница ... така съм го приел.
Независимо от това пак съм му благодарен защото той най-много ми помогна.
Оказа се че при последната проба, преди 10-на дена, съм забравил за клавиатурата и новата електроника не е сработила (още снощи се усетих). Днес реагира точно както е по книга. В понеделник живот и здраве ще събираме и довършваме.
Но братчеда се оказа на ниво - каквото беше казал - стана. Голяма работа е.


chicho
 
 
Мнения: 726
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от chicho » 07 юни 2019, 18:20

:lol: Е хайде сега, кой бяга от нова риза :lol: Добре, че сте се оправили. Сега като запали, скубете кабела от клавиатурата и до там с кодовете. :drink: :drink: :drink:


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 07 юни 2019, 23:18

Като го запалим и тръгне - ще пиша. За сега само констатирах че електрониката на помпата тръгна. Тепърва има работа докато стане комплект.
Още веднъж благодаря

между другото кажете как се разглобява клавиатурата за да стигна до буксата. Не ми се открива топлата вода (за кой ли път).
:)

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5341
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от hristoxm » 08 юни 2019, 23:35

На щипки е. Дърпаш и седна тънка отвертка или нож, откопчаваш. При запален двигател, откачаш буксата и си ОК. Това с клавиатурата го ядох в Италия. Сменях горивен филтър и забравих да въведа кода и се почна една одисея, тръбички, нипели помпи, докато накрая се сетих, че трябва да въведа код. Сега ми е смешно, но тогава...
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
vanko57
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 фев 2013, 17:14
Кара: Хм 2,5 TDI
Местоположение: София

Re: Хм-а спря да пали

Мнение от vanko57 » 17 авг 2019, 16:27

Здравейте момци.
За съжаление много се забавих с този отговор.
Колата запали от раз, след като въведох пина. Но след това почна борба за настройка на главата на помпата.
На принципа на пробата и грешката криво ляво го догодих. Но вече я няма предишната динамика, като отнемеш газ държи малко високи обороти след което спадат - абе кърпена работа.
Имам чувството че не работи турбото, но не мога да се занимавам да търся причината. Колата много бавно ускорява.
За капак на всичко прегрях ДВГ и сега съм в небрано лозе. Интересно че стрелката за температурата не влезе в червения сектор, а направо светнаха лампичките. И това ме подлъга, но нейсе. ( и не само това )
И така.
Та сега се чудя какво да правя.
Ако някой има представа да каже много ли е сложно свалянето на главата? Имам предвид - да е свалял.

Визирам тънкости и особености на този ДВГ- 2,5 турбо !!!

И моля не разсъждавайте на тема "Дали ще можеееш" "Дали ще се справиииш".
През ръцете са ми минали поне пет различни ДВГ за цялостен основен ремонт!

Та това е от мен.
сърдечни поздрави

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “XM”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост